Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sisarus tekee auttamisesta hirveän haloon

Vierailija
07.08.2015 |

Toivottavasti hän ei palstaile. Tarvitsen välillä apua johonkin kuskaushommaan, kun itselläni ei ole ollut varaa pitää autoa. Kyseessä ei ole mitkään säännölliset kuskaukset paikasta a paikkaan b ja takaisin vaan ihan satunnaisesti joskus jotain. Ja kyseessä on ihan lähialueet eli koskaan en pyydä kyytiä hornantuuttiin. Mutta sisarus (sisko vai veli, en kerro) tekee aivan kamalan haloon näistä pyynnöistäni eikä voi millään lopettaa jankuttamista. Tuntuu kuin olisi kyseessä tuhannen euron menetys, vaikka kyseessä on vain minimaalinen avun anto ja siinä se!

Kommentit (222)

Vierailija
81/222 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun on hyvin harvassa nämä pyynnöt ja välimatka ei ole hurja, asumme melkein samassa kaupungissa.

Vierailija
82/222 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 05:37"]Onko apu vastavuoroista, eli kun sisaruksesi pyytää sinulta jotain, autat myös häntä?
[/quote]

Ei hän pyydä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/222 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 05:36"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 05:35"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 05:34"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 05:34"]Älä pyydä enää. Siis kyytiä, simppeli ratkaisu
[/quote]

Pyydän jos tarvitsen.
[/quote]

Maksatko siitä kyydityksestä?
[/quote]

En. Mielestäni sisarukset eivät ole maksullisia apureita.
[/quote]

Olet itsekäs. Mene bussilla tai taksilla. Ei sisaruksella ole mitään velvollisuutta ajeluttaa sinua asioillasi.

Vierailija
84/222 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollain on näköjään meneillään aamun suurin hupi: systemaattinen alapeukutus. No, jos se vaikuttaa elämään jotenkin myönteisesti niin siitä vaan. Omasta mielestäni tuo peukutussysteemi on vajaamielisille.

Vierailija
85/222 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 05:39"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 05:36"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 05:35"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 05:34"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 05:34"]Älä pyydä enää. Siis kyytiä, simppeli ratkaisu
[/quote]

Pyydän jos tarvitsen.
[/quote]

Maksatko siitä kyydityksestä?
[/quote]

En. Mielestäni sisarukset eivät ole maksullisia apureita.
[/quote]

Olet itsekäs. Mene bussilla tai taksilla. Ei sisaruksella ole mitään velvollisuutta ajeluttaa sinua asioillasi.
[/quote]

Ei ole kyse ajeluttamisesta asioilla vaan silloin tällöin (harvoin) jostain kantoavusta. Siinä se. En voi kantaa painavia huonekaluja bussipysäkille ja bussiin.

Vierailija
86/222 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä ole itsekäs, mutta se ei liene minun syyni jos hän ei pyydä apuani koskaan.

Vierailija
87/222 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asioille menen julkisilla. Aina.

Vierailija
88/222 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä ystäviäsi kantoavuksi.

Vierailija
89/222 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 05:47"]Pyydä ystäviäsi kantoavuksi.
[/quote]

Tarvitaan sattumoisin se autokin.

Vierailija
90/222 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 06:04"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 05:47"]Pyydä ystäviäsi kantoavuksi.
[/quote]

Tarvitaan sattumoisin se autokin.
[/quote]

Ystävä kantoavuksi ja taksi siksi autoksi.

Vierailija
91/222 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä palstalla on jännä ilmio, joka toistuu usemmissa ketjuissa; eli aloittaja on aina se paha ihminen kommentoijien mielestä. Ihan sama mikä aihe tai ongelma, syy on aina aloittajassa. Joskus näin voi ollakin, mutta useimmiten muut palstalaiset kaivavat tai keksivät ihan ihme syitä miksi ap on se pahis.

Vierailija
92/222 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 06:28"]Täällä palstalla on jännä ilmio, joka toistuu usemmissa ketjuissa; eli aloittaja on aina se paha ihminen kommentoijien mielestä. Ihan sama mikä aihe tai ongelma, syy on aina aloittajassa. Joskus näin voi ollakin, mutta useimmiten muut palstalaiset kaivavat tai keksivät ihan ihme syitä miksi ap on se pahis.
[/quote]

Äläpä muuta sano.

Vierailija
93/222 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 06:28"]

Täällä palstalla on jännä ilmio, joka toistuu usemmissa ketjuissa; eli aloittaja on aina se paha ihminen kommentoijien mielestä. Ihan sama mikä aihe tai ongelma, syy on aina aloittajassa. Joskus näin voi ollakin, mutta useimmiten muut palstalaiset kaivavat tai keksivät ihan ihme syitä miksi ap on se pahis.

[/quote]On silläkin vaikutusta, miten ap asian esittää. Tässäkin ketjussa hän oli heti sitä mieltä, että minähän en avusta maksa ja johan nyt on kumma, kun ei voi auttaa. Hän itse tässä haloon tekee minusta. Mitä väliä sillä sitten edes on, jos tämä veli/sisko/sukupuoleton salaperäinen olento (ettei vaan tunnisteta) tekeekin haloon asiasta, joka häntä ärsyttää, jos kumminkin auttaa ap:tä. Tämä saa ilmaisen avun, mihin on mielestään oikeutettu. Antaa auttajan huudella sitten vaan. Kai hänelläkin edes joku oikeus on.

Vierailija
94/222 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap aloituksen teki, ei sisko.

Vierailija
95/222 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kyllä sitä mieltä, että ihmisellä on oikeus sanoa suoraan, mitä haluaa ja mitä ei halua tehdä. Aloittajan sisarus kokee jostain syystä isoksi asiaksi kuljettaa sisarusta tavaroineen, ilmeisesti ilman, että sisarus tarjoaa edes bensarahoja. Ja silloin se on iso asia. Jos se kuskaaminen on pikkujuttu, voi aloittaja hoitaa sen itse. Mutta ei taida  olla , kun ei kerran hoida.

jotenkin arvaan, että aloittaja on pikkusisarus, joka on tottunut olemaan vanhempiensa lellikki, ja kuvittelee, että isot sisarukset näkevät hänet samoin. Kun totuus on, että jos haluaa saada sisaruksen hyvän suhteen, sen pitää olla kahden aikuisen välinen.

Vierailija
96/222 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 05:42"]Enkä ole itsekäs, mutta se ei liene minun syyni jos hän ei pyydä apuani koskaan.
[/quote]
No jotenkin sisaruksia voisi kiittää tuosta avusta, koska sinä ilmeisestikin olet siitä aika riippuvainen. Itse vien sisaruksia vastaavista palveluksista syömään, leffaan tms. Nythän tuo "apu" on ihan yksipuoleista hyväksikäyttöä.

Vierailija
97/222 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraa muuttopaku ja palkkaa muuttomies.

Vierailija
98/222 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:29"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 05:42"]Enkä ole itsekäs, mutta se ei liene minun syyni jos hän ei pyydä apuani koskaan.
[/quote]
No jotenkin sisaruksia voisi kiittää tuosta avusta, koska sinä ilmeisestikin olet siitä aika riippuvainen. Itse vien sisaruksia vastaavista palveluksista syömään, leffaan tms. Nythän tuo "apu" on ihan yksipuoleista hyväksikäyttöä.
[/quote]

Onneksi sinä tiedät sisarusväleistämme kaiken. Emme tee koskaan mitään yhdessä.

Vierailija
99/222 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:12"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 06:28"]

[/quote]On silläkin vaikutusta, miten ap asian esittää. Tässäkin ketjussa hän oli heti sitä mieltä, että minähän en avusta maksa ja johan nyt on kumma, kun ei voi auttaa. Hän itse tässä haloon tekee minusta. Mitä väliä sillä sitten edes on, jos tämä veli/sisko/sukupuoleton salaperäinen olento (ettei vaan tunnisteta) tekeekin haloon asiasta, joka häntä ärsyttää, jos kumminkin auttaa ap:tä. Tämä saa ilmaisen avun, mihin on mielestään oikeutettu. Antaa auttajan huudella sitten vaan. Kai hänelläkin edes joku oikeus on.
[/quote]

Juuri näin. Aloittaja olisi saanut ymmärrystä toisenlaisella tarinalla.
Tästä saa käsityksen, että sisaruksen pitäisi kokoakan kuskata. Mitään sellaista velvollisuutta ei ole
Jos kyse on huonekalujen ostamisesta. Ei kai niitä niin usein ostella? Saa kotiinkuljetuksen

Vierailija
100/222 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:29"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 05:42"]Enkä ole itsekäs, mutta se ei liene minun syyni jos hän ei pyydä apuani koskaan.
[/quote]
[/quote]
Jos sisaruksella on lapsia, hoitoavun tarjoaminenkin on hyvä idea.

Ehdottomasti muuten pitää vähintään bensat maksaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan