Sisarus tekee auttamisesta hirveän haloon
Toivottavasti hän ei palstaile. Tarvitsen välillä apua johonkin kuskaushommaan, kun itselläni ei ole ollut varaa pitää autoa. Kyseessä ei ole mitkään säännölliset kuskaukset paikasta a paikkaan b ja takaisin vaan ihan satunnaisesti joskus jotain. Ja kyseessä on ihan lähialueet eli koskaan en pyydä kyytiä hornantuuttiin. Mutta sisarus (sisko vai veli, en kerro) tekee aivan kamalan haloon näistä pyynnöistäni eikä voi millään lopettaa jankuttamista. Tuntuu kuin olisi kyseessä tuhannen euron menetys, vaikka kyseessä on vain minimaalinen avun anto ja siinä se!
Kommentit (222)
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:44"]
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:40"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:35"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:34"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:29"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 05:42"]Enkä ole itsekäs, mutta se ei liene minun syyni jos hän ei pyydä apuani koskaan. [/quote] No jotenkin sisaruksia voisi kiittää tuosta avusta, koska sinä ilmeisestikin olet siitä aika riippuvainen. Itse vien sisaruksia vastaavista palveluksista syömään, leffaan tms. Nythän tuo "apu" on ihan yksipuoleista hyväksikäyttöä. [/quote] Jos sisaruksella on lapsia, hoitoavun tarjoaminenkin on hyvä idea. Ehdottomasti muuten pitää vähintään bensat maksaa. [/quote] Ei ole lapsia. Tajutkaa nyt tollot että hän ei pyydä koskana apuani. Minä pyydän kerran-kaksi vuodessa. [/quote] Sitä suuremmalla syyllä sinun pitäisi korvata hänen apu jollain tavalla. Leivo kakku ja anna hänelle samalla kun auttaa, luulisi kelpaavan oudommallekin sisarukselle. Myös ne leffaliput voi antaa lahjaksi ilman että itse tunkee mukaan, jos kerran sisaruksen kanssa ei voi viettää aikaa. Muutoin on outoa, että ainoa kontaktisi sisarukseesi vaikuttaa olevan avuksi komentaminen. [/quote] No johan on lahjomista. Miksi ystävykset auttavat puolin ja toisin usein täysin ilman korvausta?
[/quote]
Tuon takia.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:46"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:43"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:42"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:40"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:37"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:32"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:29"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 05:42"]Enkä ole itsekäs, mutta se ei liene minun syyni jos hän ei pyydä apuani koskaan.
[/quote]
No jotenkin sisaruksia voisi kiittää tuosta avusta, koska sinä ilmeisestikin olet siitä aika riippuvainen. Itse vien sisaruksia vastaavista palveluksista syömään, leffaan tms. Nythän tuo "apu" on ihan yksipuoleista hyväksikäyttöä.
[/quote]
Onneksi sinä tiedät sisarusväleistämme kaiken. Emme tee koskaan mitään yhdessä.
[/quote]
No raahattehan te niitä sinun huonekalujakin yhdessä (eli tiedän teidän sisarusväleistä ilmeisesti enemmän kuin sinä ;P) Mutta se jos muuten vaan käytte syömässä tms. ei ole mitään kiitosta erikseen tuosta roudausavusta.
[/quote]
Kun emme käy. Näemme ainoastaan joskus kerran vuodessa jossain kahvittelukesteillä ja joskus raahaamme huonekalun jostain johonkin. Siinä on meidän tekemisemme.
[/quote]
Pyydät joskus syömään, vaikka sen roudauksen jälkeen ja tietenkin tarjoat.
[/quote]
Emme käy syömässä koskaan muulloinkaan joten miksi yhtäkkiä menisimme.
[/quote]
No ne sisarukset hyppää yhtäkkiä sinua auttamaan vaikette muuten tee mitään yhdessä...
[/quote]
Sehän on yksin minun syyni.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:47"]
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:44"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:40"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:37"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:32"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:29"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 05:42"]Enkä ole itsekäs, mutta se ei liene minun syyni jos hän ei pyydä apuani koskaan. [/quote] No jotenkin sisaruksia voisi kiittää tuosta avusta, koska sinä ilmeisestikin olet siitä aika riippuvainen. Itse vien sisaruksia vastaavista palveluksista syömään, leffaan tms. Nythän tuo "apu" on ihan yksipuoleista hyväksikäyttöä. [/quote] Onneksi sinä tiedät sisarusväleistämme kaiken. Emme tee koskaan mitään yhdessä. [/quote] No raahattehan te niitä sinun huonekalujakin yhdessä (eli tiedän teidän sisarusväleistä ilmeisesti enemmän kuin sinä ;P) Mutta se jos muuten vaan käytte syömässä tms. ei ole mitään kiitosta erikseen tuosta roudausavusta. [/quote] Kun emme käy. Näemme ainoastaan joskus kerran vuodessa jossain kahvittelukesteillä ja joskus raahaamme huonekalun jostain johonkin. Siinä on meidän tekemisemme. [/quote] Eli he ovat sinulle vain ilmainen kuski+kantoapu? Ja kehtaat vielä ihmetellä että miksi tekevät asiasta haloon... [/quote] Heitä on yksi kappale. Onko sisarussuhteen ylläpito minun velvollisuuteni?
[/quote]
No eri sitä sisarussuhdetta kyllä oikein kukaan muukaan voi ylläpitää, kuin sisarukset itse...
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:48"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:44"]
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:40"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:35"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:34"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:29"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 05:42"]Enkä ole itsekäs, mutta se ei liene minun syyni jos hän ei pyydä apuani koskaan. [/quote] No jotenkin sisaruksia voisi kiittää tuosta avusta, koska sinä ilmeisestikin olet siitä aika riippuvainen. Itse vien sisaruksia vastaavista palveluksista syömään, leffaan tms. Nythän tuo "apu" on ihan yksipuoleista hyväksikäyttöä. [/quote] Jos sisaruksella on lapsia, hoitoavun tarjoaminenkin on hyvä idea. Ehdottomasti muuten pitää vähintään bensat maksaa. [/quote] Ei ole lapsia. Tajutkaa nyt tollot että hän ei pyydä koskana apuani. Minä pyydän kerran-kaksi vuodessa. [/quote] Sitä suuremmalla syyllä sinun pitäisi korvata hänen apu jollain tavalla. Leivo kakku ja anna hänelle samalla kun auttaa, luulisi kelpaavan oudommallekin sisarukselle. Myös ne leffaliput voi antaa lahjaksi ilman että itse tunkee mukaan, jos kerran sisaruksen kanssa ei voi viettää aikaa. Muutoin on outoa, että ainoa kontaktisi sisarukseesi vaikuttaa olevan avuksi komentaminen. [/quote] No johan on lahjomista. Miksi ystävykset auttavat puolin ja toisin usein täysin ilman korvausta?
[/quote]
Tuon takia.
[/quote]
Niin? Ja juuri kerroin kaksi-kolme kerta, että apuani _ei pyydetä._ vaikeaa olla vastavuoroinen. Miksi teille ei mene mikään jakeluun?
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:45"]Oman autonkin hommaan heti, kun talous sanoo KYLLÄ. Ja se auto lakkaa sitten toimimasta jos mysteerisisarus tarvitsee joskus vaikka auton lainaan.
[/quote]
Eli et aio vastavuoroisesti auttaa, vaikka ylistelet täällä sitä kuinka ystävät PUOLIN JA TOISIN auttavat?
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:48"]
Mistähän päättelit etten arvosta?
[/quote]
En ole ylempi, mutta et sinä apua tunnu arvostavan jos kerran tiedät, että sisarus näkee vaivaa sinun eteesi (varmasti olisi muutakin tekemistä kun kerran tekee auttamisesta "haloon") etkä sinä anna hänelle mitään vastineeksi tuosta.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:45"]
Oman autonkin hommaan heti, kun talous sanoo KYLLÄ. Ja se auto lakkaa sitten toimimasta jos mysteerisisarus tarvitsee joskus vaikka auton lainaan.
[/quote]
No tämä kertoo sinusta paljon. Ja sinun vastavuoroisuudestasi. Sinuahan on autettu monta kertaa, ja vain toivottu, että osaisit olla kiitollinen.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:48"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:43"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:40"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:37"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:35"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:34"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:29"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 05:42"]Enkä ole itsekäs, mutta se ei liene minun syyni jos hän ei pyydä apuani koskaan.
[/quote]
No jotenkin sisaruksia voisi kiittää tuosta avusta, koska sinä ilmeisestikin olet siitä aika riippuvainen. Itse vien sisaruksia vastaavista palveluksista syömään, leffaan tms. Nythän tuo "apu" on ihan yksipuoleista hyväksikäyttöä.
[/quote]
Jos sisaruksella on lapsia, hoitoavun tarjoaminenkin on hyvä idea.
Ehdottomasti muuten pitää vähintään bensat maksaa.
[/quote]
Ei ole lapsia. Tajutkaa nyt tollot että hän ei pyydä koskana apuani. Minä pyydän kerran-kaksi vuodessa.
[/quote]
Älä jatkossa pyydä, problem solved.
[/quote]
Edelleen pyydän. Problem not solved.
[/quote]
Rupea sitten arvostamaan saamaasi apua.
[/quote]
[/quote]
Kutsut apua "minimaaliseksi", vaikka et näköjään kykenisi järjestämään asiaa ilman tuota apua.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:49"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:47"]
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:44"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:40"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:37"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:32"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:29"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 05:42"]Enkä ole itsekäs, mutta se ei liene minun syyni jos hän ei pyydä apuani koskaan. [/quote] No jotenkin sisaruksia voisi kiittää tuosta avusta, koska sinä ilmeisestikin olet siitä aika riippuvainen. Itse vien sisaruksia vastaavista palveluksista syömään, leffaan tms. Nythän tuo "apu" on ihan yksipuoleista hyväksikäyttöä. [/quote] Onneksi sinä tiedät sisarusväleistämme kaiken. Emme tee koskaan mitään yhdessä. [/quote] No raahattehan te niitä sinun huonekalujakin yhdessä (eli tiedän teidän sisarusväleistä ilmeisesti enemmän kuin sinä ;P) Mutta se jos muuten vaan käytte syömässä tms. ei ole mitään kiitosta erikseen tuosta roudausavusta. [/quote] Kun emme käy. Näemme ainoastaan joskus kerran vuodessa jossain kahvittelukesteillä ja joskus raahaamme huonekalun jostain johonkin. Siinä on meidän tekemisemme. [/quote] Eli he ovat sinulle vain ilmainen kuski+kantoapu? Ja kehtaat vielä ihmetellä että miksi tekevät asiasta haloon... [/quote] Heitä on yksi kappale. Onko sisarussuhteen ylläpito minun velvollisuuteni?
[/quote]
No eri sitä sisarussuhdetta kyllä oikein kukaan muukaan voi ylläpitää, kuin sisarukset itse...
[/quote]
Niin - monikossa. Miksi ulisette, että en tee mitään, jos toinen ei anna mahdollisuutta tehdä?
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:49"]
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:48"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:44"] [quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:40"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:35"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:34"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:29"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 05:42"]Enkä ole itsekäs, mutta se ei liene minun syyni jos hän ei pyydä apuani koskaan. [/quote] No jotenkin sisaruksia voisi kiittää tuosta avusta, koska sinä ilmeisestikin olet siitä aika riippuvainen. Itse vien sisaruksia vastaavista palveluksista syömään, leffaan tms. Nythän tuo "apu" on ihan yksipuoleista hyväksikäyttöä. [/quote] Jos sisaruksella on lapsia, hoitoavun tarjoaminenkin on hyvä idea. Ehdottomasti muuten pitää vähintään bensat maksaa. [/quote] Ei ole lapsia. Tajutkaa nyt tollot että hän ei pyydä koskana apuani. Minä pyydän kerran-kaksi vuodessa. [/quote] Sitä suuremmalla syyllä sinun pitäisi korvata hänen apu jollain tavalla. Leivo kakku ja anna hänelle samalla kun auttaa, luulisi kelpaavan oudommallekin sisarukselle. Myös ne leffaliput voi antaa lahjaksi ilman että itse tunkee mukaan, jos kerran sisaruksen kanssa ei voi viettää aikaa. Muutoin on outoa, että ainoa kontaktisi sisarukseesi vaikuttaa olevan avuksi komentaminen. [/quote] No johan on lahjomista. Miksi ystävykset auttavat puolin ja toisin usein täysin ilman korvausta? [/quote] Tuon takia. [/quote] Niin? Ja juuri kerroin kaksi-kolme kerta, että apuani _ei pyydetä._ vaikeaa olla vastavuoroinen. Miksi teille ei mene mikään jakeluun?
[/quote]
Ei se ole kyllä ollenkaan vaikeaa: sitä apua voi myös tarjota. Voi myös tarjota ruuan tai leffan. Tai avun voi korvata ihan rahalla. Ystävillä tuo korvaus on yleensä se vastavuoroinen apu, mutta pointti on että AINA joku korvaus tulee antaa toiselle avusta.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:50"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:45"]Oman autonkin hommaan heti, kun talous sanoo KYLLÄ. Ja se auto lakkaa sitten toimimasta jos mysteerisisarus tarvitsee joskus vaikka auton lainaan.
[/quote]
Eli et aio vastavuoroisesti auttaa, vaikka ylistelet täällä sitä kuinka ystävät PUOLIN JA TOISIN auttavat?
[/quote]
Voi vittu. Olisikohan tämä nyt NELJÄS kerta: apuani ei pyydetä koskaan. Millä tavalla voin auttaa ja missä asiassa?!
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:47"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:44"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:40"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:37"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:32"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:29"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 05:42"]Enkä ole itsekäs, mutta se ei liene minun syyni jos hän ei pyydä apuani koskaan.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No raahattehan te niitä sinun huonekalujakin yhdessä (eli tiedän teidän sisarusväleistä ilmeisesti enemmän kuin sinä ;P) Mutta se jos muuten vaan käytte syömässä tms. ei ole mitään kiitosta erikseen tuosta roudausavusta.
[/quote]
Kun emme käy. Näemme ainoastaan joskus kerran vuodessa jossain kahvittelukesteillä ja joskus raahaamme huonekalun jostain johonkin. Siinä on meidän tekemisemme.
[/quote]
Eli he ovat sinulle vain ilmainen kuski+kantoapu? Ja kehtaat vielä ihmetellä että miksi tekevät asiasta haloon...
[/quote]
Heitä on yksi kappale. Onko sisarussuhteen ylläpito minun velvollisuuteni?
[/quote]
Kyllä, koska sisaruksesi tekee jo osuutensa auttamalla sinua.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:51"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:45"]
Oman autonkin hommaan heti, kun talous sanoo KYLLÄ. Ja se auto lakkaa sitten toimimasta jos mysteerisisarus tarvitsee joskus vaikka auton lainaan.
[/quote]
No tämä kertoo sinusta paljon. Ja sinun vastavuoroisuudestasi. Sinuahan on autettu monta kertaa, ja vain toivottu, että osaisit olla kiitollinen.
[/quote]
Niin missä sanoin että en ole kiitollinen? Olette niin typeriä.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:53"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:50"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:45"]Oman autonkin hommaan heti, kun talous sanoo KYLLÄ. Ja se auto lakkaa sitten toimimasta jos mysteerisisarus tarvitsee joskus vaikka auton lainaan.
[/quote]
[/quote]
Voi vittu. Olisikohan tämä nyt NELJÄS kerta: apuani ei pyydetä koskaan. Millä tavalla voin auttaa ja missä asiassa?!
[/quote]
Kysy! Kerro, että haluat auttaa.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:35"]
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:12"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 06:28"] Täällä palstalla on jännä ilmio, joka toistuu usemmissa ketjuissa; eli aloittaja on aina se paha ihminen kommentoijien mielestä. Ihan sama mikä aihe tai ongelma, syy on aina aloittajassa. Joskus näin voi ollakin, mutta useimmiten muut palstalaiset kaivavat tai keksivät ihan ihme syitä miksi ap on se pahis. [/quote]On silläkin vaikutusta, miten ap asian esittää. Tässäkin ketjussa hän oli heti sitä mieltä, että minähän en avusta maksa ja johan nyt on kumma, kun ei voi auttaa. Hän itse tässä haloon tekee minusta. Mitä väliä sillä sitten edes on, jos tämä veli/sisko/sukupuoleton salaperäinen olento (ettei vaan tunnisteta) tekeekin haloon asiasta, joka häntä ärsyttää, jos kumminkin auttaa ap:tä. Tämä saa ilmaisen avun, mihin on mielestään oikeutettu. Antaa auttajan huudella sitten vaan. Kai hänelläkin edes joku oikeus on. [/quote] Minusta on ihan typerää jos perheen kesken maksetaan palkkoja ties mistä normaaleista auttamisista. Useimmat ystävyksetkin tekevät palveluksia ihan ilmaiseksi toisilleen, miksi perheenjäsenelle pitäisi maksaa palkkaa. En minä voi sille mitään että mysteeriperheenjäsen ei apuani pyydä. Pitäisikö sitten mennä aina oven taakse kysymään, että miten voisin tänään auttaa.
[/quote] Ei mulla olisi varaa sisartani kuskailla. En tosin pyytäisi bensarahaakaan, mutta keksisin muita tekosyitä ettei onnistu. Nyt toimii, koska auttaminen on VASTAVUOROISTA! Muutoin joku ajelureissu yksipuolisena aina, niin todellakin tekisin ison asian siitä, koska mulle se on iso asia. Rahaa menee. Sisarella on varaa itsekin ajella vaikka taksilla, joten miksi mun pitäisi sitten ilmaiseksi jos se olisi yksipuolista??
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:52"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:48"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:43"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:40"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:37"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:35"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:34"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:29"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 05:42"]Enkä ole itsekäs, mutta se ei liene minun syyni jos hän ei pyydä apuani koskaan.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ei ole lapsia. Tajutkaa nyt tollot että hän ei pyydä koskana apuani. Minä pyydän kerran-kaksi vuodessa.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Kutsut apua "minimaaliseksi", vaikka et näköjään kykenisi järjestämään asiaa ilman tuota apua.
[/quote]
Joo, en ole koskaan pyytänyt kuskaus-/kantoapua mihinkään kauas. Asioihin joita pyydän menee noin tunti, tuskinpa edes sitäkään.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:52"]
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:49"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:47"] [quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:44"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:40"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:37"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:32"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:29"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 05:42"]Enkä ole itsekäs, mutta se ei liene minun syyni jos hän ei pyydä apuani koskaan. [/quote] No jotenkin sisaruksia voisi kiittää tuosta avusta, koska sinä ilmeisestikin olet siitä aika riippuvainen. Itse vien sisaruksia vastaavista palveluksista syömään, leffaan tms. Nythän tuo "apu" on ihan yksipuoleista hyväksikäyttöä. [/quote] Onneksi sinä tiedät sisarusväleistämme kaiken. Emme tee koskaan mitään yhdessä. [/quote] No raahattehan te niitä sinun huonekalujakin yhdessä (eli tiedän teidän sisarusväleistä ilmeisesti enemmän kuin sinä ;P) Mutta se jos muuten vaan käytte syömässä tms. ei ole mitään kiitosta erikseen tuosta roudausavusta. [/quote] Kun emme käy. Näemme ainoastaan joskus kerran vuodessa jossain kahvittelukesteillä ja joskus raahaamme huonekalun jostain johonkin. Siinä on meidän tekemisemme. [/quote] Eli he ovat sinulle vain ilmainen kuski+kantoapu? Ja kehtaat vielä ihmetellä että miksi tekevät asiasta haloon... [/quote] Heitä on yksi kappale. Onko sisarussuhteen ylläpito minun velvollisuuteni? [/quote] No eri sitä sisarussuhdetta kyllä oikein kukaan muukaan voi ylläpitää, kuin sisarukset itse... [/quote] Niin - monikossa. Miksi ulisette, että en tee mitään, jos toinen ei anna mahdollisuutta tehdä?
[/quote]
Sisaruksesi ylläpitää tuota suhdetta jo tulemalla auttamaan sinua kun pyydät, osoittaa että ei halua jättää sinua pulaan vaikkei mitään auttamisvelvollisuutta olisikaan.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:54"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:47"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:44"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:40"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:37"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:32"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:29"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 05:42"]Enkä ole itsekäs, mutta se ei liene minun syyni jos hän ei pyydä apuani koskaan.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Eli he ovat sinulle vain ilmainen kuski+kantoapu? Ja kehtaat vielä ihmetellä että miksi tekevät asiasta haloon...
[/quote]
Heitä on yksi kappale. Onko sisarussuhteen ylläpito minun velvollisuuteni?
[/quote]
Kyllä, koska sisaruksesi tekee jo osuutensa auttamalla sinua.
[/quote]
En ole kyllä saanut mitään lupausta.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:54"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:51"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:45"]
[/quote]
[/quote]
Niin missä sanoin että en ole kiitollinen? Olette niin typeriä.
[/quote]
Miten ilmaiset kiitollisuutesi sisarukselle?
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:43"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:40"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:37"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:35"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:34"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:29"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 05:42"]Enkä ole itsekäs, mutta se ei liene minun syyni jos hän ei pyydä apuani koskaan.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]