Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sisarus tekee auttamisesta hirveän haloon

Vierailija
07.08.2015 |

Toivottavasti hän ei palstaile. Tarvitsen välillä apua johonkin kuskaushommaan, kun itselläni ei ole ollut varaa pitää autoa. Kyseessä ei ole mitkään säännölliset kuskaukset paikasta a paikkaan b ja takaisin vaan ihan satunnaisesti joskus jotain. Ja kyseessä on ihan lähialueet eli koskaan en pyydä kyytiä hornantuuttiin. Mutta sisarus (sisko vai veli, en kerro) tekee aivan kamalan haloon näistä pyynnöistäni eikä voi millään lopettaa jankuttamista. Tuntuu kuin olisi kyseessä tuhannen euron menetys, vaikka kyseessä on vain minimaalinen avun anto ja siinä se!

Kommentit (222)

Vierailija
41/222 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ihanat veljeni on kantoapuna aina kun voi, isommalle en maksele kun hän tienaa todella hyvin, nuorempi sen sijaan opiskelee ja todellakin tarjoudun maksamaan bensaa aina välillä.

Vierailija
42/222 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen kielenkäyttö kertoo muuten ihmisestä yllättävän paljon. Että ap, jos sinulla on yleensäkin tapana puhua toisille samoin kuin täällä, ei tarvinne ihmetellä mikset voi keneltäkään muulta pyytää apua kuin veljeltäsi. Tuollaiset ihmiset tuppaavat jäämään yksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/222 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 11:44"]

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 11:29"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 10:33"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 10:29"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 06:04"] [quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 05:47"]Pyydä ystäviäsi kantoavuksi. [/quote] Tarvitaan sattumoisin se autokin. [/quote] Miten olisi bussi tai taksi :)   [/quote] Miten olisi LUKUTAITO:D puhuin PAINAVISTA HUONEKALUISTA. Taksi on hieman kallis (paljon kalliimpi kuin sisaruksen bensat) ja bussiin en sattumoisin voi raahata painavia huonekaluja:D:D vitun idiootti. [/quote] yleensä firmoilla, jotka myyvät huonekaluja, myyvät myös kuljetuspalvelun. Olet varmasti ihana ihminen, kun kielenkäyttö on täälläkin kuin 14-vuotiaalla. [/quote] Niin mihin vittuun tarvitsen kotiinkuljetuspalvelun jos minun täytyy siirtää huonekalu X kotoani vaikka vittu mummolaan? :D ei teille kyllä mikään mene jakeluun:)

[/quote]

Ystävä hyvä. Suosittelen kiinnittämään huomiota tuohon ulosantiin, jos haluat tulla ymmärretyksi ja puolueettomasti kohdelluksi. 

Ensinnäkin, lukija/kuulija ei ehkä suhtaudu viestiisi kovin suopeasti, jos koko ajan haukut häntä vitun idiootiksi. Muutenkin tuo vittu-sanan ylenpalttinen toistelu on hyvin vastenmielistä. 

Ja toinen tärkeä juttu: YRITÄ edes kertoa asiasi niin, ettei kuulija /lukijan tarvitse itse täydennellä ja arvailla, mitä olit mahdollisesti tarkoittanut. Esimerkiksi tuo, että vasta sivulla 7 raaskit paljastaa, mistä tuossa kantoavusta on kysymys, ei ole kovin informatiivista ja hyvää keskustelua. Ihan turha ihmetellä ettei lukijalla mene "mikään" jakeluun, jos et itse vaivaudu kertomaan faktoja.

ei mulla muuta, surullista että olet joutunut kasvamaan noinkin kylmässä ja välinpitämättämässä perheessä.

Vierailija
44/222 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelen, että aikuisten ihmissuhteessa jokainen määrittelee omat rajansa ja kumpikin noita rajoja kunnioittaa. Terveessä ihmissuhteessa auttaminen ei ole velvollisuus, vaan vapaasta tahdosta tehty palvelus. Ensisijaisesti järjestän elämäni niin, etten ole keneenkään jatkuvasta avusta riippuvainen, vaan se on tervetullut bonus, joka synnyttää halun olla itse vastavuoroinen. Autottomana asiat saa helposti järjestettyä ilman apua. Tästä toki kyllä joutuu maksamaan, mutta ei niin paljon kuin oman auton ylläpidosta. Autottomana itse usein maksan sisarelle saamastani avusta sen summan, mitä olisin muutoinkin maksanut, koska tiedän ettei hänelläkään raha puussa kasva tai autan häntä muutoin.

Vierailija
45/222 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:44"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:40"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:35"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:34"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:29"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 05:42"]Enkä ole itsekäs, mutta se ei liene minun syyni jos hän ei pyydä apuani koskaan.
[/quote]
No jotenkin sisaruksia voisi kiittää tuosta avusta, koska sinä ilmeisestikin olet siitä aika riippuvainen. Itse vien sisaruksia vastaavista palveluksista syömään, leffaan tms. Nythän tuo "apu" on ihan yksipuoleista hyväksikäyttöä.
[/quote]
Jos sisaruksella on lapsia, hoitoavun tarjoaminenkin on hyvä idea.

Ehdottomasti muuten pitää vähintään bensat maksaa.
[/quote]

Ei ole lapsia. Tajutkaa nyt tollot että hän ei pyydä koskana apuani. Minä pyydän kerran-kaksi vuodessa.
[/quote]

Sitä suuremmalla syyllä sinun pitäisi korvata hänen apu jollain tavalla. Leivo kakku ja anna hänelle samalla kun auttaa, luulisi kelpaavan oudommallekin sisarukselle. Myös ne leffaliput voi antaa lahjaksi ilman että itse tunkee mukaan, jos kerran sisaruksen kanssa ei voi viettää aikaa. Muutoin on outoa, että ainoa kontaktisi sisarukseesi vaikuttaa olevan avuksi komentaminen.
[/quote]

No johan on lahjomista. Miksi ystävykset auttavat puolin ja toisin usein täysin ilman korvausta?
[/quote]

Koska ystävältä saa tukea, turvaa ja seuraa. Bensa on kallista, sisaruksella on täysi oikeus nostaa haloo jos kehtaat käyttää häntä noin hyväksesi. Pitäisikö hänen päätäsi paijata kun otat yhteyttä vain kun tarvitset ilmaista kantoapua ja muuttoautoa.

Vierailija
46/222 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 12:09"]

Tiedätkö miksi se auttaminen on hänelle niin vaikeeta. Itse stressaan ajamista kaupungeissa enkä suurin surminkaan mene autolla keskustaan. Tai sisaruksesi on kontrolloivassa parisuhteessa ja pyyntösi aiheuttaa ongelmia kotonaan. Tai sit hän on vaan rasittava uhriutuja.

[/quote]

Tai sitten ihminen on vaan luonnostaan laiska ja ei jaksa pyytettä auttaa toista, joka vain laiskuuttaan pyytelee apua. Kokee elämänsä niin, ettei pyydä toisilta mitään, joten ei ole velvoitettu tarjoamaankaan. Joku vapaaehtoistyö olisi ihan eri juttu, koska saat itse valita mitä ja koska. Nyt sen sijaan vapaaehtoistyö on autossa istumista ja sitä tekee velvollisuudesta. Ymmärrän ap:n siskoa. En itsekään viitsisi kuskata sisarustani pyytettä.

Vierailija
47/222 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 12:12"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 11:40"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 11:11"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 11:06"]Kuulostat ihan mun pikkuveljeltä. Joten luultavasti säki todellisuudessa vingut apua joka pikku asiaan.
[/quote]

Ja lisään vielä, pyydät siis muiltakin apua. Ja sisaruksesi tiedostaa tämän ja häntä vituttaa avuttomuutesi/laiskuutesi/lellimisesi. Eikä siksi halua osallistua edes niihin "pariin kantokeikkaan".

Tai yksinkertaisesti olette vaan niin samanlaisia et sisaruksesi on kaltaisesi vajakki eikä vaan haluaisi auttaa sua koska sitä ei kiinnosta
[/quote]

Ööö... Niin keiltä muilta? :D oletko jossain aineissa kenties?
[/quote]

Iskältä ja äiskältä, muilta sun sukulaisilta/kavereilta.. keneltä sä nyt pummitkaan apua? Kahvia join, mutta se nyt tuskin sun luetun ymmärtämiseen vaikuttaa :)
[/quote]

:DD Äitini ei saa kantaa painavia esineitä eikä hänellä ole autoa eikä korttia. Isääni näin viimeksi 5-6 vuotta sitten. Kuten sanoin :) kaikenhan joudun TOISTAMAAN useaan otteeseen että menisi jakeluun:DD

Vierailija
48/222 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 12:48"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 11:44"]

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 11:29"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 10:33"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 10:29"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 06:04"] [quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 05:47"]Pyydä ystäviäsi kantoavuksi. [/quote] Tarvitaan sattumoisin se autokin. [/quote] Miten olisi bussi tai taksi :)   [/quote] Miten olisi LUKUTAITO:D puhuin PAINAVISTA HUONEKALUISTA. Taksi on hieman kallis (paljon kalliimpi kuin sisaruksen bensat) ja bussiin en sattumoisin voi raahata painavia huonekaluja:D:D vitun idiootti. [/quote] yleensä firmoilla, jotka myyvät huonekaluja, myyvät myös kuljetuspalvelun. Olet varmasti ihana ihminen, kun kielenkäyttö on täälläkin kuin 14-vuotiaalla. [/quote] Niin mihin vittuun tarvitsen kotiinkuljetuspalvelun jos minun täytyy siirtää huonekalu X kotoani vaikka vittu mummolaan? :D ei teille kyllä mikään mene jakeluun:)

[/quote]

Ystävä hyvä. Suosittelen kiinnittämään huomiota tuohon ulosantiin, jos haluat tulla ymmärretyksi ja puolueettomasti kohdelluksi. 

Ensinnäkin, lukija/kuulija ei ehkä suhtaudu viestiisi kovin suopeasti, jos koko ajan haukut häntä vitun idiootiksi. Muutenkin tuo vittu-sanan ylenpalttinen toistelu on hyvin vastenmielistä. 

Ja toinen tärkeä juttu: YRITÄ edes kertoa asiasi niin, ettei kuulija /lukijan tarvitse itse täydennellä ja arvailla, mitä olit mahdollisesti tarkoittanut. Esimerkiksi tuo, että vasta sivulla 7 raaskit paljastaa, mistä tuossa kantoavusta on kysymys, ei ole kovin informatiivista ja hyvää keskustelua. Ihan turha ihmetellä ettei lukijalla mene "mikään" jakeluun, jos et itse vaivaudu kertomaan faktoja.

ei mulla muuta, surullista että olet joutunut kasvamaan noinkin kylmässä ja välinpitämättämässä perheessä.
[/quote]

Olen tottunut :))

Vierailija
49/222 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 12:43"]Ihmisen kielenkäyttö kertoo muuten ihmisestä yllättävän paljon. Että ap, jos sinulla on yleensäkin tapana puhua toisille samoin kuin täällä, ei tarvinne ihmetellä mikset voi keneltäkään muulta pyytää apua kuin veljeltäsi. Tuollaiset ihmiset tuppaavat jäämään yksin.
[/quote]

Puhuin edelleen sisaruksesta. Sisarus on suomenkielinen sana ja tarkoittaa SEKÄ veljeä että siskoa. En ole paljastanut siskoveljen sukupuolta enkä paljasta.

Vierailija
50/222 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 12:09"]Tiedätkö miksi se auttaminen on hänelle niin vaikeeta. Itse stressaan ajamista kaupungeissa enkä suurin surminkaan mene autolla keskustaan.

Tai sisaruksesi on kontrolloivassa parisuhteessa ja pyyntösi aiheuttaa ongelmia kotonaan.

Tai sit hän on vaan rasittava uhriutuja.
[/quote]

En usko että parisuhde on sairas. Kumppani vaikuttaa mukavalta ja rennolta, tosin tietenkään en häntä täysin tunne. Uskon syyn käytökseen olevan puhdas kusipäisyys. Kun ei vain viitsi auttaa vaikka hyvin voisi. :)

Vierailija
51/222 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 13:04"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:44"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:40"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:35"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:34"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:29"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 05:42"]Enkä ole itsekäs, mutta se ei liene minun syyni jos hän ei pyydä apuani koskaan.
[/quote]
No jotenkin sisaruksia voisi kiittää tuosta avusta, koska sinä ilmeisestikin olet siitä aika riippuvainen. Itse vien sisaruksia vastaavista palveluksista syömään, leffaan tms. Nythän tuo "apu" on ihan yksipuoleista hyväksikäyttöä.
[/quote]
Jos sisaruksella on lapsia, hoitoavun tarjoaminenkin on hyvä idea.

Ehdottomasti muuten pitää vähintään bensat maksaa.
[/quote]

Ei ole lapsia. Tajutkaa nyt tollot että hän ei pyydä koskana apuani. Minä pyydän kerran-kaksi vuodessa.
[/quote]

Sitä suuremmalla syyllä sinun pitäisi korvata hänen apu jollain tavalla. Leivo kakku ja anna hänelle samalla kun auttaa, luulisi kelpaavan oudommallekin sisarukselle. Myös ne leffaliput voi antaa lahjaksi ilman että itse tunkee mukaan, jos kerran sisaruksen kanssa ei voi viettää aikaa. Muutoin on outoa, että ainoa kontaktisi sisarukseesi vaikuttaa olevan avuksi komentaminen.
[/quote]

No johan on lahjomista. Miksi ystävykset auttavat puolin ja toisin usein täysin ilman korvausta?
[/quote]

Koska ystävältä saa tukea, turvaa ja seuraa. Bensa on kallista, sisaruksella on täysi oikeus nostaa haloo jos kehtaat käyttää häntä noin hyväksesi. Pitäisikö hänen päätäsi paijata kun otat yhteyttä vain kun tarvitset ilmaista kantoapua ja muuttoautoa.
[/quote]

Enpä ole muuttamisestakaan mitään puhunut :) muutot hoidan firman kanssa mutta yhden huonekalun kuskaaminen a:sta b:hen ei ole muuttamista :))

Vierailija
52/222 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 10:30"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 10:29"]"vain minimaalinen avun anto ja siinä se!" Tämä kertoo kaiken asenteestasi ja arvostuksestasi sisaruksen apua kohtaan.
[/quote]

Lässynlässyn. Et tiedä meistä esim. yhtään mitään:)
[/quote]

Tuo oli ap:n kommentti, kas kun tuli yläpeukkua yhtäkkiä:DDDDDD

Vierailija
53/222 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 13:16"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 12:09"]

Tiedätkö miksi se auttaminen on hänelle niin vaikeeta. Itse stressaan ajamista kaupungeissa enkä suurin surminkaan mene autolla keskustaan. Tai sisaruksesi on kontrolloivassa parisuhteessa ja pyyntösi aiheuttaa ongelmia kotonaan. Tai sit hän on vaan rasittava uhriutuja.

[/quote]

Tai sitten ihminen on vaan luonnostaan laiska ja ei jaksa pyytettä auttaa toista, joka vain laiskuuttaan pyytelee apua. Kokee elämänsä niin, ettei pyydä toisilta mitään, joten ei ole velvoitettu tarjoamaankaan. Joku vapaaehtoistyö olisi ihan eri juttu, koska saat itse valita mitä ja koska. Nyt sen sijaan vapaaehtoistyö on autossa istumista ja sitä tekee velvollisuudesta. Ymmärrän ap:n siskoa. En itsekään viitsisi kuskata sisarustani pyytettä.
[/quote]

VITTU KUN EI OLE M I N U N KUSKAAMISESTANI OLLUT MITÄÄN PUHETTA VAAN JOKU HUOBEKALU KERRAN-KAKSI VUODESSA. JOKO VITTU TAJUATTE??? SHOPPAILEMAAN JA MUUALLE MENEN A I N A ITSE JULKISILLA. EN PUMMI HUVIKYYTEJÄ, i k i n ä. Meneekö jakeluun, meneekö vittu jakeluun? MENEEKÖ?

Vierailija
54/222 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sen huonekalun siirtäjän täytyy AINA olla sinun sisaruksesi, yksityiset kuljetusliikkeet tosiaan hoitavat noita pieniäkin kuljetuksia, tekevät kuule sitä ihan työkseen...?

Vierailija
55/222 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 13:17"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 12:12"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 11:40"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 11:11"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 11:06"]Kuulostat ihan mun pikkuveljeltä. Joten luultavasti säki todellisuudessa vingut apua joka pikku asiaan.
[/quote]

Ja lisään vielä, pyydät siis muiltakin apua. Ja sisaruksesi tiedostaa tämän ja häntä vituttaa avuttomuutesi/laiskuutesi/lellimisesi. Eikä siksi halua osallistua edes niihin "pariin kantokeikkaan".

Tai yksinkertaisesti olette vaan niin samanlaisia et sisaruksesi on kaltaisesi vajakki eikä vaan haluaisi auttaa sua koska sitä ei kiinnosta
[/quote]

Ööö... Niin keiltä muilta? :D oletko jossain aineissa kenties?
[/quote]

Iskältä ja äiskältä, muilta sun sukulaisilta/kavereilta.. keneltä sä nyt pummitkaan apua? Kahvia join, mutta se nyt tuskin sun luetun ymmärtämiseen vaikuttaa :)
[/quote]

:DD Äitini ei saa kantaa painavia esineitä eikä hänellä ole autoa eikä korttia. Isääni näin viimeksi 5-6 vuotta sitten. Kuten sanoin :) kaikenhan joudun TOISTAMAAN useaan otteeseen että menisi jakeluun:DD
[/quote]

XD Mite sä oot noi daiju?? :D Seuraavalla kerralla ku tarviit jotai mee perse pystysä kadunkulmaan, ei tarvi vinkua apuja tutuilta ;)

Vierailija
56/222 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 13:27"]

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 13:16"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 12:09"] Tiedätkö miksi se auttaminen on hänelle niin vaikeeta. Itse stressaan ajamista kaupungeissa enkä suurin surminkaan mene autolla keskustaan. Tai sisaruksesi on kontrolloivassa parisuhteessa ja pyyntösi aiheuttaa ongelmia kotonaan. Tai sit hän on vaan rasittava uhriutuja. [/quote] Tai sitten ihminen on vaan luonnostaan laiska ja ei jaksa pyytettä auttaa toista, joka vain laiskuuttaan pyytelee apua. Kokee elämänsä niin, ettei pyydä toisilta mitään, joten ei ole velvoitettu tarjoamaankaan. Joku vapaaehtoistyö olisi ihan eri juttu, koska saat itse valita mitä ja koska. Nyt sen sijaan vapaaehtoistyö on autossa istumista ja sitä tekee velvollisuudesta. Ymmärrän ap:n siskoa. En itsekään viitsisi kuskata sisarustani pyytettä. [/quote] VITTU KUN EI OLE M I N U N KUSKAAMISESTANI OLLUT MITÄÄN PUHETTA VAAN JOKU HUOBEKALU KERRAN-KAKSI VUODESSA. JOKO VITTU TAJUATTE??? SHOPPAILEMAAN JA MUUALLE MENEN A I N A ITSE JULKISILLA. EN PUMMI HUVIKYYTEJÄ, i k i n ä. Meneekö jakeluun, meneekö vittu jakeluun? MENEEKÖ?

[/quote]

VITTU.

Vierailija
57/222 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole liikaa pyytää apua muutaman kerran vuodessa. Mutta itselleni ei tulisi mieleenkään pyytää sitä apua sellaiselta, jonka kanssa ei olla muuten missään tekemisissä.

Vierailija
58/222 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 13:39"]Miksi sen huonekalun siirtäjän täytyy AINA olla sinun sisaruksesi, yksityiset kuljetusliikkeet tosiaan hoitavat noita pieniäkin kuljetuksia, tekevät kuule sitä ihan työkseen...?
[/quote]

Niin, hintakin on mukava. Oikein passeli.

Vierailija
59/222 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat erilaisia. Minä kuljetan ystäviäni ilmaiseksi ja siivoan sukulaisilla. He eivät tee niin.

Suosittelen, että maksat jatkossa sukulaisellesi. Hänellä on täysin toisenlainen käsitys tilanteesta kuin sinulla.

Vierailija
60/222 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ottamatta kantaa muuhun asiaan: alkoi kiinnostaa, miksi ihmeessä siirtelet huonekalujasi mummolaan ja ties minne kerran-pari vuodessa?