Sisarus tekee auttamisesta hirveän haloon
Toivottavasti hän ei palstaile. Tarvitsen välillä apua johonkin kuskaushommaan, kun itselläni ei ole ollut varaa pitää autoa. Kyseessä ei ole mitkään säännölliset kuskaukset paikasta a paikkaan b ja takaisin vaan ihan satunnaisesti joskus jotain. Ja kyseessä on ihan lähialueet eli koskaan en pyydä kyytiä hornantuuttiin. Mutta sisarus (sisko vai veli, en kerro) tekee aivan kamalan haloon näistä pyynnöistäni eikä voi millään lopettaa jankuttamista. Tuntuu kuin olisi kyseessä tuhannen euron menetys, vaikka kyseessä on vain minimaalinen avun anto ja siinä se!
Kommentit (222)
Omaa isääni olen nähnyt viimeksi vuosia sitten. Ap
Ja ehkäpä siksi että olemme vittu TOTTUNEET koko elämämme tällaiseen etäisyyteen niin pieni avunanto on mielestäni mukava tapa viettää edes tunti yhdessä silloin tällöin:)))) kun emme tosiaan käy leffassa, emme syömässä, emme shoppailemassa, ikinä, niin tuollainen pieni kantokeikka on sitä AINOAA yhteistä tekemistä mikä jää jäljelle:)) ps. Asumme naapurikaupungeissa, 20 minuutin välimatka:))
Joo. Sinusta olisi mukavaa, että ainoa tapa millä vietätte aikaa yhdessä, on sinun auttamisesi. Sisaruksesi mielestä ilmeisesti ei. Joten anna olla, ja etsi ihmisiä, joiden mielestä tuo olisi mielekästä.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 05:37"]
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 05:37"]Onko apu vastavuoroista, eli kun sisaruksesi pyytää sinulta jotain, autat myös häntä? [/quote] Ei hän pyydä.
[/quote]
Eli käytät sisarustasi hyväksi. Maksa jatkossa 0,47 euroa/km kuljetuspalvelusta koska sisaruksellasi kuluu aikaa, bensaa ja auto. Loppuu kitinä.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 08:38"]
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 08:35"]Eli case on tämä: ap pyytää apua esim. ikea-laatikon tuomiseen kotiin. Sisarus kyllä tulee, mutta mäkättää ja jupisee sen ajan minkä duuni kestää. Yritin kuvitella tätä omalle kohdalle. Mielestäni mäkättäminen ei ole mukavaa ja vie vastavuoroisuuden edes tarjoamiselta ilon, todennäköisesti sisko/veli torppaisi senkin, koska mikään asia maailmassa ei voi korvata tätä hirveää vaivaa. Miksi yleensä tulee auttamaan, jos se on niin vaikeaa? Onko muuten siskoveli sinkku? [/quote] Tajusit juuri oikein. Yleensä apua saan sitten kun asiasta on ensin jankutettu muutama tunti ja sittenkin se auttaminen on koko ajan hermostunutta huokailua ja hoputtamista. Siskoveli on parisuhteessa, itse olen sinkku.
[/quote]
Siskoveli kokee siis sinut rasitteeksi: Solution: hanki kavereita jotka auttavat sinua ja jätä siskoveli rauhaan. Niin mä tekisin, jos en muutenkaan ole siskoveljen kanssa tekemisissä luontevasti.
Tulee ihan mieleen Anne ja Vesa :D
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 10:15"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 08:38"]
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 08:35"]Eli case on tämä: ap pyytää apua esim. ikea-laatikon tuomiseen kotiin. Sisarus kyllä tulee, mutta mäkättää ja jupisee sen ajan minkä duuni kestää. Yritin kuvitella tätä omalle kohdalle. Mielestäni mäkättäminen ei ole mukavaa ja vie vastavuoroisuuden edes tarjoamiselta ilon, todennäköisesti sisko/veli torppaisi senkin, koska mikään asia maailmassa ei voi korvata tätä hirveää vaivaa. Miksi yleensä tulee auttamaan, jos se on niin vaikeaa? Onko muuten siskoveli sinkku? [/quote] Tajusit juuri oikein. Yleensä apua saan sitten kun asiasta on ensin jankutettu muutama tunti ja sittenkin se auttaminen on koko ajan hermostunutta huokailua ja hoputtamista. Siskoveli on parisuhteessa, itse olen sinkku.
[/quote]
Siskoveli kokee siis sinut rasitteeksi: Solution: hanki kavereita jotka auttavat sinua ja jätä siskoveli rauhaan. Niin mä tekisin, jos en muutenkaan ole siskoveljen kanssa tekemisissä luontevasti.
[/quote]
En jätä siskoveljeä "rauhaan", olemme sisaruksia emmekä vihamiehiä, vaikka täällä porukka haluaa niin kovin uskotella että siskoveli INHOAA minua ja haluaa eroon minusta :D voi tsiisus näitä juttuja... Meille on sattumoisin ollut aina selvää, että ollaan sisaruksia vaikka ei meistä mitään superläheisiä tule varmaan koskaan. Huvittavaa, kuinka yritätte väkisin uskotella että siskoveli inhoaa kaikkea minussa :D Teillä on näköjään aika...hmm..hassuja sisarussuhteita itsellänne:)
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 06:04"]
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 05:47"]Pyydä ystäviäsi kantoavuksi. [/quote] Tarvitaan sattumoisin se autokin.
[/quote]
Miten olisi bussi tai taksi :)
"vain minimaalinen avun anto ja siinä se!" Tämä kertoo kaiken asenteestasi ja arvostuksestasi sisaruksen apua kohtaan.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 08:01"]Joo. Sinusta olisi mukavaa, että ainoa tapa millä vietätte aikaa yhdessä, on sinun auttamisesi. Sisaruksesi mielestä ilmeisesti ei. Joten anna olla, ja etsi ihmisiä, joiden mielestä tuo olisi mielekästä.
[/quote]
Eipä siskoveli itsekään ehdota mitään muuta tekemistä kanssani:) mistä se johtuu? Siitä että meidät on kasvatettu henkisesti etäisiksi. Yhtä etäinen olen isäni kanssa, fyysisesti ja henkisesti. Äitini kanssa puhun joskus ongelmistani, mutta en läheskään niin syvällisesti kuin totuus on. Pidän 99 % asioistani, tapahtumistani ja ongelmistani omana tietonani. Ja ei, en jaksa uskoa että äitinikään ei hakua olla tekemisissä kanssani siksi, että olemme henkisesti etäällä toisistamme:D Ihmiset ovat sattumoisin erilaisia ja tällaisia me olemme:))
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 10:29"]"vain minimaalinen avun anto ja siinä se!" Tämä kertoo kaiken asenteestasi ja arvostuksestasi sisaruksen apua kohtaan.
[/quote]
Lässynlässyn. Et tiedä meistä esim. yhtään mitään:)
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:27"]Minä olen kyllä sitä mieltä, että ihmisellä on oikeus sanoa suoraan, mitä haluaa ja mitä ei halua tehdä. Aloittajan sisarus kokee jostain syystä isoksi asiaksi kuljettaa sisarusta tavaroineen, ilmeisesti ilman, että sisarus tarjoaa edes bensarahoja. Ja silloin se on iso asia. Jos se kuskaaminen on pikkujuttu, voi aloittaja hoitaa sen itse. Mutta ei taida olla , kun ei kerran hoida.
jotenkin arvaan, että aloittaja on pikkusisarus, joka on tottunut olemaan vanhempiensa lellikki, ja kuvittelee, että isot sisarukset näkevät hänet samoin. Kun totuus on, että jos haluaa saada sisaruksen hyvän suhteen, sen pitää olla kahden aikuisen välinen.
[/quote]
En ole ap. Mutta meillä isosisko on AINA se jolle täytyy lainata rahaa ja auttaa ilmaiseksi. Muiden pitäisi hänen puolestaan pistäs tehdä kaikkee ja heti kun hänen korkeutensa tarvitsee. Ihmettelee kun meille ei aina käy 45 min varoitusajalla hänen joku tempauksensa. Itse olen perheellinen siskoni ei. Mielelläni autan mutta on jo korkea aika alkaa isosiskonkin pärjätä. Kyse tosiaan on viikottaisista tarvitsen haluan juttuja. Lapsesta asti olen itse ollut se isosisko hänelle. Vaikka hän on isosiskoni niin ei se kyllä ole ikinä tuntunut siltä että vastavuoroista tukea olisi saanut.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 10:43"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:27"]Minä olen kyllä sitä mieltä, että ihmisellä on oikeus sanoa suoraan, mitä haluaa ja mitä ei halua tehdä. Aloittajan sisarus kokee jostain syystä isoksi asiaksi kuljettaa sisarusta tavaroineen, ilmeisesti ilman, että sisarus tarjoaa edes bensarahoja. Ja silloin se on iso asia. Jos se kuskaaminen on pikkujuttu, voi aloittaja hoitaa sen itse. Mutta ei taida olla , kun ei kerran hoida.
jotenkin arvaan, että aloittaja on pikkusisarus, joka on tottunut olemaan vanhempiensa lellikki, ja kuvittelee, että isot sisarukset näkevät hänet samoin. Kun totuus on, että jos haluaa saada sisaruksen hyvän suhteen, sen pitää olla kahden aikuisen välinen.
[/quote]
En ole ap. Mutta meillä isosisko on AINA se jolle täytyy lainata rahaa ja auttaa ilmaiseksi. Muiden pitäisi hänen puolestaan pistäs tehdä kaikkee ja heti kun hänen korkeutensa tarvitsee. Ihmettelee kun meille ei aina käy 45 min varoitusajalla hänen joku tempauksensa. Itse olen perheellinen siskoni ei. Mielelläni autan mutta on jo korkea aika alkaa isosiskonkin pärjätä. Kyse tosiaan on viikottaisista tarvitsen haluan juttuja. Lapsesta asti olen itse ollut se isosisko hänelle. Vaikka hän on isosiskoni niin ei se kyllä ole ikinä tuntunut siltä että vastavuoroista tukea olisi saanut.
[/quote]
Minä olen ap ja minulla ei tosiaan ole viikottaisia tarpeita vaikka täällä porukka tykkää sitäkin jankuttaa. Kerran-kaksi vuodessa pyydän apua johonkin kuljetukseen, siinä se. Saanen muuten huomauttaa, että siskoveli ei ole maksanut euroakaan autostaan itse. Hän sai sen lahjaksi, upouutena.
Mitä minä sain? En mitään.
Kuinka usein tämä harvoin tapahtuva kyytitarve on? Kerran päivässä? Monta kertaa viikossa? Kerran viikossa? Joka toinen viikko? Kerran kuussa? Harvoin voi olla eri ihmisille niin eri asia.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 06:02"]
Vittu täällä on taas tyhmää porukkaa :DD Missä sanotaan että sisarus ei halua olla tekemisissä kanssani? Olemme aina olleet tällaisia, sorryt vaan :) Naurattaa kun vitun randomit tulevat kertomaan totuuksiaa toisista randomeista:DD hän ei pidä minuun yhteyttä säännöllisesti eikä kysele kuulumisia, samoin en minä, koska se ei ole ikinä tullut meiltä luonnostaan ja aivan pikkukakaroista lähtien olemme kasvaneet sellaisen mallin alaisina että kaikilla on omat asiat ja niihin ei oikein puututa, perheemme ei ole koskaan ollut "tiimi" vaan porukka yksilöitä jotka sulkeutuivat omiin huoneisiin ja riitelivät. Että kyllä se malli tulee ihan sieltä lapsuuden ensimetreiltä ja sillä ei ole mitääntekemistä jonkun inhoamisen kanssa :DD Ja edelleen vajukit EN VOI KANTAA HUONEKALUJA BUSSILLA. Asioilleni menen AINA julkisilla. Vitun vajaat :DDF
[/quote]
Meille huonekalut toi myymälän autokuljetus, samalla vei vanhat sohvat pois.
Ja meillä on auto ja peräkärry käytössä.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 10:49"]Kuinka usein tämä harvoin tapahtuva kyytitarve on? Kerran päivässä? Monta kertaa viikossa? Kerran viikossa? Joka toinen viikko? Kerran kuussa? Harvoin voi olla eri ihmisille niin eri asia.
[/quote]
Voi vittu. Mitä jos lukisit viestini kunnolla. Olen kolme-ehkä enemmänkin kertaa kertonut, että 1-2 kertaa vuodessa. Muut asiat hoidan julkisilla.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 10:51"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 06:02"]
Vittu täällä on taas tyhmää porukkaa :DD Missä sanotaan että sisarus ei halua olla tekemisissä kanssani? Olemme aina olleet tällaisia, sorryt vaan :) Naurattaa kun vitun randomit tulevat kertomaan totuuksiaa toisista randomeista:DD hän ei pidä minuun yhteyttä säännöllisesti eikä kysele kuulumisia, samoin en minä, koska se ei ole ikinä tullut meiltä luonnostaan ja aivan pikkukakaroista lähtien olemme kasvaneet sellaisen mallin alaisina että kaikilla on omat asiat ja niihin ei oikein puututa, perheemme ei ole koskaan ollut "tiimi" vaan porukka yksilöitä jotka sulkeutuivat omiin huoneisiin ja riitelivät. Että kyllä se malli tulee ihan sieltä lapsuuden ensimetreiltä ja sillä ei ole mitääntekemistä jonkun inhoamisen kanssa :DD Ja edelleen vajukit EN VOI KANTAA HUONEKALUJA BUSSILLA. Asioilleni menen AINA julkisilla. Vitun vajaat :DDF
[/quote]
[/quote]
Kuten tästäkin jo kirjoitin tuolla ylempänä: en ome puhunut OSTAMISESTA yhtään mitään.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 10:52"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 10:51"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 06:02"]
[/quote]
[/quote]
Kuten tästäkin jo kirjoitin tuolla ylempänä: en ome puhunut OSTAMISESTA yhtään mitään.
[/quote]
Ole*
Ja tosiaan ei, minun ei todellakaan tarvitse testata kuinka kauan kestää että sisarus ottaa yhteyttä minuun, koska tiedän, että siihen menee ikuisuus. Olemme täysin tottuneita tällaiseen :) molempien elämissä tapahtuu paljon eikä toisella ole hajuakaan että mitä kaikkea. Sisarus meni ulkomaillekin sukulaiseni kanssa enkä minä tiennyt aluksi asiasta tuon taivaallista. Enkä minäkään inhoa sisarustani vaikka en hänelle mitään kerro. Vittuako minä voin dille minkä mallin olen saanut lapsena kotoa :DD mutta perheenjäsenten läheisyydestä ahdistuvana ihmisenä tämä passaa minulle mainiosti. En ikinä tottuisi johonkin syvälliseen avautumiseen ja superläheisiin väleihin :) Ehkäpä te vammaiset eandomit voisitte olla kertomatta minulle miten oma sukuni toimii :D