Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suhtautua tällaiseen anoppiin, vauvamme mummoon?

Vierailija
08.03.2022 |

Olen odotellut jos itsestään laantuisi vauvan kasvaessa, mutta pahenee vain. Vauvamme on anopin ensimmäinen lapsenlapsi. Miehellä on kolme sisarusta, joiden kaikki kehitysvaiheet (siis mieheni lisäksi) vauvana on käyty läpi edestakaisin ja vielä uudelleen, verraten siis vauvaamme milloin kuka osasi mitäkin. Aina ihmettelee, miten vauvamme nyt noin tekee kun ei meillä kukaan vauva aiemmin ole niin tehnyt - öö, johtuisiko siitä että meidän vauvamme ei ole teidän?! Myös kaikki vauvan vaatteet, tavarat ja lelut pitäisi olla samanlaisia kuin anopin lapsilla. Tää alkaa jo rasittaa hermoja, kun vaikka tunnin vierailusta menee ainakin puoli tuntia tähän _heidän lapsista_ paasaamiseen. Miten voisin nätisti tehdä hänelle selväksi että tämä vauva onkin ihan oma yksilönsä? Ja eipä anoppi ole tainnut ottaa huomioon, että emme ole edes aloittaneet _minun_ ja neljän sisarukseni vauva-aikojen läpikäyntiä :D

Kommentit (113)

Vierailija
61/113 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen anoppi ja päättänyt tappaa itseni kun minulle on selvinnyt, etten voi koskaan tehdä mitään oikein. Minun pitää hoitaa lapsia, ilmaiseksi tietty ja jaksamiseni ylittäen, ja aina sellaiseen aikaan kun minulle ei millään sopisi kun olen ehtinyt muuta sopia. Mutta niillä minun menoilla ei miniäni mielestä ole mitään väliä.

Kun hoidan pakotettuna lapsia niin teen kaiken väärin vaikka noudatan arvoisan ihanan miniäni ohjeita kirjaimellisesti, mutta hän kertoo että ohjeet onkin yön aikana muuttuneet. Lapsenlapsia en uskalla rakastaa koska ne kuitenkin viedään pois jossakin vaiheessa kunhan ilmaista raatamistani ei enää tarvita.

Te, joiden pojat ei vielä ole naimissa, rukoilkaa, että he jäävät poikamieheksi. Mikään ei ole niin kauhea kohtalo kuin saada nykyaikaan miniä. Miniät ovat saatanastakin pahempia olioita.

T. nimimerk. Rekankeulaa kohti ajamaan

Mitä pahaa se rekkakuski on sulle tehnyt?

Tai sitten alat sanomaan ei miniälle. Miksi olet ylipäätään alkanut hyppimään hänen mielensä mukaan?

Tuo on pelkkää fantasiaa, höpöhöpöä.

Vierailija
62/113 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikesta sitä nykyisin myrkytetään omaa mieltä.

Lapsi saa myös isältään geenit ja on jo lapsen kehityksen ja lääketiett. kannalta hyvä verrata niitä, koska suvun geenit vaikuttavat paljon ja milloin kannattaa huolestua ja milloin ei esim. pituus kasvu, puheen oppiminen, sairaudet jne.

Eiköhän lapsen isä itse tiedä oleelliset asiat omista ja lapsensa geeneistä. Ei anopin tarvitse haukkana tarkkailla, muistuttaa ja verrata jokaista kehitysvaihetta, jos mitään syytä huoleen ei edes ole. Vauvan vanhemmilla on vähän muutakin mietittävää kuin se Pekka-sedän ensimmäinen hammas kesäkuussa -84.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/113 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on krääsänkantajamummo. Hän on nyt keksinyt tavan kiertää kieltoamme ja lahjoittaa nyt näitä tavaroita "lapselle perinnöksi". Ja tietenkään me vanhemmat emme hänen mielestään saa itse päättää, mitä lapselle tulee. Huonekaluja jne. Niiiiiin rasittavaa!

Voi, kuinka kiva kun ihan tavalliseen rivarikämppään tuodaan 3-vuotiaalle perinnöksi iso kirjahylly sekä plyyshinen kulmasohva vuodelta 1978. Eikä saa hävittää mihinkään (tunnearvo!), kun VilleViivi saa sitten ottaa ne kalusteet mukaansa, kun muuttaa opiskelemaan. Ei ne nyt vie tilaa enempää kuin yhden pienehkön makkarin verran. Ihan hyvin VilleViivi voi siskonsa kanssa jakaa huoneensa.

Vierailija
64/113 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi saa myös isältään geenit ja on jo lapsen kehityksen ja lääketiett. kannalta hyvä verrata niitä, koska suvun geenit vaikuttavat paljon ja milloin kannattaa huolestua ja milloin ei esim. pituus kasvu, puheen oppiminen, sairaudet jne.

Eipä se ole mummon asia päivitellä ja messuta, vaan sen lapsen asiat kuuluu isälle, hänen sukunsahan se on.

Vierailija
65/113 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anopilla ei todennäköisesti ole elämässään mitään todellisia saavutuksia ja sen takia hän puhuu koko ajan lapsistaan.

Tämä. Muistan kun lapsena emät kehuskelivat toisilleen kiihkeästi suu vaahdossa meidän lasten saavutuksilla, ei koskaan omillaan 🤮

Ilmeisesti omiksi saavutuksiksi ei riittänyt se että osaa käydä kakalla ja leikata lehdestä kuvia.

No, miehen miespuolinen työkaveri kerskuu lastensa saavutuksilla ja tuo jokaisen lastensa todistuksen työpaikalle kaikkien ihailtavaksi.

Oma naispuolinen kollegani toi poikansa jossakin paikallisturnauksessa saaman sählymitalin töihin ja ripusti sn työpisteensä sermiin roikkumaan.

Onhan näitä.

Vierailija
66/113 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan kuulu tämä asia perheen ulkopuolisille yhtikäs mitenkään.

Vierailija
67/113 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on krääsänkantajamummo. Hän on nyt keksinyt tavan kiertää kieltoamme ja lahjoittaa nyt näitä tavaroita "lapselle perinnöksi". Ja tietenkään me vanhemmat emme hänen mielestään saa itse päättää, mitä lapselle tulee. Huonekaluja jne. Niiiiiin rasittavaa!

Ne rajat. Mikä ihme teitä ihmisiä vaivaa, kun ette saa suutanne auki? Krääsänkantajamummo saa lahjoittaa tavaraa lapselle perinnöksi kunhan säilyttää ne siihen saakka, että lapsi on täysi-ikäinen ja muuttaa omaan asuntoonsa ja ottaa ne mukaansa - jos ottaa.

Vierailija
68/113 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne rajat. Mikä ihme teitä ihmisiä vaivaa, kun ette saa suutanne auki? Krääsänkantajamummo saa lahjoittaa tavaraa lapselle perinnöksi kunhan säilyttää ne siihen saakka, että lapsi on täysi-ikäinen ja muuttaa omaan asuntoonsa ja ottaa ne mukaansa - jos ottaa.

Niitä tavaroita kuule ilmestyy ihan meidän sanomisistamme huolimatta. Viimeksi oli tuotu lastillinen mökkimme terassille.

Vierailija
69/113 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse näen moisen ihan hyväntahtoisena keinona pitää yllä sukupolvien jatkuvuuden tunnetta, mutta palstan mukaan anoppiin täytyy katkaista välit joka tapauksessa joten mitään neuvoa en osaa antaa.

Vierailija
70/113 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse näen moisen ihan hyväntahtoisena keinona pitää yllä sukupolvien jatkuvuuden tunnetta, mutta palstan mukaan anoppiin täytyy katkaista välit joka tapauksessa joten mitään neuvoa en osaa antaa.

Miten sinä sen sellaisensa näet?

Vierailija
71/113 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se olisi sen mummon asia toimia jonkinlaisena portinvartijana sukuun? Ja miksi hän olisi se, joka vahtii yhteyksiä perheen isän sisaruksiin? En täysin hahmota. Eikö se perheen isä siis ole sitä sukua?

Vierailija
72/113 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun anoppi väittää itsepintaisesti, että mieheni lempiväri on ruskea ja raijaa sitten meille jatkuvasti aina vaan ruskeaa sisustustavaraa. Olen sanonut toistuvasti, että se on minun inhokkini, eikä miehellä ole minkäänlaista rakkautta ko väriä kohtaan. Se on vain ANOPIN LEMPIVÄRI.

Vertaat kakan väriin.

Sävyn perusteella, esim. "ihana, aivan kuin *Martin* (=miehesi nimi tähän) krapulakakka viime lauantaiaamuna".

Vierailija
73/113 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän lapsen isä itse tiedä oleelliset asiat omista ja lapsensa geeneistä. Ei anopin tarvitse haukkana tarkkailla, muistuttaa ja verrata jokaista kehitysvaihetta, jos mitään syytä huoleen ei edes ole. Vauvan vanhemmilla on vähän muutakin mietittävää kuin se Pekka-sedän ensimmäinen hammas kesäkuussa -84.

Mun anopin muisteloihin ei ole luottaminen. Hän muistelee aina, kuinka miehelläni oli paha korvatulehduskierre ja ongelmia nilkan kanssa. Nämä molemmat ongelmat oli mieheni veljellä. Toki geneettisesti läheistä sukua hänkin, mutta silti. Anoppi ei myöskään halua myöntää, että lasteni geeneistä puolet on minulta. Voi että sitä on päivitelty miten voi olla lapsella pisamia, kun kenelläkään HÄNEN suvussaan ei koskaan ikinä ole ollut pisamia. Punatukkaisella miniällä, lapsen äidillä, on ehkä muutama pisama? Pisamat ei toki ole sairaus, mutta periytyvä piirre kumminkin.

Vierailija
74/113 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahaa eli mummo on jonkinlainen itsenimittäytynyt matriarkka, joka määrää suvun asioista ja siitä kuka on kenenkin kanssa tekemisissä jne. Niin rasittavia tällaiset. Minun isosiskoni on vanhemmiten alkanut toimia jonkinlaisen suvun naispuolisena päänä, joka määrää mitä "perinteitä" meillä saa tai ei saa olla. Hän on myös mielestään virallinen valvoja kaikille lapsuusmuistoillemme jne.

Vierailija
75/113 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisten elämään toistuvasti sekaantumisessa ei ole mitään hyväntahtoista. Se on vallan käyttöä, ja se on henkistä väkivaltaa.

Vierailija
76/113 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krääsästä tuli mieleeni että vanhempani kun päätti hankkia kolme lasta, niin tuli ongelmia että mitä lahjoitetaan kenellekin. Itse olen nuorin, ja minulle on työnnetty lähinnä sitä arvotonta krääsää, jota vanhemmat sisarukseni eivät ole halunneet. Heille on lahjoitettu joltisenkin arvokkaat omakotitalo ja maapaikka.

Krääsän perään varsinkin äiti kyselee että käytänkö ja missä se x esine on. Voi luoja sentään.

Osan olen hissuksiin vienyt kirpparille, kierrätykseen ja osan jopa heittänyt käyttökelvottomana pois - vaikka se onkin ollut jokin ihme korvaamaton muistoesine lapsuudenkodistani. Siis sellainen, joka ei vanhemmille sisaruksilleni ole kelvannut.

Tuota ihmeen raijaamista on kestänyt jo vuosikymmenet kielloistani huolimatta. Olemme jo itsekin myöhempää keski-ikää ja meille on kertynyt omaa (mieluista) tavaraa ihan tarpeeksi.

Olen äidille sanonut, että otan x esineestä valokuvan ja olen skannaillut papereita ym. joita en halua fyysisesti säilyttää "ikuisuutta". Ei mene perille. Nyyh nyyh kun sitäkään ei sitten enää ole...

Vierailija
77/113 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun anopin muisteloihin ei ole luottaminen. Hän muistelee aina, kuinka miehelläni oli paha korvatulehduskierre ja ongelmia nilkan kanssa. Nämä molemmat ongelmat oli mieheni veljellä. Toki geneettisesti läheistä sukua hänkin, mutta silti. Anoppi ei myöskään halua myöntää, että lasteni geeneistä puolet on minulta. Voi että sitä on päivitelty miten voi olla lapsella pisamia, kun kenelläkään HÄNEN suvussaan ei koskaan ikinä ole ollut pisamia. Punatukkaisella miniällä, lapsen äidillä, on ehkä muutama pisama? Pisamat ei toki ole sairaus, mutta periytyvä piirre kumminkin.

Olen joskus ihmetellyt kun äitini on useampaan kertaan sekoittanut siskoni ja minut, vaikka olemme täysin erilaisia keskenämme. Enpä sitten olekaan ainoa, jolle tätä sattuu!

Vierailija
78/113 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on kamalaa, että puolisolla on äiti. Ihan ensimmäinen edellytys parisuhteessa on se, että miehen äiti on kuollut eikä miehellä ole siskoja. Haluan olla hänen elämänsä ainoa nainen!

Sarkasmi ei elä tässä maaperässä...

Vierailija
79/113 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpsis. Taisi totuus tulla liian lähelle vai miksi liiottelet noin typerästi?

Vierailija
80/113 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan samaa "hyväntahtoista" messuamista kuin sekin, että kaikki mikä lapsille onnistuu jne on aina sen mummon ansiota.

Meillä minun juuri ja juuri peruskoulun läpi kahlannut äitini on mielestään pääsyy siihen, että minun lapseni ovat nyt yliopistossa. Meidän vanhempien 14 vuoden panostuksella ei ole mitään tekemistä asian kanssa. Lapset kuulemma vain perineet mummon "luontaisen älykkyyden".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi