Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suhtautua tällaiseen anoppiin, vauvamme mummoon?

Vierailija
08.03.2022 |

Olen odotellut jos itsestään laantuisi vauvan kasvaessa, mutta pahenee vain. Vauvamme on anopin ensimmäinen lapsenlapsi. Miehellä on kolme sisarusta, joiden kaikki kehitysvaiheet (siis mieheni lisäksi) vauvana on käyty läpi edestakaisin ja vielä uudelleen, verraten siis vauvaamme milloin kuka osasi mitäkin. Aina ihmettelee, miten vauvamme nyt noin tekee kun ei meillä kukaan vauva aiemmin ole niin tehnyt - öö, johtuisiko siitä että meidän vauvamme ei ole teidän?! Myös kaikki vauvan vaatteet, tavarat ja lelut pitäisi olla samanlaisia kuin anopin lapsilla. Tää alkaa jo rasittaa hermoja, kun vaikka tunnin vierailusta menee ainakin puoli tuntia tähän _heidän lapsista_ paasaamiseen. Miten voisin nätisti tehdä hänelle selväksi että tämä vauva onkin ihan oma yksilönsä? Ja eipä anoppi ole tainnut ottaa huomioon, että emme ole edes aloittaneet _minun_ ja neljän sisarukseni vauva-aikojen läpikäyntiä :D

Kommentit (113)

Vierailija
101/113 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se loppuu kun sanot, että sillä lapsella on 2 sukua. Mun lapsen mummo (mun äiti) kans tuppasi ihmettelemään, että ei teistä kukaan ja miten se nyt noin, kyllä te osasitte jo tuossa iässä. No ku miehen suvussa on ollu tällaista ja lapsi on myös ihan oma yksilönsä. Meillä oli kuulemma kaikilla jo ihan pieninä tosi paljon tukkaa ja ihmetystä aiheutti, kun meidän vauva on lähes kalju ja miten tää voi olla, ku meidän suvussa syntyy tuuheatukkaisia. No katoppa, ku tällä mukulalla on toinenkin suku ja tulee isäänsä tässä asiassa.

Mun ystävän anoppi oli pöyristynyt, kun syntyikin tyttö. ”Meidän suvussa on syntynyt aina vaan poikalapsia”

🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Vierailija
102/113 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi te, anopeista valittavat miniät, ootte aina kuitenkin tekemisissä anoppinne kanssa? Ottakaa etäisyyttä ja antakaa miehen hoitaa suhteet omiin vanhempiinsa. Ei anopin kanssa ole mikään pakko seurustella. Mä en ole omaa anoppiani nähnyt kuuteen vuoteen, mies saa hoitaa ihan itse.

En ole vapaaehtoisesti tekemisissä anoppini kanssa. Itseasiassa välttelen kohtaamisia. Etäisyyttä on otettu, mutta enempikin kelpaisi.

Mies ei hoida suhdetta äitiinsä. Isänsä on kuollut. Anoppi haluaa jostain syystä hoitaa "pakolliset asiat" minun kanssani, ei poikansa. Nakitan miestäni mahdollisuuksien mukaan. Hän ei tosin jaksa miettiä äitinsä kanssa millaisia kukkia lähetetään Marjatta-tädin 70-vuotissynttäreille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/113 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse näen moisen ihan hyväntahtoisena keinona pitää yllä sukupolvien jatkuvuuden tunnetta, mutta palstan mukaan anoppiin täytyy katkaista välit joka tapauksessa joten mitään neuvoa en osaa antaa.

Toisten elämään toistuvasti sekaantumisessa ei ole mitään hyväntahtoista. Se on vallan käyttöä, ja se on henkistä väkivaltaa.

No niin, henkinen väkivaltakortti vedetty, olisi pitänyt aavistaa. :D

Tätä palstaa kun lukee, niin ei jaksa enää edes ihmetellä miten palstamammojen on niin vaikea tulla kenenkään kanssa toimeen. Etenkin sukulaisten (tai anoppien!)

Kyllä.  Kaikesta loukkaannutaan kuin ruskeat tytöt konsanaan.

Ja kaikki itsestä epämiellyttävä käytös on narsismia ja rajattomuutta.

Vierailija
104/113 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se loppuu kun sanot, että sillä lapsella on 2 sukua. Mun lapsen mummo (mun äiti) kans tuppasi ihmettelemään, että ei teistä kukaan ja miten se nyt noin, kyllä te osasitte jo tuossa iässä. No ku miehen suvussa on ollu tällaista ja lapsi on myös ihan oma yksilönsä. Meillä oli kuulemma kaikilla jo ihan pieninä tosi paljon tukkaa ja ihmetystä aiheutti, kun meidän vauva on lähes kalju ja miten tää voi olla, ku meidän suvussa syntyy tuuheatukkaisia. No katoppa, ku tällä mukulalla on toinenkin suku ja tulee isäänsä tässä asiassa.

Mun ystävän anoppi oli pöyristynyt, kun syntyikin tyttö. ”Meidän suvussa on syntynyt aina vaan poikalapsia”

Mun anoppi oli järkyttynyt, kun meidän lapsi nro 2 ei ollut isänsä kopio kuten esikoinen. Anopilla itsellä kolme keskenään eri näköistä lasta. Mun lasten pitäisi kuitenkin olla isänsä kopioita?

Vierailija
105/113 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti osa miehistä on tahdottomia hissukoita ja nössöjä. Nössö mies ei osaa, halua tai uskalla laittaa rajoja äidilleen ja isälleen.

Jos mies laittaisi heti parisuhteen alussa rajat määräilevälle ja omistushaluiselle äidilleen, niin anoppi pysyisi omassa kodissaan eikä ramppaisi häiriköimässä nuorta perhettä. Kun perheeseen syntyy ensimmäinen lapsi, raivostuttava anoppi alkaa puuttua raivokkaasti lapsiperheen asioihin.

Vierailija kirjoitti:

Eikö lapsen isän tehtävä olisi asettaa anopille rajat?

Vierailija
106/113 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppini on Karjalan evakkoperheestä.

On alusta asti tuonut karjalaisuutta esiin voimakkaasti ja tuputtanut sitä suut silmät täyteen.

En ole siitä ottanut nokkiini sen kummemmin, mutta nyt jo aikuinen tyttäreni havahtui jossakin vaiheessa siihen, että heidät on anopin toimesta saatu uskomaan olevansa karjalaisia itsekin, vaikka heissä karjalaista verenperintöä on vain 25%.

Hän oli siitä hieman tuohtunut. 

Vierailija
107/113 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti osa miehistä on tahdottomia hissukoita ja nössöjä. Nössö mies ei osaa, halua tai uskalla laittaa rajoja äidilleen ja isälleen.

Jos mies laittaisi heti parisuhteen alussa rajat määräilevälle ja omistushaluiselle äidilleen, niin anoppi pysyisi omassa kodissaan eikä ramppaisi häiriköimässä nuorta perhettä. Kun perheeseen syntyy ensimmäinen lapsi, raivostuttava anoppi alkaa puuttua raivokkaasti lapsiperheen asioihin.

Vierailija kirjoitti:

Eikö lapsen isän tehtävä olisi asettaa anopille rajat?

Miten laitat heti rajat anopille, kun anoppi ei aiheuta ongelmaa? Mun anoppia ei paljoa kiinnostanut olla muhun yhteydessä kun muutettiin kimppaan. Raskausaikana vähän kiinnostui, mutta asiat oli vielä ihan siedettävässä kuosissa. Vauva syntyi -> BOOM, anoppi nosti itsensä kaikkivaltiaan asemaan meidän elämässä. Ei ollut väliä sanoinko minä vai mies että vois vähän rauhoittua, mutta hän tiesi meidän puolesta kaiken paremmin, ja ihan todella luuli, että meidän tulee totella kaikessa anoppia, kun hän vanhempana tietää paremmin. Lopulta minä laitoin ne rajat, miehelläni on vaikea suhde äitiinsä ollut aikojen alusta.

Vierailija
108/113 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ole anopin kanssa missään tekemisissä. Pitkä välimatka auttaa. Anoppi ei yritä tuppautua yllätyskylään ja tupatarkastukselle joka viikko.

Anna ihmetellä. Anoppiin on ihminen.

Miksi hwtinpitåisinottaa pesäeroa?

En oikein ymmärrä

Tuollaista.

Vierailija
109/113 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee aina yllätyksenä, miten paljon on ihmisissä heikkolahjaisia. Jotenkin heidän kanssaan on pärjättävä. Miehet perinteisesti ovat armeijassa nähneet koko kirjon, mutta naiset usein ovat saaneet elää omantasoistensa kanssa ja siksi typerä anoppi voi tulla yllätyksenä. Joskus myös typerä miniä.

Ja aina tuota samaa sontaa anopeista.

Kannattaa huomata sekin, että jos anoppi on tyhmä ja heikkolahjainen,  niin silloin on se anopin poikakin samanmoinen, se  jonka kanssa ap ja kommentoija on naimisissa.

Nimittäin k e h i t y s v a m m a i s u u s   on heikkolahjaisuutta ja perityy.

Se on geeneissä

Joten miten ihmeessä teille on kelvannut heikkolahjaisen äidin poika mieheksi?

Vierailija
110/113 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
111/113 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan ap:n kaltaisen miniän, tai no toinen onkin. Monesti lapset ovat ainoa keskustelunaihe, miniäni ei lue kirjoja, minä en katso telkkarista juuri muuta kuin dekkareita ja historia-sarjoja, musiikkimakukaan ei kohtaa minä- rock, miniä pop, vaatemaku klassinen - muoti. Listaa voisi jatkaa loputtomiin. Onneksi tapaamme harvoin. Yleensä voin keskustella uppo outojen ihmistenkin kanssa vaikka odotusaulassa, mutta miniän kanssa vastavuoroinen keskustelu ei onnistu. Meillä ei  kahta  lausetta pidempiä samaan asiaan liittyviä keskusteluja synny, koen hyppelehtimisen äärimmäisen raskaana.

Vierailija
112/113 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä ole anopin kanssa missään tekemisissä. Pitkä välimatka auttaa. Anoppi ei yritä tuppautua yllätyskylään ja tupatarkastukselle joka viikko.

Anna ihmetellä. Anoppiin on ihminen.

Miksi hwtinpitåisinottaa pesäeroa?

En oikein ymmärrä

Tuollaista.

Esimerkiksi oman henkisen hyvinvoinnin vuoksi.

Vierailija
113/113 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän