Mitä idioottimaisuuksia te lapsettomat olette saaneet kuulla?
Listataan kommentteja, mitä lapsettomille (olit sitten lapseton omasta halusta tai et) on heitelty. Olen itse tällä hetkellä siinä vaiheessa omaa lapsettomuuteni käsittelyä, että nykyään kommentit ja niistä heijastuva ihmisten ajattelemattomuus lähinnä ihmetyttävät ja joskus jopa huvittavat. Niinpä tahtoisin kuulla, mitä kaikkea te muut lapsettomat olette joutuneet kuulemaan.
Tässä omani: Joko on vauvakuumetta? Varohan ettei tule vauvakuumetta? Milloinkas teille tulee lapsia? Eikö teidänkin olisi aika jo hankkia lapsia? Odota vaan, kun sinulla on omia lapsia! Hyvä kai se teidän on, kun ei ole lapsia. Alatte olla jo siinä iässä, että pitäisi hankkia lapsia. Joko on tulossa lapsia? On aivan eri asia, kun on omia lapsia. Vasta sitten ymmärrät, kun sinulla on omia lapsia. Elämässä ei ollut mitään ennen lapsia. Nauti vielä kun voit ennen lapsia. Sinun elämäsi on niin helppoa, kun ei ole omia lapsia. Elämä on niin paljon parempaa, kun on lapsia. Ruetkaahan tekin tekemään lapsia!
Kommentit (165)
"Oo sä vaan hiljaa ku et tiedä mistään mitään (kun ei siis ole lapsia)."
On sanottu, että jäämme paljosta paitsi, kun emme hanki lasta.
No shit, Sherlock! Sen takiahan me olemme lapsettomia, että voisimme jäädä paitsi lapsiperhe-elämästä.
Tuo ei sinänsä ole loukkaava kommentti. Se on vain hemmetin tyhmä.
"KAIKILLA on lapsia paitsi sulla." Pitkä tauko. "Miksi?"
Kysyjänä oli lapsuudenaikainen kaverini. Olin vähän päälle kolmikymppinen ja syy oli aika selvä: en edes seurustellut kenenkään kanssa. Ja mielessä kävi aina välillä, että mitä jos en koskaan löydä ketään. Nyt noin viiden vuoden jälkeen olen avoliitossa ja meillä on lapsi, mutta vieläkin tuntuu ikävältä nähdä tätä kaveria.
No me emme ole saaneet lapsia 5 vuoden yrittämisen jälkeenkään pari hoitokertaa riitti kun meinas taju lähtee heikotuksesta ja juu kyllä se vaatii itsekuria ettei sano suoria sanoja joillekkin ihmisille jotka vit### omasta mielestään hauskasti tyyliin onko teidän kissalla/koiralla synttärit ja kylläpä (koira näyttää) sulta..siis vihjailua et pitäisi niitä ihmislapsia alkaa tekeen..että miksi te kohtelette elukoita kuin lapsia juu hehe heheee tätä kuulee varsinki miehen siskolta (hällä 3 lasta) ja on töissä terveysalalla että luulis tajuavan ettei kaikki niitä lapsia niin vaan tänne tee. ja sama ihminen jolla oli luksusta sanoa viimosen kohala että "voi paska oon taas paksuna mitä mun työnantaja ajattelee"...että silleen tasan ei mee nallekarkit elämässä.
"Miksi sä vietät joulua, eihän sulla edes ole lapsia, aivan hyvin voit tulla aattona mun sijaan töihin." Jep jep... Oon töissä k-kaupassa joka saa aattona olla auki ja oon töissä siihen kello 12 asti tasan niinä jouluina, kun mulle on työvuoro laitettu. Vuorot kiertää, eli kukaan ei joudu olemaan kahta aattoa peräkkäin töissä.
Anoppi sanoi sanoi miehen veljelle, kun tämä kyseli lapsuudenaikaisia leluja omalle lapselleen, että "voit ottaa mutta et sitten hävitä jos x:lle ja y:lle tulee lapsia". Ajatuksena tietysti ihan kiva, mutta olin pari viikkoa aiemmin saanut syöpädiagnoosin, josta anoppi kyllä tiesi. Samalla sanottiin että lapsia ei välttämättä koskaan tule rankkojen hoitojen takia, joten vähän ajattelematon heitto anopilta..
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 19:53"]
"Ottakaa kissa, sen jälkeen moni on tullut raskaaksi."
[/quote]
Pahoittelut, mutta ihan pieni ohis:
Meillä on kissa ja ainakin multa meinaa kaikki halut loppua välittömästi, kun joku ylimääräinen on heti pällistelemässä n. 5 cm päästä jos yrittää yhtään mitään intiimimpää laittamatta ovea kiinni... ja jos oven sulkee, sen takana sitten mekastetaankin koko rahalla eli raavitaan ovea ja huudetaan katkerana, kun ei tiedetä mitä toisella puolella tapahtuu. Että kyyyllä, kissan ottamalla tulee varmasti helposti raskaaksi! Kissa on ratkaisu, se herättää uinuvat isän- ja äidinvaistot! Tai hetkinen...
Takaisin aiheeseen: jos noihin muihin kommentteihin vertaa, niin onhan tämä toisaalta kevyimmästä päästä. Idioottimaista kuitenkin. Ihmisten pitäisi miettiä aika tarkkaan, onko lasten tekeminen ollenkaan sellainen asia, mistä toisten kanssa kannattaa keskustella oma-aloitteisesti. Useimmiten henkilökohtaisuuksiin menemällä onnistuu vain loukkaamaan, ja jos se on tarkoituskin, niin aika surkeasti on ko. loukkaajan asiat.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 13:41"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 19:53"]
"Ottakaa kissa, sen jälkeen moni on tullut raskaaksi."
[/quote]
Pahoittelut, mutta ihan pieni ohis:
Meillä on kissa ja ainakin multa meinaa kaikki halut loppua välittömästi, kun joku ylimääräinen on heti pällistelemässä n. 5 cm päästä jos yrittää yhtään mitään intiimimpää laittamatta ovea kiinni... ja jos oven sulkee, sen takana sitten mekastetaankin koko rahalla eli raavitaan ovea ja huudetaan katkerana, kun ei tiedetä mitä toisella puolella tapahtuu. Että kyyyllä, kissan ottamalla tulee varmasti helposti raskaaksi! Kissa on ratkaisu, se herättää uinuvat isän- ja äidinvaistot! Tai hetkinen...
Takaisin aiheeseen: jos noihin muihin kommentteihin vertaa, niin onhan tämä toisaalta kevyimmästä päästä. Idioottimaista kuitenkin. Ihmisten pitäisi miettiä aika tarkkaan, onko lasten tekeminen ollenkaan sellainen asia, mistä toisten kanssa kannattaa keskustella oma-aloitteisesti. Useimmiten henkilökohtaisuuksiin menemällä onnistuu vain loukkaamaan, ja jos se on tarkoituskin, niin aika surkeasti on ko. loukkaajan asiat.
[/quote]
Huvittava ajatus tämäkin,mulla on kolme kissaa mutta ei ole kyllä herännyt minkäänlaista hoivaviettiä ihmisiä kohtaan,kissojakin pidän enemmän kämppäkavereinani kuin lapsenkorvikkeina.Ja joo,seksi on joskus vaivaannuttavaa kun kissat tulee katselemaan lähietäisyydeltä,meillä ei edes ole erikseen makuuhuonetta että saisi oven kiinni :D
Ja älytön kommentti tuolla aikaisemmin,että "Miksi sä vietät joulua, eihän sulla edes ole lapsia, aivan hyvin voit tulla aattona mun sijaan töihin." Siis tietenkin jos ei ole lapsia tai lapset ovat aikuisia,on lapsiperheen äitiä helpompi tehdä "hankalia" työvuoroja(esimerkiksi oma äitini on hoitoalalla ja aina juhlapyhinä töissä),mutta typerää ajatella että muut kuin lapsiperheet eivät saisi viettää joulua.Sehän on pakanoiden valon,kristittyjen Jeesuksen syntymän ja maallisten ihmisten kulutushysterian juhla,ei liity mitenkään lapsiin.
Hmm, itsekin käytin ison osan teini-iästäni ja varhaisaikuisuudestani nuorempien sisarusteni hoitamiseen, ja varmasti tämä on vahvistanut tunnettani siitä, etten halua lapsia. Mä olen elänyt sitä lapsiperhearkea, ja joo, siinä oli paljon palkitsevia hetkiä, mutta en kyllä halua kokea sitä enää uudelleen.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 13:00"]
On sanottu, että jäämme paljosta paitsi, kun emme hanki lasta.
No shit, Sherlock! Sen takiahan me olemme lapsettomia, että voisimme jäädä paitsi lapsiperhe-elämästä.
Tuo ei sinänsä ole loukkaava kommentti. Se on vain hemmetin tyhmä.
[/quote]
Komppi tälle,ei harmita yhtään jäädä paitsi esimerkiksi unettomista öistä tai uhmakohtauksista julkisella paikalla. Varmasti lapsiperhe-elämässä on omat hyvät puolensa,ei vain ole ollut koskaan hinkua hankkia omia lapsia,vaikka läheisten lapsista tykkäänkin.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 12:20"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 20:33"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 17:51"]"Et voi tietää, minkälaista vanhemmuus on, kun sinulla ei ole omia lapsia." [/quote[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 17:51"]"Et voi tietää, minkälaista vanhemmuus on, kun sinulla ei ole omia lapsia." [/quote] Tottahan tämä on...
[/quote]
Ei ole totta. Kaikkea ei pidä kokea ymmärtääkseen.
[/quote]
Doctor Phil sanoi muuten kerran loistavasti:"Minun ei tarvitse ampua jalkaani tietääkseni että se on huono idea". Jos tietää varmasti,ettei halua lapsiperhe-elämää,silloin luultavasti pärjää ilman sitä oletettua ihmeellistä onnea,jota vanhemmat vakuuttavat lasten tuovan elämään.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 13:58"]
Olen 20, opiskelut kesken, mutta koska vakituinen seurustelukumppani löytyy, niin jotkut sukulaiset ottavat asiakseen tivata jo jälkikasvusta. Eikä auta edes tyly toteaminen, että olisihan se hyvä ensin valmistua ja saada töitä. Ei se kuulemma niin tärkeää ole, kyllähän Kela maksaa... HUOH. Samat sukulaiset aikanaan päättivät, että koska en 16 ikävuoteen mennessä ollut esitellyt yhtään poikaystävää, täytyi minun olla lesbo. Ja se ei kaikkia ilahduttanut. Jep, toinen puoli sukua on aika junttia valkoroskaa, täytyy myöntää.
[/quote]
Ei hyvänen aika, täsmälleen samat kommentit kuin mulle on sanottu :D Mulle on vielä tuon jälkeen sanottu, kun olen sanonut haluavani valmistua ja päästä töihin, että ei sitä elämää kannata liikaa suunnitella. No joo, totta, mutta kyllä minä lapselleni haluan hyvän alun taata (ja mielestäni kohtuu hyvä taloudellinen tilanne vanhemmilla olisi sellainen) JOS sellaisia eds rupean tähän maailmaan tekemään.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 14:16"]
Kerroin, etten voi saada lapsia. Vastaus oli: "jännä kun luonto tietää, keistä on lisääntymään ja olemaan äideiksi ja keistä ei."
[/quote]
Herranjestas miten törkeää!
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 13:10"]
Mitä idioottimaista tossa nyt on? Jokainen eliö ja eläin on täällä planeetalla lisääntyäkseen, se on elämän tarkoitus. Ja se on FAKTA
[/quote]
Maapallo kiittää niitä, joilla ei ole lisääntyminen aina mielessä ;))))
Olin aika järkyttynyt, kun luin, että Afrikan väkiluku tulee nelinkertaistumaan vuoteen 2100 mennessä!!!! Kestämätöntä. Voi vain kuvitella ne kaikki Välimerta ylittävät veneet tai miten sitten liikkuvatkin.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 14:16"]
Kerroin, etten voi saada lapsia. Vastaus oli: "jännä kun luonto tietää, keistä on lisääntymään ja olemaan äideiksi ja keistä ei."
[/quote]
Onkohan asiatonta kysyä, mutta kysyn kuitenkin: onko tuon lausahduksen takana vl-liikkeeseen kuuluva henkilö? Nimittäin tulen tuosta liikkeestä ja olen kuullut useamman vl-ihmisen sanovan juuri noin. Olen miettinyt, että ovatko vl-saarnaajat saarnoissaan todenneet noin eli antaneet ymmärtää, että Jumala valitsee ne äideiksi, joista siihen hommaan on.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 12:51"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 13:10"]
Mitä idioottimaista tossa nyt on? Jokainen eliö ja eläin on täällä planeetalla lisääntyäkseen, se on elämän tarkoitus. Ja se on FAKTA
[/quote]
Maapallo kiittää niitä, joilla ei ole lisääntyminen aina mielessä ;))))
Olin aika järkyttynyt, kun luin, että Afrikan väkiluku tulee nelinkertaistumaan vuoteen 2100 mennessä!!!! Kestämätöntä. Voi vain kuvitella ne kaikki Välimerta ylittävät veneet tai miten sitten liikkuvatkin.
[/quote]Hmm mekin lisääntyisimme jos ehkäisyä ei olisi keksitty. Oisko aiheellista saada sitä ehkäisyvalistusta heillekin? Tai sit tulee uusi ebola.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 11:51"]
Kolmen tai neljän lapsen äiti sanoi lapsettomalle tuttavalleni tekevänsä tulevia veronmaksajia. Tuttavani sanoi, että "Senhän näkee sitten 50-60 vuoden päästä, kun nähdään heidän todella maksamansa verot miinus kaikki mahdolliset tulonsiirrot (päiväkodit, koulutus, sairauskulut etc) samalta ajalta. Kovin pienipalkkaiset ovat vain menoerä yhteiskunnalle."
Loppuipa kehuskelu...
[/quote]Vaikka tulot olisi lähellä nollaa, pyörittää se kuitenkin yhteiskuntaa. Jos ne lapset loppuis yhteiskuntakin loppuis.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 19:54"]
Kyllä se mieli vielä muuttuu vanhempana (tätä on hauska muistella näin viiskybäsenä)
Et ole löytänyt sitä oikeaa miestä (yleensä kerrotaan tarina "kun löysin miehen tein heti lapsen" ja annetaan ymmärtää, että siitähän sullakin on kyse, väärä mies!)
[/quote]
Heh, tämmöisenä nuorempana velana on piristävää lukea tällaisia kommentteja. Jotkut haaveilee jo nuorena eläkepäivistä, minäpä haaveilen vaihdevuosista. :D Ai niin joo, mutta sittenhän alkaa ne "kaduttaako?"-kysymykset ja vanhuuden turvasta jauhaminen *facepalm*
Munkin elämä on sisällötöntä, turhaa ja helppoa ja olen laiska. Työni ja harrastukseni ovat vain korvikepuuhaa, pientä hömpsöttelyä ja touhuilua siihen saakka kunnes löydän miehen ja teen lapsia.
Minulla on yksi lapsi. Ennen lapsen saantia, jouduin kuuntelemaan samoja idioottimaisuuksia kuin Ap. No, nyt joudun kuuntelemaan niitä odioottimaisuuksia yksilapsisuutemme muotoiltuna. En siis edelleenkään tajua mistään mitään, kun minulla on vain yksi lapsi. Ihmiset on tyhmiä