Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä idioottimaisuuksia te lapsettomat olette saaneet kuulla?

Vierailija
05.08.2015 |

Listataan kommentteja, mitä lapsettomille (olit sitten lapseton omasta halusta tai et) on heitelty. Olen itse tällä hetkellä siinä vaiheessa omaa lapsettomuuteni käsittelyä, että nykyään kommentit ja niistä heijastuva ihmisten ajattelemattomuus lähinnä ihmetyttävät ja joskus jopa huvittavat. Niinpä tahtoisin kuulla, mitä kaikkea te muut lapsettomat olette joutuneet kuulemaan.

Tässä omani: Joko on vauvakuumetta? Varohan ettei tule vauvakuumetta? Milloinkas teille tulee lapsia? Eikö teidänkin olisi aika jo hankkia lapsia? Odota vaan, kun sinulla on omia lapsia! Hyvä kai se teidän on, kun ei ole lapsia. Alatte olla jo siinä iässä, että pitäisi hankkia lapsia. Joko on tulossa lapsia? On aivan eri asia, kun on omia lapsia. Vasta sitten ymmärrät, kun sinulla on omia lapsia. Elämässä ei ollut mitään ennen lapsia. Nauti vielä kun voit ennen lapsia. Sinun elämäsi on niin helppoa, kun ei ole omia lapsia. Elämä on niin paljon parempaa, kun on lapsia. Ruetkaahan tekin tekemään lapsia!

Kommentit (165)

Vierailija
141/165 |
05.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vietti kodin joltain lapsi perheeltä", kun muutimme kaksiosta kolmioon"

Entinen nuoruuden frendi, jolla elämänhallinnan ongelmia, vaikka muille jakaa, mutta hän on saanut lapsia tehtyä, toisin kun Endo helvetin kanssa eläneenä en.

Tiesi kyllä mutta mielellään joka väliin kiersi veistä haavassa, kun vaan pystyi, nautti tilanteesta. Sääliksi kävi hänen lapsiaan millaista kohtelua osakseen saivat, 2/3 huostassa, heidän onnensa.

Ex frendi näki vain, että häntä vainotaan ym. Syy aina muissa, ei hän voi ottaa vastuuta, jos lapsi ei halua kouluun, silloin kun ensimmäisisinä vuosina lapsi tykkäsi koulusta, kovaan ääneen "outo lapsi, minä aina inhosin koulua.. ym". "En voi ottaa vastuuta, kun lapsi on itsetuhoinen", lapselle oli hänen mielestään hyvä muistuttaa, kuinka huono ja lihava lapsi on.

Puhelimessa hänen kanssaan (Ex frendi) puhuessani saattoi alkaa huutelemaan lapsilleen, että x täti on tätä ( jokin halveksiva sana tai joku hänen aivopierunsa) mieltä sinusta, sanoin suoraan älä laita sanoja mun suuhun, mutta ei. Lasten vuoksi jatkoin melko pitkälle, kun ajattelin, että jos tällä toinen aikuinen jolle puhua säästyisi lapset, mutta ei.

Vierailija
142/165 |
05.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Et ole oikea nainen ennen kuin olet äiti."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/165 |
05.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan oli ihan normaali heitto anopilta tuossa tilanteessa, hassua ajatella että lapsi jotenkin esineellistettäisiin tuossa tavaraksi.

Todella kammottaa möin murrosikäisten poikien äitinä, millaisia miniöitä sitä kohta saa. Miettikääpä kaikki poikien äidit, kun niitä anoppejanne arvostelette että hyvin pian olette itsekin arvosteltavana.[/quote]

No ei ole normaalia "heitellä" tuollaisia.

Se lastenhankinta ei kuulu sinulle, et voi asettaa omia toiveitasi etusijalle.

Ei myöskään kuulu sinulle, kenet lapsesi valitsee kumppanikseen.

Emme elä enää yhteiskunnassa, jossa vanhemmat valitsivat ja pakottivat lapsensa yhteen itselleen edullisimman ja miellyttävimmän kumppanin kanssa.

Vierailija
144/165 |
05.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Et ole oikea nainen ennen kuin olet äiti."

Melkein sama. "Sitten kun saat lapsen ja susta tulee nainen..."

Vierailija
145/165 |
05.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan kollegani oli kateellinen jatkuvasta matkustamisesta. Kipuilin tuolloin lapsettomuuden kanssa ja totesin vain että vaihdan tän matkustamisen sun pikkutyttöihin, jos sopii. Ei maininnut enää.

Kaikkea olen kuullut vuosien varrella.

Nyt kun olen 45, utelut ja odotukset ovat onneksi loppuneet ja olen oikein tyytyväinen elämääni. Oikeastaan ei kaduta yhtään, että jäimme lapsettomiksi, säälin rahahuolien kanssa painivia perheitä.

Vierailija
146/165 |
05.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ehdittiin olla mieheni kanssa yhdessä seitsemän vuotta ennenkuin alettiin ajattelemaan, että pitäiskö sitä lasta kuitenkin yrittää...Oltiin parikymppisiä, kun alettiin seurustelemaan, samantien alkoi noi ahdistelut. Anoppi vielä iloitsi kuinka hänestä tulee kohta puolin Suomen nuorin isoäiti ja patisti entistä enemmän. Noiden seitsemän vuoden aikana kuultiin lähes kaikki ketjussa mainitut fraasit. Anoppi haukkui meidät pystyyn, kun tuo "nuorin isoäiti" -titteli meni sivusuun. Siinä vaiheessa mulla meni hermot ja täräytin "että jos sä vauvoja haluat, niin senkus TEET itse!" Anoppi suuttui tuosta verisesti, eikä puhunut mulle kahteen vuoteen. Sinänsä hienoa, eipä painostanut.Tulin helposti sitten raskaaksi, kun päätös oli tehty.Törkein mitä me kuultiin silloin oli lapsuudenystäväni sanat miehelleni: "onko sulla tuppi kullin päässä, kun et saa tota raskaaksi?" "vai etkö osaa naida, mä voin opettaa".Itse en utele toisten vauva-asioista tms. henkilökohtaisista asioista. Vasta jos itse kertovat tilanteen..Jaksamista kaikille turhista kommenteista. Pitäkööt apinat mölyt mahassaan.

Tuosta tuli mieleeni kun työkaverini (ei onneksi enää) kysyi minulta, että tiedättekö te varmasti miten niitä tehdään?

Tuohon ei oikein mitää osaa sanoa. Huumoria kai yritti mutta ei mennyt läpi mulle. Hänellä itsellään vammaisia lapsia ja oli varmasti tosi väsynyt. Ehkä oli kateellinen vapaasta elämästä, mene ja tiedä…

Vierailija
147/165 |
05.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ota ruma mies" ja "Ei synnytys satu kun on epiduraali". 

Vierailija
148/165 |
05.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä kuultua:

- lapseton ei tarvitse ollenkaan lomaa

- lapseton ei ansaitse vakituista paikkaa

- työkaveri piti kahvipöydässä saarnan siitä, miten kohta on liian myöhäistä ikäni puolesta

Sitten nämä yleiset:

- miten voit olla masentunut, vaikka olet lapseton, eihän yksinäisellä ole mitään syytä masennukselle

- lapseton ei ole oikea nainen

- mikään lapsettoman kokema ikävä asia ei ole yhtään mitään, koska minun ei tarvitse huolehtia muista

- luullaan, että vihaan lapsia

- "ehkä kaikista ei ole äidiksi"

t. tahtomattaan lapseton

Vierailija
149/165 |
05.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho! 

Vierailija
150/165 |
05.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs harrastuskaveri sanoi että kamalaa kun ei mulla ole lapsia, kuka huolehtii susta vanhana? Oli siis n. 60v nainen. Hän olisi kuulemma vaikka adoptoinut.

Totesin että kuule ei ole mitään takeita että ne susta vanhana huolehtii, mitään takeita ei ole.

Vierailija
151/165 |
05.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini...

Ei ihan suoraan, mutta kerran tokaisi;

Kun ei meillä ole kuin tuo yksi *toisen veljeni lapsen nimi"...

Minulla ja veljelläni (* eli 2 meistä) ei ole kumppaneita eikä lapsia.

Vanhemman ihmisen piilovit... ja katkeruutta...

Hän ei vaan ymmärrä sitä, että olen täysin erilainen kuin hän ; En ole ikinä ollut erityisesti "lapsi-ihminen", hänelle ne tuntuvat olevan henki ja elämä.

Minä taas viihdyn enemmän eläinten parissa, koska en koe niitä läheskään yhtä rasittavina kuin suurimman osan ihmisistä.

Vierailija
152/165 |
05.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 13:42"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 13:17"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 13:10"]

Mitä idioottimaista tossa nyt on? Jokainen eliö ja eläin on täällä planeetalla lisääntyäkseen, se on elämän tarkoitus. Ja se on FAKTA

Mietipä nyt jos jokaikinen sukukypsä ihminen maailmalla lisääntyisi, sekö se on ainut elämän tarkoitus?

Ja olisi maapallo jo ajat sitten ollut täysin loppuun kaluttu eikä enää pitkään aikaan asumiskelpoinen. Se on FAKTA.
Niin olisi, mutta eliöt on tarkoitettu lisääntymään, sille tiedolle meistä kukaan ei voi mitään. Ihminen lienee ainoa olio joka miettii asiaa, mutta silläkin on vietit. Ihminenkin on lisääntynyt holtittomasti siihen asti kun ehkäisy keksittiin. Tossa ekassa kirjoituksessani sanoin FAKTA ihan vaan siksi ettei tällä ole mitään tekemistä mun mielipiteeni kanssa.

Ei mulla ainakaan ole viettejä, ei niin minkäänlaisia, ja hyvä näin.

Vierailija
153/165 |
05.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhainkodissa kukaan ei sitten käy katsomassa minua.

Surullista kyllä, tälläkin hetkellä vanhusten hoito- ja palveluyksiköissä on yksinäisiä mummoja ja vaareja, joilla on lapsia ja lapsenlapsia ja lapsenlapsenlapsiakin vaan ei heitä siltikään käydä katsomassa kuin ehkä jouluna se pakollinen joulutervehdysvartti. Istuvat päivät pitkät ja odottavat, että joku nuoremmasta polvesta tulisi tervehtimään.

En tiedä kumpi mahtanee olla katkerampaa. Se, ettei kukaan käy katsomassa, koska ei ole jäljellä ketään vai se, että lapsia ja lapsenlapsia on monta vuosikertaa, muttei kukaan heistä ehdi ja viitsi moikkaamaan mummoa.

Vierailija
154/165 |
05.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin vastata kyselijöille;

Sitten hankin, kun löydän luotettavan kumppanin.

En lähde mihinkään uusio"perhe" kuvioihin tai kenenkään piiaksi tms.

Ei sovi minulle, liian sekavaa ja eikä vastaa arvomaailmaani.

Mieluummin olen lapseton ja valitettavasti miehetönkin.

Vierailija
155/165 |
05.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota että on itsekäs, saa kuulla aina välillä. Ketäköhän kohtaan ollaan itsekkäitä, jos mitään lasta ei edes ole?

Vierailija
156/165 |
05.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä idioottimaista tossa nyt on? Jokainen eliö ja eläin on täällä planeetalla lisääntyäkseen, se on elämän tarkoitus. Ja se on FAKTA

Voi tulla yllätyksenä, mutta sinun käsityksesi elämän tarkoituksesta ei ole välttämättä absoluuttinen totuus. Elämän tarkoitus on ehkäpä suurin ratkaisematon filosofinen kysymys jota on pohdittu kautta aikojen, ja suhtaudun hieman skeptisesti siihen, että tämän arvoituksen olisikin ratkaissut av-mamma Suomesta.

Jos Suvin jatkuminen ei ole elämän tarkoitus, niin ihmiselämä olisi loppunut aika pian.

Vierailija
157/165 |
05.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi tulla yllätyksenä, mutta sinun käsityksesi elämän tarkoituksesta ei ole välttämättä absoluuttinen totuus. Elämän tarkoitus on ehkäpä suurin ratkaisematon filosofinen kysymys jota on pohdittu kautta aikojen, ja suhtaudun hieman skeptisesti siihen, että tämän arvoituksen olisikin ratkaissut av-mamma Suomesta.

Ja miksi sen pitäisi jatkuakaan? Luonto eikä maailma ei ihmisiä tarvitse ainakaan.

Jos Suvin jatkuminen ei ole elämän tarkoitus, niin ihmiselämä olisi loppunut aika pian.

Vierailija
158/165 |
05.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kesä sama juttu. Perheelliset valitsevat ekana kesäloma-aikansa. Perustelevat, että koska minulla ei ole lapsia niin voin pitää lomani toukokuussa tai vaihtoehtoisesti syksyllä. Ja esimies on samassa köörissä.

Vierailija
159/165 |
05.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 13:42"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 13:17"]

Mietipä nyt jos jokaikinen sukukypsä ihminen maailmalla lisääntyisi, sekö se on ainut elämän tarkoitus?

Ja olisi maapallo jo ajat sitten ollut täysin loppuun kaluttu eikä enää pitkään aikaan asumiskelpoinen. Se on FAKTA.

Jos jokainen pari tekisi yhden lapsen, se olisi maapallolle onnenpotku. Huonoa sen sijaan on, jos suoltaa sisuksistaan tusinan kakaroita.

Todella hölmö kommentti ja vailla realismia. Kaikkien ei nimenomaan pidäkään lisääntyä, koska heillä voi olla vaikka periytyvä sairaus tai muuten ei vaan resursseja vanhemmiksi. Onko maapallolle onni, että lapsi päätyy esim. katulapseksi tai lapsityövoimaksi?

Vierailija
160/165 |
06.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töissä kuultua:

- lapseton ei tarvitse ollenkaan lomaa

- lapseton ei ansaitse vakituista paikkaa

- työkaveri piti kahvipöydässä saarnan siitä, miten kohta on liian myöhäistä ikäni puolesta

Sitten nämä yleiset:

- miten voit olla masentunut, vaikka olet lapseton, eihän yksinäisellä ole mitään syytä masennukselle

- lapseton ei ole oikea nainen

- mikään lapsettoman kokema ikävä asia ei ole yhtään mitään, koska minun ei tarvitse huolehtia muista

- luullaan, että vihaan lapsia

- "ehkä kaikista ei ole äidiksi"

t. tahtomattaan lapseton

Uskomatonta. Kyllä sitä itsekin huomaa sen vähättelevän asenteen lapsettomia kohtaan esim. työpaikan kahvipöydässä ihan miehenä ja miesvaltaisessa työpaikassa, vaikka sitä ei suoraan sanotakaan. Toisaalta taas kyllä kuulee myös sen kateuden, kun pystyn säästämään palkasta pitkän pennin ja saan käyttää sen ihan mihin haluan. Että siinä on kolikon kaksi puolta, saavat vittuilla kahdesta asiasta: sekä lapsettomuudesta että siitä,  että on liian pihi ja rikas kun jää jotain säästöönkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi