Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä idioottimaisuuksia te lapsettomat olette saaneet kuulla?

Vierailija
05.08.2015 |

Listataan kommentteja, mitä lapsettomille (olit sitten lapseton omasta halusta tai et) on heitelty. Olen itse tällä hetkellä siinä vaiheessa omaa lapsettomuuteni käsittelyä, että nykyään kommentit ja niistä heijastuva ihmisten ajattelemattomuus lähinnä ihmetyttävät ja joskus jopa huvittavat. Niinpä tahtoisin kuulla, mitä kaikkea te muut lapsettomat olette joutuneet kuulemaan.

Tässä omani: Joko on vauvakuumetta? Varohan ettei tule vauvakuumetta? Milloinkas teille tulee lapsia? Eikö teidänkin olisi aika jo hankkia lapsia? Odota vaan, kun sinulla on omia lapsia! Hyvä kai se teidän on, kun ei ole lapsia. Alatte olla jo siinä iässä, että pitäisi hankkia lapsia. Joko on tulossa lapsia? On aivan eri asia, kun on omia lapsia. Vasta sitten ymmärrät, kun sinulla on omia lapsia. Elämässä ei ollut mitään ennen lapsia. Nauti vielä kun voit ennen lapsia. Sinun elämäsi on niin helppoa, kun ei ole omia lapsia. Elämä on niin paljon parempaa, kun on lapsia. Ruetkaahan tekin tekemään lapsia!

Kommentit (165)

Vierailija
161/165 |
06.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin pitkälti olen samoja kommentteja kuullut. Ihmiset ovat todella törppöjä.

Jotenkin hyväksyn vielä lähipiirin utelut, mutta asiakaspalvelussa olen jopa asiakkailta kuullut uteluja sekä kommentteja asiasta.

Olen siis tahattomasti lapseton ja nuo kommentit olivat todella satuttavia, kun oli yritystä päällä. Samoihin aikoihin oli pakko juoda alkoholia illanvietoissa sun muissa vapaa ajan tapahtumissa. Koska jos naisena et juo niin olet raskaana ja se oikeuttaa heti kommentteja.

Oli kyllä raskaita vuosia.

Vierailija
162/165 |
06.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkään en ihan ymmärrä, että miksi ainakin täällä Suomessa, jokin niin henkilökohtainen asia kuin lastenhankinta, on joillekin small talkia. Läheisten ystävien ja perheen kesken ehkä ihan ok tiedustella (mutta sekin lopettaa vastauksen saatuaan). Kai se on vaan sitten kun ei keksi muuta puhuttavaa, ja ei huomaa että se voi loukata toista.

Mutta joo tämmösiä saanut kuulla: Joko on vauva tulossa? Onko sulla jo vauvakuumetta? Kyllä teilläkin jo kannattaisi hankkia lapsia. Kannattaa nauttia vapaa-ajasta vielä kun sitä on ennen lapsia. Kyllä lapset kannattaa nuorena tehdä. Odotas kun saatte lapsia. Joo-o, onhan tässä 3 vuotta yritetty jo sitä lasta saada alulle. Välillä mietin kyllä, että aika rasittavaa sekin olisi jos en edes haluaisi lasta. Nuo kommentit kun sisältävät oletuksen, että jokaikinen normaali ihminen haluaa lapsia. Kaikille naisille on luonnollista, että tulee vauvakuume. Toki siis nuo nytkin kirpaisevat välillä, mutta ei nuo ihan järkipuhetta ole, vaikka ei lapsettomuudesta kärsisikään.

Koska jokainen ihminen on syntyisin jostain suhteesta tai perheestä. Se on arkinen asia.

Myös lapsettomuudesta voi puhua, miksei voisi?

Keskustelun tyyli ratkaisee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/165 |
06.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin hyväksyn vielä lähipiirin utelut, mutta asiakaspalvelussa olen jopa asiakkailta kuullut uteluja sekä kommentteja asiasta.

Olen siis tahattomasti lapseton ja nuo kommentit olivat todella satuttavia, kun oli yritystä päällä. Samoihin aikoihin oli pakko juoda alkoholia illanvietoissa sun muissa vapaa ajan tapahtumissa. Koska jos naisena et juo niin olet raskaana ja se oikeuttaa heti kommentteja.

Pakko juoda?

No ei ole.

Vierailija
164/165 |
06.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko juoda?

No ei ole.

Kyllä se vaan oli niin paljon helpompaa ottaa se lasillinen viiniä kuin kuunnella vihjailuja ja kommentointeja.

Vierailija
165/165 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehille lapset ja naimissa olo ja perheellisyys olivat ennen statusjuttuja. Välttämättä ei saanut edes työpaikkaa, kun vanhoilliset ihmiset ajattelivet että perheellinen on kunnollinen ihminen. Vanhat ihmiset tuntuvat taantuvan vanhana sinne johonkin 50-lukulaisuuteen maailmankuvaan eikä edes ymmärretä maailman muuttumista. Odotetaan että muutkin elävät samalla tavalla ja tuputetaan omia elämänarvoja. 

Minultakin vanhat miehet kysyvät ensimmäisenä että onko perhettä. Yksikin vanha mies näytti suuriinpiirtein syvästi loukkaantuneelta kun hänelle selvisi että elän yksin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi