Palstan työttömät, kuinka usein paikallisesta työkkäristä otetaan yhteyttä?
(Ja siis tiedän toki että perinteisiä työvoimatoimistoja ei enää ole olemassa, mutta käytän tuota 'työkkäri' sanaa edellen siitä tahosta mikä nykyisin samaa tointa hoitaa)
Ja ainakin omassa tapauksessa sitä nykyisin menee viikkoja, välillä lähennellään jopa kuukausia mitä menee edellisen jakson päättymisestä siihen, että sieltä soitetaan minulle.
Kommentit (7)
Kun kulloinenkin työllistymissuunnitelma haettuine työpaikkoineen tulee täyteen, eikä työllistymissuunnitelmaa voi itse enää täydentää, tulee helposti kuukauden tai useamman tauko, ettei soittoa kuulu. Kun taas "työkkäri" käynnillä sovittu työllistymissuunnitelma on voimassa, yhteydenottoja tulee useammi, toisinaan jopa kerran viikkoon.
Pelkästään oma kokemus, ja kai pisimmillään saanut olla kuusikin kuukautta rauhassa.
Työkkärin pitäisi soittaa vain jos niillä on tarjota töitä. Muuten ne soittelut ovat vain yritys saada työtön karenssiin.
2 vk välin... Kun jäin työttömäksi tammikuussa, niin en ole saanut hetkeäkään rauhaa t-toimistolta. Mun kaveri on ollut työttömänä jo vuodesta 2011, eikä työkkäsi ole enää soitellut perään vuoden 2020 jälkeen. On kyllä ihmeellistä, kuinka toiset saavat loisia vuodet tekemättä mitään asian eteen, ja toisia taas pakotetaan erillaisiin kuolutuksiin tai muuten katkaistaan tuet... M35
2 kertaa kuukaudessa. Väittävät että olen ollut liian pitkään työtön eli 12 vuotta. Sen takia pitää hakea koko ajan töitä vaikka tällä paikkakunnalla ei ole töitä minulle. Olen tehnyt vain raksatöitä, tuskin minua 50 v kauppaan otetaan töihin.