Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä idioottimaisuuksia te lapsettomat olette saaneet kuulla?

Vierailija
05.08.2015 |

Listataan kommentteja, mitä lapsettomille (olit sitten lapseton omasta halusta tai et) on heitelty. Olen itse tällä hetkellä siinä vaiheessa omaa lapsettomuuteni käsittelyä, että nykyään kommentit ja niistä heijastuva ihmisten ajattelemattomuus lähinnä ihmetyttävät ja joskus jopa huvittavat. Niinpä tahtoisin kuulla, mitä kaikkea te muut lapsettomat olette joutuneet kuulemaan.

Tässä omani: Joko on vauvakuumetta? Varohan ettei tule vauvakuumetta? Milloinkas teille tulee lapsia? Eikö teidänkin olisi aika jo hankkia lapsia? Odota vaan, kun sinulla on omia lapsia! Hyvä kai se teidän on, kun ei ole lapsia. Alatte olla jo siinä iässä, että pitäisi hankkia lapsia. Joko on tulossa lapsia? On aivan eri asia, kun on omia lapsia. Vasta sitten ymmärrät, kun sinulla on omia lapsia. Elämässä ei ollut mitään ennen lapsia. Nauti vielä kun voit ennen lapsia. Sinun elämäsi on niin helppoa, kun ei ole omia lapsia. Elämä on niin paljon parempaa, kun on lapsia. Ruetkaahan tekin tekemään lapsia!

Kommentit (165)

Vierailija
121/165 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauratti kerran kun yksi sukulaistäti alkoi surumielisenä kertoilemaan yhdestä lapsettomasta, yli 40-vuotiaasta, sukulaisnaisesta (ei edes lähisukulainen tälle tädille) että "ilmeisesti eivät lapset ole suunnitelmissa :((". Miksi ihmeessä meidän sitä piti surkutella?

Vierailija
122/165 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaa, kuulin myös mutkan kautta, miten mua ja miestä oli suvun toimesta surkuteltu; "Ovat olleet jo 10 vuotta yhdessä, mutta eivät vaan meinaa lapsia tehdä. Voi voi, kyllä niiden pitäisi herätä ennen kuin on liian myöhäistä".

Kerran yksi työkaveri alkoi myös luennoimaan minulle, kun tiedusteli lasten hankkimisesta ja totesin, että en aio hankkia. Jaa miksi ei? Vastasin ihan rehellisesti, että en vaan pidä lapsista, enkä ole koskaan niitä hankkinut. En erityisemmin pidä koiristakaan, enkä sellaista halua. kavereiden koiria kyllä rapsuttelen ja joskus on hoidossakin ollut koira, mutta omaa ei tee yhtään mieli. Työkaveri siihen, että kyllä sitä omaa sitten rakastaisi (lasta siis) ja kannusti vaan tekemään. Anteeksi mutta mitä helvettiä? Jos ei halua eikä edes penskoista pidä, niin silti pitäisi sellainen maailmaan pukeltaa. Mitäs sitten, kun ei siitä omastakaan pitäisi, kiikuttaisinko sen työkaverille, että ota sä tää, kun kerran olit väärässä!?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/165 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 13:07"]"Mitä sä lomilla kun eihän sulla ole perhettäkään."

"Kuolet yksin."

"Minua niin säälittää lapsettomat vanhukset."
[/quote][quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 13:07"]"Mitä sä lomilla kun eihän sulla ole perhettäkään."

"Kuolet yksin."

"Minua niin säälittää lapsettomat vanhukset."
[/quote]

"Päästäkseni eroon teistä työkavereista."

"Mitäpä sillä tai millään muulla on väliä sillä hetkellä, kun kuolee? Helpompi kuolla, kun ei joudu eroamaan lapsistaan."

"Voi voi."

Vierailija
124/165 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:44"]

Hahaa, kuulin myös mutkan kautta, miten mua ja miestä oli suvun toimesta surkuteltu; "Ovat olleet jo 10 vuotta yhdessä, mutta eivät vaan meinaa lapsia tehdä. Voi voi, kyllä niiden pitäisi herätä ennen kuin on liian myöhäistä".

Kerran yksi työkaveri alkoi myös luennoimaan minulle, kun tiedusteli lasten hankkimisesta ja totesin, että en aio hankkia. Jaa miksi ei? Vastasin ihan rehellisesti, että en vaan pidä lapsista, enkä ole koskaan niitä hankkinut. En erityisemmin pidä koiristakaan, enkä sellaista halua. kavereiden koiria kyllä rapsuttelen ja joskus on hoidossakin ollut koira, mutta omaa ei tee yhtään mieli. Työkaveri siihen, että kyllä sitä omaa sitten rakastaisi (lasta siis) ja kannusti vaan tekemään. Anteeksi mutta mitä helvettiä? Jos ei halua eikä edes penskoista pidä, niin silti pitäisi sellainen maailmaan pukeltaa. Mitäs sitten, kun ei siitä omastakaan pitäisi, kiikuttaisinko sen työkaverille, että ota sä tää, kun kerran olit väärässä!?!

[/quote]

Tuossa jälkimmäisessä on varmaan joku "no kun minäkin niin muidenkin pitää" -ajattelu takana. Ehkä se oma lapsiperhearki ei olekaan ihan niin upeaa kuin haluaisi, joten omaa epävarmuutta yritetään helpottaa tyrkyttämällä sitä omaa elämäntapaa muillekin... 

Vierailija
125/165 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 21:15"]"Kyllä sinäkin sitten haluat lapsen kun se oikea mies löytyy!"
[/quote]

Joo, tämä, kun olin kertonut olevani lesbo. Eihän sitä siinä iässä (2-kymppisenä) voinut vielä tietää.

Vierailija
126/165 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 13:20"]

"Kyllä sinä sitten ymmärrät kun sinulla itselläsi on lapsia" - vaikka puheenaihe koskisi esim pyykinpesua tai julkisia kulkuvälineitä.

[/quote]

Tuo on kyllä ihan parhaita ilkeitä lausahduksia.

Ne ärsyttivät silloin kun olin vielä lapseton, ja ärsyttävät vieläkin vaikka minulla on jo 2 lasta. Nyt nuo lausahdukset tulevat muodossa "Kyllä sinä sitten ymmärrät kun olet mummo" :D

Vierailija
127/165 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi yök, millaisia kommentteja ihmiset saaneet :o käsittämätöntä. Varsinkin se asenne, ettei lapseton tiedä elämästä mitään ennen lapsia, tai ettei koko elämällä ole tarkoitusta ennen lapsia :o

Minulla on lapsi, mutta voin sanoa, että olisin tasan yhtä hyvä ja onnellinen ihminen ilman lastakin.

Vierailija
128/165 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satuttavin kommentti oli kun pidin kaverini pientä vauvaa sylissä. Vauva alkoi itkeä ja vein hänet harmissani takaisin äidilleen, kun en halunnut hänen huutavan turhaan. Tuttava tokaisi, että "Eikös ole ihanaa kun saa viedä takaisin äidille. Odotas kun sinulla on joskus omia, sitten ei voi palauttaa".

-Tahattomasti lapseton

Vierailija
129/165 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni kaveri oli udellut oletteko koskaan yrittäneet tehdä lasta?mieheni oli vastannut kieltävästi.tämä kaveri oli todennut,että ette te tuosta ainakaan nuorene kannattaisi jo alkaa yrittää.hän itse eronnut yhden lapsen isä.joo tiedämme, että emme nuorene mutta kun meillä on monia sairauksia jotka vaikuttavat tähän asiaan.

Vierailija
130/165 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kyllä sinunkin mieli muuttuu!".

Minulta poistettiin kohtu 8 vuotta sitten hätäleikkauksessa. Se tieto ei kuulu kenellekään muulle kuin minulle ja perheelleni.

Vierailija
131/165 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuinka onnellinen olen, etten ole ainoa joka on tätä kuraa saanut niskaan. Oma äitini kaipailee lapsenlapsia ja kyselee monin tavoin niiden perään. "Jokos se miehesi saisi jo aikaiseksi?" "Nämä olen säästänyt jos niitä lapsenlapsia joskus tulee."

Kaverit kyselee, "koskas teille tulee vauva" "koska teette lapsen" "eikös sulla oo ollut vauvakuume jo vaikka kuinka kauan". Olen aina tykännyt vauvoista ja halunnut äidiksi. Nyt mietin joka kerta, kun pidän lasta sylissä, että kuka tulee kyselemään ja mitä vastaan. :/ En kuitenkaan halua vältellä lapsia, koska ne on ihania. Lapsettomuus on niin kipeä asia minulle, etten halua kertoa siitä niille, jotka kyselevät tökerösti.

Miten edes vastaisi kysymykseen, koska teette vauvan, kun en minä itsekään tiedä?

Vierailija
132/165 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:44"]

[/quote]

Tuota viimeistä mäkin olen miettinyt,kun ystäväni,jolla on lapsi,jankkaa että kyllä munkin pitäisi ainakin yksi hankkia ettei kaduta.Jos olen sitä mieltä,etten halua äidiksi,miksi ihmeessä tekisin lapsen "varmuuden vuoksi"?Ei lapsissa ole vaihto- tai palautusoikeutta,mielestäni on parempi olla varmuuden vuoksi tekemättä kuin huomata vasta lapsen saatuaan ettei lapsiperhe-elämä ole minun juttuni.

Vierailija
133/165 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 19:58"][quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 19:47"]

Hienoa, tässä ketjussa ei haukuta lapsia äpäröiksi eikä persehedelmiksi eikä muutenkaan. Mukavaa. Yläpeukku koko ketjulle.

[/quote]

Nerokkain ilmaisu mitä olen muuten kuullut on "panopokaali". Mutta totta puhuen sellaisten huutelijat ja samaten lapsettomien haukkujat ovat kyllä ihan yhtä sekaisin päästänsä. En ole ikinä ymmärtänyt sitä, että miten (vapaaehtoinen) lapsettomuus ja lapsivastaisuus ovat jotenkin itsestäänselvästi synonyymejä mukamas. Olen tehnyt töitä lasten kanssa, hoidan sukulaislapsia mielelläni ja viihdyn täälläkin lukemassa lapsiperhe-elämästä (oppiipa jotain uutta aina) ja niin edelleen, mutta ikinä en aio omia tehdä ja siksi olen lapsivihaaja kai sitten ja koskaan en kasva aikuiseksi ja eheäksi oikeaksi ihmiseksi ja naiseksi.
[/quote]
Panopokaali (fuck trophy) viittaa siihen, miten jotkut lisääntyjät pitävät lapsen hankintaa suurenakin saavutuksena ja ylpeänä vaativat muita palvomaan lastaan.

Vierailija
134/165 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 20:33"][quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 17:51"]"Et voi tietää, minkälaista vanhemmuus on, kun sinulla ei ole omia lapsia."
[/quote[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 17:51"]"Et voi tietää, minkälaista vanhemmuus on, kun sinulla ei ole omia lapsia."
[/quote]
Tottahan tämä on...
[/quote]
Ei ole.

Vierailija
135/165 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaa. Meillä on miehen kanssa varmaan muiden mielestä nii outo suhde ku ei haluta asua yhdessä nii kukaan ei edes kehtaa kysellä:D ja joo, ollaan seurattu jo yli viis vuotta, molemmat 30+ ja lapsi saa tulla jos on tullakseen. Vielä ei oo vaan näkyny!

Vierailija
136/165 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:09"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 19:54"]

Kyllä se mieli vielä muuttuu vanhempana (tätä on hauska muistella näin viiskybäsenä)

Et ole löytänyt sitä oikeaa miestä (yleensä kerrotaan tarina "kun löysin miehen tein heti lapsen" ja annetaan ymmärtää, että siitähän sullakin on kyse, väärä mies!)

[/quote]

Heh, tämmöisenä nuorempana velana on piristävää lukea tällaisia kommentteja. Jotkut haaveilee jo nuorena eläkepäivistä, minäpä haaveilen vaihdevuosista. :D Ai niin joo, mutta sittenhän alkaa ne "kaduttaako?"-kysymykset ja vanhuuden turvasta jauhaminen *facepalm*

[/quote]

Ai joku muukin odottaa jo vaihdevuosia :D Tuo "lapset ovat vanhuudenturva" on kyllä niin vanhanaikainen perustelu sille,että jokaisen pitäisi tehdä lapsia.Nykyään vanhukset dumpataan vanhainkotiin ja käydään ehkä joskus katsomassa,jos on hyvät välit.

Ainoa vielä typerämpi perustelu on että lisääntyminen on jokin elämän tarkoitus,tai että elämä ilman lapsia on tyhjää.Ehkä paras perustelu oli yhdessä "köyhilläkin on oikeus hankkia lapsia"-ketjussa joku perusteli lasten tekoa sillä,että ihmisellä on lisääntymisvietti "eikä kaikkea voi ajatella järjellä". Olen ollut ihan siinä uskossa,että ihminen,toisin kuin muut lajit,juurikin järjellä ajatellen hallitsee viettitoimintaa ja esimerkiksi lisääntymistä ehkäisyllä siihen asti että on hyvät lähtökohdat saada niitä lapsia.

Vierailija
137/165 |
05.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahoittelen pitkään lainausta, mutta itsekin ymmärrän oman vapaaehtoisen lapsettomuuden perustuvan osittain siihen että olen jo hoivannut ja huoltanut yhden lapsen aikuiseksi- nimittäin itseni. Minun äitini on karikatyyri massan mukana menevästä taviksesta, joka hankki lapset juuri siitä syystä "koska muutkin tekee niin". Itse äitiyteen hänestä ei ollut ollenkaan ja minä oikeastaan jouduin omien tarpeiden lisäksi tukemaan häntäkin kun hän leikki "normaalia perheenäitiä". Tässä ketjun aiheessa minua tosiaan ärsyttää se fakta, myös omien kokemusten johdosta, että kaikista kelvottomimman omaavat lähes aina lapsia. Eivätkö he ymmärrä miten satuttavat lapsiaan omalla typeryydellään sen lisäksi että loukkaavat myös muita ihmisiä?

Totta. Minä ns. normaali, työssäkäyvä ja vastuuntuntoinen mies en ikinä löytänyt naista, jonka kanssa tehdä lapsia. Ei sillä, en ole oikein varma olisinko niitä halunnutkaan... mutta olen huomannut, että lähes kaikilla elämän kalluilla ja lissuilla, juopoilla/nisteillä on vähintään se yksi mukula, yleensä useampikin ja vielä monen eri henkilön kanssa. Noita lapsia käy kyllä hieman sääliksi.

Vierailija
138/165 |
05.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni siskon vauvan ristiäisissä anoppi piteli vauvaa ja kysyi minulta: "eikö tämmönen olis teillekin kiva?"

Ihan kuin kyseessä olisi joku tavara! :D Anoppi haluaa ison liudan lapsenlapsia, pelkäänpä vaan että luku jää tuohon yhteen. En ole koskaan halunnut lapsia enkä tiedä olisiko minusta siihen, mutta vielä ehtii muuttaa mieltään, oon 27. Nostan kyllä hattua jokaiselle äidille ja isälle, joka onnistuu kasvattamaan lisää kunniallisia veronmaksajia.

Tuohan oli ihan normaali heitto anopilta tuossa tilanteessa, hassua ajatella että lapsi jotenkin esineellistettäisiin tuossa tavaraksi.

Todella kammottaa möin murrosikäisten poikien äitinä, millaisia miniöitä sitä kohta saa. Miettikääpä kaikki poikien äidit, kun niitä anoppejanne arvostelette että hyvin pian olette itsekin arvosteltavana.

Vierailija
139/165 |
05.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin tuntematon mies kertoi minulle, etten ole oikea nainen kun en halua lapsia. En enää edes muista miksi tämä keskustelu käytiin ja mikä siihen johti aikaa kulunut jo sen verran.

Vierailija
140/165 |
05.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs työkaveri sanoi, etten ole kantanut korttani kekoon yhteiskunnassa, kun en ole hommannut lapsia. On selvästi erittäin katkera, kun voin tehdä vapaa-ajallani mitä haluan, ja että ”ajattelen vain itseäni”.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän