Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä idioottimaisuuksia te lapsettomat olette saaneet kuulla?

Vierailija
05.08.2015 |

Listataan kommentteja, mitä lapsettomille (olit sitten lapseton omasta halusta tai et) on heitelty. Olen itse tällä hetkellä siinä vaiheessa omaa lapsettomuuteni käsittelyä, että nykyään kommentit ja niistä heijastuva ihmisten ajattelemattomuus lähinnä ihmetyttävät ja joskus jopa huvittavat. Niinpä tahtoisin kuulla, mitä kaikkea te muut lapsettomat olette joutuneet kuulemaan.

Tässä omani: Joko on vauvakuumetta? Varohan ettei tule vauvakuumetta? Milloinkas teille tulee lapsia? Eikö teidänkin olisi aika jo hankkia lapsia? Odota vaan, kun sinulla on omia lapsia! Hyvä kai se teidän on, kun ei ole lapsia. Alatte olla jo siinä iässä, että pitäisi hankkia lapsia. Joko on tulossa lapsia? On aivan eri asia, kun on omia lapsia. Vasta sitten ymmärrät, kun sinulla on omia lapsia. Elämässä ei ollut mitään ennen lapsia. Nauti vielä kun voit ennen lapsia. Sinun elämäsi on niin helppoa, kun ei ole omia lapsia. Elämä on niin paljon parempaa, kun on lapsia. Ruetkaahan tekin tekemään lapsia!

Kommentit (165)

Vierailija
61/165 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 13:10"]

Mitä idioottimaista tossa nyt on? Jokainen eliö ja eläin on täällä planeetalla lisääntyäkseen, se on elämän tarkoitus. Ja se on FAKTA

[/quote]

Ja kun kaikki pässinpäät jauhatavat tätä koko ajan, niin maapallo on saatu täysin ylikansoitettua. Noin 75% ihmisistä pitäisi hävittää ja mahdollisimman pian. Ihminen käyttää enemmän resursseja, kuin mitä maapallo tuottaa vuosittain.

No kohta loppuu ruoka ja väestön määrä alkaa pakostakin pienentyä.

Vierailija
62/165 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 13:49"]

"No on kai se helppoa asua kahdessa maassa kun ei ole lapsia pidättelemässä" tämän kuulin omalta äidiltäni. "Sä oot tollanen ylilaiha, et varmaan voi ees saada lapsia" "Et edes olisi hyvä äiti"

[/quote]

Oi ja melkein unohdin tämän: elämähän on niin helppoa kun ei ole lapsia. Siis vasta lapsi tekee elämästä vaativan ja rankan. Meilläkin on kuulemma niin helppoa kaikki, kun ei ole edes lapsia josta pitää huolta. On kuulemma niin helppoa vain luoda uraa. Itse omistan yrityksen, ja työaikani on klo 7-18. Tuohon päälle kaikki se, mitä teen siinä ohella, mm. lisäkouluttaudun, jotta minusta tulee parempi työssäni. Mies tekee samanlaisia tunteja, kun on johtavassa asemassa työpaikallaan. En valita, mutta ei se suinkaan helppoa ole. Mutta kunhan katsos ei ole niitä lapsia, niin ei tiedä oikeasta työstä tai elämän raskaudesta mitään. Teillekin ilmeisesti kaukosuhde(?) on pala kakkua kun ei ole lapsia! Eihän se mitään ihmiseltä vaadi, eipä niin. Parasta kuulla näitä kommentteja vieläpä 5 vuotta kotonaan olleilta kotiäideiltä. Toki arvostan kotiäitejä siis, mutta ihan oikeasti kyllä se koton olo tuntuu joiltakin vievän suhteellisuudentajun.

12

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/165 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä idioottimaista tossa nyt on? Jokainen eliö ja eläin on täällä planeetalla lisääntyäkseen, se on elämän tarkoitus. Ja se on FAKTA

[/quote]

Ihminen on ollut tällä pallolla vain murto-osan sen eliniästä ja silti olemme onnistuneet tuhoamaan käsittämättömän määrän luontoa. Ja se on FAKTA.

Vierailija
64/165 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 13:54"]Meillä tehtiin lapsi viiden vuoden hoidoilla, ja synnytyksessä kohtu repesi niin pahoin, ettei enää enempää suositeltu tehtäväksi. Me siis onneksemme emme ole lapsettomia, mutta sisaruksia lapsemme ei saa.

Vanhempi väki saattaa joskus sanoa suorastaan syyttävästi, että kyllä nyt jo täytyisi tehdä toinen lapsi, mitenkä tuo nyt yksinään kasvaa, täytyy lapsen saada leikkikaveri jne. Peruskohteliaisuus ja kunnioitus vanhoja ihmisiä kohtaan estää minua sanomasta päin naamaa, mitä ajattelen, mutta kyllä aina kihisen kiukkua. Mitä vittua meidän lapsilukumme muille kuuluu?
[/quote] Sinun voisi olla perusteltua heittää: Kohtu repesi, en pysty saamaan enempää, voitkohan lainata omaasi? Voisi siinä muoreilla naama vähän punottaa.

Vierailija
65/165 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lapsi tuo sisältöä elämään, ei teinit sitä ymmärrä"

Vierailija
66/165 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 13:17"]

[/quote]Mietipä nyt jos jokaikinen sukukypsä ihminen maailmalla lisääntyisi, sekö se on ainut elämän tarkoitus?

[/quote]

Ei se kaikkia edes biologisesti kiinnosta. Esim. Japanissa

http://www.kauppalehti.fi/uutiset/internet-voitti-biologian/aizkaEZi

Vierailija
67/165 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 14:00"][quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 13:49"]

"No on kai se helppoa asua kahdessa maassa kun ei ole lapsia pidättelemässä" tämän kuulin omalta äidiltäni. "Sä oot tollanen ylilaiha, et varmaan voi ees saada lapsia" "Et edes olisi hyvä äiti"

[/quote]

Oi ja melkein unohdin tämän: elämähän on niin helppoa kun ei ole lapsia. Siis vasta lapsi tekee elämästä vaativan ja rankan. Meilläkin on kuulemma niin helppoa kaikki, kun ei ole edes lapsia josta pitää huolta. On kuulemma niin helppoa vain luoda uraa. Itse omistan yrityksen, ja työaikani on klo 7-18. Tuohon päälle kaikki se, mitä teen siinä ohella, mm. lisäkouluttaudun, jotta minusta tulee parempi työssäni. Mies tekee samanlaisia tunteja, kun on johtavassa asemassa työpaikallaan. En valita, mutta ei se suinkaan helppoa ole. Mutta kunhan katsos ei ole niitä lapsia, niin ei tiedä oikeasta työstä tai elämän raskaudesta mitään. Teillekin ilmeisesti kaukosuhde(?) on pala kakkua kun ei ole lapsia! Eihän se mitään ihmiseltä vaadi, eipä niin. Parasta kuulla näitä kommentteja vieläpä 5 vuotta kotonaan olleilta kotiäideiltä. Toki arvostan kotiäitejä siis, mutta ihan oikeasti kyllä se koton olo tuntuu joiltakin vievän suhteellisuudentajun.

12
[/quote]

Totta. Kaukosuhde, kyllä. Ja vaativa työ, mutta onneksi elämäni on niin helppoa, eihän minulla ole lapsia!

Vierailija
68/165 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 13:58"]Olen 20, opiskelut kesken, mutta koska vakituinen seurustelukumppani löytyy, niin jotkut sukulaiset ottavat asiakseen tivata jo jälkikasvusta. Eikä auta edes tyly toteaminen, että olisihan se hyvä ensin valmistua ja saada töitä. Ei se kuulemma niin tärkeää ole, kyllähän Kela maksaa... HUOH. Samat sukulaiset aikanaan päättivät, että koska en 16 ikävuoteen mennessä ollut esitellyt yhtään poikaystävää, täytyi minun olla lesbo. Ja se ei kaikkia ilahduttanut. Jep, toinen puoli sukua on aika junttia valkoroskaa, täytyy myöntää.
[/quote]

Mulla vähän sama. Olen 23 ja avoliitossa. Meillä molemmilla opinnot kesken, minä itseasiassa aloitan vasta nyt yliopisto-opinnot eli istun tiukasti koulunpenkillä vielä seuraavat 5 vuotta. Kaikki muut osaavat käyttäytyä paitsi äitini. Hänen mielestään en olisi saanut mennä opiskelemaan noin pitkäksi aikaa kun pitää tehdä vauvoja. Sukujuhlissa keväällä hän näki jonkun vanhan tuttunsa ja selitti tälle ihan pokkana miten kohta mekin tehdään lapsia ja minä ja avomieheni istuimme siinä vieressä suu auki kuuntelemassa sitä paskaa mitä äitini päästää suustaan. Eräissä valmistujaisissa hän kovaan ääneen huomautti minulle miten raskaana ei saa sitten juoda alkoholia kun join skumppaa.
Olen kurkkuani myöten täynnä äitini typeriä kommentteja. Lapset ovat ajankohtaisia ehkä 10 vuoden kuluttua jos silloinkaan, en välttämättä halua lapsia ikinä.

Vierailija
69/165 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"On se v*tun hyvä ettei teillä ole lapsia!" tiuskaisi aina yhtä "empaattinen" sisareni kun kyselin, voisiko vauvaa päivisin nukuttaa ihan vaihtelunkin vuoksi vaunuissa heidän lasitetulla parvekkeellaan, joka kaiken lisäksi sijaitsee talon varjoisalla puolella. En edelleenkään ymmärrä miksei vauvaa voisi päivisin nukuttaa siellä, ainakin viileämpinä päivinä. Helpottaisi esim. kotitöiden tekemistä. No toki tuolla taktisella tavalla voi vältellä imuroimista ja pesukoneen pyörittämistä, katsos kun "vauva voi herätä ääniin".

"Kyllä ne lapset ovat elämän tarkoitus. Mahtaa sulla olla yksinäinen vanhuus." Tätä kuulee suorastaan yllättävän paljon, joko suoraan tai kiertoilmaistuna.

"Koska sulla ei ole lapsia, sun vaan pitää tehdä pidempiä päiviä täällä toimistolla kuin meidän muiden!" toisteli opistotasoinen sihteeri, kun aamupalaverissa käytiin läpi tehtyjä työtunteja. Samasta suusta sai kuulla myös ihmettelyä: "Mihin sinä lomia edes tarvitset kun sulla ei ole lapsia". Eli lapseton ei siis tarvitse lomaa, check. Ei varmaan ole ihme, etten enää tahtonut jatkaa työsuhdetta kovinkaan pitkään vaan etsin (ja löysin) itselleni paremman työpaikan.

Vierailija
70/165 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ootteko kokeilleet tehdä sen jalat ylhäällä?"

Vierailija
71/165 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin, etten voi saada lapsia. Vastaus oli: "jännä kun luonto tietää, keistä on lisääntymään ja olemaan äideiksi ja keistä ei."

Vierailija
72/165 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Minä olen täällä planeetalla ihan vain nauttiakseni elämästäni parhaaksi katsomallani tavalla.
Ehkä ikävää sulle, mutta mukavaa mulle :)

Vierailija
73/165 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 14:01"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 13:54"]Meillä tehtiin lapsi viiden vuoden hoidoilla, ja synnytyksessä kohtu repesi niin pahoin, ettei enää enempää suositeltu tehtäväksi. Me siis onneksemme emme ole lapsettomia, mutta sisaruksia lapsemme ei saa. Vanhempi väki saattaa joskus sanoa suorastaan syyttävästi, että kyllä nyt jo täytyisi tehdä toinen lapsi, mitenkä tuo nyt yksinään kasvaa, täytyy lapsen saada leikkikaveri jne. Peruskohteliaisuus ja kunnioitus vanhoja ihmisiä kohtaan estää minua sanomasta päin naamaa, mitä ajattelen, mutta kyllä aina kihisen kiukkua. Mitä vittua meidän lapsilukumme muille kuuluu? [/quote] Sinun voisi olla perusteltua heittää: Kohtu repesi, en pysty saamaan enempää, voitkohan lainata omaasi? Voisi siinä muoreilla naama vähän punottaa.

[/quote]

Voivoi, paljon pahempiakin vastauksia olen pääni sisällä kehitellyt :D mutta kuten sanottu, peruskohteliaisuus estää minua olemasta yhtä huonokäytöksinen kuin nuo kyselijät.

Vierailija
74/165 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ehdittiin olla mieheni kanssa yhdessä seitsemän vuotta ennenkuin alettiin ajattelemaan, että pitäiskö sitä lasta kuitenkin yrittää...Oltiin parikymppisiä, kun alettiin seurustelemaan, samantien alkoi noi ahdistelut. Anoppi vielä iloitsi kuinka hänestä tulee kohta puolin Suomen nuorin isoäiti ja patisti entistä enemmän. Noiden seitsemän vuoden aikana kuultiin lähes kaikki ketjussa mainitut fraasit. Anoppi haukkui meidät pystyyn, kun tuo "nuorin isoäiti" -titteli meni sivusuun. Siinä vaiheessa mulla meni hermot ja täräytin "että jos sä vauvoja haluat, niin senkus TEET itse!" Anoppi suuttui tuosta verisesti, eikä puhunut mulle kahteen vuoteen. Sinänsä hienoa, eipä painostanut.Tulin helposti sitten raskaaksi, kun päätös oli tehty.Törkein mitä me kuultiin silloin oli lapsuudenystäväni sanat miehelleni: "onko sulla tuppi kullin päässä, kun et saa tota raskaaksi?" "vai etkö osaa naida, mä voin opettaa".Itse en utele toisten vauva-asioista tms. henkilökohtaisista asioista. Vasta jos itse kertovat tilanteen..Jaksamista kaikille turhista kommenteista. Pitäkööt apinat mölyt mahassaan.

Vierailija
75/165 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mä en tajua miksi se olisi kielletty puheenaihe. Olen mä ihmisiltä kysynyt ihan mielenkiinnosta kyseistä henkilöä kohtaan, että haluaako joskus lapsia/haluaako lisää lapsia. Kysytään multakin koko ajan mikä mun ammatti ja työtilanne ja suunnitelmat on, itse en välittäisi puhua niistä asioista useimpien kanssa, mutta mistä ne sen tietäisi. Se on sitten jo epäkohteliasta, jos jää inttämään kun vastailee lyhyesti eli viestittää ettei halua keskustella. Itse en pakota keskustelua mistään aiheesta.

Vierailija
76/165 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän kannustetaan valkoihoisten sukupuuttoa joka johtuu omasta itsekkyydestä.

Hyvä av-mammat, tosi viisasta! =D

Vierailija
77/165 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 14:19"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 14:01"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 13:54"]Meillä tehtiin lapsi viiden vuoden hoidoilla, ja synnytyksessä kohtu repesi niin pahoin, ettei enää enempää suositeltu tehtäväksi. Me siis onneksemme emme ole lapsettomia, mutta sisaruksia lapsemme ei saa. Vanhempi väki saattaa joskus sanoa suorastaan syyttävästi, että kyllä nyt jo täytyisi tehdä toinen lapsi, mitenkä tuo nyt yksinään kasvaa, täytyy lapsen saada leikkikaveri jne. Peruskohteliaisuus ja kunnioitus vanhoja ihmisiä kohtaan estää minua sanomasta päin naamaa, mitä ajattelen, mutta kyllä aina kihisen kiukkua. Mitä vittua meidän lapsilukumme muille kuuluu? [/quote] Sinun voisi olla perusteltua heittää: Kohtu repesi, en pysty saamaan enempää, voitkohan lainata omaasi? Voisi siinä muoreilla naama vähän punottaa.

[/quote]

Voivoi, paljon pahempiakin vastauksia olen pääni sisällä kehitellyt :D mutta kuten sanottu, peruskohteliaisuus estää minua olemasta yhtä huonokäytöksinen kuin nuo kyselijät.

[/quote]

Millä lailla totuuden kertominen olisi epäkohteliasta? En ymmärrä teitä jotka mieluummin kuuntelette kaiken maailmaa paskaa, kuin että sanoisitte vain "en voi saada lapsia, kohtuni repesi synnytyksessä". Millä lailla niiden ihmekommenttien kuunteleminen on kivempaa kuin kerran sanoa totuus? Joo, ei se niille pälleille toki kuulu mitenkään, mutta kun ne nyt on pällejä niin ne on pällejä. Ei ne itse älyä tökeryyttään jos joku ei siitä niille sano.

Tuohon ei kukaan voi alkaa edes väittää vastaan, toisin kuin meille jotka ei edes haluta (jostain kumman syystä "en halua" ei monille kelpaa syyksi olla lisääntymättä.. ilmeisesti vihaavat lapsia ja haluavat maailmaan lisää hylättyjä epähaluttuja vauvoja tjtn??). 

Vierailija
78/165 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä ihmeteltiin, että miten lapseton pari voi asua omakotitalossa ja kalliissa sellaisessa. Mitä me sillä tilalla tehdään? Teki mieli sanoa, että nyt on varaa tähän, ehkei olisi jos olisi kolme lasta.

Vierailija
79/165 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Köh olen vasta 12-v AV-mamma)

Itse en tahdo vauvoja hankkia.
Haluan nauttia elämästäni isona enkä ostaa teinille kaikkia ihkutuksia.

Vierailija
80/165 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Elämälläsi ei ole tarkoitusta"
"Olet loinen yhteiskunnassa"
"Miehesi kanssa eroatte kun ei teillä ole lapsia ja eihän kukaan kahdestaan jaksa olla"
"Se nyt vain kuuluu elämään"
"Sitten kun jompikumpi alkaakin haluamaan niitä, niin te eroatte""
"Olette itsekkäitä ja laiskoja""Ihminen on itsekäs kun ei ole lapsia, äitiys tekee paremmaksi ihmiseksi"

Ja niin edelleen. Vittu mitä paskaa, suoraan sanottuna. Emme aio miehen kanssa lisääntyä vaikka taivas putoaisi. Meillä ei ole minkäänlaista syytä jatkaa kehnoja geenejämme ja ei minkäänlaista mielenkiintoa tai halua elää erityislapsen/-lasten kanssa elämää, joka ei meille mitenkään sovi. Olkoon se meidän osalta lastensuojelullinen teko ja miten silkkaa itsekkyyttä tahansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme