Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä idioottimaisuuksia te lapsettomat olette saaneet kuulla?

Vierailija
05.08.2015 |

Listataan kommentteja, mitä lapsettomille (olit sitten lapseton omasta halusta tai et) on heitelty. Olen itse tällä hetkellä siinä vaiheessa omaa lapsettomuuteni käsittelyä, että nykyään kommentit ja niistä heijastuva ihmisten ajattelemattomuus lähinnä ihmetyttävät ja joskus jopa huvittavat. Niinpä tahtoisin kuulla, mitä kaikkea te muut lapsettomat olette joutuneet kuulemaan.

Tässä omani: Joko on vauvakuumetta? Varohan ettei tule vauvakuumetta? Milloinkas teille tulee lapsia? Eikö teidänkin olisi aika jo hankkia lapsia? Odota vaan, kun sinulla on omia lapsia! Hyvä kai se teidän on, kun ei ole lapsia. Alatte olla jo siinä iässä, että pitäisi hankkia lapsia. Joko on tulossa lapsia? On aivan eri asia, kun on omia lapsia. Vasta sitten ymmärrät, kun sinulla on omia lapsia. Elämässä ei ollut mitään ennen lapsia. Nauti vielä kun voit ennen lapsia. Sinun elämäsi on niin helppoa, kun ei ole omia lapsia. Elämä on niin paljon parempaa, kun on lapsia. Ruetkaahan tekin tekemään lapsia!

Kommentit (165)

Vierailija
21/165 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 20:10"]

- sähän ootkin tollainen vastuuton kun ei sulla ole lapsiakaan

- voithan sä aina vaihtaa ton muijan sellaiseen joka pystyy tekemään sulle lapsia. ( näin sanoi naapurin äijä, 3 tytön isä kun muutimme mieheni kanssa omakotitaloon eikä ollut niitä ihania LAPSIA.

- sulka mahtaa olla tylsä elämä kun ei ole edes lapsiakaan. (näin sanoi vanhempi naiskollega samalta työpaikalta)

nyt lapsia on 4, mutta kun aloimme lisääntymään vasta 10 vuoden yhdessäolon jälkeen, niin kaikenlaista paskaa sai kuunnella riittämiin.

[/quote]

ja sitten tuo naapurin äijä tarjosi vielä Felicitas-klinikan käyntikorttia, että sieltä se apu löytyy. Oli diagnosoinut jo meidät ja päättänyt että vika oli minussa. No, saatiin 4 lasta ilman Felicitasta ja saatiin myös poikiakin, sitten meni 3 tytö isän turpa rullalle ja rulla taskuun:D

Vierailija
22/165 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Kyllä säkin lapsia haluut sit ku löydät sen oikean miehen.
- Mieles vielä muuttuu, oot niin nuori.
- Kyllähän nyt jokainen nainen lapsia haluaa jossain vaiheesaa elämäänsä.
- Et sä voi vielä tietää haluutko lapsia. (Minkä ikäsenä sen voi tietää varmaks?)

On noita muitakin lausahuksia, mut noi nyt tuli ekana mielee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/165 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo "kuolet yksin" kommentteja heittävät projisoivat omia pelkojaan :D

Omat lapset eivät ttakaa sitä, että ne vanhemmistaan haluaisi mitenkään huolehtia. Jos on hoitanut suhteet paskasti, niin pahimmassa tapauksessa välit on menneet poikki heti kun lapsi on pois kotoa saanut muutettua... Tiedän useampia tapauksia, joissa lapsista huolimatta vanhuus tulee olemaan yksinäinen ja katkera.

Vierailija
24/165 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 13:42"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 13:17"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 13:10"]

Mitä idioottimaista tossa nyt on? Jokainen eliö ja eläin on täällä planeetalla lisääntyäkseen, se on elämän tarkoitus. Ja se on FAKTA

[/quote]Mietipä nyt jos jokaikinen sukukypsä ihminen maailmalla lisääntyisi, sekö se on ainut elämän tarkoitus?

[/quote]

Ja olisi maapallo jo ajat sitten ollut täysin loppuun kaluttu eikä enää pitkään aikaan asumiskelpoinen. Se on FAKTA.

[/quote]Niin olisi, mutta eliöt on tarkoitettu lisääntymään, sille tiedolle meistä kukaan ei voi mitään. Ihminen lienee ainoa olio joka miettii asiaa, mutta silläkin on vietit. Ihminenkin on lisääntynyt holtittomasti siihen asti kun ehkäisy keksittiin. Tossa ekassa kirjoituksessani sanoin FAKTA ihan vaan siksi ettei tällä ole mitään tekemistä mun mielipiteeni kanssa.

Vierailija
25/165 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 19:53"]"Lapsettomat ovat NIIN itsekkäitä ja urakeskeisiä."

"Et sinä voi tietää elämästä mitään, kun et ole ÄITI."

"Ai, kun puhuit perheestäsi, käsitin että sulla on lapsiakin." (Eli pariskunta ei ole perhe tai mieheni mun perheenjäseneni)

"Sillä on kuule jokin tarkoitus kun et tule raskaaksi. Luonto kertoo, ettei kaiksita ole vanhemmuuteen."

"Ottakaa kissa, sen jälkeen moni on tullut raskaaksi."
[/quote]

Mitenköhän kissalla ja raskaaksi tulolla on yhteisiä tekijöitä? :D
Meillä on kaksi kissaa enkä ole raskaaksi tullu.

Vierailija
26/165 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhat naiset on usein ihan hirveitä. Eräs työkaverini haukkui vanhempani itsekeskeisiksi kun olen ainoa lapsi. Hyvä etten käynyt akan kurkkuun kiinni. Ja muistan kun setäni alkoi seurustella silloisen naisystävänsä kanssa, niin yksissa juhlissa yksi tuttu mummo alkoi kysellä että "millos häitä tanssitaan ja millon vauva syntyy"

Itsekin olen saanut kuulla kommentteja vapaaehtoisesta lapsettomuudestani. Ovat olleet enemmän näitä että "kyllä se sun mieli muuttuu" ja "jokainen terve nainen haluaa ison perheen". Pahin on ollut ehkä tämä: "Sitte ku saat lapsia niin näät että maailmassa on muutakin kun sun oma napas." Mun mielestä lapsia tarkoituksella hankkivat ovat oikeasti kaikista itsekkäimpiä otuksia mitä maa päällään kantaa. 

Vierailija
27/165 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 17:51"]"Et voi tietää, minkälaista vanhemmuus on, kun sinulla ei ole omia lapsia."
[/quote[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 17:51"]"Et voi tietää, minkälaista vanhemmuus on, kun sinulla ei ole omia lapsia."
[/quote]
Tottahan tämä on...

Vierailija
28/165 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä parhaan kuulin vasta äskettäin eräältä puolitutulta:  "Nooooo, kyllä se sinunkin biologinen kellosi alkaa vielä soimaan ja mielesi muuttuu."  

Olen 46-vuotias (ja ihan näytän ikäiseltäni), FSH-arvoni on vaihdevuosi-ikäisen tasoa, joten biologinen kelloni on soinut jo ajat sitten ja hyvä niin :D 

Vierailija
29/165 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju on järkyttävää luettavaa

Vierailija
30/165 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei ole kukaan aikuinen koskaan kommentoinut lapsettomuuttani. Ehkä siksi kun ei mulla ole koskaan ollut miestäkään. Joskus joku lapsi on kysynyt että miksi mulla ei ole lapsia. Siinä sitten pala kurkussa itku silmässä selittää että no ei minulla nyt vaan ole lasta, ei kaikille tule lapsia. 

t. elämäntilannelapseton

Vierailija
31/165 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Onneksi teillä ei vielä ole lapsia niin ehdit kasvaa aikuiseksi ja järkeväksi ensin!!"

Sanoja äitini, joka tietää että lasta yritetty muutama vuosi tuloksetta, kuullessaan etten kuulu enää kirkkoon... Olen 31-vuotias ja kyllä kirpaisi.

Vierailija
32/165 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kyllä sinäkin sitten haluat lapsen kun se oikea mies löytyy!". Joo, hienoa. Olemme mieheni kanssa olleet naimisissa 15 vuotta ja ikää kummallakin lähes neljäkymmentä...

Vierailija
33/165 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ketjua lukiessa selviää, kuinka paljon tästä maasta löytyy porukkaa, jolla ei ole joko a) sosiaalista älyä tai b) käytöstapoja sen vertaa, etteivät menisi töksäyttelemään ja utelemaan näinkin henkilökohtaisesta asiasta. Toinen vaihtoehto lienee se, että joillain ihmisillä on niin alhainen erilaisuuden sietokyky, että kaikki normista poikkeava aiheuttaa suurta ahdistusta, mitä sitten yritetään lievittää törkykommentoinnilla. Alkaa tuntua, että suomalaiset aikuiset ne tässä ovat niitä huonokäytöksisiä törkyturpia paljon parjattujen nuorten sijaan. Tsemppiä kaikille ilkeilyn ja painostuksen kohteeksi joutuneille! Muistakaa, että se ei ole teidän vikanne, jos jollakulla nuppi leviää teidän henkilökohtaisten elämänvalintojen vuoksi :)

Vierailija
34/165 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kuultua: "Kyllä mun elämä olis varmaan tyhjää jos mulla ei olisi lapsia" (lapsettomalle ystävälle)

Vierailija
35/165 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ettehän te ymmärrä elämästä mitään, kun ei ole lapsia!"

"Eikö nyt pitäisi ajatella äitiäsikin/ anoppiakin, miten hän kaipaisi jo lapsenlasta?"

"Kyllä se vauvakuume suhun iskee, oota vaan!"

"Pitäiskö meidän antaa teille vähän neuvoja, kun ette taida saada mitään aikaiseksi *silmänisku, Höhöhöhö..."

Tuo ensimmäinen tuntuu liittyvän uskomattoman moneen asiaan, ei pelkästään esim raskauteen, synnytykseen tai täydellisen onnentunteen kokemukseen. Se liittyy ihan arkisiin asioihin, vrt kaupassa käyntiin. On suoranainen ihme, että ollaan miehen kanssa edes hengissä! Aina puhutaan humalaisen tuurista, ehkä meillä on lapsettoman tuuria...

Vierailija
36/165 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 19:52"]

Eikö sunkin pitäisi jo alkaa tekemään lapsia?

Toivottavasti sun ehkäisy pettää ja tulet raskaaksi.

[/quote]

Hirveä tuo jälkimmäinen,itse ainakin toivon että ne jotka lapsia haluavat niitä myös saavat ja ne jotka huolehtivat ehkäisystä,myös onnistuvat ehkäisyasioissa.Miten joku voi toivoa toiselle jotain ikävää,muka hyvää tarkoittaen? :O

Vierailija
37/165 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 20:16"]

- Kyllä säkin lapsia haluut sit ku löydät sen oikean miehen. - Mieles vielä muuttuu, oot niin nuori. - Kyllähän nyt jokainen nainen lapsia haluaa jossain vaiheesaa elämäänsä. - Et sä voi vielä tietää haluutko lapsia. (Minkä ikäsenä sen voi tietää varmaks?) On noita muitakin lausahuksia, mut noi nyt tuli ekana mielee.

[/quote]

Ehkä sitten kun vaihdevuodet on ohi? Toi on kanssa jännä että pitäisi "löytää oikea mies".Minulla ainakin on jo hyvä mies,emme vain kumpikaan ole kiinnostuneita lastenhankinnasta,ainakaan vielä.Hassu ajatus että kumppania vaihtamalla syntyisi välittömästi tarve lisääntyä,jos on koko ikänsä tiennyt ettei halua/kykene alkamaan jonkun vanhemmaksi.

Vierailija
38/165 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen tai neljän lapsen äiti sanoi lapsettomalle tuttavalleni tekevänsä tulevia veronmaksajia. Tuttavani sanoi, että "Senhän näkee sitten 50-60 vuoden päästä, kun nähdään heidän todella maksamansa verot miinus kaikki mahdolliset tulonsiirrot (päiväkodit, koulutus, sairauskulut etc) samalta ajalta. Kovin pienipalkkaiset ovat vain menoerä yhteiskunnalle."   

Loppuipa kehuskelu...

Vierailija
39/165 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikalla työkaveri oli sanonut, että minä ja toinen lapseton työkaveri voidaan tehdä enemmän iltavuoroja, koska meillä ei ole perhettä. Kyseisen työkaverin omat lapset jo aikuisia.

Vierailija
40/165 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 15:47"]

"Kohta se sun mies jättää sut kun teillä ei ole lapsia!" 

"Tehkää nyt pian lapsia ettei se sun mies etsi parempaa ja perusta sen kanssa perhettä!"

"Minä sanoin "naapurin Antille" (nimi muutettu) jo vuosia sitten, että etsi sinäkin nyt itelles joku kunnon vaimo ja ala tekemään lapsia kun se sen silloinen vaimo kasvatti vaan koiria! Ja "Anttihan" teki ihan minun ohjeitten mukaan:  otti eron siitä entisestä ja alkoi tekemään uuden kanssa heti lapsia!"

Nämä älynväläykset olen kuullut samalta keski-iän jo reilusti ylittäneeltä uskovaiselta naiselta, joka olosuhteiden pakosta kuuluu vanhempieni tuttaviin. Sovinisteja löytyy siis naisistakin, tämä muori on siitä elävä todiste! Yllyttänyt vielä naapurin miestäkin eroamaan ja ylpeilee asialla. Tältä naiselta olen esim. kuullut miten naisen lihottua ei ole ihmekään ettei mies enää halua jatkaa liittoa.  Eli naisen tulee mahd. pian tulla raskaaksi ja näyttää aina yhtä laihalta ja hoidetulla, "ettei mies vaan vahingossakaan jättäisi". Lapsi ja ulkonäkö ovat siis naisen keinot pitää mies koukussaan.

Hän myös suhtautuu minuun mieheni kanssa (ollaan siis vapaaehtoisesti lapsettomia) kuin kakkosluokan kansalaisiin, toivottaa esim. kaikille muille sisaruksilleni hyvää joulua, mutta meille mielenosoituksellisesti ei. Joulu on katsokaas hänen mukaansa vain lasten juhla ja meillähän ei ole lapsia, joten meillä ei ole hänen mielestään oikeutta viettää jouluakaan... Mua suorastaan huvittaa tämän "kristityn" käytös, aika kaukana on kirkon moraaliopeista.

[/quote]

Alkaako tämän naisen nimi M-kirjaimella? On nimittäin niin samankaltainen tarina mullakin.

Minun tuntema lapsettomia halveksuva mummeli oli aina lapsettoman naapurin miehen nähdessään kehottanut miestä eroamaan ja etsimään itselleen "kunnon naisen" joka haluaa hankkia lapsia. Tätä jankkaavaa eroamisen ehdottamista, siihen kannustamista ja lapsista puhumista kesti monta vuotta. Eli mummeli oli päätellyt naapuripariskunnan lapsettomuuden johtuvan vain ja ainoastaan naapurin naispuolisesta ja siitä ettei tämä ollut "kunnollinen". Ihan käsittämätön moukka! Suorastaan hirveä yksilö kaikin puolin!

Huvittavinta ja ironisinta jutussa on, etteivät tämän vanhan naisen omat aikuiset lapset perheineen halua olla äitinsä kanssa missään tekemisissä, eli eipä ne lapset automaattisesti tuo turvaa vanhuuden päiville tai estä yksinäisyyttä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi