Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä idioottimaisuuksia te lapsettomat olette saaneet kuulla?

Vierailija
05.08.2015 |

Listataan kommentteja, mitä lapsettomille (olit sitten lapseton omasta halusta tai et) on heitelty. Olen itse tällä hetkellä siinä vaiheessa omaa lapsettomuuteni käsittelyä, että nykyään kommentit ja niistä heijastuva ihmisten ajattelemattomuus lähinnä ihmetyttävät ja joskus jopa huvittavat. Niinpä tahtoisin kuulla, mitä kaikkea te muut lapsettomat olette joutuneet kuulemaan.

Tässä omani: Joko on vauvakuumetta? Varohan ettei tule vauvakuumetta? Milloinkas teille tulee lapsia? Eikö teidänkin olisi aika jo hankkia lapsia? Odota vaan, kun sinulla on omia lapsia! Hyvä kai se teidän on, kun ei ole lapsia. Alatte olla jo siinä iässä, että pitäisi hankkia lapsia. Joko on tulossa lapsia? On aivan eri asia, kun on omia lapsia. Vasta sitten ymmärrät, kun sinulla on omia lapsia. Elämässä ei ollut mitään ennen lapsia. Nauti vielä kun voit ennen lapsia. Sinun elämäsi on niin helppoa, kun ei ole omia lapsia. Elämä on niin paljon parempaa, kun on lapsia. Ruetkaahan tekin tekemään lapsia!

Kommentit (165)

Vierailija
41/165 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 20:33"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 17:51"]"Et voi tietää, minkälaista vanhemmuus on, kun sinulla ei ole omia lapsia." [/quote[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 17:51"]"Et voi tietää, minkälaista vanhemmuus on, kun sinulla ei ole omia lapsia." [/quote] Tottahan tämä on...

[/quote]

Ei ole totta. Kaikkea ei pidä kokea ymmärtääkseen.

Vierailija
42/165 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Onko sulla vikaa alapäässä vai yläpäässä?"

Tuohon ei kyllä osannut sanoa yhtään mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/165 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitä sä lomilla kun eihän sulla ole perhettäkään."

"Kuolet yksin."

"Minua niin säälittää lapsettomat vanhukset."

Vierailija
44/165 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä idioottimaista tossa nyt on? Jokainen eliö ja eläin on täällä planeetalla lisääntyäkseen, se on elämän tarkoitus. Ja se on FAKTA

Vierailija
45/165 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"millonka hommaat pysyvän tyttöystävän että voit perustaa perheen?" olen 20v nuorimies eikä perheen perustaminen todellakaan ole mielessä :D

Vierailija
46/165 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 13:10"]

Mitä idioottimaista tossa nyt on? Jokainen eliö ja eläin on täällä planeetalla lisääntyäkseen, se on elämän tarkoitus. Ja se on FAKTA

[/quote]Mietipä nyt jos jokaikinen sukukypsä ihminen maailmalla lisääntyisi, sekö se on ainut elämän tarkoitus?

Vierailija
47/165 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika lailla samoja kuin ap ja 2. Yksi iäkäs sukulaistäti neuvoi, että jos en halua miestä, niin tekisin edes lapsen seurakseni. Tosin hän itse on käsittääkseni tahattomasti lapseton, joten tavallaan ymmärrän hänen ajatuksensa.

Yksi idioottimaisimmista kommenteista tuli tilanteessa, jossa  kerroin ystävälle eräästä rakkaaseen harrastukseen liittyvästä suuuresta edistysaskeleesta. Kaveri sanoi, että ovathan nuo hyviä korvikkeita siihen asti kun oikea elämä (=lapset) alkaa.

Olen vasta kolmekymppinen, joten pahimmat idioottimaisuudet taitavat olla vielä edessäpäin.

Vierailija
48/165 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsitys että elämällä ei ole merkitystä jos ei ole lapsia on loukkaava/huvittava.

Kaikenlisäksi on paljon äitejä/isiä joiden olisi parempi olla ollut lisääntymättä, lapsiansa he eivät onnelliseksi tee.

Vierailija
49/165 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 13:17"]

"millonka hommaat pysyvän tyttöystävän että voit perustaa perheen?" olen 20v nuorimies eikä perheen perustaminen todellakaan ole mielessä :D

[/quote]ja eihän tyttöystävää hommata sen takia että hän voisi alkaa puskemaan maailmaan mukuloita... ehkä sit reilusti +30 voi yhden tai kaksi hankkia kunhan on työtä ja toimeentulo taattu... niin mä olen myös työtän ja pitäis alkaa sikiämään :O

Vierailija
50/165 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kyllä sinä sitten ymmärrät kun sinulla itselläsi on lapsia" - vaikka puheenaihe koskisi esim pyykinpesua tai julkisia kulkuvälineitä.

Vierailija
51/165 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Voi tulla yllätyksenä, mutta sinun käsityksesi elämän tarkoituksesta ei ole välttämättä absoluuttinen totuus. Elämän tarkoitus on ehkäpä suurin ratkaisematon filosofinen kysymys jota on pohdittu kautta aikojen, ja suhtaudun hieman skeptisesti siihen, että tämän arvoituksen olisikin ratkaissut av-mamma Suomesta.

Vierailija
52/165 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"en ymmärrä ihmisiä jotka sanovat etteivät halua lapsia"

No en ainakaan vielä huoh mitä hoputtamista

Vierailija
53/165 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en ihan ymmärrä, että miksi ainakin täällä Suomessa, jokin niin henkilökohtainen asia kuin lastenhankinta, on joillekin small talkia. Läheisten ystävien ja perheen kesken ehkä ihan ok tiedustella (mutta sekin lopettaa vastauksen saatuaan). Kai se on vaan sitten kun ei keksi muuta puhuttavaa, ja ei huomaa että se voi loukata toista.

Mutta joo tämmösiä saanut kuulla: Joko on vauva tulossa? Onko sulla jo vauvakuumetta? Kyllä teilläkin jo kannattaisi hankkia lapsia. Kannattaa nauttia vapaa-ajasta vielä kun sitä on ennen lapsia. Kyllä lapset kannattaa nuorena tehdä. Odotas kun saatte lapsia. Joo-o, onhan tässä 3 vuotta yritetty jo sitä lasta saada alulle. Välillä mietin kyllä, että aika rasittavaa sekin olisi jos en edes haluaisi lasta. Nuo kommentit kun sisältävät oletuksen, että jokaikinen normaali ihminen haluaa lapsia. Kaikille naisille on luonnollista, että tulee vauvakuume. Toki siis nuo nytkin kirpaisevat välillä, mutta ei nuo ihan järkipuhetta ole, vaikka ei lapsettomuudesta kärsisikään.

Vierailija
54/165 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Mietipä nyt jos jokaikinen sukukypsä ihminen maailmalla lisääntyisi, sekö se on ainut elämän tarkoitus?

[/quote]

Ja olisi maapallo jo ajat sitten ollut täysin loppuun kaluttu eikä enää pitkään aikaan asumiskelpoinen. Se on FAKTA.

Vierailija
55/165 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus 90-luvulla jotkut silloin kuusikymppiset äitini ystävät ja tuttavat jotain kyselivät, mutta minä heille aina napakasti vastasin, että lapsia ei ole tulossa, koska en niitä halua. Kukaan muu ei ole koskaan kysellyt, joten minulla on siis ollut joko hienotunteisia ihmisiä tai muuten minun mielipiteeni hyvin tuntevia ihmisiä ympärilläni. Nyt ei ole enää pitkään aikaan kukaan kysellyt, kun tietävät, että vaihdevuosia näin viisikymppisenä jo odottelen. :D

Vierailija
56/165 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No on kai se helppoa asua kahdessa maassa kun ei ole lapsia pidättelemässä" tämän kuulin omalta äidiltäni.
"Sä oot tollanen ylilaiha, et varmaan voi ees saada lapsia"
"Et edes olisi hyvä äiti"

Vierailija
57/165 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 13:42"]

[/quote]

Ja olisi maapallo jo ajat sitten ollut täysin loppuun kaluttu eikä enää pitkään aikaan asumiskelpoinen. Se on FAKTA.

[/quote]

Jos jokainen pari tekisi yhden lapsen, se olisi maapallolle onnenpotku. Huonoa sen sijaan on, jos suoltaa sisuksistaan tusinan kakaroita.

Vierailija
58/165 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Et kyllä pysty tuota työtä tekemään kun lapsia saat" öö, en ole sanonut haluavani lapsia.
"Ei tää kämppä riitä teidän tuleville lapsille."

Vierailija
59/165 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehtiin lapsi viiden vuoden hoidoilla, ja synnytyksessä kohtu repesi niin pahoin, ettei enää enempää suositeltu tehtäväksi. Me siis onneksemme emme ole lapsettomia, mutta sisaruksia lapsemme ei saa.

Vanhempi väki saattaa joskus sanoa suorastaan syyttävästi, että kyllä nyt jo täytyisi tehdä toinen lapsi, mitenkä tuo nyt yksinään kasvaa, täytyy lapsen saada leikkikaveri jne. Peruskohteliaisuus ja kunnioitus vanhoja ihmisiä kohtaan estää minua sanomasta päin naamaa, mitä ajattelen, mutta kyllä aina kihisen kiukkua. Mitä vittua meidän lapsilukumme muille kuuluu?

Vierailija
60/165 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 20, opiskelut kesken, mutta koska vakituinen seurustelukumppani löytyy, niin jotkut sukulaiset ottavat asiakseen tivata jo jälkikasvusta. Eikä auta edes tyly toteaminen, että olisihan se hyvä ensin valmistua ja saada töitä. Ei se kuulemma niin tärkeää ole, kyllähän Kela maksaa... HUOH. Samat sukulaiset aikanaan päättivät, että koska en 16 ikävuoteen mennessä ollut esitellyt yhtään poikaystävää, täytyi minun olla lesbo. Ja se ei kaikkia ilahduttanut. Jep, toinen puoli sukua on aika junttia valkoroskaa, täytyy myöntää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä