en pysty tänäänkään menemään kauppaan
Tänään olisi pitänyt käydä kaupoilla. Mutta ei onnistu, koska koskin vuotaneeseen paristoon. Tälläistä tää teidän kahdehtima sairauseläkeläisen elämä.
Kommentit (274)
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 11:51"]
Miten olet hoitamassa itseäsi parempaan kuntoon?
[/quote]
Olet ollut vuosia psykiatrisessa hoidossa, käytän lääkkketiä, olen käynyt psykoterapiassa sen Kelan tukeman kolme vuotta. Enää en pysty terapiassa käymään, koska Kela tukee vain kolme vuotta, eikä ole rahaa maksaa itse. Mielenterveystoimistossa käyn hoitajan juttusilla. Mutta se ei ole terapiaa. ap
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 11:53"][quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 11:45"]
??? Mitä mä en nyt ymmärtänyt? Et voi mennä kauppaan koska koskit paristoon? Mitä se vuotaa?
[/quote]
Patteri vuotaa vahvasti emäksistä ainetta, ne voivat joskus alkaa vuotamaan. En voi mennä, koska siivoamisessa menee koko päivä. Pitää luututa lattiat, pestä kädet, puhdistaa kaikki tavarat jokta ovat lähellä' paristoa ja käydä sen jälkeen 1-2 h suihkussa. ap
[/quote]
No voi luoja mitä pelleilyä.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 11:54"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 11:46"]
En nyt ollenkaan ymmärtänyt miten vuotanut paristo ja kauppaan meno liittyvät toisiinsa. Ja miksi siihen paristoon piti yleensä mennä koskemaan?
[/quote]
Paristo oli kellossa ja se oli vuotanut emästä siihen kellon pintaan. ap
[/quote]
No miksi yleensä pidät kelloa jossa on paristo, jos kerran oireilet paristoista? On olemassa myös kelloja, joihin ei tarvita paristoa.
Ei sun kyllä kannata avautua täällä, eikä kyllä missään muuallakaan, ei tätä sairautta ymmärrä se joka ei itse ole kokenut. Ehkä joku joutuu lapsensa kohdalla kokemaan joskus, mietin vain moniko sanoo omalle lapselle yhtä töykeästi.
t. toinen pakko-oireinen jonka elämä on helvettiä (ja jonka näppis on varmaan keskivertoa puhtaampi kun kädet pestään melkoisen moneen otteeseen ennen tiekkariin koskemista)
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 11:53"]
Mäkin pelkään esim hämähäkkejä ihan kuollakseni, mutta en silti ole millään sairaseläkkeellä sen takia. Miten noin helposti oot päässyt? Ja miten se kauppa nyt liittyy siihen paristoon??
[/quote]
En ole todellakaan helposti päässyt. Jos koko aika menee pakko-oireisiin ja ajatuksiin, enkä pysty aina poistumaan kotoa tai tekemään töitä niin silloin juuri eläke on oikea tulonlähde. Olen ollut vuosia psykiatrisessa hoidossa, psyykelääkkeet käytössä, Kelan tukeman terapian käynyt, käynyt mielenterveystoimiston ryhmässä yms. Mutta Kela laittaa eläkkeelle jos ei parane "ajoissa". Nyt en enää saa psykoterapiaa, koska sitä saa Kelan tukemana vain kolme vuotta. ap
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 11:56"]
Miksi teet väkisin itsellesi ongelmia ap?
[/quote]
En tee. Pakko-oireisilla on muutoksia aivoissa joten he eivät pysty toimiman kuten terveet ihmiset. En halua tehdä pakko-oireita, mutta jos en tee, saan niin kovan ahdistuskohtauksen, että joudun osastolle. ap
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 11:45"]
??? Mitä mä en nyt ymmärtänyt? Et voi mennä kauppaan koska koskit paristoon? Mitä se vuotaa?
[/quote]
Patteri vuotaa vahvasti emäksistä ainetta, ne voivat joskus alkaa vuotamaan. En voi mennä, koska siivoamisessa menee koko päivä. Pitää luututa lattiat, pestä kädet, puhdistaa kaikki tavarat jokta ovat lähellä' paristoa ja käydä sen jälkeen 1-2 h suihkussa. ap
[/quote]
Miksi niin pitää tehdä?
Tiesitkö muuten että puhdistusaineet ovat myös usein vahvasti emäksisiä? Mites niihin pystyt koskemaan? Siivotessasi levität emäksiä ympäri taloa....
Huh. No et kyllä pärjäisi työelämässä.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 11:58"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 11:53"][quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 11:45"] ??? Mitä mä en nyt ymmärtänyt? Et voi mennä kauppaan koska koskit paristoon? Mitä se vuotaa? [/quote]
Patteri vuotaa vahvasti emäksistä ainetta, ne voivat joskus alkaa vuotamaan. En voi mennä, koska siivoamisessa menee koko päivä. Pitää luututa lattiat, pestä kädet, puhdistaa kaikki tavarat jokta ovat lähellä' paristoa ja käydä sen jälkeen 1-2 h suihkussa. ap [/quote] No voi luoja mitä pelleilyä.
[/quote]
Ei ole vaan sairaus. Jos sinulla olisi pakko-oireinen häiriö, et sinäkään pystyisi vastustamaan yllykkeitä. Vaan olisit niiden orja. pitäisikö minun tappaa itseni kun en pysty työn tekoon? ap
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 12:02"]
[/quote]
En niin. Siksi minut on laitettukin eläkkeelle. Valitettavasti. Suurin haaveeni olisi olla terve. ap
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 12:01"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 11:45"]
[/quote]
[/quote]
Miksi niin pitää tehdä?
Tiesitkö muuten että puhdistusaineet ovat myös usein vahvasti emäksisiä? Mites niihin pystyt koskemaan? Siivotessasi levität emäksiä ympäri taloa....
[/quote]
Koska pakko-oireiset aivoni käskevät niin tekemään. Jos en tee siivousta, niin pitää lähteä psykiatriseen päivystykseen. En käytä vahvasti emäksisiä siivousaineita. Ja siis se neste mitä paristoista tulee, on syövyttävää. ap
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 11:41"]Mikä kitinä?
En mä bakteereja pelkää. Pelkään vain tietynlaisia asioita. Kuten pariston vuotamista, verta, ulostetta. Ei tämä häiriö ole mitään bakteerikammoa.
Ja ei se ole mitään kitisemistä, jos sanoo, että on niin sairas ettei pääse kauppaan.
ap
[/quote]
Miten voit käydä paskalla, jos pelkäät ulostetta? Et enää ulosta ollenkaan..?
-ohis
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 12:02"][quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 11:58"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 11:53"][quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 11:45"] ??? Mitä mä en nyt ymmärtänyt? Et voi mennä kauppaan koska koskit paristoon? Mitä se vuotaa? [/quote]
Patteri vuotaa vahvasti emäksistä ainetta, ne voivat joskus alkaa vuotamaan. En voi mennä, koska siivoamisessa menee koko päivä. Pitää luututa lattiat, pestä kädet, puhdistaa kaikki tavarat jokta ovat lähellä' paristoa ja käydä sen jälkeen 1-2 h suihkussa. ap [/quote] No voi luoja mitä pelleilyä.
[/quote]
Ei ole vaan sairaus. Jos sinulla olisi pakko-oireinen häiriö, et sinäkään pystyisi vastustamaan yllykkeitä. Vaan olisit niiden orja. pitäisikö minun tappaa itseni kun en pysty työn tekoon? ap
[/quote]
Ei pitäisi, lopetat vain tuollaisen pelleilyn, ryhdistäydyt ja alat elämään kuten normaalit, aikuiset ihmiset.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 12:05"][quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 11:41"]Mikä kitinä?
En mä bakteereja pelkää. Pelkään vain tietynlaisia asioita. Kuten pariston vuotamista, verta, ulostetta. Ei tämä häiriö ole mitään bakteerikammoa.
Ja ei se ole mitään kitisemistä, jos sanoo, että on niin sairas ettei pääse kauppaan.
ap
[/quote]
Miten voit käydä paskalla, jos pelkäät ulostetta? Et enää ulosta ollenkaan..?
-ohis
[/quote]
Niin ja kuukautiset, varsinkin jos ap on nainen. Miten hän siitä selviytyy?
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 12:07"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 12:05"][quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 11:41"]Mikä kitinä? En mä bakteereja pelkää. Pelkään vain tietynlaisia asioita. Kuten pariston vuotamista, verta, ulostetta. Ei tämä häiriö ole mitään bakteerikammoa. Ja ei se ole mitään kitisemistä, jos sanoo, että on niin sairas ettei pääse kauppaan. ap [/quote] Miten voit käydä paskalla, jos pelkäät ulostetta? Et enää ulosta ollenkaan..? -ohis [/quote] Niin ja kuukautiset, varsinkin jos ap on nainen. Miten hän siitä selviytyy?
[/quote]
No omat eritteet ovat tietysti eri asia kuin muiden
"Kuitenkin pakko-oireisesta häiriöstä puhutaan vasta, kun oireet ovat liiallisia tai epärealistisia ja kun ne vievät aikaa enemmän kuin tunnin päivässä. Pakko-oireisessa häiriössä oireilu aiheuttaa merkittävää kärsimystä, haittaa pahasti normaalirutiineja ja häiritsee ammatillista ja sosiaalista toimintaa ja ihmissuhteita. Oireet ovat toistuvia ja epämiellyttäviä.
Pakko-oireinen häiriö on useimmiten krooninen sairaus. Syytä pakko-oireiselle häiriölle ei vielä tiedetä tarkkaan. Lääkäri tekee diagnoosin oirekuvan ja haitta-asteen perusteella. Lääkehoitoa ja erilaisia terapiamuotoja käytetään hoidossa, hoitotulokset ovat hyvät. Häiriö alkaa yleensä 15–30-vuotiaana ja on naisilla hieman yleisempi kuin miehillä. Sairaudella on perinnöllinen taipumus"
http://www.terve.fi/pakko-oireinen-hairio/pakko-oireinen-hairio
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 12:05"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 11:41"]Mikä kitinä? En mä bakteereja pelkää. Pelkään vain tietynlaisia asioita. Kuten pariston vuotamista, verta, ulostetta. Ei tämä häiriö ole mitään bakteerikammoa. Ja ei se ole mitään kitisemistä, jos sanoo, että on niin sairas ettei pääse kauppaan. ap [/quote] Miten voit käydä paskalla, jos pelkäät ulostetta? Et enää ulosta ollenkaan..? -ohis
[/quote]
Hankalaa se onkin. Käyn kakan jälkeen tunnin suihkussa. Aamutoimet vievät tunteja. ap
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 12:06"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 12:02"][quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 11:58"] [quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 11:53"][quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 11:45"] ??? Mitä mä en nyt ymmärtänyt? Et voi mennä kauppaan koska koskit paristoon? Mitä se vuotaa? [/quote]
Patteri vuotaa vahvasti emäksistä ainetta, ne voivat joskus alkaa vuotamaan. En voi mennä, koska siivoamisessa menee koko päivä. Pitää luututa lattiat, pestä kädet, puhdistaa kaikki tavarat jokta ovat lähellä' paristoa ja käydä sen jälkeen 1-2 h suihkussa. ap [/quote] No voi luoja mitä pelleilyä. [/quote]
Ei ole vaan sairaus. Jos sinulla olisi pakko-oireinen häiriö, et sinäkään pystyisi vastustamaan yllykkeitä. Vaan olisit niiden orja. pitäisikö minun tappaa itseni kun en pysty työn tekoon? ap [/quote] Ei pitäisi, lopetat vain tuollaisen pelleilyn, ryhdistäydyt ja alat elämään kuten normaalit, aikuiset ihmiset.
[/quote]
Sanotko noin syöpäsairaallekin? Tajuatko, että minun aivoissani on muutoksia, joita teillä normaaleilla ihmisillä ei ole. Jos sinun aivoissasi olisi samat muutokset, sinäkin tekisit pakko-oireita päivät pitkät. täällä sitten sinua pilkattaisiin minun sijastani. Mistään pelleilystä ei ole kyse, vaan vakavasta psykiatrisesta sairaudesta. ap
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 12:03"][quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 12:02"]
[/quote]
En niin. Siksi minut on laitettukin eläkkeelle. Valitettavasti. Suurin haaveeni olisi olla terve. ap
[/quote]
Hyvinhän sinä vastustelet kun tämänkin ajan käytät av:lla. Jos nyt vaan menet kiltisti siivoomaan niin pääset huomenna kauppaan.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 11:34"]
Tänään olisi pitänyt käydä kaupoilla. Mutta ei onnistu, koska koskin vuotaneeseen paristoon. Tälläistä tää teidän kahdehtima sairauseläkeläisen elämä.
[/quote]
Miten se patteriin koskeminen kaupassa käynnin estää?