Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

en pysty tänäänkään menemään kauppaan

Vierailija
05.08.2015 |

Tänään olisi pitänyt käydä kaupoilla. Mutta ei onnistu, koska koskin vuotaneeseen paristoon. Tälläistä tää teidän kahdehtima sairauseläkeläisen elämä.

Kommentit (274)

Vierailija
221/274 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, käytkö terapiassa tuosta? Entä syötkö lääkkeitä?
Jos vastaat kumpaankin ei, niin sitten mars mars lääkäriin.
Tiedostat itsekin ettei toi ole normaalia käytöstä. On todella epänormaalia, että kulutat tunteja aikaa suihkussa. Tai siivoat koko kämpän jonkun vuotavan pariston takia.
On totta, ettet sairaudellesi voi mitään, mutta siihen on olemassa terapiaa ja lääkitystä. Oireita siis saadaan helpotetuksi hyvin ja joskus jopa kokonaan poiskin oikealla hoidolla. Jos et hakeudu edes hoitoon, niin silloin voit vain syyttää itseäsi jos elämäsi on ton taudin kourissa.
Hae apua ja yritä saada itsesi kuntoon!

Vierailija
222/274 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 12:15"]

Siivoaminen ja suihkussa lotraaminen estää kaupassa käynnin, muttei av:lla roikkumista? Seems legit. Laita kone kiinni ja käytä täällä kuluttamasi aika kauppareissuun.

[/quote]

Ole kommentoimatta jos sinulla ei ole empatia-/samaistumiskykyä. Eipä itselläsikään kovin kaksisesti mene kun roikut täällä mollaamassa muita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/274 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjasti voimia ap. <3 Valitettavasti nykyään on runsaasti näitä idiootteja, jotka eivät ymmärrä mielen sairauksien olevan ihan yhtä oikeita sairauksia kuin fyysisetkin sairaudet. Ja pakko-oireissa ei tosiaan ole millään tavalla kyse järjestä eikä järkipuhe auta paskaakaan. Oireet ovat aivoperäisiä. Niistä ei voi itse ryhdistäytyä. Jos voisi, koko sairautta ei olisi olemassakaan.

Vierailija
224/274 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää keskustelut on kyllä aina yhtä viihdyttäviä :D perustat samantapaisen keskustelun monta kertaa viikossa ja sitten ihmettelet kun muut vittuilevat eivätkä jaksa kuunnella ongelmia uudelleen ja uudelleen. Uskotaan, sulla on ongelmia mutta tarviiko niillä kerjätä koko ajan sääliä.

Vierailija
225/274 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkoajatusten kanssa kamppailevana ymmärrän jollakin tavalla ap:n ongelmia.

Se ei vaan auta vaikka järjellä tietää ajatuksensa tai pelkonsa naurettaviksi. Jos auttaisi, kaikkihan parantaisivat itsensä tuossa tuokiossa.

Vierailija
226/274 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

wt-mammat ymmärtää sairaudeksi vaan lenssun ja paskaripulin. kaikki muu on teeskentelyä ja pelleilyä... tsemppiä vaan aapeelle, toivottavasti saat pääkoppaas joskus vähä parempaan kuntoon!

Vierailija
227/274 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 13:02"]

Hurjasti voimia ap. <3 Valitettavasti nykyään on runsaasti näitä idiootteja, jotka eivät ymmärrä mielen sairauksien olevan ihan yhtä oikeita sairauksia kuin fyysisetkin sairaudet. Ja pakko-oireissa ei tosiaan ole millään tavalla kyse järjestä eikä järkipuhe auta paskaakaan. Oireet ovat aivoperäisiä. Niistä ei voi itse ryhdistäytyä. Jos voisi, koko sairautta ei olisi olemassakaan.

[/quote]

Tässä tapauksessa pointti ei ole vain siinä, etteivät ihmiset ymmärtäisi sairaiden käytöstä - lähinnä ihmetyttää APn tapa perustaa näitä samoja keskusteluja jatkuvalla syötöllä. En tiedä onko tällainen huomion hakeminen jokin pakko-oireisen häiriön yksi muoto, mutta hieman ihmetyttää.

Vierailija
228/274 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun siskolle sanottiin Oulussa 80-luvulla kadulla "anna pillua, saat patterin"

Vierailija
229/274 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 12:04"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 12:01"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 11:53"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 11:45"]

??? Mitä mä en nyt ymmärtänyt? Et voi mennä kauppaan koska koskit paristoon? Mitä se vuotaa?

[/quote]

Patteri vuotaa vahvasti emäksistä ainetta, ne voivat joskus alkaa vuotamaan. En voi mennä, koska siivoamisessa menee koko päivä. Pitää luututa lattiat, pestä kädet, puhdistaa kaikki tavarat jokta ovat lähellä' paristoa ja käydä sen jälkeen 1-2 h suihkussa.  ap

[/quote]

Miksi niin pitää tehdä?

Tiesitkö muuten että puhdistusaineet ovat myös usein vahvasti emäksisiä? Mites niihin pystyt koskemaan? Siivotessasi levität emäksiä ympäri taloa....

[/quote]

Koska pakko-oireiset aivoni käskevät niin tekemään. Jos en tee siivousta, niin pitää lähteä psykiatriseen päivystykseen. En käytä vahvasti emäksisiä siivousaineita. Ja siis se neste mitä paristoista tulee, on syövyttävää. ap

[/quote]

Mitäs siellä päivystyksessä sinulle tehdään, jos sillä tilanne laukeaa ja olo paranee?

Se patterista tuleva aine ei mitään supermyrkkyä tai vahvaa happoa ole. Joku vessanpesuaine on yhtä syövyttävää. Jos kyseessä on tavallinen alkalipatteri, sieltä vuotava aine on emäksistä kaliumhydroksidia, ja sen voi heittää vaikka roskiin, mikäli kyseessä on elohopeaton patteri, kuten useimmat nykyään ovat. Jos kyseesä olisi joku supersyövyttävä aine, syövyttäisihän se jo koko patterin alkujaankin olemattomiin. Ei muuta kuin patteri roskiin ja peset kädet, muuta ei tarvita.

Vierailija
230/274 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 13:28"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 12:04"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 12:01"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 11:53"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 11:45"]

??? Mitä mä en nyt ymmärtänyt? Et voi mennä kauppaan koska koskit paristoon? Mitä se vuotaa?

[/quote]

Patteri vuotaa vahvasti emäksistä ainetta, ne voivat joskus alkaa vuotamaan. En voi mennä, koska siivoamisessa menee koko päivä. Pitää luututa lattiat, pestä kädet, puhdistaa kaikki tavarat jokta ovat lähellä' paristoa ja käydä sen jälkeen 1-2 h suihkussa.  ap

[/quote]

Miksi niin pitää tehdä?

Tiesitkö muuten että puhdistusaineet ovat myös usein vahvasti emäksisiä? Mites niihin pystyt koskemaan? Siivotessasi levität emäksiä ympäri taloa....

[/quote]

Koska pakko-oireiset aivoni käskevät niin tekemään. Jos en tee siivousta, niin pitää lähteä psykiatriseen päivystykseen. En käytä vahvasti emäksisiä siivousaineita. Ja siis se neste mitä paristoista tulee, on syövyttävää. ap

[/quote]

Mitäs siellä päivystyksessä sinulle tehdään, jos sillä tilanne laukeaa ja olo paranee?

Se patterista tuleva aine ei mitään supermyrkkyä tai vahvaa happoa ole. Joku vessanpesuaine on yhtä syövyttävää. Jos kyseessä on tavallinen alkalipatteri, sieltä vuotava aine on emäksistä kaliumhydroksidia, ja sen voi heittää vaikka roskiin, mikäli kyseessä on elohopeaton patteri, kuten useimmat nykyään ovat. Jos kyseesä olisi joku supersyövyttävä aine, syövyttäisihän se jo koko patterin alkujaankin olemattomiin. Ei muuta kuin patteri roskiin ja peset kädet, muuta ei tarvita.

[/quote]

Päivystyksessä saatetaan ottaa sisään osastolle, estää ihmistä tappamasta itseään ja antaa pikkaisen vahvempia lääkkeitä kuin mitä avohoidossa. Pakko-oireinen kyllä tietää, että hänen pelkonsa on ylimitoitettu, siihen ei siis auta järkeily, että se neste olisi lähes vaaratonta oikeasti.

Vierailija
231/274 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 12:52"]

Ap, käytkö terapiassa tuosta? Entä syötkö lääkkeitä? Jos vastaat kumpaankin ei, niin sitten mars mars lääkäriin. Tiedostat itsekin ettei toi ole normaalia käytöstä. On todella epänormaalia, että kulutat tunteja aikaa suihkussa. Tai siivoat koko kämpän jonkun vuotavan pariston takia. On totta, ettet sairaudellesi voi mitään, mutta siihen on olemassa terapiaa ja lääkitystä. Oireita siis saadaan helpotetuksi hyvin ja joskus jopa kokonaan poiskin oikealla hoidolla. Jos et hakeudu edes hoitoon, niin silloin voit vain syyttää itseäsi jos elämäsi on ton taudin kourissa. Hae apua ja yritä saada itsesi kuntoon!

[/quote]

Olen ollut vuosia psykiatrisessa hoidossa, käynyt mm psykoterapiassa kolme vuotta. Sitä ei Kela tue kuin kolme vuotta ja minulla ei ole varaa maksaa sitä itse kokonaan. Käyn mielenterveystoimistossa hoitajalla, mutta he eivät tarjoa psykoterapiaa. Lääkkeitä käytän, ei vastetta kuin pikkaisen diapamista.

Vierailija
232/274 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee parannus synneistä ja luovu syntielämästä niin paranet . Yrität pysyä puhtaana ja pyhänä välttelemällä bakteereja luullen että ne on syntiä. Poista oikea saastaisuus eli synti elämästäsi niin nuo maalliset saastaisuudet ei enää haittaa. Tässä sairaudessa on kyse rituaalisesta pyhyyden tavoittelusta mutta taistelet maallisin asein syntiä vastaan. Et tule voittamaan koska omatunto syyttää silti ja tuo ahdistusta.

Vierailija
233/274 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 21:47"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 21:39"]voiko ap tai joku muu mt ongelmista kärsivä kertoa minulle, että onko meillä täällä liian hyvin asiat kun on varaa sairastua tuollaiseen? mitä luulette, jos sota tai vastaava katastrofi tulisi ja teidän olisi PAKKO tehdä jotakin mitä pelkäätte muuten kuolisitte niin miten olisi? kumman valitsisit, kuolisitko mieluummin vai pääsisitkö yli peloistasi? minun on vaikea ymmärtää tuollaisia ylellisiä sairauksia ja toivoisin että kaltaisesi ihmiset voisi kuljettaa täältä kauas pois pakolaisleireille tai sodan keskelle jotta oppisitte jotain elämästä ja aidoista peloista [/quote] Tottakai kuolisin ja sodassa se olisi vielä kaiken lisäksi ihanan helppoa eikä kenenkään tarvitsisi jäädä kärsimään itsemurhan tehneen omaisena.

[/quote]

mistä löydät arvostusta itsellesi ja elämällesi? tietäen että me muut elätämme sinut loppuelämäsi etkä koskaan tule tekemään mitään yhteiskunnan eteen? miten näet tulevaisuutesi? ethän ole vielä luovuttanut?

Vierailija
234/274 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 21:49"][quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 21:43"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 21:39"]voiko ap tai joku muu mt ongelmista kärsivä kertoa minulle, että onko meillä täällä liian hyvin asiat kun on varaa sairastua tuollaiseen? mitä luulette, jos sota tai vastaava katastrofi tulisi ja teidän olisi PAKKO tehdä jotakin mitä pelkäätte muuten kuolisitte niin miten olisi? kumman valitsisit, kuolisitko mieluummin vai pääsisitkö yli peloistasi? minun on vaikea ymmärtää tuollaisia ylellisiä sairauksia ja toivoisin että kaltaisesi ihmiset voisi kuljettaa täältä kauas pois pakolaisleireille tai sodan keskelle jotta oppisitte jotain elämästä ja aidoista peloista [/quote] Älä viitsi. Tuskin kukaan haluamalla haluaa pakko-oireita.

[/quote]

ei varmasti haluakkaan. mutta ihmisellä pitää olla kaikkea, jotta pystyy tuollaiseen sairastumaan. jos elettäisiin luolamies aikaa, ei kertakaikkiaan mt sairauksille olisi mahdollisuutta, koska sellainen yksilö kuolis heti
[/quote]
Ja olisi kiitollinen että saisi kuolla. Minä olen sinnitellyt hengissä vuosikymmeniä puhtaasti läheisten takia mutta kukaan ei tule mua siitä uhrauksesta koskaan kiittämään.

Vierailija
235/274 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö mitään muutoksia aivoissa ole.Syitä voi olla geenit ja huom myös sota traumoineen aiheutti pelkoja ka ahdistuneisuutta mitä sit pakko oireilla hiilataan.Ahdistuneisuushäiriöjän se on kuten nämä muutkin paniikki yms häiriöt.Lääkäreissäkin voi olla neurootikkoja. Oletko lukenut kerrasta poikki kirjan.Googlaa.Valitettava sairaus mutta tuo voi liittyä myös sosiaalisiin suhteisiin tai muihin mistä ahdistus tulee vai oletko aina pelännyt pattereista valuvan jotain.

Vierailija
236/274 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 21:49"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 21:43"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 21:39"]voiko ap tai joku muu mt ongelmista kärsivä kertoa minulle, että onko meillä täällä liian hyvin asiat kun on varaa sairastua tuollaiseen? mitä luulette, jos sota tai vastaava katastrofi tulisi ja teidän olisi PAKKO tehdä jotakin mitä pelkäätte muuten kuolisitte niin miten olisi? kumman valitsisit, kuolisitko mieluummin vai pääsisitkö yli peloistasi? minun on vaikea ymmärtää tuollaisia ylellisiä sairauksia ja toivoisin että kaltaisesi ihmiset voisi kuljettaa täältä kauas pois pakolaisleireille tai sodan keskelle jotta oppisitte jotain elämästä ja aidoista peloista [/quote] Älä viitsi. Tuskin kukaan haluamalla haluaa pakko-oireita.

[/quote]

ei varmasti haluakkaan. mutta ihmisellä pitää olla kaikkea, jotta pystyy tuollaiseen sairastumaan. jos elettäisiin luolamies aikaa, ei kertakaikkiaan mt sairauksille olisi mahdollisuutta, koska sellainen yksilö kuolis heti

[/quote]

Ja niin ehkä kuolikin, sitten jos ei joku muu huolehtinut. Meinaatko että siis kaikki mt-ongelmaiset pitäisi tappaa, pitäisikö se laajentaa muihinkin sairaisiin ja vammaisiin?

Olen saanut sen käsityksen että ocd:stä kärsitään ihan kaikenlaisissa oloissa, ilmenemismuodothan voivat toki olla erilaiset.

Vierailija
237/274 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 21:52"][quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 21:47"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 21:39"]voiko ap tai joku muu mt ongelmista kärsivä kertoa minulle, että onko meillä täällä liian hyvin asiat kun on varaa sairastua tuollaiseen? mitä luulette, jos sota tai vastaava katastrofi tulisi ja teidän olisi PAKKO tehdä jotakin mitä pelkäätte muuten kuolisitte niin miten olisi? kumman valitsisit, kuolisitko mieluummin vai pääsisitkö yli peloistasi? minun on vaikea ymmärtää tuollaisia ylellisiä sairauksia ja toivoisin että kaltaisesi ihmiset voisi kuljettaa täältä kauas pois pakolaisleireille tai sodan keskelle jotta oppisitte jotain elämästä ja aidoista peloista [/quote] Tottakai kuolisin ja sodassa se olisi vielä kaiken lisäksi ihanan helppoa eikä kenenkään tarvitsisi jäädä kärsimään itsemurhan tehneen omaisena.

[/quote]

mistä löydät arvostusta itsellesi ja elämällesi? tietäen että me muut elätämme sinut loppuelämäsi etkä koskaan tule tekemään mitään yhteiskunnan eteen? miten näet tulevaisuutesi? ethän ole vielä luovuttanut?
[/quote]
En löydä arvostusta mistään ja häpeän joka hetki itseäni, mutta mitkä on vaihtoehdot kun en voi kuollakaan?

Vierailija
238/274 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä paikkaansa eteikö muka sotaa käyvissä maissa tai afrikan nälkäisillä olisi mt- sairauksia. Esim. Skitsofreniaa yms on afrikan nälkäänäkevillä ihan yhtä paljon joten se siitä. Sotako se ne muka parantaisi? Typerä!

Vierailija
239/274 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on aikaa kirjoittaa av-palstalle.

Vierailija
240/274 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 11:53"][quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 11:45"]

[/quote]

[/quote]

Aha. Sinä taas!!