Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

en pysty tänäänkään menemään kauppaan

Vierailija
05.08.2015 |

Tänään olisi pitänyt käydä kaupoilla. Mutta ei onnistu, koska koskin vuotaneeseen paristoon. Tälläistä tää teidän kahdehtima sairauseläkeläisen elämä.

Kommentit (274)

Vierailija
161/274 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 00:29"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 23:59"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 16:26"]Ap, yritä pienillä askelilla päästä parempaan ja terveempään suhtautumiseen asioihin. Jätä vaikka vika "pakkopuhdistautuminen" jotenkin lyhyemmäksi. Tiedät itsekin, että käyttäytymisesi ei ole järkevää, joten riittäisikö vaikka 99 % puhdistautuminen joskus ja siitä HILJALLEEN pienennät. Helpommin sanottu kuin tehty, mutta jatkamalla samalla tavalla kuin nyt ruokit sairauttasi ja se ei parane mihinkään suuntaan, jopa voi mennä pahemmaksi. Jaksamista ap! [/quote] Tuo on teoriassa hyvä ajatus, mutta pahasti pakko-oireisella se ei toimi. Se 99% puhdistautuminen jää kalvamaan ja pahimmassa tapauksessa sinne suihkuun menee uudestaan ja on vielä pidemmän aikaa, kun jäi kesken. - Mulla on myös ollut lapsesta asti pakko-oireinen häiriö, mutta se onneksi helpotti iän myötä. Nuorena mulla oli esimerkiksi juutikin se peseytyminen ihan järjetöntä. Siitä koetettiin päästä eroon just tuolla ehdottamallasi tavalla ja mä en vain pystynyt. Olin varma, että saan jonkun taudin ja kuolen jos en peseydy kunnolla ja oli pakko mennä takaisin suihkuun ja hinkattava iho suunnilleen verille. Pääsin siitä eroon vasta vähän pakon edessä kun meillä rempattiin kylppäri enkä päässyt suihkuun yli viikkoon, vaan piti peseytyä vessan lavuaarin päällä. En kuollut vaikka ahdisti ihan perkeleesti ja sain vähennettyä normaalin mittaiseen suihkuun kahdesti päivässä, ainoastaan jos kosken johonkin oikeasti likaiseen on pakko saada heti käsidesiä ja päästävä suihkuun heti kotona ja peseydyttävä erittäin huolella.

[/quote]

Eli jynssäämisestä voi parantua, jos ei ole mahdollisuutta peseytymiseen. Miksei ole hoitoa, jossa tällaisestä bakteerikammosta kärsivä vietäisiin jonnekin alkeellisiin oloihin, missä ei voisi lutrata suihkulla eikä olisi siivousaineita. Kuolisiko siihen vai sopeutuisiko parissa päivässä ja parantuisi nopeasti, koska ei voi peseytyä eikä siivota.

Ylläpitääkö yhteiskunta tällaisia mt -ongelmia väärällä hoidolla ja paapomalla? Luulisi, että ihminen selviytyäkseen hengissä jossain vaiheessa pakottaisi itsensä toimimaan siten, että henki säilyy eikä jää kotiin vain pesemään itseään.

[/quote]

Koska liian kova altistus hajottaa mielen lopullisesti. Esim ihminen jolla on alttius psykoosiin, voi sen saada, samoin voi tapahtua jotain muuta kamalaa mielelle, niin että mieli ei enää koskaan parane. Useimmissa (EI KAIKISSA) tapauksisa pakko-oireisesta häiriöstä voi parantua tai päästä sellaiselle asteelle, että kykenee huolehtimaan itsestään. Kuitenkin tämä vaatisi sairaden hoitoon enemmän rahaa. Mt-potilaita ei hoideta riittävästi. Ap:kin tarvitsisi oikeaa psykoterapiaa sen 2-3 krt viikossa ja _hidasta_ ja pitkäaikaista altistusta. Mutta juuri sitähä te tässä ketjussa vastustatte, että yhteiskunta kannattelisi sairaita.

Vierailija
162/274 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi saatana kun alko vituttaa nuo ensimmäisen sivun peukutukset ja kaikki paskakommentit! Kaikki typerät ihmiset, jotka ei ymmärrä mielenterveyden sairauksia, vois tappaa itsensä. :) Mulla ei ole pakko-oireista häiriötä, paitsi ehkä jotain sinnepäin tiskaamisen ja suihkun yhteydessä (suihkussa käymisen voin juuri ja juuri tiivistää 30 minuuttiin, mutta silloin pitää hoppuilla koko ajan. On kyllä myös paksut hiukset, jotka pitää pestä 2xshampoo ja 1xhoitoaine. Tiskaamiseen menee ikuisuus ja se on vähän liian "huolellista".). Mutta olen sivistänyt itseäni katsomalla OCD:stä kertovia dokumentteja, suosittelen! Löytyy ihan Youtubesta. Olen myös empaattinen ihminen. Voi helvetti noita "mutta pesuaineet on emäksisiä, nönnönnöö" yms kommentteja, luuletteko tosiaan ettei pakko-oireista kärsivä TIEDÄ noita asioita järjen tasolla? Tsemppiä ap, vaikka se on aika laimea toivotus tilanteeseesi. Mutta tsemppiä noiden vajaaälyisten kommentoijien ja vastaavien ihmisten sietämiseen. Menkää roskiin, typerykset!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/274 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 02:34"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 15:58"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 12:52"]

Ap, käytkö terapiassa tuosta? Entä syötkö lääkkeitä? Jos vastaat kumpaankin ei, niin sitten mars mars lääkäriin. Tiedostat itsekin ettei toi ole normaalia käytöstä. On todella epänormaalia, että kulutat tunteja aikaa suihkussa. Tai siivoat koko kämpän jonkun vuotavan pariston takia. On totta, ettet sairaudellesi voi mitään, mutta siihen on olemassa terapiaa ja lääkitystä. Oireita siis saadaan helpotetuksi hyvin ja joskus jopa kokonaan poiskin oikealla hoidolla. Jos et hakeudu edes hoitoon, niin silloin voit vain syyttää itseäsi jos elämäsi on ton taudin kourissa. Hae apua ja yritä saada itsesi kuntoon!

[/quote]

Olen ollut vuosia psykiatrisessa hoidossa, käynyt mm psykoterapiassa kolme vuotta. Sitä ei Kela tue kuin kolme vuotta ja minulla ei ole varaa maksaa sitä itse kokonaan. Käyn mielenterveystoimistossa hoitajalla, mutta he eivät tarjoa psykoterapiaa. Lääkkeitä käytän, ei vastetta kuin pikkaisen diapamista.

[/quote]

Hyvä Ap, mielenterveystoimiston kautta voi hakeutua psykoterapiaan paikkakuntasi psykiatrian poliklinikalle. Hoito on maksutonta. Juttelehan terapeutillesi, kun teillä seuraavan kerran aika. Ihmettelen suuresti, ettei tätä vaihtoehtoa ole sinulle kerrottu / tarjottu?

[/quote]

Joissain kapungeissa voi, jossain ei. Esim tässä kaupungissa jossa minä asun, niin psyk polille pääsee todella huonosti. Itselleni on sanottu, että julkiselta puolelta ei psykoterapiaa saa. Tuo psyk poliknilikankin "terapia" on lähinnä vitsi, ei se ole sellaista psykoterapiaa mitä motivoituneet psykoterapeutit antavat. Ja kun sitä ihan oikeaa terapiaa ei voi antaa kuin koulutettu psykoterapia niin julkisella puolella terapiaksi usein sanotaan sitä että jutellaan kuukauden välein sairaanhoitajan kanssa. Se ei ole oikeaa terapiaa.

Vierailija
164/274 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta jo se kitinä! Tiesitkö, että tietokoneen näppis on kunnon bakteeripesä? Mene nyt äkkiä käsipesulle, ennen kuin kuolet.

Vierailija
165/274 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tapahtuu iltapäivällä? Onko seuraa?

Vierailija
166/274 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kitinä?

En mä bakteereja pelkää. Pelkään vain tietynlaisia asioita. Kuten pariston vuotamista, verta, ulostetta. Ei tämä häiriö ole mitään bakteerikammoa.

Ja ei se ole mitään kitisemistä, jos sanoo, että on niin sairas ettei pääse kauppaan.

ap

Vierailija
167/274 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap. Itse kamppailen saman sairauden kanssa. Minunkin pitäisi käydä tänään kaupassa, mutta voi olla että mies taas menee puolestani.

Vierailija
168/274 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

??? Mitä mä en nyt ymmärtänyt? Et voi mennä kauppaan koska koskit paristoon? Mitä se vuotaa?

Vierailija
169/274 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 11:45"]??? Mitä mä en nyt ymmärtänyt? Et voi mennä kauppaan koska koskit paristoon? Mitä se vuotaa?
[/quote]

Mietin samaa. Ja miten se paristo liittyy kaupassakäyntiin?

Vierailija
170/274 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ollenkaan ymmärtänyt miten vuotanut paristo ja kauppaan meno liittyvät toisiinsa. Ja miksi siihen paristoon piti yleensä mennä koskemaan?

Vierailija
171/274 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 11:41"]Mikä kitinä?

En mä bakteereja pelkää. Pelkään vain tietynlaisia asioita. Kuten pariston vuotamista, verta, ulostetta. Ei tämä häiriö ole mitään bakteerikammoa.

Ja ei se ole mitään kitisemistä, jos sanoo, että on niin sairas ettei pääse kauppaan.

ap
[/quote]
Ei voi muuta sanoa kuin, että kyllä Suomessa on liian hyvin asiat. Jos sinäkin joutuisit itse hankkimaan eläntosi etkä eläisi veronmaksajien siivellä, niin sinulla ei oli varaa tuollaiseen pelleilyyn.

Vierailija
172/274 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minkä sairauden kanssa tässä nyt taistellaan? Vuotavan pariston oireryhmän? (Joka estää kaupassa käynnin??)

Vierailija
173/274 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olet hoitamassa itseäsi parempaan kuntoon?

Vierailija
174/274 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 11:45"]

??? Mitä mä en nyt ymmärtänyt? Et voi mennä kauppaan koska koskit paristoon? Mitä se vuotaa?

[/quote]

Patteri vuotaa vahvasti emäksistä ainetta, ne voivat joskus alkaa vuotamaan. En voi mennä, koska siivoamisessa menee koko päivä. Pitää luututa lattiat, pestä kädet, puhdistaa kaikki tavarat jokta ovat lähellä' paristoa ja käydä sen jälkeen 1-2 h suihkussa.  ap

Vierailija
175/274 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin pelkään esim hämähäkkejä ihan kuollakseni, mutta en silti ole millään sairaseläkkeellä sen takia. Miten noin helposti oot päässyt? Ja miten se kauppa nyt liittyy siihen paristoon??

Vierailija
176/274 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 11:46"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 11:45"]??? Mitä mä en nyt ymmärtänyt? Et voi mennä kauppaan koska koskit paristoon? Mitä se vuotaa? [/quote] Mietin samaa. Ja miten se paristo liittyy kaupassakäyntiin?

[/quote]

Site, että en voi mennä kauppaan ennkuin olet puhdistanut asunnon ja itseni. ap

Vierailija
177/274 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 11:46"]

En nyt ollenkaan ymmärtänyt miten vuotanut paristo ja kauppaan meno liittyvät toisiinsa. Ja miksi siihen paristoon piti yleensä mennä koskemaan?

[/quote]

Paristo oli kellossa ja se oli vuotanut emästä siihen kellon pintaan. ap

Vierailija
178/274 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 11:49"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 11:41"]Mikä kitinä? En mä bakteereja pelkää. Pelkään vain tietynlaisia asioita. Kuten pariston vuotamista, verta, ulostetta. Ei tämä häiriö ole mitään bakteerikammoa. Ja ei se ole mitään kitisemistä, jos sanoo, että on niin sairas ettei pääse kauppaan.   ap [/quote] Ei voi muuta sanoa kuin, että kyllä Suomessa on liian hyvin asiat. Jos sinäkin joutuisit itse hankkimaan eläntosi etkä eläisi veronmaksajien siivellä, niin sinulla ei oli varaa tuollaiseen pelleilyyn.

[/quote]

En pelleile. Olen ollut psykiatrisessa hoidossa vuosia. Kuntoutuksessa vuosia. Syön psyykelääkkeitä. Menee suurin osa päivistä pakko-oireisiin. ap

Vierailija
179/274 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 11:50"]

Siis minkä sairauden kanssa tässä nyt taistellaan? Vuotavan pariston oireryhmän? (Joka estää kaupassa käynnin??)

[/quote]

Pakko-oireinen häiriö. ap

Vierailija
180/274 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teet väkisin itsellesi ongelmia ap?