en pysty tänäänkään menemään kauppaan
Tänään olisi pitänyt käydä kaupoilla. Mutta ei onnistu, koska koskin vuotaneeseen paristoon. Tälläistä tää teidän kahdehtima sairauseläkeläisen elämä.
Kommentit (274)
Tsemppiä ap! Toivottavasti oireet helpottaa jossain vaiheessa.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 11:59"]
Ei sun kyllä kannata avautua täällä, eikä kyllä missään muuallakaan, ei tätä sairautta ymmärrä se joka ei itse ole kokenut. Ehkä joku joutuu lapsensa kohdalla kokemaan joskus, mietin vain moniko sanoo omalle lapselle yhtä töykeästi.
t. toinen pakko-oireinen jonka elämä on helvettiä (ja jonka näppis on varmaan keskivertoa puhtaampi kun kädet pestään melkoisen moneen otteeseen ennen tiekkariin koskemista)
[/quote]
komppaan tätä. itsellä ei ole fobioita tai pakkomielteitä, mutta muu asia on vienyt elämän täysin raiteiltaan vuosiksi, joten sen kannalta ymmärrän mitä päässäsi liikkuu. patterikammoa en ymmärrä enkä edes yritä koska se on mahdotonta, koska itsellä ei samaa vaivaa ole.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 21:39"]voiko ap tai joku muu mt ongelmista kärsivä kertoa minulle, että onko meillä täällä liian hyvin asiat kun on varaa sairastua tuollaiseen? mitä luulette, jos sota tai vastaava katastrofi tulisi ja teidän olisi PAKKO tehdä jotakin mitä pelkäätte muuten kuolisitte niin miten olisi? kumman valitsisit, kuolisitko mieluummin vai pääsisitkö yli peloistasi? minun on vaikea ymmärtää tuollaisia ylellisiä sairauksia ja toivoisin että kaltaisesi ihmiset voisi kuljettaa täältä kauas pois pakolaisleireille tai sodan keskelle jotta oppisitte jotain elämästä ja aidoista peloista
[/quote]
Älä viitsi. Tuskin kukaan haluamalla haluaa pakko-oireita.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 12:00"][quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 11:53"]
Mäkin pelkään esim hämähäkkejä ihan kuollakseni, mutta en silti ole millään sairaseläkkeellä sen takia. Miten noin helposti oot päässyt? Ja miten se kauppa nyt liittyy siihen paristoon??
[/quote]
En ole todellakaan helposti päässyt. Jos koko aika menee pakko-oireisiin ja ajatuksiin, enkä pysty aina poistumaan kotoa tai tekemään töitä niin silloin juuri eläke on oikea tulonlähde. Olen ollut vuosia psykiatrisessa hoidossa, psyykelääkkeet käytössä, Kelan tukeman terapian käynyt, käynyt mielenterveystoimiston ryhmässä yms. Mutta Kela laittaa eläkkeelle jos ei parane "ajoissa". Nyt en enää saa psykoterapiaa, koska sitä saa Kelan tukemana vain kolme vuotta. ap
[/quote]
Oon kertonut sulle ennenkin että terapiasi oli vääränlaista. Mutta sinä haluat pitää kiinni oireistasi.
Ja mitenköhän lääkkeiden syöminen poistaa pakko-oireet?
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 00:56"]En jaksanut lukea koko ketjua, mutta oletko kokeillut rauhoittavia lääkkeitä, bentsodiatsepiinejä ? Niistä tulee sellainen olo että kaikki on hyvin ja se mikä hetki sitten oli isoin murhe, ei lääkkeen vaikuttaessa ole enää mitään, vaan ihan turha ajatus. Xanor, Alprox, alpratsolaamia käytetään pakko-oireisen häiriön hoitoon ja on tehokas. Ja riippuvuus ? Mitä sitten. Itse sairaus on niin elämän invalidisoiva, että riippuvuus lääkkeeseen ei vaakakupissa paljoa paina.
[/quote]
Ei kannata kuin tilapäisesti. Tiedän ihmisen joka on bentsokoukussa, tärisee ja jännittää.
Syö valtavia annoksia ja vaikutus huono.
Tämä palsta ei tee hyvää kenellekään ns. terveelle niin en usko tämän olevan sen parempi kenellekään mt-onhelmista kärsivällekään. Täällä tulee vaan ikävää kommenttia.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 21:33"]
Hakattiinko sua lapsena vai tehtiinkö muuta pahaa?
[/quote]
Lopetit sitten vastaamisen tähän mun kysymykseen?
Voi vittu täällä on kyllä tyhmää porukkaa. Jos joskus saatte vaikka syövän niin tuntuuko hyvältä jos tulen sanomaan, että helpolla pääset kun ei tarvitse töissä käydä nyt. Miksi menit sellaisen hankkimaan? Mikset vain lopeta tuota sairastelua? Mene töihin.
Keskimäärin ihmiset ovat kyllä todella tyhmiä. Näkeehän sen jo kaikesta tosi-tv tarjonnasta (jota nämä yllämainitsemani ihmiset varmasti suurin osa katsoo lettu märkänä).
Niin ja katsokaa vaikka jokin dokumentti pakko-oireisesta häiriöstä niin ehkä (ja painotan sanaa ehkä) ymmärrätte paremmin.
Mulla oli nuorempana vuosia yksi pakko-oire.
Sitten kun tajusin sen mistä se johtuu, pystyin lopettamaan eli vähentämään sen minimiin.
Ap on pohtinut turhanpäiten asioitaan terapiassa.
Pitää löytää ne syyt tähän käytökseen.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 21:39"]voiko ap tai joku muu mt ongelmista kärsivä kertoa minulle, että onko meillä täällä liian hyvin asiat kun on varaa sairastua tuollaiseen? mitä luulette, jos sota tai vastaava katastrofi tulisi ja teidän olisi PAKKO tehdä jotakin mitä pelkäätte muuten kuolisitte niin miten olisi? kumman valitsisit, kuolisitko mieluummin vai pääsisitkö yli peloistasi? minun on vaikea ymmärtää tuollaisia ylellisiä sairauksia ja toivoisin että kaltaisesi ihmiset voisi kuljettaa täältä kauas pois pakolaisleireille tai sodan keskelle jotta oppisitte jotain elämästä ja aidoista peloista
[/quote]
Tottakai kuolisin ja sodassa se olisi vielä kaiken lisäksi ihanan helppoa eikä kenenkään tarvitsisi jäädä kärsimään itsemurhan tehneen omaisena.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 21:43"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 21:39"]voiko ap tai joku muu mt ongelmista kärsivä kertoa minulle, että onko meillä täällä liian hyvin asiat kun on varaa sairastua tuollaiseen? mitä luulette, jos sota tai vastaava katastrofi tulisi ja teidän olisi PAKKO tehdä jotakin mitä pelkäätte muuten kuolisitte niin miten olisi? kumman valitsisit, kuolisitko mieluummin vai pääsisitkö yli peloistasi? minun on vaikea ymmärtää tuollaisia ylellisiä sairauksia ja toivoisin että kaltaisesi ihmiset voisi kuljettaa täältä kauas pois pakolaisleireille tai sodan keskelle jotta oppisitte jotain elämästä ja aidoista peloista [/quote] Älä viitsi. Tuskin kukaan haluamalla haluaa pakko-oireita.
[/quote]
ei varmasti haluakkaan. mutta ihmisellä pitää olla kaikkea, jotta pystyy tuollaiseen sairastumaan. jos elettäisiin luolamies aikaa, ei kertakaikkiaan mt sairauksille olisi mahdollisuutta, koska sellainen yksilö kuolis heti
Ap, luin jostain, että aine nimeltä asetyylikysteiini saattaa auttaa pakko-oireisiin. Tästä oli kai joku tutkimus. En nyt jaksa etsiä. Sitä on mm. jossain yskänlääkkeessä ja ulkomailta voi tilata sitä ravintolisänä. Jos kokeilet sitä, niin tule kertomaan palstalle kokeilustasi. Olisi kiva tietää auttaako se mitään.
Edit: jaksoin sittenkin etsiä yhden artikkelin: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3044191/
Nuo bakteerit ja siihen liittyvät kammot ovat sinun mielessäsi, ei todellisuudessa... Projisoit eli ikään kuin siirrät ne mielesi ulkopuolelle ja liität ne erilaisiin asioihin, kuten nyt sitten kelloon ja sen vuotamaan tököttiin... Uskot sitten siihen ja se näyttää todelliselta ja pelottavalta..
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 02:06"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 15:58"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 12:52"]
Ap, käytkö terapiassa tuosta? Entä syötkö lääkkeitä? Jos vastaat kumpaankin ei, niin sitten mars mars lääkäriin. Tiedostat itsekin ettei toi ole normaalia käytöstä. On todella epänormaalia, että kulutat tunteja aikaa suihkussa. Tai siivoat koko kämpän jonkun vuotavan pariston takia. On totta, ettet sairaudellesi voi mitään, mutta siihen on olemassa terapiaa ja lääkitystä. Oireita siis saadaan helpotetuksi hyvin ja joskus jopa kokonaan poiskin oikealla hoidolla. Jos et hakeudu edes hoitoon, niin silloin voit vain syyttää itseäsi jos elämäsi on ton taudin kourissa. Hae apua ja yritä saada itsesi kuntoon!
[/quote]
Olen ollut vuosia psykiatrisessa hoidossa, käynyt mm psykoterapiassa kolme vuotta. Sitä ei Kela tue kuin kolme vuotta ja minulla ei ole varaa maksaa sitä itse kokonaan. Käyn mielenterveystoimistossa hoitajalla, mutta he eivät tarjoa psykoterapiaa. Lääkkeitä käytän, ei vastetta kuin pikkaisen diapamista.
[/quote]
Sulle vois olla apua kilpirauhashormoni T3-hormonista eli liotyroniinista. (liothyron). Löytää vain lääkäri, joka määräisi sitä voi olla vaikeaa.
[/quote]
Vituttaa, kun ihmiset tietämättään tai tiedostaen haluavat aina kääntää mielenterveysongelmat kilpirauhasongelmiksi. Itse olen sairastanut vaikean masennuksen ja paniikkihäiriön, josta jälkimmäinen oireilee vielä silloin tällöin, mutta pystyn elämään jo suhteellisen normaalia elämää (opiskelen). Paranemisprosessiin meni arviolta pari vuotta ja siihen liittyi mielialalääke isolla annoksella, rauhoittavat, betasalpaajat, antipsykootit ja terapia.
Koko sairausajan äitini yritti vannottaa, että thyroksiinilla ne oireet lähtisivät ja kilpparissa vain ongelmia. Ilmeisesti oli hankala myöntää, että raskausajan tupakoinnille altistunut sekä alkoholisoituneessa ja väkivaltaisessa perheessä kasvanut lapsensa oireili psyykkisesti myöhemmin.
Kilpirauhasongelmia on monella, mutta niiden tarjoaminen psyykkisesti sairaalle tuntui ainakin minusta vähättelyltä, koska psyykkisten sairauksien taustalla on usein muutakin, kuin vain sattuma.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 21:54"]
Höpö höpö mitään muutoksia aivoissa ole.Syitä voi olla geenit ja huom myös sota traumoineen aiheutti pelkoja ka ahdistuneisuutta mitä sit pakko oireilla hiilataan.Ahdistuneisuushäiriöjän se on kuten nämä muutkin paniikki yms häiriöt.Lääkäreissäkin voi olla neurootikkoja. Oletko lukenut kerrasta poikki kirjan.Googlaa.Valitettava sairaus mutta tuo voi liittyä myös sosiaalisiin suhteisiin tai muihin mistä ahdistus tulee vai oletko aina pelännyt pattereista valuvan jotain.
[/quote]
Itseaissa on ihan todistetavissa muutoksia aivoissa pakko-oireisilla potilailla. Muutokset näkyvät kuvissa.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 23:27"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 12:00"][quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 11:53"] Mäkin pelkään esim hämähäkkejä ihan kuollakseni, mutta en silti ole millään sairaseläkkeellä sen takia. Miten noin helposti oot päässyt? Ja miten se kauppa nyt liittyy siihen paristoon?? [/quote]
En ole todellakaan helposti päässyt. Jos koko aika menee pakko-oireisiin ja ajatuksiin, enkä pysty aina poistumaan kotoa tai tekemään töitä niin silloin juuri eläke on oikea tulonlähde. Olen ollut vuosia psykiatrisessa hoidossa, psyykelääkkeet käytössä, Kelan tukeman terapian käynyt, käynyt mielenterveystoimiston ryhmässä yms. Mutta Kela laittaa eläkkeelle jos ei parane "ajoissa". Nyt en enää saa psykoterapiaa, koska sitä saa Kelan tukemana vain kolme vuotta. ap [/quote] Vain 3 vuotta? VAIN??????
[/quote]
Kolme vuotta on lyhyt aika. Monet vaikeasti sairaat käyvät jopa kymmenen vuotta psykoterapiassa parantuakseen tai tullakseen riittävän terveeksi.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 23:53"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 23:44"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 22:16"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 21:54"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 21:49"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 21:43"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 21:39"]voiko ap tai joku muu mt ongelmista kärsivä kertoa minulle, että onko meillä täällä liian hyvin asiat kun on varaa sairastua tuollaiseen? mitä luulette, jos sota tai vastaava katastrofi tulisi ja teidän olisi PAKKO tehdä jotakin mitä pelkäätte muuten kuolisitte niin miten olisi? kumman valitsisit, kuolisitko mieluummin vai pääsisitkö yli peloistasi? minun on vaikea ymmärtää tuollaisia ylellisiä sairauksia ja toivoisin että kaltaisesi ihmiset voisi kuljettaa täältä kauas pois pakolaisleireille tai sodan keskelle jotta oppisitte jotain elämästä ja aidoista peloista [/quote] Älä viitsi. Tuskin kukaan haluamalla haluaa pakko-oireita.
[/quote]
ei varmasti haluakkaan. mutta ihmisellä pitää olla kaikkea, jotta pystyy tuollaiseen sairastumaan. jos elettäisiin luolamies aikaa, ei kertakaikkiaan mt sairauksille olisi mahdollisuutta, koska sellainen yksilö kuolis heti
[/quote]
Ja niin ehkä kuolikin, sitten jos ei joku muu huolehtinut. Meinaatko että siis kaikki mt-ongelmaiset pitäisi tappaa, pitäisikö se laajentaa muihinkin sairaisiin ja vammaisiin?
Olen saanut sen käsityksen että ocd:stä kärsitään ihan kaikenlaisissa oloissa, ilmenemismuodothan voivat toki olla erilaiset.
[/quote]
olen sitä mieltä että tietynlainen ihmisten tekohengittäminen on turhaa ja tällaisina säästöaikoina tätä kannattaisi tosissaan miettiä. mikä teidän muiden mielestä on tulevaisuuden ratkaisu kun ihmisiä vanhenee ja sairastuu enenevissä määrin...
[/quote]
Sä voit aloittaa itsestäsi. Tee meille muille palvelus ja päätä päiväsi. Säästämme pitkän pennin kun sua ei tarvi vanhana elättää. Vai koskeeko tää sairaiden ja vanhusten eliminointi vain muita, ei sua? Eiköhän sun vanhemmatkin ala olla eläkeiässä, ei muuta kun pistät niiden sumppiin jotain myrkkyä. Vai eikö tää homma taaskaan koske sun läheisiä, muita vaan? Ja kai olet jo ilmoittautunut teloittajaksi? Vai pitääkö muiden hoitaa sekin?
[/quote]
hahahahahah eihän mun vielä kannata itteäni tappaa, kun tuotan verorahoja! taisi nyt jollakin mennä vähä vellit ja puurot sekasin :D mutta joo omissa suunnitelmissa ei ole joutua laitokseen ja odottaa hidasta kuolemaa paskat vaipoissa samalla kun hoitaja tulee pari kertaa päivässä kääntämään kylkeä. missään vaiheessa en ole sanonut että vanhuksia tai esim. sairaita lapsia tulisi mitenkään päästää päiviltä ennenaikaisesti. olen puhunut näistä joilla ei minun mielestäni ole samanlaista ihmisarvoa mitä meillä muilla, esim pedofiilit/paloittelumurhaajat jne. en todellakaan usko sodan parantavan mitään, en mielestäni ole myöskään kirjoittanut tälläistä väitettä vai olenko? olen vain esittänyt väitteen ja näkemyksen siitä että jos pakko-oireista kärsivän ihmisen henki olisi vaakalaudalla ja hänen tulisi tehdä päätös kuoleman ja pakko-oireen tekemisen väliltä mitä hän valitsisi? ja olen aina pohtinut onko nämä ei-niin-vakavat-mt ongelmat (jotka eivät tee sairastuneesta jammusetää) sellasia mihin on varaa tällaisessa yhteiskunnassa jossa heidät elätetään?
[/quote]
Moni itseasissa valitsee kuoleman. Ahdistus on niin suurta, että sitä ei kestä. Valitettavasti. Haluaisitko tulla muutaman entisen pakko-oireisen hautajaisiin? Pitäisit puheen siitä kuinka hekin ovat vain heikkoja paskoja? Häpeä sinä kamala ja julma ihmiseksi kutsuttava saasta.
Tämäkin ketju heijastelee osittain aika huolestuttavia ja pelottavia asenteita ja ajatuksia...
Olen itse nuori aikuinen, pitkittyneesti vakavasti masentunut, pakko-oireinen ja kärsin myös dissosiaatio-oireista. Hoidon ansiosta olen toimintakykyinen, työkykyinen en ole. Vaikka tulevaisuuteni tuntuu toivottomalta, koen silti olevani arvokas. Ap:n tilanne kuulostaa sietämättömältä ja toivon hänelle hyvää.