en pysty tänäänkään menemään kauppaan
Tänään olisi pitänyt käydä kaupoilla. Mutta ei onnistu, koska koskin vuotaneeseen paristoon. Tälläistä tää teidän kahdehtima sairauseläkeläisen elämä.
Kommentit (274)
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 12:07"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 12:05"][quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 11:41"]Mikä kitinä? En mä bakteereja pelkää. Pelkään vain tietynlaisia asioita. Kuten pariston vuotamista, verta, ulostetta. Ei tämä häiriö ole mitään bakteerikammoa. Ja ei se ole mitään kitisemistä, jos sanoo, että on niin sairas ettei pääse kauppaan. ap [/quote] Miten voit käydä paskalla, jos pelkäät ulostetta? Et enää ulosta ollenkaan..? -ohis [/quote] Niin ja kuukautiset, varsinkin jos ap on nainen. Miten hän siitä selviytyy?
[/quote]
Pelkään verta veriteitse tarttuvien tautien takia. Oma veri ei pelota, koska en voi siitä saada esim c-hepatiittiä. ap
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 12:11"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 12:03"][quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 12:02"] Huh. No et kyllä pärjäisi työelämässä. [/quote]
En niin. Siksi minut on laitettukin eläkkeelle. Valitettavasti. Suurin haaveeni olisi olla terve. ap [/quote] Hyvinhän sinä vastustelet kun tämänkin ajan käytät av:lla. Jos nyt vaan menet kiltisti siivoomaan niin pääset huomenna kauppaan.
[/quote]
En pysty menemään siivoamaan. Pelkään patteria niin paljon ja sitä että levitän sitä ainetta ympäri asuntoa. Ystävä on tulossa onneksi tänne auttamaan siivoamisessa. Itse en siihen pystyisi. ap
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 12:03"][quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 12:02"] Huh. No et kyllä pärjäisi työelämässä. [/quote]
En niin. Siksi minut on laitettukin eläkkeelle. Valitettavasti. Suurin haaveeni olisi olla terve. ap [/quote] Ymmärrän. Näkyikö sairautesi jotenkin lapsuudessasi?
[/quote]
Näkyi, alkoi jo lapsena. Paheni aikuisiällä sietämättömäksi. ap
Siivoaminen ja suihkussa lotraaminen estää kaupassa käynnin, muttei av:lla roikkumista? Seems legit.
Laita kone kiinni ja käytä täällä kuluttamasi aika kauppareissuun.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 12:12"][quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 12:11"]
En niin. Siksi minut on laitettukin eläkkeelle. Valitettavasti. Suurin haaveeni olisi olla terve. ap [/quote] Hyvinhän sinä vastustelet kun tämänkin ajan käytät av:lla. Jos nyt vaan menet kiltisti siivoomaan niin pääset huomenna kauppaan.
[/quote]
En pysty menemään siivoamaan. Pelkään patteria niin paljon ja sitä että levitän sitä ainetta ympäri asuntoa. Ystävä on tulossa onneksi tänne auttamaan siivoamisessa. Itse en siihen pystyisi. ap
[/quote]
Sanoit, että siivoaminen estää kaupassa käynnin ja nyt sanot, etter uskalla siivota. Mene siis kauppaan. Asia on ratkaistu.
Aika jännä että av-mammulit kieltävät kaikkialla maailmassa psykiatrisessa tautiluokituksessa olevan pakko-oireisen häiriön. Siis ihan oikeasti väitätte ettei kyseistä häiriötä ole olemassa ja miljoonat pakko-oireiset ovat turhaan lääkityksellä ja miljoonat psykiatrit ovat väärässä tehdessään diagnooseja pakko-oireisesta häiriöstä. Jo Sigmund Freudilla oli pakko-oireinen potilas. Kaikkiin ei pakko-oireisen häiriön hoito tehoa, ap on ilmeisesti yksi sellainen jolla huono vaste hoidolle. Ei kaikki fyysiset sairaudetkaan parane vaikka useimmat paranisivat. On varmaan ihan kiva elää tuollaisessa kokoomuslaisessa kuplassa, jossa ei ole sairautta, ei köyhyyttä vain laiskuutta.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 12:15"]
Siivoaminen ja suihkussa lotraaminen estää kaupassa käynnin, muttei av:lla roikkumista? Seems legit. Laita kone kiinni ja käytä täällä kuluttamasi aika kauppareissuun.
[/quote]
En pysty lähtemään. Olen niin ahdistunut. Minussa on jo sitä ainetta. ap
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 12:17"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 12:12"][quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 12:11"] [quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 12:03"][quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 12:02"] Huh. No et kyllä pärjäisi työelämässä. [/quote]
En niin. Siksi minut on laitettukin eläkkeelle. Valitettavasti. Suurin haaveeni olisi olla terve. ap [/quote] Hyvinhän sinä vastustelet kun tämänkin ajan käytät av:lla. Jos nyt vaan menet kiltisti siivoomaan niin pääset huomenna kauppaan. [/quote]
En pysty menemään siivoamaan. Pelkään patteria niin paljon ja sitä että levitän sitä ainetta ympäri asuntoa. Ystävä on tulossa onneksi tänne auttamaan siivoamisessa. Itse en siihen pystyisi. ap [/quote] Sanoit, että siivoaminen estää kaupassa käynnin ja nyt sanot, etter uskalla siivota. Mene siis kauppaan. Asia on ratkaistu.
[/quote]
Niin. Sehän tämän tekeekin vaikeaksi. En voi poistua kotoa, ennekuin olen siivonnut ja käynyt suihkussa. Mutta en uskalla siivota. Joten olen tässä nyt ahdistuneena ja kuuntelen vittuiluanne. Ja odotan että ystävä tulee siivoamaan. ap
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 12:09"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 12:05"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 11:41"]Mikä kitinä? En mä bakteereja pelkää. Pelkään vain tietynlaisia asioita. Kuten pariston vuotamista, verta, ulostetta. Ei tämä häiriö ole mitään bakteerikammoa. Ja ei se ole mitään kitisemistä, jos sanoo, että on niin sairas ettei pääse kauppaan. ap [/quote] Miten voit käydä paskalla, jos pelkäät ulostetta? Et enää ulosta ollenkaan..? -ohis
[/quote]
Hankalaa se onkin. Käyn kakan jälkeen tunnin suihkussa. Aamutoimet vievät tunteja. ap
[/quote]
Mahtaa olla melkoiset vesilaskut...
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 12:21"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 12:09"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 12:05"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 11:41"]Mikä kitinä? En mä bakteereja pelkää. Pelkään vain tietynlaisia asioita. Kuten pariston vuotamista, verta, ulostetta. Ei tämä häiriö ole mitään bakteerikammoa. Ja ei se ole mitään kitisemistä, jos sanoo, että on niin sairas ettei pääse kauppaan. ap [/quote] Miten voit käydä paskalla, jos pelkäät ulostetta? Et enää ulosta ollenkaan..? -ohis
[/quote]
Hankalaa se onkin. Käyn kakan jälkeen tunnin suihkussa. Aamutoimet vievät tunteja. ap
[/quote]
Mahtaa olla melkoiset vesilaskut...
[/quote]
On kyllä. Yli 800 euroa vuodessa. ap
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 12:12"]
[/quote]
[/quote]
Tajuathan että se patterista vuotanut aine on käytännössä täysin vaaratonta? Syödä sitä nyt ei tarvitse, mutta muuten sitä ei tarvitse pelätä enempää kuin kahvitahraa.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 12:24"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 12:12"]
[/quote]
[/quote]
Tajuathan että se patterista vuotanut aine on käytännössä täysin vaaratonta? Syödä sitä nyt ei tarvitse, mutta muuten sitä ei tarvitse pelätä enempää kuin kahvitahraa.
[/quote]
Tajuan järjellä. Mutta pakko-oireet eivät ole järjen asia. ap
Mikä siellä aivoissa tikittää ettei uskalla poistua kotoa?Olen yrittänyt ymmärtää kaikkea sitä.. Nimittäin entisellä puolisollani oli sama, ei vaan yks päivä enää pakottanutkaan itseään töihin vaan teki itsemurhan. Ulospäin esitti että kaikki oli hyvin, aloitti psykalla käynnit vaan eipä apua saanut ajoissa.. :(
Kyllä sitä järkeä, eli kognitiivista terapiaa, voi käyttää pakko-oireisiinkin.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 12:28"]
Mikä siellä aivoissa tikittää ettei uskalla poistua kotoa?Olen yrittänyt ymmärtää kaikkea sitä.. Nimittäin entisellä puolisollani oli sama, ei vaan yks päivä enää pakottanutkaan itseään töihin vaan teki itsemurhan. Ulospäin esitti että kaikki oli hyvin, aloitti psykalla käynnit vaan eipä apua saanut ajoissa.. :(
[/quote]
Lamauttava pelko. Se ahdistus on niin suurta, että se voi tosiaan ajaa itsemurhaan. Sitä tekee mitä vain, että saa sen ahdistuksen pois. Mitä vain. Se on niin kovaa, repivää ja luhistavaa. Sitä ei voi terve ikinä tajuta, miltä tuntuu kun ajatukset ovat niin sekaisin, että ei pysty elämään. ap
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 12:29"]
Kyllä sitä järkeä, eli kognitiivista terapiaa, voi käyttää pakko-oireisiinkin.
[/quote]
Voi käyttää, kaikilla se ei auta. Itsellä ei auttanut. Mulla liittyy pakko-oireita ja ajatuksia kaikkeen mitä teen. Jos aletaan yhtä altistaan, niin toinen oire vahvistuu. Jos lopetetaan kaikki, sekoan täysin. Kaikki eivät parane koskaan. ap
Kuinka usein ystävä käy auttamassa?
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 12:30"][quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 12:28"]
[/quote]
Lamauttava pelko. Se ahdistus on niin suurta, että se voi tosiaan ajaa itsemurhaan. Sitä tekee mitä vain, että saa sen ahdistuksen pois. Mitä vain. Se on niin kovaa, repivää ja luhistavaa. Sitä ei voi terve ikinä tajuta, miltä tuntuu kun ajatukset ovat niin sekaisin, että ei pysty elämään. ap
[/quote]
Kiitos kun vastasit. Olen melko nuori vielä ja se toinenkin oli. :(
Eläkepäiviä sitten vaan, ei kai tässä muuta.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 12:03"][quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 12:02"]
Huh. No et kyllä pärjäisi työelämässä.
[/quote]
En niin. Siksi minut on laitettukin eläkkeelle. Valitettavasti. Suurin haaveeni olisi olla terve. ap
[/quote]
Ymmärrän. Näkyikö sairautesi jotenkin lapsuudessasi?