Säästän jatkuvasti palkastani osan, miehellä ei jää säästöön yhtään mitään
Oikeasti, jos eroaisimme niin miehelle jäisi auto ja moottoripyörä. Ei mitään muuta. Vuokra-asunnon takuuvuokran joutuisi maksamaan visalla, koska säästössä ei ole euroakaan. En ymmärrä miten hän uskaltaa elää noin.
Minulla on pieni ja halpa mutta hyväkuntoinen okt, mutta on katto pään päällä. Maksan lähes kaikki talon kulut, vaikka yhdessä asutaan. Lisäksi säästän koko ajan. Reilun kymppitonnin säästöistäni maksoin juuri pari kuukautta sitten reissusta puolet, mies maksoi myös osuutensa. Visalla. Mutta nyt parissa kuukaudessa olen jo taas saanut säästöön pari tonnia lisää, esim. lomarahoista.
Mies tienaa enemmän kuin minä, mutta hänellä käy tili lähellä nollaa melkein joka kuukausi. Tilaa kaikkea mahdollista, uusia osia autoon ja pyörään pääasiassa. Lisäksi maksaa vakuutusmaksuja kulkuneuvoistaan. Ja bensaan hänellä menee useita satasia, sitä menoerää minulla ei ole. En oikein edes tiedä mihin loput rahansa käyttää.
En vaan ymmärrä miten voi elää noin 😄 Mutta sen olen huomannut etten enää edes halua kertoa hänelle säästöistäni. Että parin kuukauden päästä olen jälleen siinä kymppitonnissa. Hän ajattelee sitä jotenkin negatiivisesti, "hyvähän sun on säästää", mutta ei kai tämä tilanne nyt mun vikaani ole? 😂
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Voi olla paljon asioita mitä et tiedä miehestäsi.
Voihan niitä olla. En silti usko niin, koska ei muuta tee kuin käy töissä ja on kotona. Ei kavereita eikä muita harrastuksia. Ap
Mikset ap osallistu taloutenne auton kuluihin?
Ap, sä et tiedä mikä omaisuus sun miehellä on, ihan hyvin hän saattaa jättää sinulle kertomatta asioita. Muutenkin, omituista mollata omaa kumppania noin.
Jos avioero tulisi teille, niin olisiko avioehto suojaamassa säästöjäsi? Vai maksaisitko tasinkoa miehellesi, kun tekisitte osituksen? Mieti, hyvä ihminen asiat etukäteen äläkä kuvittele mitään yltiöpositiivista.
Sama täällä, mies tosin maksaa lainan lyhennykset, talon kaikki laskut, perheen ruokaostokset ja molempien autojen huollot.
Taitaa olla vähän hölmö, mutta en valita, kun itse saan sijoituksiin 2/3 palkastani.
No ei sulla ihan huono palkka kuitenkaan ole kun talon kulujen jälkeen säästät noin hyvin.
Mä maksan yksin omakotitalon kulut n.1800€:n tuloilla, lisäksi opintolainan lyhennys, auton kulut, vakuutusmaksut, ruoka jne. Niin eipä jää mitään säästöön.
Vierailija kirjoitti:
Jos avioero tulisi teille, niin olisiko avioehto suojaamassa säästöjäsi? Vai maksaisitko tasinkoa miehellesi, kun tekisitte osituksen? Mieti, hyvä ihminen asiat etukäteen äläkä kuvittele mitään yltiöpositiivista.
Kertoiko ap heidän olevan naimisissa? Ja vaikka olisi naimisissa niin voi olla avioehto.
Vierailija kirjoitti:
Mikset ap osallistu taloutenne auton kuluihin?
Mulla on oma auto. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap, sä et tiedä mikä omaisuus sun miehellä on, ihan hyvin hän saattaa jättää sinulle kertomatta asioita. Muutenkin, omituista mollata omaa kumppania noin.
Ei hänellä ole muuta omaisuutta. Olisi kyllä käynyt ilmi. Ap
Vierailija kirjoitti:
Tämä on jo kunnossa. Ei tosin sitä eroakaan näköpiirissä ole. Ap
"pian olen taas kymppitonnissa".
No eipä tuo kovin hääppöseltä säästämiseltä vaikuta. Meidän perheessä tällä hetkellä säästöön tämän vuoden aikana on jäänyt 73458,31 €.
Olisi käynyt ilmi? Miten? Ihan samalla tavalla mies voi olla sinulle kertomatta asioita kuin sinä hänelle. Omituinen suhde teillä kyllä.
Jos mies maksaa puolet yhteisistä kuluista, niin miksi ihmeessä huolehdit hänen säästöistään?
Vierailija kirjoitti:
No ei sulla ihan huono palkka kuitenkaan ole kun talon kulujen jälkeen säästät noin hyvin.
Mä maksan yksin omakotitalon kulut n.1800€:n tuloilla, lisäksi opintolainan lyhennys, auton kulut, vakuutusmaksut, ruoka jne. Niin eipä jää mitään säästöön.
No palkkani on 500€ enemmän kuin sulla. Että en nyt valtavan isona pidä. Yksin maksan talon ja auton kulut minäkin, mutta eivät ne ole paljoa, eikä niitä ole joka kuukausi. Enkä mä nyt mitään hirveitä summia säästöön saa, mutta ehkä keskimäärin 500 euroa kuukaudessa. Ap
Auto
Moottoripyörä
Älä kehtaa kertoo
😆
Onpa sulla negatiiinen ja halveksiva asenne miestäsi kohtaan. Miksi olet hänen kanssaan?
Vierailija kirjoitti:
"pian olen taas kymppitonnissa".
No eipä tuo kovin hääppöseltä säästämiseltä vaikuta. Meidän perheessä tällä hetkellä säästöön tämän vuoden aikana on jäänyt 73458,31 €.
Sitäpä tuolla juuri toiselle kommentoijalle sanoin, että en säästä hirveitä summia. Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos mies maksaa puolet yhteisistä kuluista, niin miksi ihmeessä huolehdit hänen säästöistään?
Ei hän puolia maksa. Minä maksan asumiskulut. Ja kyllähän se nyt saa ihmetyttää miten joku voikin elää niin huolettomasti, ettei säästä ollenkaan.. ap
Voi olla paljon asioita mitä et tiedä miehestäsi.