Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

apua, mies oksentaa verta?!

Vierailija
02.08.2015 |

Mitä pitäis tehdä, mies oksentaa ja oksennus on verenpunausta, kirkasta. On ryypänny rankasti viime vuodesta asti! Pitääkö se viedä päivystykseen???

Kommentit (238)

Vierailija
121/238 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mun alkoholisti eno oksensi kanssa erään kerran, mutta ei tuolle mitään käynyt. Että saattaa toipua. Tai saattaa delata. Omapa on sitten päätöksensä, mitä sitä itkemään.

Vierailija
122/238 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee nukkuun. Jos aamulla on kylmänä, soita Mononen hakeen. Aikunenen ihminen huolehtikoon itsestään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/238 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 23:55"]

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 23:52"]Nyt se jankkaa tässä vieressä, et ei oo menossa mihinkään. Kuulemma vaikka kuolee mieluummin, itken täällä ja toinen vaa korkkaa uuden kaljan. Tässä samaan aikaan haukkuu lääkäreitä ja avautuu elämästään.. Voinko soittaa lanssin vaikka se eioo suostuvainen?! Ihan vitusta tää.. [/quote] Soita 112 ja kysy neuvoa. Lähettävät ainakin lanssin tarkistamaan miehen tilan..ja ehkä ensihoitajat sais puhuttua miehelle järkeä. Tsemppiä ap <3

[/quote]

Onneks ambulanssimiehillä ei olekaan muuta tekemistä kuin käydä hyysäämässä jotain puliukkoja...

Vierailija
124/238 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoisälläni asbestikeuhkot ja viinankin kanssa läträsi 30 vuotta. Välillä oksensi verta. Ikää 77 ja edelleen hengissä. Tosin pisaraakaan ei enää juo alkoholia. Keuhkoahtaumaan on lääkitys.

Vierailija
125/238 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 00:00"][quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 23:55"]

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 23:52"]Nyt se jankkaa tässä vieressä, et ei oo menossa mihinkään. Kuulemma vaikka kuolee mieluummin, itken täällä ja toinen vaa korkkaa uuden kaljan. Tässä samaan aikaan haukkuu lääkäreitä ja avautuu elämästään.. Voinko soittaa lanssin vaikka se eioo suostuvainen?! Ihan vitusta tää.. [/quote] Soita 112 ja kysy neuvoa. Lähettävät ainakin lanssin tarkistamaan miehen tilan..ja ehkä ensihoitajat sais puhuttua miehelle järkeä. Tsemppiä ap <3

[/quote]

Onneks ambulanssimiehillä ei olekaan muuta tekemistä kuin käydä hyysäämässä jotain puliukkoja...
[/quote]

Ihmisiä ne puliukotkin on, vai kuinka? Samalla tavalla oikeus hoitoon, kun kellä muulla tahansa. Ap:n mies on luultavasti niin aineissa, ettei edes älyä olla huolissaan..

Vierailija
126/238 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verensyöksyäkö siellä ap.odottelette?

Vierailija
127/238 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 00:05"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 00:00"][quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 23:55"] [quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 23:52"]Nyt se jankkaa tässä vieressä, et ei oo menossa mihinkään. Kuulemma vaikka kuolee mieluummin, itken täällä ja toinen vaa korkkaa uuden kaljan. Tässä samaan aikaan haukkuu lääkäreitä ja avautuu elämästään.. Voinko soittaa lanssin vaikka se eioo suostuvainen?! Ihan vitusta tää.. [/quote] Soita 112 ja kysy neuvoa. Lähettävät ainakin lanssin tarkistamaan miehen tilan..ja ehkä ensihoitajat sais puhuttua miehelle järkeä. Tsemppiä ap <3 [/quote] Onneks ambulanssimiehillä ei olekaan muuta tekemistä kuin käydä hyysäämässä jotain puliukkoja... [/quote] Ihmisiä ne puliukotkin on, vai kuinka? Samalla tavalla oikeus hoitoon, kun kellä muulla tahansa. Ap:n mies on luultavasti niin aineissa, ettei edes älyä olla huolissaan..

[/quote]

Jooh mut omat autot ja taksit on keksitty -___-

Vierailija
128/238 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No soititko piipaa - auton?

Vierailija
129/238 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 00:00"][quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 23:55"]

[/quote]

[/quote]

Onneks mitään ambulanssimiehien ammattikuntaa ei ole olemassa. Ne on ensihoitajia.

Vierailija
130/238 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mies dokas yhden viikon rankemmin ja oksensi suht kirkasta verta. Soitettiin 112 ja sanoivat et ehdottomasti päivystykseen. Mies ei halunnut lähteä kun olo oli hyvä, joten tarkkailtiin kotona tilannetta. Ei enää oksentanut ja hengissä on.

Vierailija
131/238 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oksensin kerran juhlimis illan jälkeen verta, oli juotu paljon no en säikähtänyt koska ajattelin sen olevan vain se määrä eri viinoja mitkä aiheuttaa ärsytyksen, seuraavalla kerralla olsensin jo muutaman jälkeen ja ehkä kolmannen kerran jälkeen menin lääkäriin, maksani on pilalla. En juo enää tippaakaan alkoholia, itselleni tuo kehittyi todella nopeasti, koska kun aloin juomaan join aika usein ja isoja määriä, elin nuoruutta. Olen 25-vuotias. Käske hänet lääkäriin, tuhoja on varmasti jo tapahtunut. Terve ihminen ei oksenna verta.

Vierailija
132/238 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkeen ne alkkisten puolisot joutuu.. :(

Vierailija
133/238 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo suostu. Sanoo et valehtelee että ei oo oksentanu verta. Juu, mulla ei oo ajokorttia, oon raskaana ja mies ympäri ppäissään.. Et siks soittaisin ambulanssia, en tosiia soittais turhaan. Ja en oo ite päissään, vitusti pelottaa vaan.

Vierailija
134/238 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun mies lähtis nyt sairaalaan :/ Tuu ap myöhemmin kertomaan miten kävi <3

Vierailija
135/238 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 00:15"]Ei tuo suostu. Sanoo et valehtelee että ei oo oksentanu verta. Juu, mulla ei oo ajokorttia, oon raskaana ja mies ympäri ppäissään.. Et siks soittaisin ambulanssia, en tosiia soittais turhaan. Ja en oo ite päissään, vitusti pelottaa vaan.
[/quote]

Soitat nyt vaan sinne 112, osaavat siellä neuvoa paremmin.

Vierailija
136/238 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nuorena olin risteilyllä viikonlopun, ja alkuviikosta oli sitten hammaslääkäri. Hammaslääkäri kysyi hämmästyneenä, että mitä ihmettä sä olet tehnyt, kun sun limakalvot on karmean näköiset. Että jospa se sitten on vain tuhonnut limakalvoja, eikä delaa vielä. Tai sitten delaa... 

Vierailija
137/238 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko tossa saada syytteen heitteille jätöstä jos ei soita apua? Jos toinen kerta oksentaa verta. Varsinkin jos jotain sitten käykin....

Vierailija
138/238 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 00:15"]

Ei tuo suostu. Sanoo et valehtelee että ei oo oksentanu verta. Juu, mulla ei oo ajokorttia, oon raskaana ja mies ympäri ppäissään.. Et siks soittaisin ambulanssia, en tosiia soittais turhaan. Ja en oo ite päissään, vitusti pelottaa vaan.

[/quote]

Jos mies niin vastustaa lähtöä ambulanssiin, niin et voi muuta kuin seurata tilannetta. Jos verioksennus toistuu, soita ambulanssi ja jos ukkos ei lähde sen kyytiin, omapahan on valintansa...

Vierailija
139/238 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 00:15"]Ei tuo suostu. Sanoo et valehtelee että ei oo oksentanu verta. Juu, mulla ei oo ajokorttia, oon raskaana ja mies ympäri ppäissään.. Et siks soittaisin ambulanssia, en tosiia soittais turhaan. Ja en oo ite päissään, vitusti pelottaa vaan.
[/quote]

Ja tuollaiseen suhteeseen lapsi..woe, woe

Vierailija
140/238 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 00:20"]

Voiko tossa saada syytteen heitteille jätöstä jos ei soita apua? Jos toinen kerta oksentaa verta. Varsinkin jos jotain sitten käykin....

[/quote]

Ei voi. Jos ukko on tajuissaan ja kykenevä soittaan sen lanssin itsekkin. Jos ukko olis tajuton tai ihan sekava, sit vastuu olis ap:lla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi