Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

apua, mies oksentaa verta?!

Vierailija
02.08.2015 |

Mitä pitäis tehdä, mies oksentaa ja oksennus on verenpunausta, kirkasta. On ryypänny rankasti viime vuodesta asti! Pitääkö se viedä päivystykseen???

Kommentit (238)

Vierailija
221/238 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 19:56"][quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 01:34"][quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 01:29"]Käyt hakee lapion ja sanot isännälle, että alkaa kaivaa monttua takapihalle. "Kaiva niin kauan kun jaksat, niin minä kaivan loput sitten kun heität lusikan nurkkaan!" TAI nyt se saatanan lekurikäynti.
[/quote]

Nukkuu jo, en saanu sitä lähteen päivystykseen.. Aika avuton olo kyllä, vaik en alkoholistia haluakaan hyysätä niin on ihan saatanan vaikeeta kattoo kun rakastamastaan miehestä on pikkuhiljaa muuttunut hirviö..
.
Aloittaka
[/quote]

Joo, alkoholisti on alkoholisti niin pitkään kunnes jotain käänteentekevää tapahtuu...kuten maksakirroosi, sydänkohtaus tai teloo itsensä päissään. Tai sit joku AAA-kerho(teoriassa, en tunne yhtää reaalielämän parantujaa). Olen näitä alkoholisteja nähnyt läheltä, ex-poikaystävä, isä, muutama tuttu. Kaikki tuli järkiinsä vasta kun elimistö petti. Se hetki taitaa olla ap sun miehelläs jo lähellä...
[/quote]

Niin ja syy on tietenkin apn joka jo omaa kämppää etsii... Huhhuh mitä hulluja täynnä koko palsta

Vierailija
222/238 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 20:01"][quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 19:56"][quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 01:34"][quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 01:29"]Käyt hakee lapion ja sanot isännälle, että alkaa kaivaa monttua takapihalle. "Kaiva niin kauan kun jaksat, niin minä kaivan loput sitten kun heität lusikan nurkkaan!" TAI nyt se saatanan lekurikäynti.
[/quote]

Nukkuu jo, en saanu sitä lähteen päivystykseen.. Aika avuton olo kyllä, vaik en alkoholistia haluakaan hyysätä niin on ihan saatanan vaikeeta kattoo kun rakastamastaan miehestä on pikkuhiljaa muuttunut hirviö..
.
Aloittaka
[/quote]

Joo, alkoholisti on alkoholisti niin pitkään kunnes jotain käänteentekevää tapahtuu...kuten maksakirroosi, sydänkohtaus tai teloo itsensä päissään. Tai sit joku AAA-kerho(teoriassa, en tunne yhtää reaalielämän parantujaa). Olen näitä alkoholisteja nähnyt läheltä, ex-poikaystävä, isä, muutama tuttu. Kaikki tuli järkiinsä vasta kun elimistö petti. Se hetki taitaa olla ap sun miehelläs jo lähellä...
[/quote]

Niin ja syy on tietenkin apn joka jo omaa kämppää etsii... Huhhuh mitä hulluja täynnä koko palsta
[/quote]
aika töykeää että syytät apta!! Terveisin se jonka tekstiä lainasit oman Apta syyllistävän viestis julkaisemiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/238 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 19:58"]Okei, palasin tähä keskusteluun nyt kun kävin vähä tuulettumassa ja tekemässä muutaki ku vaa koneella olemassa.. 

"Sinä saat asua missä haluat, mutta vauva ei."

Ensinnäkin, mä olen jo muuttamassa. Muutan ennen vauvan syntymää. Piste. Miks hitossa tästä pitää teidän jankata kokoajan?! Ja pelkästään miehen alkoholismi ei ole syy huostaanotolle, vaikka olisitte mitä mieltä. Mutta älkää huoliko, edelleen olen muuttamassa mahdollisimman pian omaan asuntoon.

"Katkolle ennen lomien loppua!! Soittakaa sinne päihdehuoltoon. Heti huomenna!!!!!" 

Soittakaa? Siis pitääkö MUN soittaa sinne, miks!? Mies ei soita. Se ei halua. Ei ole valmis. Yritetty on. Monet kerrat! Tätä ongelmajuomista on jatkunut jo niin kauan että luuletteko etten ole yrittänyt ennen tätä iltaa saada miestä hakemaan apua?? Olen senkin jo kirjoittanut tuhat kertaa. Olen yrittänyt saada miestä hakemaan apua, tuloksetta. 

"Juoko se niitä puolen litran tolkkejä, vai 0.33 lasipulloja?" 

33cl lasipulloja tai samankokoisia tölkkejä..

Mies on kohta juonu viimesenki olusen, ei oo vielä ainakaan aikonut hakea lisää. Eikä tuolla ole tapana mennä kapakoihin, kun siellä on niin kallista (ei voi juoda niin paljon). Ja tuskin hakeekaan, tänään. Ei välttämättä vielä huomennakaan jos oikein yrittää pinnistää. Mutta mä en kato näitä asioita päivän tai pari aikavälillä.. Miehen pitäis olla juomatta kuukausia, ennenkuin uskon että yrittää tosissaan. Ja vaikka se yrittää kuinka tosissaan, sen täytyy olla oikeasti raitistunut ennenkuin voin ajatella taas yhteistä elämää.. 

Enkä edelleenkään ymmärrä ketä tämä keskustelu provosoi ja mihin? 

Aloittaja
[/quote]

Oikeesti voimia sulle! Tunnen sut ja syntyvän pojan niin lähellä. Te kyllä pärjäätte!

Vierailija
224/238 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 20:01"][quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 19:56"][quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 01:34"][quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 01:29"]Käyt hakee lapion ja sanot isännälle, että alkaa kaivaa monttua takapihalle. "Kaiva niin kauan kun jaksat, niin minä kaivan loput sitten kun heität lusikan nurkkaan!" TAI nyt se saatanan lekurikäynti.
[/quote]

.
Aloittaka
[/quote]

[/quote]

[/quote]

Tietenkään syy ei ole apn. Mitä sä höpötät?? Ei ap sitä kaljaa miehen kurkkuun kaada! Ja sä haukut meitä muita hulluiks?!!! :) :) :) :) :) Mikä sä sitten llet??? :)

Vierailija
225/238 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 19:56"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 01:34"][quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 01:29"]Käyt hakee lapion ja sanot isännälle, että alkaa kaivaa monttua takapihalle. "Kaiva niin kauan kun jaksat, niin minä kaivan loput sitten kun heität lusikan nurkkaan!" TAI nyt se saatanan lekurikäynti. [/quote] Nukkuu jo, en saanu sitä lähteen päivystykseen.. Aika avuton olo kyllä, vaik en alkoholistia haluakaan hyysätä niin on ihan saatanan vaikeeta kattoo kun rakastamastaan miehestä on pikkuhiljaa muuttunut hirviö.. . Aloittaka [/quote] Joo, alkoholisti on alkoholisti niin pitkään kunnes jotain käänteentekevää tapahtuu...kuten maksakirroosi, sydänkohtaus tai teloo itsensä päissään. Tai sit joku AAA-kerho(teoriassa, en tunne yhtää reaalielämän parantujaa). Olen näitä alkoholisteja nähnyt läheltä, ex-poikaystävä, isä, muutama tuttu. Kaikki tuli järkiinsä vasta kun elimistö petti. Se hetki taitaa olla ap sun miehelläs jo lähellä...

[/quote]

Niinpä :( Hirvittää vain, ja toivon sydämeni pohjasta että eilinen verioksennus sai miehen oikeasti heräämään.. Otin siis selvää tästä enemmän, juteltiin miehen kanssa tässä aikaisemmin ja kerroin mitä oireita alkoholikirroosi aiheuttaa ja painotin sitä että "sinulla on nyt tämä oire".. Jne.. Vakavaksi meni, mutta sitä en tiedä kuinka se parin päivän päästä muistaa taas jos olo kohenee. Itsellä ei aikasemmin ole kovin läheistä kokemusta alkoholisteista, tädin mies kyllä oli rapajuoppo joka katosikin aina retkilleen jopa viikoiksi jne.. Niin paha ei tää oma mies ole, mutta ihan liian paha kuitenkin kun on ongelma.. :(

Kyllähän se yllätti, että vuosien yhdessä olon jälkeen ja sitten käy näin, salakavalasti hiipi tämä ongelmaksi asti. Muuten meillä oli, ja on edelleen, ihan hyvä suhde ja kaikki muuten ok. Luottamuskin on säilynyt toistaiseksi. Siksi ehkä toivonkin että mies herää todellisuuteen ja hakee apua, voitaisiin olla perheenä yhdessä vielä joskus. Uskon myös että vauvan syntymä voisi herätellä miestä, nyt jo puhuu tästä raskaudesta lahjana ja välittää selvästi lapsesta.. 

aloittaja

Vierailija
226/238 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satama kuulkaa muijat mä oon olet >.

Vierailija
227/238 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille on muuten ennustettu ultrassa tyttöä syntyväks, toiv. joku ei olevinaan nyt "tunnistanut" mua ja sekoita väärään tyyppiin! 

Miehen alkoholismin syy en ole ainakaan minä. Meillä on ollut hyvä ja mutkaton suhde, josta ei ole tarvinut miehen stressata ja siten sen vuoksi juoda.. Minä en ole koskaan katsonu hyvällä miehen jokapäiväistä kaljan tai viinan kittaamista, joskaan en ole siitä jaksanut nalkuttaa enään kun olen huomannut että se ei tehoa. Aika ajoin olen kyllä muistuttanut miestä siitä että kuinka paljon rakastan häntä ja toivon ettei joisi koska siitä seuraa vain ongelmia, terveydellisiä ja kaikenlaisia muitakin.. 

Luotto on kyllä tasan 100% siihen että minä pärjään vauvan kanssa vaikka miten kävisi, vaikka joutuisin mieheni saattamaan ennenaikaisesti hautaan. Olen vahva ihminen, toivun kyllä kaikesta.. Huoli rakkaasta ja se riittämättömyyden tunne, kun ei voi mitään tehdä auttaakseen.. Se kyllä kalvaa sisuksissa.. :( 

Aloittaja

Vierailija
228/238 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään! Vodkaa suuhun vain =D  sillä se ole paranee millä se on tullutkin ! Jos hengitys loppuu tai sydän pysähtyy, niin soita hätänumeroon ja aloita elvytys !  Muuten älä turhaan vaivaa päivystyksen henkilökuntaa !  Vain jos on oikea HÄTÄ !  Liian usein monet puncet tukkii linjat ja sitoo pelastuslaitoksen väkeä , kun jossain päin olisi ihan oikea avun tarve !  

Vierailija
229/238 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 20:19"]

Ei tietenkään! Vodkaa suuhun vain =D  sillä se ole paranee millä se on tullutkin ! Jos hengitys loppuu tai sydän pysähtyy, niin soita hätänumeroon ja aloita elvytys !  Muuten älä turhaan vaivaa päivystyksen henkilökuntaa !  Vain jos on oikea HÄTÄ !  Liian usein monet puncet tukkii linjat ja sitoo pelastuslaitoksen väkeä , kun jossain päin olisi ihan oikea avun tarve !  

[/quote]

En soittanut hätäkeskukseen. Olisin todellakin soittanut jos olisin nähnyt miehen oksentavan kirkasta verta, niinkö ensin sanoin ja olinkin soittamassa. Silloin on HÄTÄ. Vaikka olisi mikä "Punce" (mitä ikänä sit tarkoittaakaan)..

Aloittaja

Vierailija
230/238 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 19:33"][quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 19:21"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 17:29"][quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 17:24"] En jaksanut lukea koko ketjua läpi mutta tsemppiä sulle ap! Itse vuosi sitten juoposta eronnut. Huoli ollut kova väliin mutta pikkuhiljaa oppinut elämään itselle. En minä häntä voi pelastaa enkä enää syyllisty siitä. Parhaani aikanaan yritin ja se ei riittänyt. Onneksi meillä ei yhteisiä lapsia. [/quote]

Kiitos. Täs on saanu aika moista tylytystä lukee, ja vahvistaa vaan sitä etten esim. tahdo kertoa miehen ongelmista ystävilleni tai sukulaisilleni.. Muutakin ahistuksen aihetta tässä tilanteessa :( Toivottavasti asunto löytyy pian ja pääsen laittamaan kodin valmiiksi ennen vauvan syntymää..

aloittaja [/quote] Ja tämä on taas tätä, että kun neuvotaan, se on tylytystä. Sinä et siis todellakaan tajua, että veren oksentaminen on potentiaalinen hengenvaara kuten rintakipu. Silloin soitetaan päivystykseen - tai suoraan 112. Mutta sinä se vaan vänkäät, että sinua syyllistetään. Mitä, jos mies olisi herättyäsi maannut kylmänä verissään. Olisitko jäänyt juopolle siihen viereen sopottamaan, että voi voi voi, kun sinä kielsit. Missä aivot? Salailu on taas yksi tapa mahdollistaa alkoholismia. Jos tutut ja sukulaiset tietäisivät miehen tilanteesta, hän joutuisi kohtaamaa tekonsa heidänkin edessään. Mutta ei, älä kerro kenellekään, hissuttele siellä vaan ja katso ukon dokaamista.

[/quote]

Mua on kyllä tässä syylistetty ihan, ei tuosta soittamatta jättämisestä. Ja miehen suku tietää kyllä, mutta omalta suvultani en todellakaan jaksa alkaa kuuntelemaan sitä että haukkuuvat mua ja miestä. Tiedän jo kaiken joten hittoako mun täytyy rasittaa itteeni vielä kuuntelemalla sitä jankutusta.. Miehen äiti, veli ja ystävät yrittäny puhuu järkee tälle, mut ei se ketään kuuntele. 

Mä oon ollu kuules tässä etsinyt asuntoja, käynyt syömässä ystävän kanssa jne, eli en ole kerennyt vastailemaan teille.

onko nii hemmetin vaikee tajuta että mä en aio kattoa miehen dokaamista. OLEN MUUTTAMASSA KOKOAJAN POIS, kunhan löydän sen kämpän! Arrghh miten yksinkertaista porukkaa täällä on.. 

aloittaja, palaan kohta jatkamaan vastailua..
[/quote]

Sinä olet yksinkertainen, kun kirjoitit tänne tilanteesta, jossa normaali aikuinen ihminen osaa toimia. Olet myös yksinkertaisuuttasi laittanut itsesi hankalaan tilanteeseen, etkä edes näe toimintasi typeryyttä. 'Minä olen kuule ollut tässä kaverin kansa syömässä ja kuule pakannut kamani..' Sinä et edes tajua, mitä sinulle sanotaan vaan jankkaat vaan, että ettekö myt tajua. Jos sinä tajuaisit, et olisi ikinä joutunut tuohon tilanteeseen.

Provo sinä olet. Tämä oli tässä. Moro.

Vierailija
231/238 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 19:45"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 19:33"][quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 19:21"] [quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 17:29"][quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 17:24"] En jaksanut lukea koko ketjua läpi mutta tsemppiä sulle ap! Itse vuosi sitten juoposta eronnut. Huoli ollut kova väliin mutta pikkuhiljaa oppinut elämään itselle. En minä häntä voi pelastaa enkä enää syyllisty siitä. Parhaani aikanaan yritin ja se ei riittänyt. Onneksi meillä ei yhteisiä lapsia. [/quote]

Kiitos. Täs on saanu aika moista tylytystä lukee, ja vahvistaa vaan sitä etten esim. tahdo kertoa miehen ongelmista ystävilleni tai sukulaisilleni.. Muutakin ahistuksen aihetta tässä tilanteessa :( Toivottavasti asunto löytyy pian ja pääsen laittamaan kodin valmiiksi ennen vauvan syntymää..

aloittaja [/quote] Ja tämä on taas tätä, että kun neuvotaan, se on tylytystä. Sinä et siis todellakaan tajua, että veren oksentaminen on potentiaalinen hengenvaara kuten rintakipu. Silloin soitetaan päivystykseen - tai suoraan 112. Mutta sinä se vaan vänkäät, että sinua syyllistetään. Mitä, jos mies olisi herättyäsi maannut kylmänä verissään. Olisitko jäänyt juopolle siihen viereen sopottamaan, että voi voi voi, kun sinä kielsit. Missä aivot? Salailu on taas yksi tapa mahdollistaa alkoholismia. Jos tutut ja sukulaiset tietäisivät miehen tilanteesta, hän joutuisi kohtaamaa tekonsa heidänkin edessään. Mutta ei, älä kerro kenellekään, hissuttele siellä vaan ja katso ukon dokaamista. [/quote]

Mua on kyllä tässä syylistetty ihan, ei tuosta soittamatta jättämisestä. Ja miehen suku tietää kyllä, mutta omalta suvultani en todellakaan jaksa alkaa kuuntelemaan sitä että haukkuuvat mua ja miestä. Tiedän jo kaiken joten hittoako mun täytyy rasittaa itteeni vielä kuuntelemalla sitä jankutusta.. Miehen äiti, veli ja ystävät yrittäny puhuu järkee tälle, mut ei se ketään kuuntele. 

Mä oon ollu kuules tässä etsinyt asuntoja, käynyt syömässä ystävän kanssa jne, eli en ole kerennyt vastailemaan teille.

onko nii hemmetin vaikee tajuta että mä en aio kattoa miehen dokaamista. OLEN MUUTTAMASSA KOKOAJAN POIS, kunhan löydän sen kämpän! Arrghh miten yksinkertaista porukkaa täällä on.. 

aloittaja, palaan kohta jatkamaan vastailua.. [/quote] Sinä olet yksinkertainen, kun kirjoitit tänne tilanteesta, jossa normaali aikuinen ihminen osaa toimia. Olet myös yksinkertaisuuttasi laittanut itsesi hankalaan tilanteeseen, etkä edes näe toimintasi typeryyttä. 'Minä olen kuule ollut tässä kaverin kansa syömässä ja kuule pakannut kamani..' Sinä et edes tajua, mitä sinulle sanotaan vaan jankkaat vaan, että ettekö myt tajua. Jos sinä tajuaisit, et olisi ikinä joutunut tuohon tilanteeseen. Provo sinä olet. Tämä oli tässä. Moro.

[/quote]

hei hei ei tuu ikävä.. 

Aloittaja

Vierailija
232/238 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitto 000 nyt heti ap!!!!!

Vierailija
233/238 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä oikein olet tehnyt sille?

Vierailija
234/238 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tää mies on jo kuollu kolme vuotta sitten.

Vierailija
235/238 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
236/238 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli oksennuksen mukana verta, ilmeisesti ruokatorven limakalvo vaurioitunut liika alkoholin käytöstä, mutta nämä verenvuoto asiat on aina järkevää viedä päivystykseen vaikka ei hengenvaara olisikaan. Lääkitys helpotti voimakasta poltetta ja vointi olikin jo parempi seuraavana päivänä.

Vierailija
237/238 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä oli oksennuksen mukana verta, ilmeisesti ruokatorven limakalvo vaurioitunut liika alkoholin käytöstä, mutta nämä verenvuoto asiat on aina järkevää viedä päivystykseen vaikka ei hengenvaara olisikaan. Lääkitys helpotti voimakasta poltetta ja vointi olikin jo parempi seuraavana päivänä.

Tää kyseinen vuonna 2015 verta oksentanut mies on varmasti tähän mennessä joko raitistunut tai kuollut.

Vierailija
238/238 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjottaako ihmiset tänne, jos kotona syttyy tulipalo, että hei, mitä mä teen, tulipalo keittiössä, pitäisikö soittaa palokunta? On ihmiset taantuneet vuosikymmenien saatossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi