Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joku on ylpeä, kun synnyttää isoja vauvoja?

Vierailija
01.08.2015 |

En oikeesti ihan ymmärrä, jos ihminen rehentelee sillä, että hänen raskauksissaan vauvat kasvaa niin isoksi. Mulla kun tulee vaan mieleen, että ne on niitä diabetesvauvoja, ja että äiti ei ole edes vauvan vuoksi vaivautunut katsomaan mitä suuhun laittaa.

Kommentit (150)

Vierailija
121/150 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut sellasia 3 ja puoli kiloisia "keskiverto" vauvoja. Ja ylpeä olen ollut:) ihana sopivan kokoisia vauvoja minulle :)

Vierailija
122/150 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nyt jo aikuinen tyttäreni painoi 4300g ja 52 cm pitkä...mää olin ihan terve koko raskauden ajan, ei diabetestä...nyt tämä 23v tyttö on 160 cm pitkä ja painaa n.50 kg...ettei se iso vauva kerro kuinka iso aikuisena on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/150 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

21 jatkaa. Niin onhan siitäki näyttöä, että suuri syntymäpaino (ei diabetes) suojaa aikuisiällä elintapasairauksilta (lihavuus, diabetes). Elimistö on ohjelmoitunut suureen energiansaantiin eikä siksi liho niin helposti. Ja oikeasti te, "mun lapsi iso syntyessään ja aikuisena pieni"...se on KESKIMÄÄRIN! Itsekin olin +4kg ja nyt alle 160, mutta en silti kyseenalaista tieteellisiä tutkimuksia.

Vierailija
124/150 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas on semmonen olo että pienten vauvojen äidit on ylpeitä siitä että vauva on pieni (alle 3kg). Ja jos siitä ylpeillään mulle tulee siitä JOKA kerta mieleen että äiti on varonut painonnousua raskausaikana (syönyt liian vähän) ja/tai vetänyt röökiä koko raskausajan.

Vierailija
125/150 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

4kg vauva ei ole vielä iso. Mun esikoispoika painoi syntyessään 5,6kg, ei sokerivauva, isot geenit isän että äitin puolelta. Toinen poika painoi 4,9kg ja tyttö 4,3kg. Hyvin syntyivät :)

Eikä alapääni muuttanut ulkonäköään! vain pieniä repeämiä, tiukkuudesta en osaa sanoa, mutta mies tykkää ja kehuu, se riittää, olen kyllä ottanut alapään jumpan päivittäiseksi hommaksi, niinkuin pitäisi kaikkien naisten, niidenkin jotka eivät ole edes synnyttäneet.

Vierailija
126/150 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istukka on toiminut hyvin :) Onhan se hieno juttu! Perinnöllistähän se yleensä on se paino..

Vierailija
127/150 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 09:53"]Istukka on toiminut hyvin :) Onhan se hieno juttu! Perinnöllistähän se yleensä on se paino..
[/quote]

Tarkoittaako se sitä? Mulla oli iso vauva ja iso istukkakin.

Vierailija
128/150 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon aina hävennyt että sain ison vauvan. Söin epäterveellisesti raskaana :( Lopetin tupakan, alkoholin ja huumeet, karkkihimo tuli tilalle!
Meillä vauvojen suuruus on tosin geeneissäkin.

Vierailija
129/150 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ei nyt yhtään ihmiset ole jyvällä siitä, mikä edes on iso vauva. Minun 'vauvani' ovat jo kymmenvuotiaita, mutta jo silloin ensisynnyttäjien vauvojen keskipaino oli jotain 3.8 kg, monisynnyttäjillä tuota enemmän. En muista, oliko tuossa mukana kaikki syntyneet, myös keskoset, joten joku 4-kiloinen on vielä ihan 'tavallinen'. Vasta 4.5 kilosta aletaan puhua isosta vauvasta, tilastollisesti.

Vierailija
130/150 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä! Miksi tämmönen koko-vertailu pitää alottaa jo vastasyntyneen kohdalla? Ei ihme että nykylapset- ja nuoret on niin ulkonäkökeskeisiä ja ihannoidaan luurangonlaihoja ihmisiä kun vauvana jo aletaan vertailu :D itteä lähinnä naurattaa..
Ite puskin himppasen yli neljä-kilosen ja 53cm pitkän vauvan ulos puolitoista vuotta sitten. Itse olen normaalipainoinen ja 155cm pitkä. Raskausaikana söin aivan tavallisesti, en ämpännyt herkkuja sen enempää kuin normaalistikaan. Ja lapsi on ollut aina hoikan näköinen, varsinkin kun on lähtenyt liikkumaan. Ja aina on ollut ihan käyrillä nla-käynneillä, syö tosi hyvin jne.
En suostu olemaan muuta kuin hiivatin ylpeä tuotoksestani, vaikka iso vauva olikin syntyessään ja nyt tuommoinen hoikkalainen :)

Vierailija
131/150 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä synnytin 16-vuotiaana 4,2kg vauvan ja kyllä olen ylpeä, että hänet sain noinkin nuorena synnytettyä, ei ollut sokerivauva. Seuraava painoi 3800 ja oli kyllä paljon helpompi, liekö iälläkin jotain osuutta asiaan.

Vierailija
132/150 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin kaikki tupakoivat äidit saavat niitä alle 4 kg lapsia :D Kun näen pienen vauvan mietin, onko äiti syönyt mitään ja paljon sitä röökiä on vedetty.

T: Kahden yli 4 kg vauvan äiti, jotka sairastavat harvoin ja ovat todella hyvin kehittyneitä ja nykyäänkin ovat miehien mitoissa, mutta hoikkia. Eli ei ne lapset jää ikuisesti "isoiksi". Meillä on terveelliset elämäntavat. Jotkut lapset eivät edes tiedä mikä on pinaatti, kunnes menevät amikseen.. Meillä 5 v pyytää pinaattia leivän päälle, ja syö esim. pähkinöitä ja porkkanaa mielellään.

Kotiruoka, ei enempää hifistelyjä, paitsi meillä ei syödä niin paljon punaista lihaa.

Vierailija
133/150 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 12:29"]

Meillä on ollut vaan yli neljä kiloisia lapsia vaikka sokirirasituksessa ei ollut mitään ja ylipainoinenkaan en ole. En tiedä miksi olivat niin isoja, ne vaan olivat :D Helpotti ainakin käsittelyä kun päätäkin kannattelivat alusta lähtien. Ensimmäisen lapsen neuvolassa sanottiin jo taaperona että tämä poika on pelkkää lihasta. On nyt isompana todella voimakas ikäisekseen. No, meni ohi aiheen. Se mikä joskus ärsytti, oli kun käytin sanamuotoa "meidän pieni mies" tai "meidän pikkuinen", millä tietenkin tarkoitin että meidän nuorimmainen, vastasyntynyt vauva, niin sain heti kommenttia "ei teillä mitään pikkuista ole". Mitä helvettiä, pikkuinen se silti on. Taaperotkin on vielä pikkuisia minun mielestä...

Mekin olimme ihmeissämme, kun neljäs ja isoin lapsemme 4800g kannatti päätään paljon jo ekana päivänä!Vieläkin ihmettelemme asiaa, vaikka on jo kolme vuotias iso poika-ei lihava.

Meillä myös! 4200 g kannatteli päätään kun kätilö nosti pöydältä syntymän jälkeen :D Kaverien 2-3 kg vauvat ovat harjoitelleet pään kannattelua vasta 2 kk iässä :O

Vierailija
134/150 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Ei kaikki isot vauvat ole mitään sokerivauvoja. Itse olen synnyttänyt kaksi lasta. 4,3 kg ja 4,6 kg. Painoa tuli molemmissa raskauksista 9 kg lisää. Itse vaan painoin 5,3 kg syntyessäni ja mieheni 4,8 kg, ja ihan normaaleja ollaan nyt. Itse olisin oikein mielelläni synnyttänyt pienemmän vauvan, ja säästynyt mm. Rektoseele leikkaukselta, mutta sitä vauvan kokoa ei vissiin voi etukäteen tilata.

Vierailija
135/150 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nelikiloisena syntynyt käveli 9kk iässä eikä ole koskaan sairastanut korvatulehdusta. Nyt 2,5v.

Vierailija
136/150 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä puolestai olin ja olen ylpeä, että raskausdiabeteksesta huolimatta lapset painoivat syntyessään 3170g ja 2995g ja molempien sokerit pysyivät loistavina synnytyksen jälkeen. Toki hiukan isompiakin olisivat saaneet olla, mutta mä itsekin olen pienikokoinen.

Vierailija
137/150 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vela-ihmisenä ainoa mieleeni tuleva ajatus on "kuinkahan pahasti se on revennyt alapäästään".

Vierailija
138/150 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvaa ei saada syömällä isoksi, ellei ole raskausdiabetesta. Olen koko raskauden pelännyt ennenaikaista synnytystä ja toivonut isoa vauvaa. Esikoinen syntyi alle 500g:n painoisena ja siitä jäi traumat. Tästä toisesta vauvasta ei isoa ole tulossa. Painaa laskettuna aikana ehkä 3 kiloa. Tosin isän geenit ovat pienet (siro ulkomaalainen suku). En ole ikinä tupakoinut tai käyttänyt päihteitä edes raskautta suunnitellessa. Kaikki vauvat saavat mielestäni olla omanlaisiaan. Oli paino sitten 500 grammaa tai viisi kiloa pääasia, että ovat hengissä. T:enkelin äiti

Vierailija
139/150 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pojat ovat nykyään niin hoikkia, mutta myös rotevia, ihan miehiä! On ilo saada antaa maskuliinista geeniä maailmalle :D

T: Kahden 4,5 kg vauvan synnytänyt.

Vierailija
140/150 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vela-ihmisenä ainoa mieleeni tuleva ajatus on "kuinkahan pahasti se on revennyt alapäästään".

Ensimmäisestä 4 kiloisesta 3 pientä tikkiä (15 min ponnistus) ja toisesta yli 4 kg vauvasta ponnistus 4,5 min, 1 tikki ja 12 h päästä kotiin aloittelemaan vauva-arkea :D

Kaverin 3 kiloinen vauva vei äitinsä teholle, koska äiti repesi synnytyksen aikana pitkälle..

Mulla on synnyttäjän lantio ja hyvät geenit

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän