Pelottavinta, mitä sinulle on tapahtunut yksin ollessasi?
"Pelkäättekö omakotitalossa"-keskustelun innoittamana! Pelottavinta mitä teille on tapahtunut yksin ollessanne?
Kommentit (1779)
Olin ekaa kertaa uuden hevosen kanssa ratsastuskentällä. Sinne oli matkaa tallilta jonkun verran ja hevonen pelästyi jo bussia niin pahasti matkalla kentälle, että jalkauduin oman turvallisuuteni vuoksi ja talutin hevosen määränpäähän.
Luulin pollen jo rauhoittuneen, niin yritin nousta selkään. Hevonen lähti samalla liikkeelle ja pukitti minut puolivälistä kylkeä maahan - kentän jäiseen kulmaan.
Selkään/lantioon sattui niin paljon, että alkuun kierin tuskissani ja pissat tuli housuun kivusta. Sitten yritin nousta ylös, mutten päässyt, kun selästä kuului rahinaa ja iski niin hirveä kipu, että lysähdin maahan takaisin itkemään.
Fiksuna olin liikkeellä ilman kännykkää ja makasin housut märkänä lumihangessa eikä ketään ollut missään näkyvissä.
Onni onnettomuudessa, vaikka oli arkipäivä, läheisessä talossa oli ihmisiä jotka näki tilanteen ja soittivat ambulanssin.
Seuraavan kerran kävelin 3kk kuluttua, oli hoitovirhettä, 2 leikkausta, pyörätuolia, yms. Pysyvää vammaa ei onneksi lopulta jäänyt.
Ratsastusta jatkoin yhä, mutta en ko pollella, jolla olo hyvin ikävä historia taustallaan.
Vierailija kirjoitti:
Olin vauvan kanssa päiväunilla, kun joku koputti takaoven lasiin. jostain syystä pelästyin koputusta ja ihmettelin, kuka takapihan kautta tulee. kun menin olohuoneeseen joku musta lintu koputti oveen. vetäsin äkkiä verhon eteen ja lintu lähti.
sen jälkeen lastenhuoneessa oli outo tapaus. pikkulintu lauloi lastenhuoneessa. kun menin katsomaan, se vain lauloi ja katseli. ei pelännyt. Avasin ikkunan ja lintu ymmärsi heti lentää ulos.
pari päivää sitten istumme 3 lapsen kanssa taas olohuoneessa, kun pikkulintu tuli vain katselemaan ikkunasta sisään. Oli siinä aika kauan aikaa. ihmettelimme, miksi se katselee sisälle. Ehkä lasi heijastaa, mutta jännä tunne jää näistä.
Eräs ystäväni on kertonut, että heidän suvussaan lintu tuo aina viestin lähestyvästä kuolemasta, eli että joku sukulaisista kuolee sitten vähän ajan päästä kun on lintu käynyt visiitillä. Mutta ei linnun tarvitse aina viestiä kuolemaa, voi se jotakin muutakin viestiä varmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin vauvan kanssa päiväunilla, kun joku koputti takaoven lasiin. jostain syystä pelästyin koputusta ja ihmettelin, kuka takapihan kautta tulee. kun menin olohuoneeseen joku musta lintu koputti oveen. vetäsin äkkiä verhon eteen ja lintu lähti.
sen jälkeen lastenhuoneessa oli outo tapaus. pikkulintu lauloi lastenhuoneessa. kun menin katsomaan, se vain lauloi ja katseli. ei pelännyt. Avasin ikkunan ja lintu ymmärsi heti lentää ulos.
pari päivää sitten istumme 3 lapsen kanssa taas olohuoneessa, kun pikkulintu tuli vain katselemaan ikkunasta sisään. Oli siinä aika kauan aikaa. ihmettelimme, miksi se katselee sisälle. Ehkä lasi heijastaa, mutta jännä tunne jää näistä.
Eräs ystäväni on kertonut, että heidän suvussaan lintu tuo aina viestin lähestyvästä kuolemasta, eli että joku sukulaisista kuolee sitten vähän ajan päästä kun on lintu k
Haluaa ruokaa?:D myös sairas lintu voi käyttäytyä noin antavat jopa silittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli kyllä sikäli omituinen tarina tuo 1397, että auton ovet ja talon ovet jätettiin lukitsematta, vaikka joku hiippaili siellä metsässä pöllimässä rahoja ja kaljoja ja tiesmitä.
Olen itsekin maalla kasvanut, niin kyllä meillä autot oli tallissa tai pihalla lukittuina ja ovet samoin öisin, vaikka oltiin itse kotonakin.
Ja miksi ihmeessä säilyttää käteistä rahaa (400 €) autossa, jonka ovet eivät ole yöllä lukossa?? Nyt ei ihan ymmärrys riitä. Miten te muut, onko uskottava tarina?
No, jotkuthan laittaa suuhunsa evästäkin ja menee nukkumaan. Sitten ihmetellään, kun meinaa kuolla tukehtumalla. Että sinänsä ei ihmetytö, jos ovet/rahat on sepposen selällään.
Kaskun nämä pölhökustaat ei laita kättä kuumalle hellalle ja ihmettele kun käsi palo ja syytä hellaa:D ihmettelen että nämä ihmiset on hengissä kun ovat niin pöllöjä.
Tuli köntsät housuun kovassa humalassa. Pelotti aamulla herätä ihan hirveästi, kun muisti että paketti on housussa.
T: Ritari
Kun olin teini, asuimme todella vanhassa talossa joka oli rakennettu vanhan pappilan puutavarasta. Yhtenä yönä heräsin siihen että omassa huoneessa oli toinen nuori tyttö joka siis vain seisoi nurkassa hieman leijuen, huonoryhtisenä, tummat hiukset valuen, kolkko kasvoisena. Se vain katseli ja hymyili. Toljotimme hetken toisiamme ja sitten se katosi. Näin saman tytön vielä toisenkin kerran kuukausien päästä, sama nurkka ja sama hymy. Kyllähän se pelotti, olin aina ihan patsas ja hikinen, sydän jyskyttäen, mutta aamulla aina uskottelin että se oli unihalvaus tai masennuslääkkeiden sivuoire. Muutin kotoa ja nuorempi siskoni muutti huoneeseeni. Olin kertonut tytöstä vain äidille joka piti asian itsellään kunnes pikkusisko alkoi kertoa samasta tytöstä... Sama nurkka, samat piirteet, sama hymy, enkä ollut kertonut niistä edes äidille...
Ties miksi se tyttö vieraili meidän luonamme, mutta aikuisiällä emme ole häntä enää nähneet. Ehkä hän kaipasi muiden teinejen seuraa...
Mulla on adhd ja olen aika Hosuli tai hajamielinen proffa. Muutettiin silloisen poikakaverin kanssa hänen lapsuuskotiinsa ihan maalle,lähimpään naapuriin varmaan 7km. Poikakaveri kertoi,että hänen äidillään oli ollut joku stalkkeri mutten miettinyt asiaa sen kummemmin. Poikakaveri ajoi rekkaa,joten olin paljon yksin. Ja silloin alkoi tapahtua.
Heräsin päiväunilta ja etuovi oli apposen auki,ajattelin että suljin sn huonosti kun kävin tupakalla
Pykkinarulta oli kaikki poikakaverin vaatteet heitetty maahan,jos se oli eläin niin oli kumman valikoiva
Autoni hansikaslokerosta katosi lääkepussi jossa oli kaiken varalta aina mukana migreenilääkettä,laastareita ja perusburanaa
Tulin suihkusta ja keittiössä oli yksi juomalasi kahvinkeittimen päällä puolillaan mehua,en ikinä olisi nostanut lasia sellaiseen paikkaan putoamisvaaraan vaikka hajamielinen olinkin
Poikakaveri tuli kotiin ja herätti minut että miksi hitossa olin jättänyt etu ja takaovet auki, en ollut
Tulin suihkusta ja olohuoneessa oli päällä "Vihreä Maili" lffa,en ollut katsonut sitä ja se pyöri siis dvd-levyltä,ei suoratoistopalvelusta
Olin lähdössä asioille ja autossani oli kaikki ovet auki
Aloin puhua poikakaverille että nyt on niin outoa menoa,ettei mene mun ADHD pään piikkiin. Kertoi sitten taas sen äidin stalkkerista,että bikinit oli hävinnyt pyykkinarulta ja joku kurkkinut ikkunoista. Ja että se oli loppunut joksikin aikaa kun isänsä oli jahdannut tyyppiä metsään,mutta alkanut sitten taas. Isä oli ollut kolmivuorotehtaalla,paljon poissa. Lopulta olivat muuttaneet kaupunkiin kun ainoa lapsikin oli lentänyt pesästä.
Minusta tuli tuolla asuessa todella stressaantunut ja ylivarovainen,tarkistin jatkuvasti onko ovet lukossa ja pidin verhoja kiinni. Tupakkalakin kävin "siveellisessä" villapaidassa ja farkuissa enkä kylpytakissa.
Nylyään talo on myyty,en tiedä jaksaako stalkkeri vielä nurkissa väijyä kun eihän mikään nuori enää ole,jos aloitti 80luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Vedin jotain henkeen, luulin että tukehdun. Yritin hakata itseäni selkään, mikä osoittautui aika hankalaksi. Ajattelin syöksyä rappukäytävään soittamaan naapurin ovikelloa, mutta onneksi tukos irtosi. En edes tiedä mikä se oli.
Mulle käynyt samoin. Muistan 14 vuotiaana kun tunnilla söin salaa karkkia ja meinasin tukehtua, opettaja vaan rages ettei tunnilla saa syödä karkkia ja pitää sit antaa muillekin, minä tein siinä 2 metrin päässä "kuolemaa ". Sit oon 22 vuotiaana kans meinannut tukehtua karkkiin samalla ku ystävä kuulokkeet korvissa silmät kiinni kuunteli musiikkia.
Olin vähän flunssainen ja nukahdin tv auki. Heräsin kun joku kuorsasi kovaa ja asun yksin, Pelästyin kovasti,
No Big brother talossa myös nukuttiin :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs ystäväni on kertonut, että heidän suvussaan lintu tuo aina viestin lähestyvästä kuolemasta, eli että joku sukulaisista kuolee sitten vähän ajan päästä kun on lintu k
Mä olisin heittänyt pikkutirppaa kattilalla sit näyttänyt keskaria ja karvasta prsettäni:D
Tämä tapahtui jo silloin, kun oli vasta 7-vuotias. Olin yksin kotona omakotitalossa, kun ukkosenilma alkoi nopeasti ja oli ihan kotimme päällä. Eteisestä, jossa oli sähkötaulu, kuului valtava pamaus ja koko eteinen oli nopeasti tulessa. Salama siis iski siihen. Onneksi valpas naapurimme tajusi nopeasti rikkoa takkahuoneen lasioven ja hänen ansiostaan pelastuin, koska lähes koko talo tuhoutui tulipalossa ja joka puolella oli sankkaa, mustaa savua. edelleen pelkään ukkosenilmalla ihan hirveästi.
Korona yksin kotona oli vähän rankka. Soitin lopulta ambulanssin, mutta jouduin sanomaan kyytitarjoukselle ei kun muuta ei ollut tarjolla kuin 12 tunnin jonotus päivystykseen aulassa muovituoleilla, ja sen jälkeen kotimatka raitiovaunulla 20 asteen pakkasessa. En olisi pystynyt kumpaankaan siinä kunnossa, olin aivan romuna en pystynyt edes kunnolla seisomaan, kuumetta 40.
Asuntopalo rappukäytävässä oli pelottava. Palo ensimmäisessä kerroksessa, minä seiskassa, rappukäytävä täynnä tappavaa savua keskellä yötä. Summerit huutavat, palomiehet palosukelluspuvuissa huutavat "älkää avatko ovia!" käytävässä. En olisi selvinnyt hengissä ulos jos olisin yrittänyt.
Onhan noita joitakin tähän ikään kertynyt. Kerran astuin asunnosta ulos niin heti siinä oven vieressä makasi sammunut asunnoton. Näitä Stadin ilmiöitä.
Vierailija kirjoitti:
Telkkari meni toisessa huoneessa itsekseen päälle. Sammutin talousvaa'an 3 kertaa, kun aina meni itsekseen päälle.
Tämä on säpsäyttävää, itselle sattui kanssa. Sammutin telkkarin ja nousin yöllä tuolista mennäkseni nukkumaan, niin telkkari käynnistyi itsestään uudelleen vaikka kaukosäädin oli pöydällä.
Lapsuudenkotini kerrostalossa tapahtui murha, noin kymmenen vuotta sen jälkeen kun muutimme pois. Talonmiehen poika oli ottanut isältään yleisavaimet, ja mennyt jonkun asuntoon ja tappanut asukkaan.
No niin, se olisi syysmyrsky ja hyvä ilta lueskella taas uusia pelottavia, ehkä yliluonnollisiakin, juttuja!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Telkkari meni toisessa huoneessa itsekseen päälle. Sammutin talousvaa'an 3 kertaa, kun aina meni itsekseen päälle.
Tämä on säpsäyttävää, itselle sattui kanssa. Sammutin telkkarin ja nousin yöllä tuolista mennäkseni nukkumaan, niin telkkari käynnistyi itsestään uudelleen vaikka kaukosäädin oli pöydällä.
Siis jotkut älytv:t tekee tätä! Sammutat sen, laitat kaukkarin pöydälle ja oot lähdös pois, niin eiköhän se telkkari mee uudestaan päälle. Ja tämä on todella ärsyttävää. Siellä varmaan lataillaan päivityksiä ym. taustalla, jotka sitten vaatii ehkä tuota päälle-pois-päälle -juttua?
Sain uhkauskirjeen TE Toimistosta.
Olimme juuri muuttaneet isoon,vanhaan taloon. Oli ilta,oltiin tilattu pitsaa ja katsottiin Conjouring-kirottu elokuvaa miehen kanssa kaksin kun lapset nukkuivat ylhäällä. Mies väsyi ja lähti myös nukkumaan,itse jäin yksin elokuvan pariin. Elokuva oli melkein loppu kun kuulin kummallista ääntä ja nuorempi tyttö istui portailla läimäytellen askelmaa yhä uudelleen ja uudelleen,kun kysyin mitä ihmettä tekee niin vastaus oli täysin tyhjä katse. Tytär ei ollut KOSKAAN kävellyt unissaan tuota ennen.
Pelotti hitosti että kohta joku taputtaa takanani pimeässä alakerrassa tai creepy mummeli ryömii jostain,kun lähdin viemään tyttöä sänkyyn! Piti vielä palata sulkemaan tv,kyllä hirvitti.
Olin tuhkehtua porkkanan palaan. Kesäloman päätyttyä 3 viikon kuluttua olisi ehkä työpaikalla alettu perään kyselemään, jos ei naapurit olisi hajusta valittaneet isännöitsijälle/kiintestöhuoltoon sitä ennen
Vedin jotain henkeen, luulin että tukehdun. Yritin hakata itseäni selkään, mikä osoittautui aika hankalaksi. Ajattelin syöksyä rappukäytävään soittamaan naapurin ovikelloa, mutta onneksi tukos irtosi. En edes tiedä mikä se oli.