Pelottavinta, mitä sinulle on tapahtunut yksin ollessasi?
"Pelkäättekö omakotitalossa"-keskustelun innoittamana! Pelottavinta mitä teille on tapahtunut yksin ollessanne?
Kommentit (1779)
Asuin vielä Mikkelissä, Tuppuralan kauunginosassa. Olin viettänyt iltaa ystävän luona viereisessä Launialan kaupunginosassa leffoja katsellen ja noin klo 23 aloin kävellä kotiin. Olin luurankosuon leikkipuiston kohdilla,kun tuli äkillinen tarve katsoa taakse. Valkoinen ihmisenkaltainen hahmo konttasi ääneti täysin järjetöntä vauhtia tien yli, noin 5metriä takanani. Juoksin loppumatkan kotiin.
Myöhemmin olen miettinyt leikkipuiston nimeä ja paikan historiaa. Googletin,mutten löytänyt outoja tarinoita siltä alueelta.
Kerran katsoin peiliin enkä tunnistanut itseäni.
Tiikerikakku86 kirjoitti:
Olin kävelemässä ystävältä kotiin syysiltana, tosi myöhä kello varmaan 23 jo. Kohta katsoin että joku tulee vastaan, pitkä hoikka nainen sinisissä farkuissa tummassa/mustassa parkatakissa jonka hupussa karvareunus.. huppu oli ylhäällä joten kasvoja ei erottanut. Aloin sitten katsoa että miten nainen kävelee noin, jalat ei liiku..kuin leijuu.. tajusin myös että vaikka katuvalot paloivat ja nainen oli nyt lähempänä en nähnyt kasvoja kuin hupun alla olisi tyhjää.. Hyi hitto mikä paniikki, käännyin, juoksin.. ei kai se seurannut... pelkäsin kunnes pääsin kotiini.
Hyi tää oli hirvee! :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin tullut baarista ja pesin meikkejä pois kun joku tarttui lujasti polveeni, luulin sitä avomiehekseni että en ollutkaan lukinnut kylppärin ovea ja nauroin että lopeta kun menee saippuaa silmiin . Kun sain silmät auki katsoin eikä siinä ollutkaan ketään, ovi oli yhä lukossa ja mies kuorsasi sängyssämme. Juoksin paniikissa miehen viereen.
Tuossa asunnossa tapahtui muutakin outoa, mutta tuo jalkaan tarttuminen oli pahinta.
Mitä muuta? Kiinnostaa kovasti, jos jaksat kertoa :)
Yöpöydältä kuului koputusääntä joka loppui heti kun teki valot, henkarit heiluivat eteisen naulakossa, tv meni itsekseen päälle , lattialta löytyi jotain kuolan tapaista vaikka meillä ei ollut koiraa, miehen korvaan huudettiin naisen äänellä että herää.
Tämä nyt ei liity itse viestiin ei sitten yhtään mutta joissain viesteissä täällä näkynyt tuo lausemuoto tehdä valot. En ole koskaan kuullutkaan että sanottaisi noin. Onko tämä jossain päin Suomea joku murre juttu vai mitä?
Pyöräilin alakoululaisena pimeässä kotiin kaverilta. Matkalla ei ollut mitään valoja. Piti tulla ennen pimeää kotiin, joten ei ollut lamppua mukana. Yhtäkkiä törmäsin johonkin tosi ison koiran näköiseen möykkyyn hitaassa vauhdissa ylämäessä. Säikähdin mikä elukka se oli, tuli viimeiseen muutamaan kilometriin reipas vauhti. En enää ajanut ilman lamppua pimeässä. Alueella liikkui metsästyskoiria, naapurin vihainen karkaileva koira ja metsän eläimiä.
Kerran teininä oli unihalvaus. Tiesin että saan sen loppumaan, kun saan itseni väkisin liikkeelle. Näin huoneessani pahoja olentoja. Sain lopulta itseni liikkeelle ja valokatkaisijalle, mutta se ei toiminut, vaan hahmot pysyivät ja huone oli edelleen pimeä. Lopulta menin alas vintiltä, missä huoneeni oli, alakertaan ja etsin taskulampun. Sain valoa ja heräsin kunnolla, hahmotkin hävisi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin tullut baarista ja pesin meikkejä pois kun joku tarttui lujasti polveeni, luulin sitä avomiehekseni että en ollutkaan lukinnut kylppärin ovea ja nauroin että lopeta kun menee saippuaa silmiin . Kun sain silmät auki katsoin eikä siinä ollutkaan ketään, ovi oli yhä lukossa ja mies kuorsasi sängyssämme. Juoksin paniikissa miehen viereen.
Tuossa asunnossa tapahtui muutakin outoa, mutta tuo jalkaan tarttuminen oli pahinta.
Mitä muuta? Kiinnostaa kovasti, jos jaksat kertoa :)
Yöpöydältä kuului koputusääntä joka loppui heti kun teki valot, henkarit heiluivat eteisen naulakossa, tv meni itsekseen päälle , lattialta löytyi jotain kuolan tapaista
Kaksi tapahtumaa: isän äidiltä saama vanha pöytäkello 1800 luvulta mihin ei ollut ikinä avainta vetämiseen rupesi lyömään 2:28 ja löi 12 kertaa? Ihmettelin sitä että mummo kertoo olevansa paikalla,oli ensimmäinen ja viimeinen kerta.Toinen oli kun olin kaverin luona niin kirjahyllystä "lensi" tuntematon sotilas lattialle johon rupesin nauramaan koska en meinannut uskoa moista,ei maanjäristystä ,ei mitään..kaveri totesi että isänsä ei tykkää että juodaan asunnossaan.
Olin muuttanut yksin syrjäiseen mökkiin. Yöllä kuului koputus. Menin ovelle. Sivuikkunasta katsoin, ei ketään. Menin makuuhuoneeseen ja taas kuului koputus. Silloin pelkäsin ja mietin että jos en nyt ota selvää kuka koputtaa, en voi enää asua täällä. Ja menin ulos, pihavalot päälle. Pihalla juopunut mies joka aivan sekaisin. Oli eksynyt kotimatkallaan. Neuvoin sille reitin päätielle. En tiedä löysikö. Jatkoin sitten talossa asumista mutta hankin koiran turvakseni.
"Mieskin sanoi, että hän ei ole ikinä ymmärtänyt, miksi joidenkin pitää kusta talojen seinille, ottaako ne tukea siitä seinästä vai mikä siinä on syy. Kai se nyt virta tulee nurmikollekin, ilman että seiniä kohti pitää lorottaa."
_______
Talo = näköeste?
Tavallaan siveellista hieman piiloutua, kun kalleudet esillä.
Saa muuten vielä 20e(?) julkisella paikalla virtsaamisen lisäksi toisen 20e(?) sakon - siveettömästä käytöksestä.
Hakeutuuhan naisetkin piiloon/puskaan pissalle, ettei paikat näy.
"Ei siitä pitkä aika ole, kun ihmettelin, mitä läikkää meidän talon seinässä on. Mies kävi katsomassa, että virtsattu siihen on, ja kyllä se haisikin jos lähelle meni. Minähän sen jouduin pesemään. Mieskin sanoi, että hän ei ole ikinä ymmärtänyt, miksi joidenkin pitää kusta talojen seinille, ottaako ne tukea siitä seinästä vai mikä siinä on syy. Kai se nyt virta tulee nurmikollekin, ilman että seiniä kohti pitää lorottaa."
Seinä on varmaan tuki, näkösuoja, estää ruiskimisen jaloille...
Vierailija kirjoitti:
Koronaa sairastaessa mulla oli kova kurkkukipu koko ajan. Illalla laitoin pienen kurkkupastillin kielen alle sulamaan, se auttoi hengitystä. Nukahdin. Heräsin tukehtumisen tunteeseen. Tunne oli samanlainen kuin refluksitaudissa. Olin syönyt paljon juuri sitruunapastilleja kurkkukipuun ja minua närästi. Lisäksi nukkuessani olin saattanut vetää sulanutta pastillia henkeen.
Tunne oli todella paha ja pelottava, yskiessä ja henkeä haukkoessa tuli kirjaimellisesti pissatkin housuun.
Otin sitten taukoa pastilleissa ja särkylääkkeen avulla nukuin yöni paremmin.
Kuka laittaa mitään suuhunsa "sulamaan", kun käy nukkumaan. Eikö tule mieleen, että siihen voi tukehtua. Aidosti ihmettelen.
Vierailija kirjoitti:
Koronaa sairastaessa mulla oli kova kurkkukipu koko ajan. Illalla laitoin pienen kurkkupastillin kielen alle sulamaan, se auttoi hengitystä. Nukahdin. Heräsin tukehtumisen tunteeseen. Tunne oli samanlainen kuin refluksitaudissa. Olin syönyt paljon juuri sitruunapastilleja kurkkukipuun ja minua närästi. Lisäksi nukkuessani olin saattanut vetää sulanutta pastillia henkeen.
Tunne oli todella paha ja pelottava, yskiessä ja henkeä haukkoessa tuli kirjaimellisesti pissatkin housuun.
Otin sitten taukoa pastilleissa ja särkylääkkeen avulla nukuin yöni paremmin.
"Taukoa pastilleissa" 😳
Ei kai se pastillien vika ollut 🙄
Vaan ajankohdan - väärä ajankohta syödä nukkuessa - voi tukehtua 🤔
Vierailija kirjoitti:
Oli kyllä sikäli omituinen tarina tuo 1397, että auton ovet ja talon ovet jätettiin lukitsematta, vaikka joku hiippaili siellä metsässä pöllimässä rahoja ja kaljoja ja tiesmitä.
Olen itsekin maalla kasvanut, niin kyllä meillä autot oli tallissa tai pihalla lukittuina ja ovet samoin öisin, vaikka oltiin itse kotonakin.
Ja miksi ihmeessä säilyttää käteistä rahaa (400 €) autossa, jonka ovet eivät ole yöllä lukossa?? Nyt ei ihan ymmärrys riitä. Miten te muut, onko uskottava tarina?
No, jotkuthan laittaa suuhunsa evästäkin ja menee nukkumaan. Sitten ihmetellään, kun meinaa kuolla tukehtumalla. Että sinänsä ei ihmetytö, jos ovet/rahat on sepposen selällään.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen päänsärytön migreenikohtaus. Luulin saavani aivohalvauksen kun alkoi näkökentässä tapahtumaan outoja.
Tiedoksi:
On säryttömiä migreeneitä, että myös vatsamigreeniä olemassa.
Näistä ei moni tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Meinasin tukehtua kovaan, isoon merkkariin (niitä vanhoja, jotka lopetettiin), kun olin illalla yksin kotona, lapset pieniä ja nukkuivat, mies työmatkalla.
Sen jälkeen en ole merkkareita syönyt, 15 v about vierähtänyt tästä.
Sen takia näiden valmistus lopetettiin, kun lapset voivat tukehtua. Näköjään aikuisetkin.
Isokokoiset Merkkarit aiheuttivat kuitenkin erityisesti pienille lapsille tukehtumisriskin ja makeinen poistettiinkin kauppojen valikoimista 80-luvun alkupuoliskolla.
https://www.mtvuutiset.fi/makuja/artikkeli/fazer-poisti-yllattaen-myynn…
Makeiset poistettiin aikoinaan kaupoista tukehtumisvaaran takia.
Fazer palauttaa ikoniset makeiset kauppoihin https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011097293.html
Sydänkohtaus.