Ylityöt ja töiden jatkuminen
Mietin, vaikuttaako työantajan päätökseen kuka saa jatkaa,mahdolliset ylityöt, vaikka sanotaan, että ne on vapaaehtoisia. Mielenkiinnolla odotan syksyä jatkuuko minulla vai toisella, joka ei tee ylitöitä( selitys, arvostan niin paljon vapaa-aikaani). Samaa aikaa kumminkin tultu talon kirjoille ja samaan aikaa päättyy sopimus
Kommentit (12)
Arvalla menee, voihan olla, ettei kumpikaan saa jatkaa
Jännittävä paikka, syyskuun loppuun on sopimus. Tietysti on mahdollista, ettei meistä kumpikaan saa jatkaa. Nph, ainakin noista ylitöistä saa rahaa ja ne on, joko työantaja pyytänyt tai sit on lappua seinällä nimiä varten, ketä haluaa jäädä.
-Ap
Ylityöntekijä on hyödyllisempi. Ei höpötä vapaa-ajan arvostuksista vaan tekee mitä talo vaatii.
Tosta puuttuu se "ei vaikutusta". Meillä pomo yrittää savustaa ulos ne, jotka tekee ylitöitä.
Yhdessä työpaikassa minä olin se, joka teki noita ylimääräisiä hommia ja suostuin kaikkeen. Lomille lähtiessä tein kaiken mahdollisen etukäteen valmiiksi. Sairaslomilla pidin puhelinta auki ja vastasin siihen. Sain töistä positiivista palautetta niin työkavereilta kuin esimieheltä. Sitten tuli yyteet ja minä sain lähteä. Se jäi, joka piti tiukasti kiinni työajoistaan, työtehtävistään ja piti puhelimen kiinni sairastaessaan.
Vierailija kirjoitti:
Yhdessä työpaikassa minä olin se, joka teki noita ylimääräisiä hommia ja suostuin kaikkeen. Lomille lähtiessä tein kaiken mahdollisen etukäteen valmiiksi. Sairaslomilla pidin puhelinta auki ja vastasin siihen. Sain töistä positiivista palautetta niin työkavereilta kuin esimieheltä. Sitten tuli yyteet ja minä sain lähteä. Se jäi, joka piti tiukasti kiinni työajoistaan, työtehtävistään ja piti puhelimen kiinni sairastaessaan.
Työnantaja ei tee mitään täysin rajattomalla työnarkomaanilla joka polttaa itsensä loppuun vuodessa.
Työnantajan valinta yt-tilanteessa oli aivan oikea.
Joo, en mäkään vastaisi saikulla puhelimeen, mikä järki mut joustava olen ja jään sen 15-20min ylimäärästä mitä tarvii. Haastattelussa vielä kysyttiin, josutanko jos menee sen 15-20 min yli(teen tuotantohommia ja päiväm tavarat pitää saada tehdyksi). Muut samaan tai vähän jälkeen tulleet työntekijät kyllä häipyy heti, kun työaika loppu.
-ap
Ylityöläisen sopimusta jatketaan, varsinkin, jos kysytään henkilökohtaisesti ja toinen ei koskaan jää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnantaja ei tee mitään täysin rajattomalla työnarkomaanilla joka polttaa itsensä loppuun vuodessa.
Työnantajan valinta yt-tilanteessa oli aivan oikea.
Niinpä, väärin menee, jos joustaa ja väärin menee, jos ei jousta.
Jos on iso firma niin lähiesimies ei välttämättä päätä mitään työntekijöiden jatkoista. Päätöksen tekee muu taho.
Tietysti se, joka tekee ylitöitä. Saa se ainakin vapaa-aikaa, joka jää työttömäksi, kun sitä niin arvostaa