Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pakkomielteinen matkustelu

Vierailija
27.12.2024 |

Tai voi myös sanoa nätimmin intohimoinen matkustelu. Kun perheeseen kuuluu tällainen henkilö, miten handlaatte sitä? Aina pitäisi miettiä tai suunnitella uutta kohdetta tai puhua siitä, koska puoliso haluaa.

Minua taas hieman ärsyttää se matkojen naamaan hierominen kuukausia etukäteen. Haluan nauttia hetkestä. En tajua, mitä järkeä esim. jouluna veivata jotain kesällä tapahtuvaa matkaa "siellä on sitä, siellä on tätä". Tai matkalla alkaa suunnitella seuraavaa matkaa. Miksi ei voi nauttia hetkestä? Jouluna joulusta, kesällä kesästä, matkalla matkasta? Miksi jatkuvasti pitää hamuta vain lisää jotain tulevaa ja hieroa sitä toisten naamoille etukäteen? 

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kellään muulla muka ole tällaista?

Vierailija
2/34 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellisimmat ihmiset nauttivat asioista sekä etu- että jälkikäteen. Ja itse hetkessä tietysti. Sinua en ymmärrä yhtään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi sisaruksistani haluaa jatkuvasti ulkomaille, sitten se soittaa kesken reissun minulle ja itkee, kuinka siellä ei puhuta suomea, eikä siellä ole suomen tapoja. Pyytää apua, että pääsisi kotiin aikaisemmin. Ihan. Joka. Ikinen. Kerta.

Vierailija
4/34 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi sisaruksistani haluaa jatkuvasti ulkomaille, sitten se soittaa kesken reissun minulle ja itkee, kuinka siellä ei puhuta suomea, eikä siellä ole suomen tapoja. Pyytää apua, että pääsisi kotiin aikaisemmin. Ihan. Joka. Ikinen. Kerta.

Sen kun tulee kotiin aikaisemmin jos haluaa, ei hän siihen sinun lupaasi tarvitse.

Vierailija
5/34 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnellisimmat ihmiset nauttivat asioista sekä etu- että jälkikäteen. Ja itse hetkessä tietysti. Sinua en ymmärrä yhtään. 

Etu- ja jälkikäteen? No eikö sitä voi nauttia SIINÄ HETKESSÄ eikä elää taas etukäteen jotain seuraavaa matkaa? Tai vähintään lakata jauhamasta siitä toisille. Itse en todellakaan halua elää kuukausia etukäteen jotain ajatusta. Jouluna haluan nauttia joulun tunnelmasta, tehdä jouluisia ja talvisia puuhia. Ei hattuakaan kiinnosta miettiä jouluna, mitä kaikkea teemme seuraavana kesänä. Ap

Vierailija
6/34 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen kun tulee kotiin aikaisemmin jos haluaa, ei hän siihen sinun lupaasi tarvitse.

Pyytää apua = ei taida osata

Vierailija
7/34 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiilistely ennen ja jälkeen matkan kuuluu asiaan. Ennen matkaa on sellainen kiva kutkuttava jännitys, joka antaa voimaa ja iloa elämään.

Vierailija
8/34 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fiilistely ennen ja jälkeen matkan kuuluu asiaan. Ennen matkaa on sellainen kiva kutkuttava jännitys, joka antaa voimaa ja iloa elämään.

Eikö sitä fiilistelyä voi tehdä itsekseen tai samanhenkisille kavereille? 

Vierailija
9/34 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehtiikö tuossa maniassa edes nauttimaan nykyisestä matkasta jos hiki hatussa suunnitellaan jo seuraavaa matkaa?

Vierailija
10/34 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehtiikö tuossa maniassa edes nauttimaan nykyisestä matkasta jos hiki hatussa suunnitellaan jo seuraavaa matkaa?

Juurikin tämä, ettei kykene rauhoittumaan nauttimaan vaan jatkuvasti oltava jotain uutta putkessa. Jonkinlainen vivahde pakkomielteeseen tai vastaavaan. Siinä samassa vie sitten vähän muiltakin sitä hetkeen rauhoittumisen iloa. Ap

Vierailija
11/34 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäätään lomamatkailu ulkomaille on aivan hullua puuhaa. Ihan niinkuin kotimaassa ei riittäisi näkemistä ja kokemista.

Vierailija
12/34 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle suunnittelu hyvissä ajoin ennen matkaa kuuluu asiaan ja nautinkin siitä. Itse en ymmärrä yhtään sellaista "hetkessä elämistä". Mitään ei ole mietitty tai selvitetty etukäteen tai sitten luotetaan siihen, että kyllä se seurueen ärsyttävä suunnittelija on selvittänyt tämän ja varannut liput ja katsonut juna-aikataulun. Kaltaisesi kuuluvat niihin ihmisiin, joitten kanssa en lähde mihinkään.

Vierailija
13/34 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylipäätään lomamatkailu ulkomaille on aivan hullua puuhaa. Ihan niinkuin kotimaassa ei riittäisi näkemistä ja kokemista.

Kotimaan matkailu on nykypäivänä luksus, johon harvalla on varaa. Hotellissa yöpyminen on törkeän hintaista ja ravintolassa syöminen vielä törkeämpää.

Vierailija
14/34 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotimaan matkailu on nykypäivänä luksus, johon harvalla on varaa. Hotellissa yöpyminen on törkeän hintaista ja ravintolassa syöminen vielä törkeämpää.

Ulkomaille tosiaan pääsee edullisemmin kuin lappiin.

Vierailija
15/34 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle suunnittelu hyvissä ajoin ennen matkaa kuuluu asiaan ja nautinkin siitä. Itse en ymmärrä yhtään sellaista "hetkessä elämistä". Mitään ei ole mietitty tai selvitetty etukäteen tai sitten luotetaan siihen, että kyllä se seurueen ärsyttävä suunnittelija on selvittänyt tämän ja varannut liput ja katsonut juna-aikataulun. Kaltaisesi kuuluvat niihin ihmisiin, joitten kanssa en lähde mihinkään.

Mitään noista asioista ei tarvitse tehdä etukäteen jouluna tai lomamatkalla seuraavaa lomamatkaa varten. Puhumattakaan siitä että edes tarkkaa kesälomakohtaa ei töistäni vahvisteta vielä moneen kuukauteen! Eli mitään tarkkoja aikatauluja ei edes voi varata. Eli hössötys on tarpeetonta. Ap

Vierailija
16/34 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan tutkitusti matkan parasta aikaa monelle tuo etukäteinen matkan odottelu ja suunnittelu.

Mut sullakin on hyvä pointti ja hetkestä nauttiminenkin on hyvä & hieno asia.

Te vaan olette erilaisia ja koittakaa hyväksyä erilaisuutenne.

Vierailija
17/34 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitään noista asioista ei tarvitse tehdä etukäteen jouluna tai lomamatkalla seuraavaa lomamatkaa varten. Puhumattakaan siitä että edes tarkkaa kesälomakohtaa ei töistäni vahvisteta vielä moneen kuukauteen! Eli mitään tarkkoja aikatauluja ei edes voi varata. Eli hössötys on tarpeetonta. Ap

Pääsiäisenä ei voi suunnitella, kun haluat nauttia pääsiäisestä. Juhannuksena nautit juhannuksesta ja lopulta tulet sinne reissuunkin vain nauttimaan reissusta, kun muut on hoitaneet järjestelyt. Kyllähän noin voi tosiaan elää hetkessä. 

Joskus muuten matkalla tulee ihana haave seuraavaan reissuun liittyen. Se ei mitenkään himmennä tämän matkan nautintoa, lähinnä se toimii päinvastoin. Se tulee hyvästä fiiliksestä. Turhaan mä toki sulle tätä selitän. Ajattelemme asiasta hyvin eri tavoin ja onneksi Matkustamme eri seurueissa.

Vierailija
18/34 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomia matkailijoita ei kannata kritisoida. He ovat muita ylempänä ja vastuullisia tietysti. Vähintään 100 leimaa pitää olla passissa. Että äläpä lähde arvostelemaan

Vierailija
19/34 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni huvittaa nämä nk. sarjamatkustajat. 4 kertaa vuodessa eteläiseen Eurooppaan turistirysään. Viikko hengataan Suomi-baarissa. Tutustutaan toiseen suomalaiseen pariskuntaan. Vaihdetaan yhteistietoja ja suunnitellaan kotimaassa tapaamista. Tapaaminen yleensä ei tapahdu tai tapahtuu kerran. Sen kerran jälkeen huomataan, ettei siellä kotimaan baarissa yhdessä olekaan niin kivaa. 

Itsekin käyn turistirysissä noin kerran kahdessa vuodessa, mutta välttelen kaikkea kotimaahan liityyvää. 

Vierailija
20/34 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen paikka on tylsä, jos ei nyt harrasta talviliikuntaa. Ruokaa kauppakeskuksissa ilman elämyksiä.