Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten teillä on mahdollisuus lähteä nyt pakoon ulkomaille

Vierailija
03.03.2022 |

Millä aiotte elää siellä? Voitteko vain jättää työpaikkanne?
Missä asutte?

Vai onko kaikki jotain rikkaita osakesijoittajia, joilla on asuntoja useissa maissa (tyhjillään)?

Kommentit (339)

Vierailija
181/339 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyykö muut maat ottamaan vastaan Ukrainasta pakenevat ja mahdollisesti miljoona tai kaksi pakenevaa suomalaista?

Vierailija
182/339 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokralle Kanarialle. Siellä sitä ennnen koronaakin on oltu.

Ottakaa huomioon että sitten menettää Suomen Kela-etuudet, ellei käy kolmen kuukauden välein Suomessa.

Tietenkään esim. asumistukea ei sinne makseta. Käytännössä eläkeläiset voivat lähteä, tai jos on tarpeeksi rahnaa elämiseen.

Eikä missään nyt välttämättä ole ”turvassa”

Afrikkaan viidakkoon, ai niin. Siellä on myrkkyotuksia.

Jos Suomessa olisi tilanne että matkustaisit pakoon, et olisi enää turisti vaan p-lainen (sana joka bannataan täällä). Kanaria ei välttämättä ota sinua vastaan ja sitä olematonta turistilentoa minkä luulette sinne lentävän.

Turisti lähtee ajoissa, p-lainen vasta kun tilanne on jo päällä. Kannattaa miettiä, kumpi haluaa olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/339 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kid uttaak o venäl äiset oikeasti siviilejä?

Vierailija
184/339 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidan lopettaa palstailun kun tulee olo että asiat on niin huonosti että pitäisi paeta.

En haluaisi joutua sanomaan lapsille että juu oli sellainen maa kuin Suomi, mutta sitten kaikki pakenivat ja se onkin osa Suur-Venäjää

Minä taas en haluaisi joutua sanomaan lapselle, että sinulla oli jalat ja kaksi pikkusiskoa, mutta sitten rajat meni kiinni ja pommit vei.

Vierailija
185/339 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruotsin rajalle on 100 kilometriä. Jos tulee sota, niin työkone matkaan ja joen yli Ruotsiin. Sieltä voi sit miettiä, että lähdenkö lasten kanssa vanhemmilleni Englantiin vai jäädäänkö Ruotsiin lähemmäs miestä1. Mies joutuu varmasti sotaan, mutta ollaan sovittu että minä vien lapset pois täältä, jos tilanne oikeasti tulisi.

Oletko kuullut maanpuolustusvelvollisuudesta? Se tarkoittaa sitä, että jos olet 18-60 -vuotias, et ole menossa minnekään riippumatta siitä mitä sovit miehesi kanssa.

Maanpuolustusvelvollisuus koskee kaikkia Suomen kansalaisia ikään tai sukupuoleen katsomatta. Asevelvollisuudessa on noi ikärajat.

Jos näin niin aina parempi.

Vierailija
186/339 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystyykö muut maat ottamaan vastaan Ukrainasta pakenevat ja mahdollisesti miljoona tai kaksi pakenevaa suomalaista?

Ja sen jälkeen ruotsalaiset ja baltian maista pakenevat

Vierailija
187/339 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain rotat jättävät laivan ja nössöt tissiposket isänmaansa. Miettikää mitä olette saaneet ja miten voitte osoittaa kiitollisuutenne.

Saatiin sota ja kuolema. Tuli turhaan opiskeltua. Olisi pitänyt ryypätä ja olla hankkimatta perhettä.

Vierailija
188/339 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko sota oikeasti? Kertokaa!

Vierailija
189/339 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain rotat jättävät laivan ja nössöt tissiposket isänmaansa. Miettikää mitä olette saaneet ja miten voitte osoittaa kiitollisuutenne.

Mitä olen saanut? Sen saman, mitä olisin saanut syntyessäni johonkin muuhun sivistyneeseen EU-maahan. Ei Suomi ole mikään ylimaallinen onnela, vaikka moni niin näyttää kuvittelevan. Muissakin maissa voi saada korkeatasoisen koulutuksen, puhtaan juomaveden ja saada nauttia kauniista, puhtaasta luonnosta.

Vierailija
190/339 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä kaikilla on kaksoiskansalaisuus,pohjattomasti säästöjä ja tuttuja ulkomailla.Kaikilla tuntuu olevan helppoa lähteä.

Vierailija
191/339 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mahdollisuus paeta, mutta en lähde yhtään minnekään. Olen kyllästynyt elämään. Haluan kuolla. Joten miksi en menisi sotaan ja taistelisi, kun elämällä ei ole väliä.

Vierailija
192/339 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli l ähi iid än tulijoita oli ok haukkua

mutta kun suomalaiset tekee saman nii ei se mitää

Vierailija
193/339 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuolema ei muuten ole pahin mahdollinen kohtalo, paitsi kuolemanpelkoisille. Kun käyttää vähän mielikuvitusta niin löytää kymmenittäin paljon pahempiakin asioita.

Jep. Mutta useimmat näistäkin on tarjolla sodassa. Venäläiset on vielä tunnettuja siviileihin kohdistetuista julmuuksista. Osa sotastrategiaa, yritetään murtaa vihollinen. Ja tänne pitäisi lasten jäädä murhattavaksi ja naisten joukkoraiskattavaksi ja kidutettavaksi?

Ilmeisesti. Minä mieluummin elän sekä säilytän itsemääräämisoikeuteni. Moni ei ymmärrä, että sodassa tapahtuu siviileille muutakin kuin pommien putoamista niskaan.

Vierailija
194/339 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teillä kaikilla on kaksoiskansalaisuus,pohjattomasti säästöjä ja tuttuja ulkomailla.Kaikilla tuntuu olevan helppoa lähteä.

Siksi kyselin...

Vierailija
195/339 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko sota oikeasti? Kertokaa!

Ei sitä kukaan tavis tiedä. Toivon tietysti ettei tule! Mutta hyvä on aina varautua.

Vierailija
196/339 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä olen saanut? Sen saman, mitä olisin saanut syntyessäni johonkin muuhun sivistyneeseen EU-maahan. Ei Suomi ole mikään ylimaallinen onnela, vaikka moni niin näyttää kuvittelevan. Muissakin maissa voi saada korkeatasoisen koulutuksen, puhtaan juomaveden ja saada nauttia kauniista, puhtaasta luonnosta.

Ja muut maat on viime päivinä alkaneet näyttämään sivistyneemmiltä. Ukrainastakin autetaan naiset ja lapset evakkoon. Suomessa lällätellään jo etukäteen, että siellä on länsirajalla ukot rynkyt kädessä kun perheenäidit yrittää suojaan.

Vierailija
197/339 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja muut maat on viime päivinä alkaneet näyttämään sivistyneemmiltä. Ukrainastakin autetaan naiset ja lapset evakkoon. Suomessa lällätellään jo etukäteen, että siellä on länsirajalla ukot rynkyt kädessä kun perheenäidit yrittää suojaan.

:,,D

Vierailija
198/339 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokaa mulle,

kannattaako mun alkaa tehdä lähtöä?

Vierailija
199/339 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuolema ei muuten ole pahin mahdollinen kohtalo, paitsi kuolemanpelkoisille. Kun käyttää vähän mielikuvitusta niin löytää kymmenittäin paljon pahempiakin asioita.

Jep. Mutta useimmat näistäkin on tarjolla sodassa. Venäläiset on vielä tunnettuja siviileihin kohdistetuista julmuuksista. Osa sotastrategiaa, yritetään murtaa vihollinen. Ja tänne pitäisi lasten jäädä murhattavaksi ja naisten joukkoraiskattavaksi ja kidutettavaksi?

Ilmeisesti. Minä mieluummin elän sekä säilytän itsemääräämisoikeuteni. Moni ei ymmärrä, että sodassa tapahtuu siviileille muutakin kuin pommien putoamista niskaan.

Mitkä itsemääräämis oikeudet tai yksilönvapaudet? Mitä k.jankkaaja toteaisi tähän?

Vierailija
200/339 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ulkosuomalainen ja ensimmäisenä tulisi mieleen, että miten MÄ PÄÄSEN täältä Suomeen auttamaan.

Lepo vaan, ei sota yhtä miestä kaipaa.