Miten teillä on mahdollisuus lähteä nyt pakoon ulkomaille
Millä aiotte elää siellä? Voitteko vain jättää työpaikkanne?
Missä asutte?
Vai onko kaikki jotain rikkaita osakesijoittajia, joilla on asuntoja useissa maissa (tyhjillään)?
Kommentit (339)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä olen miettinyt että mihin ihmiset pakenee ja millä rahalla. Meillä ei ole säästössä miehen kanssa yhteensä kuin vajaa 60.000e puhdasta rahaa. Velaton koti on mutta siitä ei siinä tilanteessa hyötyä kun sen joutuu jättämään. Meillä ei autoakaa eikä ajokorttia kummallakaan. Hankalaa tulee olemaan. :/
Jos sota syttyy, ei ne päästä miehiä maasta. Voi olla ettei muitakaan koska maanpuolustusvelvollisuus
Uskomatonta että tälläiseen pakotetaan. Tuon pitäisi olla vapaaehtoista, ei kenenkään pitäisi olla pakko jäädä kuolemaan. :(
Nyt oli aivan käsittämätön kommentti. Jokaisella on velvollisuus puolustaa maataan tai parhaansa mukaan auttaa yhteiskunnan toiminnan säilyttämisessä ja uudelleenrakentamisessa.
Oletko todella sitä mieltä, että sotatilassa jokainen itse voisi päättää mikä olisi kivaa? Että voi vaan lähteä, jos on ikävää? Jääköön maa puolustamatta ja romahtakoon yhteiskunta, pääasia että kaikki on onnellisia?
Olen eri, mutta periaatteessa kyllä. Jos maanpuolustustahtoa ei yleisesti ole niin turha edes yrittää sotia. Jos tahtoa on, niin mihin tarvitaan pakkoa? Liekö niistä pahimmista panikoijista edes hyötyä?
Ja jos minut pakotettaisiin jäämään kolmen alle 5 v lapsen kanssa keskelle sotaa, niin minä suojelen niitä lapsia 24/7, ihan turha luulo että minä jätän lapset ja menen töihin. Vaikka täällä uhottaisiin pakottamisesta mitä.
Ihan kuin olisin lukenut saman kommentin toisesta ketjusta
Voi olla, tätä aihetta sivuavat ketjut poistuu täältä niin vikkelään ettei näissä meinaa pysyä kärryllä. Alkuosan taisin kyllä kirjoittaa hieman eri sanoin toiseen ketjuun.
Minä näkisin liian tiukalla politiikalla negatiivisia vaikutuksia myös niiden maanpuolustushaluisten taistelumotivaatioon. Monella perheenisällä se motivaatio nro 1 ei ole se maaläntti vaan perhe. Ajatellaan, että kyllä minä voin taistella kunhan perhe on turvassa. Mutta ääni voi vaihtua kellossa, jos ei vaimo ja lapset pääsekään turvaan vaan kommennetaan takaisin pommien alle.
Aika nössöä porukkaa täällä. Minä olen ajatellut, että niin kauan kuin elän, teen kaiken voitavani, että mahdollisen miehittäjän elämä täällä olisi mahdollisimman vittumaista. Tällainen viisikymppinen muija ei edes herätä epäilyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole lähdössä Suomesta pakoon ulkomaille, vaikka trolliarmeija kuinka siitä fantasioi.
Kertoo kyllä aika häiriintyneestä mielenlaadusta että tämmöisilläkin asioilla haetaan vain sitä omaa mielihyvää minkä saa trolleja kirjoittamalla.
Luulisi että nyt jos milloinkaan pitäisi olla toisten tukeminen ja yhteishenki mutta ilmeisesti joistain ihmisistä on tullut niin omahyväisen itsekkäitä että tämmöiset asiat nähdään jonain viihteenä.
Luovutetaanko Suomi nyt heti Venäjälle?
Uusi, vähän isompi Neuvostoliitto syntymässä.
Vierailija kirjoitti:
Vuokralle Kanarialle. Siellä sitä ennnen koronaakin on oltu.
Ottakaa huomioon että sitten menettää Suomen Kela-etuudet, ellei käy kolmen kuukauden välein Suomessa.
Tietenkään esim. asumistukea ei sinne makseta. Käytännössä eläkeläiset voivat lähteä, tai jos on tarpeeksi rahnaa elämiseen.
Eikä missään nyt välttämättä ole ”turvassa”
Afrikkaan viidakkoon, ai niin. Siellä on myrkkyotuksia.
Jos Suomessa olisi tilanne että matkustaisit pakoon, et olisi enää turisti vaan p-lainen (sana joka bannataan täällä). Kanaria ei välttämättä ota sinua vastaan ja sitä olematonta turistilentoa minkä luulette sinne lentävän.
Vierailija kirjoitti:
Aika nössöä porukkaa täällä. Minä olen ajatellut, että niin kauan kuin elän, teen kaiken voitavani, että mahdollisen miehittäjän elämä täällä olisi mahdollisimman vittumaista. Tällainen viisikymppinen muija ei edes herätä epäilyksiä.
Minulla on pieniä lapsia ja mikään ei tässä maailmassa ole niin tärkeää kuin he. Ei edes maa.
Onko nää trolleja vai suunnitellaanko lähtöä?
Asuntoa voi olla vaikeaa lyhyellä ajalla saada kaupaksi ja lentokoneeseen ei saa kauheasti tavaraa mukaan. Autoon vähän enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Onko nää trolleja vai suunnitellaanko lähtöä?
Asuntoa voi olla vaikeaa lyhyellä ajalla saada kaupaksi ja lentokoneeseen ei saa kauheasti tavaraa mukaan. Autoon vähän enemmän.
No ei kai sitä asuntoa ehdi myymään saati saa sota-aikaan kaupaksi. Tännehän se jää ja velat niskassa paetaan. Saa nähdä miten pitkälle voudin koura ulottuu.
Mutta kaikki nämä on sivuseikkoja silloin kun puhutaan todellisesta uhasta hengelle.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei lähde minnekään. Otetaan karhu vastaan ja jos sattuu, niin sitten sattuu. Te jotka selviydytte niin alatte sitten taas 50-luvulta peltotöillä. Siinä vaiheessa kun Suomi kaatuu niin kaatuu se lopulta Venäjäkin. Ja sitten tulee joku luonnonmullistus niin kuolee kaikki muutkin. Peace!
Tämä.
Tosin opettelen myös Venäjää, joten osaan antaa ryssälle kuokan käteen. Ja sitten kun se vähiten aavistaa, kalautan sitä sillä päähän
Vierailija kirjoitti:
Vuokralle Kanarialle. Siellä sitä ennnen koronaakin on oltu.
Ottakaa huomioon että sitten menettää Suomen Kela-etuudet, ellei käy kolmen kuukauden välein Suomessa.
Tietenkään esim. asumistukea ei sinne makseta. Käytännössä eläkeläiset voivat lähteä, tai jos on tarpeeksi rahnaa elämiseen.
Eikä missään nyt välttämättä ole ”turvassa”
Afrikkaan viidakkoon, ai niin. Siellä on myrkkyotuksia.
Suomessa pitää käydä 6kk välein jos haluaa säilyttää sosiaaliturvan. Ulkomailla työskentelevillä ei ole tarvetta käydä Suomessa tukien takia, sillä palkka juoksee. Takaisin Suomeen muutettaessa sosiaaliturva alkaa taas juosta normaalisti. Uskon, että monessa keski-Euroopan ja Pohjolan maissa on ja tulee myös olemaan tuvallisempaa kuin Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruotsin rajalle on 100 kilometriä. Jos tulee sota, niin työkone matkaan ja joen yli Ruotsiin. Sieltä voi sit miettiä, että lähdenkö lasten kanssa vanhemmilleni Englantiin vai jäädäänkö Ruotsiin lähemmäs miestä1. Mies joutuu varmasti sotaan, mutta ollaan sovittu että minä vien lapset pois täältä, jos tilanne oikeasti tulisi.
Oletko kuullut maanpuolustusvelvollisuudesta? Se tarkoittaa sitä, että jos olet 18-60 -vuotias, et ole menossa minnekään riippumatta siitä mitä sovit miehesi kanssa.
Maanpuolustusvelvollisuus koskee kaikkia Suomen kansalaisia ikään tai sukupuoleen katsomatta. Asevelvollisuudessa on noi ikärajat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva että tähän asti on kelvanneet kaikki vapaan maan edut. Otetaanpa teiltä sitten kansalaisuus pois kun lähdette. Ymmärrän jos lapset halutaan saattaa jonnekin turvaan, mutta aikuiset...HÄVETKÄÄ JO!!!!!
Ne on trolleja. Medialukutaito hoi! Ei oikea suomalainen noin vain maataan jätä.
Vaikea uskoa kun olen viime päivinä lukenut sellaisen määrän näitä pakenevien kommentteja ja vielä kohtuuhyvällä suomella kirjoitettuna. Ymmärrän jos vanhukset ja lapset pakenevat, en muita.
T. Se aiempi kirjoittaja
Kuolema ei muuten ole pahin mahdollinen kohtalo, paitsi kuolemanpelkoisille. Kun käyttää vähän mielikuvitusta niin löytää kymmenittäin paljon pahempiakin asioita.
Pitäisikö jo oikeasti olla harkitsemassa lähtöä....
Vain rotat jättävät laivan ja nössöt tissiposket isänmaansa. Miettikää mitä olette saaneet ja miten voitte osoittaa kiitollisuutenne.
Taidan lopettaa palstailun kun tulee olo että asiat on niin huonosti että pitäisi paeta.
En haluaisi joutua sanomaan lapsille että juu oli sellainen maa kuin Suomi, mutta sitten kaikki pakenivat ja se onkin osa Suur-Venäjää
Vierailija kirjoitti:
Kuolema ei muuten ole pahin mahdollinen kohtalo, paitsi kuolemanpelkoisille. Kun käyttää vähän mielikuvitusta niin löytää kymmenittäin paljon pahempiakin asioita.
Jep. Mutta useimmat näistäkin on tarjolla sodassa. Venäläiset on vielä tunnettuja siviileihin kohdistetuista julmuuksista. Osa sotastrategiaa, yritetään murtaa vihollinen. Ja tänne pitäisi lasten jäädä murhattavaksi ja naisten joukkoraiskattavaksi ja kidutettavaksi?
Kannattaa imettää. Kriisin aikana voi olla vaikeaa saada korviketta.