Miten teillä on mahdollisuus lähteä nyt pakoon ulkomaille
Millä aiotte elää siellä? Voitteko vain jättää työpaikkanne?
Missä asutte?
Vai onko kaikki jotain rikkaita osakesijoittajia, joilla on asuntoja useissa maissa (tyhjillään)?
Kommentit (339)
Pelottaa pystynkö elättämään 3 lasta hanttihommilla jos olen vielä leskikin.
Onko varaa kouluttaa lapset?
Juu, ei otettu sotaa huomioon lapsilukua miettiessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä olen saanut? Sen saman, mitä olisin saanut syntyessäni johonkin muuhun sivistyneeseen EU-maahan. Ei Suomi ole mikään ylimaallinen onnela, vaikka moni niin näyttää kuvittelevan. Muissakin maissa voi saada korkeatasoisen koulutuksen, puhtaan juomaveden ja saada nauttia kauniista, puhtaasta luonnosta.
Mitä ihmettä? Minä nyt satun olemaan suomalainen, ja siksi olen saanut nuo hyvät asiat juuri Suomesta ja muutenkin itselleni tärkeät asiat ja ihmiset ovat suurimmaksi osaksi Suomessa. Irlantilaiselle varmaan se Irlanti on tärkein ja sitä rataa. suomalaiset haluavat puolustaa Suomea ja Irlantilaiset taas Irlantia. En usko että suomalaisilla on kovin korkea maanpuolustustahto Irlannin puolustamiseen tai päinvastoin. Ja vaikkei Ukraina mikään pohjoismainen hyvinvointivaltio olekaan ollut, näyttääpä heillä myös olevan aikamoista halua oman maan puolustamiseen.
Samoin kuin sinä, minäkin olen suomalainen ja olen saanut nuo asiat juuri Suomesta. En silti väitä, että tämä maa olisi jokin erityinen onnela enkä koe mielekkääksi uhrautua sen puolesta. Ei täällä ole mitään sen hienompaa kuin muissakaan sivistysmaissa.
Tämä. Kyllä kuolema on vähän turhan kova hinta koulutuksesta. Alkaa ne jenkkien tähtitieteelliset lukukausimaksutkin kalveta rinnalla.
Meillä on koti etelä-Euroopassa, sukua Portugalissa länsirannikolla ja jos oikein tiukkaa tulee jatketaan sukulaisiin Karibialle.
Miehen työ kulkee mukana (samoin aikuisten lasten) ja minä olen jo eläkkeellä. Helppo lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pystyykö muut maat ottamaan vastaan Ukrainasta pakenevat ja mahdollisesti miljoona tai kaksi pakenevaa suomalaista?
Ukrainaan suhteutettuna jotain satatuhatta, siellä on 44 miljoonaa väestö.
No eikös täältä ole ketjujen perusteella lähdössä noin puolet ja osa miehistäkin yrittää
Täällä on muutama kymmenen keskustelijaa.
Mistä tiedät?
Vierailija kirjoitti:
Meillä on koti etelä-Euroopassa, sukua Portugalissa länsirannikolla ja jos oikein tiukkaa tulee jatketaan sukulaisiin Karibialle.
Miehen työ kulkee mukana (samoin aikuisten lasten) ja minä olen jo eläkkeellä. Helppo lähteä.
Kivat sulle...
En todellakaan lähde mihinkään.
Mitä te höpisette että millä elätte? Sota ja ehkä sodan uhkakin ovat syitä hakea ja saada turvapaikka. Joten silloin vastaanottava maa tarjoaa asumisen ja perustoimeentulon. Sitten siellä autetaan kotoutumaan.
Vierailija kirjoitti:
Aika monella on etätyömahdollisuus. Mulla on työkavereita, jotka asuvat kaikki talvet Espanjassa.
miten te niitä etätöitä tekisitte, saattaisi tietoyhteydet olla alhaalla. sodan syttyessä joku apina luulee ajavansa kaivurillaan ruotsiin, ei todellakaan ajaisi rajat olisi kiinni. mää tekisin etätöitä mulla on piiitkät kädet voi jeesus teidän kuvitelmille. onko noin lapsellisia aikuisia olemassa?
Olen alkanut kävelylenkkeillä päivittäin, jos tarvitsee lähteä pakoon.
Pitää alkaa kävelyttää myös lapsia, että jaksavat
Mulla on taas tullut semmonen rauha. Jos sota syttyy, autan minkä pystyn. Mulla ei ole lapsia, mutta sen takia et teidän lapsille edes olis jotain.
Joskus kun kuuntelee näitä juttuja, niin mietin et jos niiden lapsien vanhemmat eivät edes välitä millaisen tulevaisuuden ne haluaa niille lapsilleen, niin miks Mä välitän. Mut joo, nämä on jänniä juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika monella on etätyömahdollisuus. Mulla on työkavereita, jotka asuvat kaikki talvet Espanjassa.
miten te niitä etätöitä tekisitte, saattaisi tietoyhteydet olla alhaalla. sodan syttyessä joku apina luulee ajavansa kaivurillaan ruotsiin, ei todellakaan ajaisi rajat olisi kiinni. mää tekisin etätöitä mulla on piiitkät kädet voi jeesus teidän kuvitelmille. onko noin lapsellisia aikuisia olemassa?
Niin joo totta
Vierailija kirjoitti:
Mulla on taas tullut semmonen rauha. Jos sota syttyy, autan minkä pystyn. Mulla ei ole lapsia, mutta sen takia et teidän lapsille edes olis jotain.
Joskus kun kuuntelee näitä juttuja, niin mietin et jos niiden lapsien vanhemmat eivät edes välitä millaisen tulevaisuuden ne haluaa niille lapsilleen, niin miks Mä välitän. Mut joo, nämä on jänniä juttuja.
Arvostan sinua
Tää etätyö on hauska juttu varsinki jos on suomalaisella firmalla. Ööö, kuinkahan kauan ne pyörii ihan vaan normaalisti jos tulis sota.
Vierailija kirjoitti:
Eli l ähi iid än tulijoita oli ok haukkua
mutta kun suomalaiset tekee saman nii ei se mitää
Suomalaiset eivät pakene maailman ääriin. Lisäksi emme pakene täysin eri kulttuuriin, emmekä radikalisoidu.
Tarviiko lapsilla olla passit jos pitää paeta?
Vierailija kirjoitti:
Tää etätyö on hauska juttu varsinki jos on suomalaisella firmalla. Ööö, kuinkahan kauan ne pyörii ihan vaan normaalisti jos tulis sota.
Ei varmaan etäyhteydet pelittäis sotatilanteessa kovin kauaa ja missä pilvessä tiedot on ja mitäs jos konesalit yms.pommitetaan? Ja sähköverkot halvaannutetaan yms.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ulkosuomalainen ja ensimmäisenä tulisi mieleen, että miten MÄ PÄÄSEN täältä Suomeen auttamaan.
Näin se menee monilla naisilla. Miehenä arvostan sen verran omaa elämääni, että olen lähinnä tyytyväinen, ettei siellä ole enää sukulaisia jotka eivät itse pärjäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli l ähi iid än tulijoita oli ok haukkua
mutta kun suomalaiset tekee saman nii ei se mitääSuomalaiset eivät pakene maailman ääriin. Lisäksi emme pakene täysin eri kulttuuriin, emmekä radikalisoidu.
Muuten vaan Ruotsissa tapeltiin, heiluteltiin puukkoa ja juopiteltiin
Tilasin itselleni aurinkolaturin ja paristokäytröisen radion,olenko sekaisin
Täällä on muutama kymmenen keskustelijaa.