Miten teillä on mahdollisuus lähteä nyt pakoon ulkomaille
Millä aiotte elää siellä? Voitteko vain jättää työpaikkanne?
Missä asutte?
Vai onko kaikki jotain rikkaita osakesijoittajia, joilla on asuntoja useissa maissa (tyhjillään)?
Kommentit (339)
Vierailija kirjoitti:
Mitä olen saanut? Sen saman, mitä olisin saanut syntyessäni johonkin muuhun sivistyneeseen EU-maahan. Ei Suomi ole mikään ylimaallinen onnela, vaikka moni niin näyttää kuvittelevan. Muissakin maissa voi saada korkeatasoisen koulutuksen, puhtaan juomaveden ja saada nauttia kauniista, puhtaasta luonnosta.
Mitä ihmettä? Minä nyt satun olemaan suomalainen, ja siksi olen saanut nuo hyvät asiat juuri Suomesta ja muutenkin itselleni tärkeät asiat ja ihmiset ovat suurimmaksi osaksi Suomessa. Irlantilaiselle varmaan se Irlanti on tärkein ja sitä rataa. suomalaiset haluavat puolustaa Suomea ja Irlantilaiset taas Irlantia. En usko että suomalaisilla on kovin korkea maanpuolustustahto Irlannin puolustamiseen tai päinvastoin. Ja vaikkei Ukraina mikään pohjoismainen hyvinvointivaltio olekaan ollut, näyttääpä heillä myös olevan aikamoista halua oman maan puolustamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuolema ei muuten ole pahin mahdollinen kohtalo, paitsi kuolemanpelkoisille. Kun käyttää vähän mielikuvitusta niin löytää kymmenittäin paljon pahempiakin asioita.
Jep. Mutta useimmat näistäkin on tarjolla sodassa. Venäläiset on vielä tunnettuja siviileihin kohdistetuista julmuuksista. Osa sotastrategiaa, yritetään murtaa vihollinen. Ja tänne pitäisi lasten jäädä murhattavaksi ja naisten joukkoraiskattavaksi ja kidutettavaksi?
Ilmeisesti. Minä mieluummin elän sekä säilytän itsemääräämisoikeuteni. Moni ei ymmärrä, että sodassa tapahtuu siviileille muutakin kuin pommien putoamista niskaan.
Tämä. Kun se kuolema ei tosiaan ole ainoa kauhu mitä sodalla on tarjota. Nopea kuolema voi olla jopa armollisimpia sotakohtaloita.
Vierailija kirjoitti:
Pystyykö muut maat ottamaan vastaan Ukrainasta pakenevat ja mahdollisesti miljoona tai kaksi pakenevaa suomalaista?
Ukrainaan suhteutettuna jotain satatuhatta, siellä on 44 miljoonaa väestö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ulkosuomalainen ja ensimmäisenä tulisi mieleen, että miten MÄ PÄÄSEN täältä Suomeen auttamaan.
Lepo vaan, ei sota yhtä miestä kaipaa.
Totta. Ei puolustusvoimilla ole sen kummempia suunnitelmia ulkosuomalaisille ihan heti alussa ainakaan.
"Puolustusvoimien mielestä ulkosuomalaisilla ei myöskään ole roolia Suomessa kriisin sattuessa.
– Jos heille ei ole tullut kirjettä, heillä ei myöskään erittäin todennäköisesti ole täällä tehtävää, [pääesikunnan tiedotuspäällikkö Eero] Karhuvaara sanoo.
Karhuvaaran mukaan syynä on muun muassa ulkomailla asuvien reserviläisten pieni määrä.
– Heitä on sen verran, etteivät he vaikuta Suomen puolustukseen ratkaisevasti."
Ei ole säästöjä eikä paljon tulojakaan eli en lähde mihinkään ennenkuin pääsee tur va paigan hakijana jostain rajan yli. Sitten elän niinkuin ne siellä kohde maassa antavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyttäremme asuu ulkomailla, joten meidän on helppo mennä sinne milloin tahansa. Teemme työt nytkin etänä, ihan sama missä me ne teemme. Lisäksi saamme sijoituksista noin 3 tonnia kuussa.
Ainoa ongelma on nuorimman lapsen koulunkäynti, mutta osaa kyllä englantia hyvin, joten eiköhän sekin järjesty.
Ja kyseinen maa siis ottaa ulkomaalaisia asumaan ihan tuosta vaan, kun vain menee?
Oletko kuullut EU:sta?
Miehelläni on kahden Länsi- Euroopan maan passi (ei siis ole suomalainen) ja tietty sukua siellä, pakataan auto ja lähdetään matkaan, ei siinä muuta. Ei jäädä tänne alaikäisten lasten kanssa tykin ruuaksi jos tosi paikka tulee. Voin tehdä etätyötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pystyykö muut maat ottamaan vastaan Ukrainasta pakenevat ja mahdollisesti miljoona tai kaksi pakenevaa suomalaista?
Ukrainaan suhteutettuna jotain satatuhatta, siellä on 44 miljoonaa väestö.
No eikös täältä ole ketjujen perusteella lähdössä noin puolet ja osa miehistäkin yrittää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuolema ei muuten ole pahin mahdollinen kohtalo, paitsi kuolemanpelkoisille. Kun käyttää vähän mielikuvitusta niin löytää kymmenittäin paljon pahempiakin asioita.
Jep. Mutta useimmat näistäkin on tarjolla sodassa. Venäläiset on vielä tunnettuja siviileihin kohdistetuista julmuuksista. Osa sotastrategiaa, yritetään murtaa vihollinen. Ja tänne pitäisi lasten jäädä murhattavaksi ja naisten joukkoraiskattavaksi ja kidutettavaksi?
Ilmeisesti. Minä mieluummin elän sekä säilytän itsemääräämisoikeuteni. Moni ei ymmärrä, että sodassa tapahtuu siviileille muutakin kuin pommien putoamista niskaan.
Mitkä itsemääräämis oikeudet tai yksilönvapaudet? Mitä k.jankkaaja toteaisi tähän?
Itsemääräämisoikeudella viittasin toisen kirjoittajan mainitsemiin joukkoraiskauksiin, joita kohdistetaan siviileihin.
Tällainen vakava asia, ja palstalla sananvapautta rajoitetaan. Surullista. P...nin puolesta pelaamista.
Tukholman profetiassa sanotaan, että sitten kun sota täällä syttyy, ei kukaan ota vastaan pakolaisianne, niinkuin ette tekään niitä halunneet ottaa. Siis 1984 vastaanotettu profetia.
Tulee nälkä ja viljelymaat tuhoutuvat täällä ja Euroopassa. Venäjä etenee Saksaan saakka ja sotilaat makaavat polvillaan maassa.
Venäjän armeija on voimaltaan odottamattoman suuri ja venäjän sotilas kävelee kymijoelta Ouluun halkaisten Suomen kahtia noustessaan "lännestä tulevia kuninkaita" vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Tukholman profetiassa sanotaan, että sitten kun sota täällä syttyy, ei kukaan ota vastaan pakolaisianne, niinkuin ette tekään niitä halunneet ottaa. Siis 1984 vastaanotettu profetia.
Tulee nälkä ja viljelymaat tuhoutuvat täällä ja Euroopassa. Venäjä etenee Saksaan saakka ja sotilaat makaavat polvillaan maassa.
Venäjän armeija on voimaltaan odottamattoman suuri ja venäjän sotilas kävelee kymijoelta Ouluun halkaisten Suomen kahtia noustessaan "lännestä tulevia kuninkaita" vastaan.
Tästä nyt ei kukaan tajua mitään. Lääkkeet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä olen saanut? Sen saman, mitä olisin saanut syntyessäni johonkin muuhun sivistyneeseen EU-maahan. Ei Suomi ole mikään ylimaallinen onnela, vaikka moni niin näyttää kuvittelevan. Muissakin maissa voi saada korkeatasoisen koulutuksen, puhtaan juomaveden ja saada nauttia kauniista, puhtaasta luonnosta.
Mitä ihmettä? Minä nyt satun olemaan suomalainen, ja siksi olen saanut nuo hyvät asiat juuri Suomesta ja muutenkin itselleni tärkeät asiat ja ihmiset ovat suurimmaksi osaksi Suomessa. Irlantilaiselle varmaan se Irlanti on tärkein ja sitä rataa. suomalaiset haluavat puolustaa Suomea ja Irlantilaiset taas Irlantia. En usko että suomalaisilla on kovin korkea maanpuolustustahto Irlannin puolustamiseen tai päinvastoin. Ja vaikkei Ukraina mikään pohjoismainen hyvinvointivaltio olekaan ollut, näyttääpä heillä myös olevan aikamoista halua oman maan puolustamiseen.
Samoin kuin sinä, minäkin olen suomalainen ja olen saanut nuo asiat juuri Suomesta. En silti väitä, että tämä maa olisi jokin erityinen onnela enkä koe mielekkääksi uhrautua sen puolesta. Ei täällä ole mitään sen hienompaa kuin muissakaan sivistysmaissa.
Vierailija kirjoitti:
Käykää äänestämässä
En lähde mihinkään. Minulla ei ole lapsia, enkä halua elää vain itseäni varten. Kuolema tulee kaikille ennen pitkää, joten miksi en tekisi jotain hyödyllistä nyt ollessani täällä pallolla.
Olen terve, hyvässä kunnossa ja pää kestää, joten ottaisin mielelläni jonkin tehtävän.
Vierailija kirjoitti:
Iisalmen profetiassa vuodelta 1989 taas sanotaan että "idän uhma ei Pohjolaa kaada, ei koskaan voi kunniaa saada". Kumpaa tässä nyt pitäisi sitten uskoa ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain rotat jättävät laivan ja nössöt tissiposket isänmaansa. Miettikää mitä olette saaneet ja miten voitte osoittaa kiitollisuutenne.
Ja muut maat on viime päivinä alkaneet näyttämään sivistyneemmiltä. Ukrainastakin autetaan naiset ja lapset evakkoon. Suomessa lällätellään jo etukäteen, että siellä on länsirajalla ukot rynkyt kädessä kun perheenäidit yrittää suojaan.
Kyllä. Monestakin kommentista kuultaa läpi suomalainen kiusaamismentaliteetti ja halu rangaista kanssaihmisiä. Tällaiseen mentaliteettiin en ole törmännyt muualla.
Voiko ulkomailla kouluttautua uudestaan? Onko se kallista?
Tulee. Pravdassa "pohjustetaan" jo tsepuolustuksellista operaatiota Baltiaan väittämällä, että siellä on ydinaseita.
Samaa väitettä käytettiin oikeuttamaan operaatio Ukraainaan
Nyt alkaa ollaa viime hetket lähteä rauhassa. Lähtisin itse, jos olisi vähemmän velkaa ja enemmän varaa.