Miten teillä on mahdollisuus lähteä nyt pakoon ulkomaille
Millä aiotte elää siellä? Voitteko vain jättää työpaikkanne?
Missä asutte?
Vai onko kaikki jotain rikkaita osakesijoittajia, joilla on asuntoja useissa maissa (tyhjillään)?
Kommentit (339)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä olen miettinyt että mihin ihmiset pakenee ja millä rahalla. Meillä ei ole säästössä miehen kanssa yhteensä kuin vajaa 60.000e puhdasta rahaa. Velaton koti on mutta siitä ei siinä tilanteessa hyötyä kun sen joutuu jättämään. Meillä ei autoakaa eikä ajokorttia kummallakaan. Hankalaa tulee olemaan. :/
Jos sota syttyy, ei ne päästä miehiä maasta. Voi olla ettei muitakaan koska maanpuolustusvelvollisuus
Uskomatonta että tälläiseen pakotetaan. Tuon pitäisi olla vapaaehtoista, ei kenenkään pitäisi olla pakko jäädä kuolemaan. :(
Nyt oli aivan käsittämätön kommentti. Jokaisella on velvollisuus puolustaa maataan tai parhaansa mukaan auttaa yhteiskunnan toiminnan säilyttämisessä ja uudelleenrakentamisessa.
Oletko todella sitä mieltä, että sotatilassa jokainen itse voisi päättää mikä olisi kivaa? Että voi vaan lähteä, jos on ikävää? Jääköön maa puolustamatta ja romahtakoon yhteiskunta, pääasia että kaikki on onnellisia?
Olen eri, mutta periaatteessa kyllä. Jos maanpuolustustahtoa ei yleisesti ole niin turha edes yrittää sotia. Jos tahtoa on, niin mihin tarvitaan pakkoa? Liekö niistä pahimmista panikoijista edes hyötyä?
Ja jos minut pakotettaisiin jäämään kolmen alle 5 v lapsen kanssa keskelle sotaa, niin minä suojelen niitä lapsia 24/7, ihan turha luulo että minä jätän lapset ja menen töihin. Vaikka täällä uhottaisiin pakottamisesta mitä.
Vierailija kirjoitti:
Ruotsin rajalle on 100 kilometriä. Jos tulee sota, niin työkone matkaan ja joen yli Ruotsiin. Sieltä voi sit miettiä, että lähdenkö lasten kanssa vanhemmilleni Englantiin vai jäädäänkö Ruotsiin lähemmäs miestä1. Mies joutuu varmasti sotaan, mutta ollaan sovittu että minä vien lapset pois täältä, jos tilanne oikeasti tulisi.
Oletko kuullut maanpuolustusvelvollisuudesta? Se tarkoittaa sitä, että jos olet 18-60 -vuotias, et ole menossa minnekään riippumatta siitä mitä sovit miehesi kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Porukka mukavasti unohtanut maanpuolustusvelvollisuuden, joka koskee kaikkia sukupuolesta riippumatta. Ts. kukaan ei lähtisi pakoon mihinkään paitsi ehkä vankilaan. Googlettakaa mikäli ette tiedä mitä maanpuolustusvelvollisuus tarkoittaa. Vinkkinä että se on eri asia kuin asevelvollisuus.
Kyllä lähtee kun tajuaa lähteä ajoissa, ei vasta sitten kun kriisi on jo päällä.
Jokos me evakoidaan halukkaat Ruotsiin, Norjaan ja Kanarian saarille ja toivotetaan Iivanat tervetulleiksi ihan ilman sotimista? Vai soitetaanko Putlerille heti ja ne lähtee, ketkä ehtii ja voi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä olen miettinyt että mihin ihmiset pakenee ja millä rahalla. Meillä ei ole säästössä miehen kanssa yhteensä kuin vajaa 60.000e puhdasta rahaa. Velaton koti on mutta siitä ei siinä tilanteessa hyötyä kun sen joutuu jättämään. Meillä ei autoakaa eikä ajokorttia kummallakaan. Hankalaa tulee olemaan. :/
Jos sota syttyy, ei ne päästä miehiä maasta. Voi olla ettei muitakaan koska maanpuolustusvelvollisuus
Uskomatonta että tälläiseen pakotetaan. Tuon pitäisi olla vapaaehtoista, ei kenenkään pitäisi olla pakko jäädä kuolemaan. :(
Nyt oli aivan käsittämätön kommentti. Jokaisella on velvollisuus puolustaa maataan tai parhaansa mukaan auttaa yhteiskunnan toiminnan säilyttämisessä ja uudelleenrakentamisessa.
Oletko todella sitä mieltä, että sotatilassa jokainen itse voisi päättää mikä olisi kivaa? Että voi vaan lähteä, jos on ikävää? Jääköön maa puolustamatta ja romahtakoon yhteiskunta, pääasia että kaikki on onnellisia?
Olen eri, mutta periaatteessa kyllä. Jos maanpuolustustahtoa ei yleisesti ole niin turha edes yrittää sotia. Jos tahtoa on, niin mihin tarvitaan pakkoa? Liekö niistä pahimmista panikoijista edes hyötyä?
Ja jos minut pakotettaisiin jäämään kolmen alle 5 v lapsen kanssa keskelle sotaa, niin minä suojelen niitä lapsia 24/7, ihan turha luulo että minä jätän lapset ja menen töihin. Vaikka täällä uhottaisiin pakottamisesta mitä.
Ihan kuin olisin lukenut saman kommentin toisesta ketjusta
Vierailija kirjoitti:
Hei kertokaa nyt että mistä tiedätte, milloin lähteä?
Eikä kelpaa vastaus että tiedätte vaan
No tätäkin Venäjän hyökkäystä Ukrainaan ennustettiin jo viikkojen ajan. Ja nythän tiedetään että sitä lykättiin vain olympialaisten takia Kiinan pyynnöstä. Satelliittikuvista nähtiin, missä Venäjän joukot olivat ja paljonko niitä oli. Tiedustelu toimi hyvin ja suunnitelmista tiedettiin. Ainoa vaan, että ukrainalaiset itse eivät jaksaneet uskoa siihen. Meidän kannattaa olla viisaampia.
Ei hyökkäys yhtäkkiä pääse alkamaan. Merkkejä on ja jenkkien tiedustelut toimii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ette edelleen vastanneet että miten elätte sitten ulkomailla?
Sotatilassa sinne ei niin vaan pääsekkään ja jos lähdette nyt, niin kyllä voi rahat loppua, jos ei perillä löydy töitä. Ja aiotteko asua teltassa? Eikä muilla mailla ole velvollisuutta elättää, lähettävät teidät vielä takaisin...
Tässä taloustilanteessa töiden löytäminen ei ole niin itsestään selvää.Mä vastasin jo aiemmin eli etätöitä tekemällä. Jos on etätyö, ei ole väliä, missä fyysisesti töitä tekee.
Aika monessa työssä konttorilla joutuu kumminkin käymään
Ehkä joku instatypy? Kummallinen ajatus että täältä niin vain lähdettäisiin jos hätätilanne olisi päällä. Ja jos täällä kahakka syntyisi, Ruotsi ei olisi yhtään sen turvallisempi paikka. Eiköhän lentolikkenne ja rajat olisi ensi tilassa kiinni.
Vuokralle Kanarialle. Siellä sitä ennnen koronaakin on oltu.
Ottakaa huomioon että sitten menettää Suomen Kela-etuudet, ellei käy kolmen kuukauden välein Suomessa.
Tietenkään esim. asumistukea ei sinne makseta. Käytännössä eläkeläiset voivat lähteä, tai jos on tarpeeksi rahnaa elämiseen.
Eikä missään nyt välttämättä ole ”turvassa”
Afrikkaan viidakkoon, ai niin. Siellä on myrkkyotuksia.
Jos hyökkää Suomeen niin otamme menetetyt alueet takaisin!
Jos Venäjä on viisas, se miehittää ensin Itärajan ja sitten Ruotsin. Vasta sen jälkeen Suomen. Käyttävät ns karkulaisia ihmiskilpinä niin ei tarvitse edes sotia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Porukka mukavasti unohtanut maanpuolustusvelvollisuuden, joka koskee kaikkia sukupuolesta riippumatta. Ts. kukaan ei lähtisi pakoon mihinkään paitsi ehkä vankilaan. Googlettakaa mikäli ette tiedä mitä maanpuolustusvelvollisuus tarkoittaa. Vinkkinä että se on eri asia kuin asevelvollisuus.
Kyllä lähtee kun tajuaa lähteä ajoissa, ei vasta sitten kun kriisi on jo päällä.
Kun kutsu käy niin on palattava Suomeen. Eli jollei maanpuolustus kiinnosta niin kannattaa muuttaa maahan, joka ei palauta rikollisia Suomeen. Elintaso niissä ei tosin ole hääppöinen.
Vierailija kirjoitti:
Velvollisuus paperilla on eri asia kuin käytäntö. Kukaan ei etukäteen tiedä, miten tehokkaasti tullaa valvomaan länsirajaa, millä kriteereillä sieltä käännytetään ja laitetaanko oikeasti resursseja siviilien metsästämiseen mökeiltä/sukulaisilta yms.
En ole syntynyt Suomessa ja hipiäkin on tummempi kuin tavan suomalaisella, mutta olen Suomen kansalainen, ja rakastan tätä maata, näitä ihmisiä ja tätä kulttuuria. Olen vapaaehtoisen asepalveluksen suorittanut ja vannonut sotilasvalan.
Minä en lähde täältä muualle, kuin rajalle vihollista vastaan jos tarve tulee. Jos kuolen niin vien mukanani niin monta vihollista kuin pystyn.
Vierailija kirjoitti:
EU-säännöt eivät velvoita kohdemaata myöntämään toimeentulotukea tai muuta sosiaaliturvaa työnhakijoille, jotka ovat maassa ensi kertaa työnhaussa.
https://www.google.com/amp/s/europa.eu/youreurope/citizens/work/unemploy...
Vaan jos menee töihin, saa palkkaa. Ja jos menee turvapaikanhakijana, majoitetaan ja ruokitaan ja rahaakin saa.
Vierailija kirjoitti:
Vuokralle Kanarialle. Siellä sitä ennnen koronaakin on oltu.
Ottakaa huomioon että sitten menettää Suomen Kela-etuudet, ellei käy kolmen kuukauden välein Suomessa.
Tietenkään esim. asumistukea ei sinne makseta. Käytännössä eläkeläiset voivat lähteä, tai jos on tarpeeksi rahnaa elämiseen.
Eikä missään nyt välttämättä ole ”turvassa”
Afrikkaan viidakkoon, ai niin. Siellä on myrkkyotuksia.
Maksetaanko muissa EU-maissa lääkekorvauksia? Muille EU-kansalaisille siis. Erityiskorvausta ei varmaan saa. Insuliini on kallista, jos ei saa kunnon korvauksia. Voiko diabeetikot lähteä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koittakaa mennä jo. Takaisin ei tarvitse tulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koittakaa mennä jo. Takaisin ei tarvitse tulla.
Samaa mieltä. Kiitos!
Jos jäätte niin täällä on vähemmän puolustamisen arvoista.
Kyllä. Ajattelin ennen toisin, mutta nyt kun tässä alkaa hiukan ikää jo tulla, olen järkytyksekseni tajunnut että me tavikset todella olemme pelkkiä uhrattavia pelinappuloita. Rohkeus ja kunnia ovat tietysti hienoja asioita, mutta eivätpä juhlapuheet ja muistomerkit paljoa kuollutta tai hänen omaisiaan lämmitä. Mieluummin elän ja pelastan läheiseni.