Miten teillä on mahdollisuus lähteä nyt pakoon ulkomaille
Millä aiotte elää siellä? Voitteko vain jättää työpaikkanne?
Missä asutte?
Vai onko kaikki jotain rikkaita osakesijoittajia, joilla on asuntoja useissa maissa (tyhjillään)?
Kommentit (339)
Vierailija kirjoitti:
Jos ydinsota tulisi niin et olisi sen enempää turvassa muuallakaan maailmassa.
Tuskinpa Helsinkiin suunnatut ydiniskut sentään koko maailmaa tuhoaisivat. USA tuskin ryhtyisi ydinsotaan pienen Suomen vuoksi.
Suomen lain mukaan jokainen täysi-ikäinen kansalainen on maanpuolustusvelvollinen, naiset mukaan lukien. Onko päässyt unohtumaan, mitä viime sodissa kävi rintamakarkureille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää etätyö on hauska juttu varsinki jos on suomalaisella firmalla. Ööö, kuinkahan kauan ne pyörii ihan vaan normaalisti jos tulis sota.
Ei varmaan etäyhteydet pelittäis sotatilanteessa kovin kauaa ja missä pilvessä tiedot on ja mitäs jos konesalit yms.pommitetaan? Ja sähköverkot halvaannutetaan yms.
Huomioi, että suomalainen voi olla töissä ulkomaisessa firmassa. Miksei esim. Saksan ja Norjan välillä olisi nettiyhteyttä? Sitten jos todella käydään kolmatta maailmansotaa ydinaseilla, niin ihan totta, ei täällä kukaan ole turvassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole syntynyt Suomessa ja hipiäkin on tummempi kuin tavan suomalaisella, mutta olen Suomen kansalainen, ja rakastan tätä maata, näitä ihmisiä ja tätä kulttuuria. Olen vapaaehtoisen asepalveluksen suorittanut ja vannonut sotilasvalan.
Minä en lähde täältä muualle, kuin rajalle vihollista vastaan jos tarve tulee. Jos kuolen niin vien mukanani niin monta vihollista kuin pystyn.Olet enemmän suomalainen kuin nämä karkuun juoksevat v*lliper***t yhteensä!
Jos suomalaisuus on vapaaehtoisesti itsensä tapattamista, niin mieluusti irtisanoudun siitä. Kuinka indoktrinoituja te oikein olette?
Vierailija kirjoitti:
Suomen lain mukaan jokainen täysi-ikäinen kansalainen on maanpuolustusvelvollinen, naiset mukaan lukien. Onko päässyt unohtumaan, mitä viime sodissa kävi rintamakarkureille?
Ulkomaille joi lähteä turistina rauhan aikana ja jäädä sinne. Ainakaan naisia ei sieltä kukaan tule hakemaan kotimaahan, tuskinpa miehiäkään PV:n tiedotteen mukaan.
Mun kaveri lähti Kanadaan viime viikolla mahdollista sotaa jo pakoon. Hänellä asuu sukua siellä. Itse en voisi lähteä, rakastan maatani niin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Todellakin tiedän mitä kävi. Säälittävät, halveksittavat pelkurit unohtivat mitä varten siellä ylipäänsä taisteltiin, ja alkoivat tappaa omista riveistä niitä sotaan liian herkkiä nuoria joiden pää ei kestänyt rintamaa. Niitä kaikkein heikoimpia. Juuri niitä, joita olisi pitänyt puolustaa. Tämä ketju paljastaa, että moni on samalla linjalla edelleen. Nyt se ollaan jo ulotettu naisiin ja seuraavaksi varmaan lapsiinkin. Mihin täällä venäläisiä enää tarvitaan, kun voidaan suoraan ryhtyä vaan tappamaan omia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuolema ei muuten ole pahin mahdollinen kohtalo, paitsi kuolemanpelkoisille. Kun käyttää vähän mielikuvitusta niin löytää kymmenittäin paljon pahempiakin asioita.
Rais*austa ja kidutusta meinaatko? Olen ihan reippaasti sotahistoriaa lukenut ja tutustunut kaikenlaisiin metodeihin joissa sitä mielikuvitusta riittää. Silti en voisi elää itseni kanssa jos pakenisin maasta joka on tähän mennessä taannut minulle vapauksia ja koulutuksen, nämä asiat siksi koska omat esivanhempani ovat minua ennen tehneet tehtävänsä sen eteen ettei näistä tarvitse luopua ja meistä tehdä osaa Venäjää.
Jos ei Suomen puolustaminen maistu niin ihan oikeasti muuttakaa jo pois. Muuttakaa heti tänään. En halua olla auttamassa teitä jos jäätte jalkoihin mietiskelemään, en halua jakaa teille vähäisestä ruoasta ja juomasta joita tänne jää ja nähdä teitä tientukkeina pommisuojissa ja maanteillä. Alkakaa jo oikeasti painua kun kerran noin vähän oma kotimaa kiinnostaa. Hyi hemmetti että kuvottaa!!!!
Tuli vielä viestistäsi mieleen, että mikähän supersankari oikein luulet olevasi? Kyllä sinullakin menee tosipaikassa pupu pöksyyn vaikka tällä palstalla uhoat.
Kuten sanoin niin olen lukenut sotahistoriaa ja siellä puoli sankaritarinaa on jos osallistuu koko touhuun edes eikä pakene heti kurjuutta ja kuolemaa pomppimalla rajan yli. Normaalia on pelätä ja vapista quset housussa kunnes pelkoon turtuu ja sen kanssa voi elää, saada jotain aikaankin jos hengissä säilyy.
Sodassa ei ole mitään hienoa, ihmisiä kuolee ja vammautuu ja nekin jotka selviävät hengissä näkevät läheisten kuolevan ja oman mielenterveytensä kärsivän.
Vielä kun otetaan huomioon ettei sota ole samaa kuin ennen. Käytetään valtavaa tulivoimaa, jopa mahdollisesti ydinaseita. Silti on täysin älytön ajatus paeta jonnekin Madagaskarille ja katsoa telkkarista kun vanha kotimaa pommitetaan tuusannuuskaksi. Mitä siinä päässä sillä hetkellä liikkuu? En ymmärrä. En ymmärrä tällaisia ihmisiä.
Taidat olla melko itsetuhoinen jos mieluummin kuolet (ydin)sodassa kuin lähdet turvaan ajoissa? Jos ydinsota tulisi, lopputuloksen kannalta olisi yhdentekevää, olisitko sinä tai olisinko minä siellä sotimassa.
Ei, olen isänmaallinen.
Ja hiukan tyhmä. Mikään maa ei ole sen arvoinen, että kuolisin sen puolesta.
Esivanhempiasi käy sääliksi. Kuvottava asenne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuolema ei muuten ole pahin mahdollinen kohtalo, paitsi kuolemanpelkoisille. Kun käyttää vähän mielikuvitusta niin löytää kymmenittäin paljon pahempiakin asioita.
Rais*austa ja kidutusta meinaatko? Olen ihan reippaasti sotahistoriaa lukenut ja tutustunut kaikenlaisiin metodeihin joissa sitä mielikuvitusta riittää. Silti en voisi elää itseni kanssa jos pakenisin maasta joka on tähän mennessä taannut minulle vapauksia ja koulutuksen, nämä asiat siksi koska omat esivanhempani ovat minua ennen tehneet tehtävänsä sen eteen ettei näistä tarvitse luopua ja meistä tehdä osaa Venäjää.
Jos ei Suomen puolustaminen maistu niin ihan oikeasti muuttakaa jo pois. Muuttakaa heti tänään. En halua olla auttamassa teitä jos jäätte jalkoihin mietiskelemään, en halua jakaa teille vähäisestä ruoasta ja juomasta joita tänne jää ja nähdä teitä tientukkeina pommisuojissa ja maanteillä. Alkakaa jo oikeasti painua kun kerran noin vähän oma kotimaa kiinnostaa. Hyi hemmetti että kuvottaa!!!!
Tuli vielä viestistäsi mieleen, että mikähän supersankari oikein luulet olevasi? Kyllä sinullakin menee tosipaikassa pupu pöksyyn vaikka tällä palstalla uhoat.
Kuten sanoin niin olen lukenut sotahistoriaa ja siellä puoli sankaritarinaa on jos osallistuu koko touhuun edes eikä pakene heti kurjuutta ja kuolemaa pomppimalla rajan yli. Normaalia on pelätä ja vapista quset housussa kunnes pelkoon turtuu ja sen kanssa voi elää, saada jotain aikaankin jos hengissä säilyy.
Sodassa ei ole mitään hienoa, ihmisiä kuolee ja vammautuu ja nekin jotka selviävät hengissä näkevät läheisten kuolevan ja oman mielenterveytensä kärsivän.
Vielä kun otetaan huomioon ettei sota ole samaa kuin ennen. Käytetään valtavaa tulivoimaa, jopa mahdollisesti ydinaseita. Silti on täysin älytön ajatus paeta jonnekin Madagaskarille ja katsoa telkkarista kun vanha kotimaa pommitetaan tuusannuuskaksi. Mitä siinä päässä sillä hetkellä liikkuu? En ymmärrä. En ymmärrä tällaisia ihmisiä.
Taidat olla melko itsetuhoinen jos mieluummin kuolet (ydin)sodassa kuin lähdet turvaan ajoissa? Jos ydinsota tulisi, lopputuloksen kannalta olisi yhdentekevää, olisitko sinä tai olisinko minä siellä sotimassa.
Ei, olen isänmaallinen.
Ja hiukan tyhmä. Mikään maa ei ole sen arvoinen, että kuolisin sen puolesta.
Esivanhempiasi käy sääliksi. Kuvottava asenne.
Harmin paikka, nyt ei ole varahenkilöä sotimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin tiedän mitä kävi. Säälittävät, halveksittavat pelkurit unohtivat mitä varten siellä ylipäänsä taisteltiin, ja alkoivat tappaa omista riveistä niitä sotaan liian herkkiä nuoria joiden pää ei kestänyt rintamaa. Niitä kaikkein heikoimpia. Juuri niitä, joita olisi pitänyt puolustaa. Tämä ketju paljastaa, että moni on samalla linjalla edelleen. Nyt se ollaan jo ulotettu naisiin ja seuraavaksi varmaan lapsiinkin. Mihin täällä venäläisiä enää tarvitaan, kun voidaan suoraan ryhtyä vaan tappamaan omia.
Vihollinen jyrää heikot, siksi heikkoutta ei voi sodassa hyväksyä. Ja pelkuruus on tarttuva tauti. Näkeehän sen näissä keskuteluissakin, miten ihmiset alkavat lietsoa toisiinsa paniikkia. Sisu ja sinnikkyys on ne mitkä pitää hengissä, pelolle ei voi antaa valtaa.
Jo ovat monet ulkomaiset ja kotimaiset asiantuntijat uutisissakin todenneet, että Putin halveksii heikkoja ja kunnioittaa vain voimaa. Sen silmissä jos näytetään heikkoutta, se iskee kahta kauheammin. Sellaisia ne pedot on, iskevät heikon ja puolustuskyvyttömän kimppuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miettikää, millä me oikeesti täältä päästäis oakoon, vettä ympärillä suurimmaksi osaksi.
Moni merikelpoisen veneen omistava menee sillä Ruotsiin. Vene voisi olla kannattava hankinta.
Pikemminkin maitse pohjoiseen ja rajan yli Norjaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säälittävä, halveksittava pelkuri on se, joka yrittää häntä koipien välissä karkuun eikä välitä kuin omasta henkirievustaan.
Perintömaat on r yss än puolella, vanhemmat on kuolleet, lapsia ei ole. Aika irrallinen on olo ja ajatus että pitäisi lähteä tappamaan venäläisiä ja luultavasti kuolla jonkun kranaatin osuessa kohdalle tuntuu melko tarkoituksettomalta.
Mutta jos Suomi nyt julistaisi sodan venäjälle tarkoituksena ottaa takaisin ryöstetyt maat siihen voisin suostua mukaan. Olisi nyt muuten sopiva aika iskeä kun r ys sä on vaikeuksissa Ukrainassa, laittaa ne kahden rintaman sotaan. ja kiinalaiset (ja miksei japanilaisetkin) voisi hyökätä idästä ja pyyhkiä takapuolensa venäjäystävyydellään. Ei siitä kauaa ole kun ne siellä soti. Japani saisi takaisin siltä ryöstetyt pohjoiset saaret
Vähän on semmoinen dilemma tämä kysymys itselle. Olen hoitaja ja minulla on kaksoiskansalaisuus. Voisin lähteä helposti toiseen kotimaahani, jossa myös aikuiset lapseni asuvat ja ottaa vanhempani mukaan vai jäisinkö tänne auttamaan Suomea. Jokaiselle hoitajallekkin kun on paikka ja tehtävä määritelty sodan tullessa.
voisin lähteä kyllä muutenkin koska olen lapseton ja sinkku, kokemusta ulkomailla olemisesta on jo runsaasti ja ruoho on vihreämpää aidan toisella puolen ainakin joskus. Suomessa tarjottiin mm. tiskaajan paikkaa korona-aikana työksi, uskon että saisin vähän paremman työn muualta ja en vaadi suurta palkkaa edes, tai edes vähän paremman työn kun tiskaus. Täällä ei ole vielä tarjottu mitään mitä etsin, en ole löytänyt hyvää/sopivaa työtä, en mieleistä asuntoa, ystäviä ei ole, sääkin on aina talvella huono. Kiinnostaa myös parempi ilmasto, vaikka Keski-Euroopassa on aina pilvistä, täytyy harkita muutakin.
Espanjassa paistaa aurinko ja muutenkin mukavempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos on jo nelissäkymmenissä eikä ole koskaan tuntenut Suomea kotimaakseen vaikka on täällä syntynyt ja koko ikänsä täällä asunut kantasuomalainen? Onko silloin pakko jäädä vai saako lähteä jo ajoissa pois?
Miksi lähtisin mihinkään? Asun täällä.
Nykyään ei taida Suomessa olla kuolemanrangaistusta edes sodan aikana