Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teillä on mahdollisuus lähteä nyt pakoon ulkomaille

Vierailija
03.03.2022 |

Millä aiotte elää siellä? Voitteko vain jättää työpaikkanne?
Missä asutte?

Vai onko kaikki jotain rikkaita osakesijoittajia, joilla on asuntoja useissa maissa (tyhjillään)?

Kommentit (339)

Vierailija
1/339 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä olet saanut käsityksen, että tällainen pako on meneillään?

Vierailija
2/339 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän suurimmalla osalla olekaan, tämä vauvapalstan maailma on marginaalia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/339 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tyhjäntoimittajat palautetaan lähtömaihinsa

Vierailija
4/339 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsin rajalle on 100 kilometriä. Jos tulee sota, niin työkone matkaan ja joen yli Ruotsiin. Sieltä voi sit miettiä, että lähdenkö lasten kanssa vanhemmilleni Englantiin vai jäädäänkö Ruotsiin lähemmäs miestä1. Mies joutuu varmasti sotaan, mutta ollaan sovittu että minä vien lapset pois täältä, jos tilanne oikeasti tulisi.

Vierailija
5/339 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntovaunu auton persuksiin, äiti ja lapset kyytiin, passi taskuun ja Tallinnaa tai Ruotsin rajaa kohti. Etätyötä teen sitten sieltä. 

Vierailija
6/339 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsisin vaikka heti lähtemään EU maahan. Velaton ja kohtalainen eläke. En vaan keksi mitä siellä tekisin.

En tykkää lorvailla.

Vierailija
7/339 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ulkosuomalainen ja ensimmäisenä tulisi mieleen, että miten MÄ PÄÄSEN täältä Suomeen auttamaan.

Vierailija
8/339 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttäremme asuu ulkomailla, joten meidän on helppo mennä sinne milloin tahansa. Teemme työt nytkin etänä, ihan sama missä me ne teemme. Lisäksi saamme sijoituksista noin 3 tonnia kuussa.

Ainoa ongelma on nuorimman lapsen koulunkäynti, mutta osaa kyllä englantia hyvin, joten eiköhän sekin järjesty.

Ja kyseinen maa siis ottaa ulkomaalaisia asumaan ihan tuosta vaan, kun vain menee?

Vierailija
9/339 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei lähde minnekään. Otetaan karhu vastaan ja jos sattuu, niin sitten sattuu. Te jotka selviydytte niin alatte sitten taas 50-luvulta peltotöillä. Siinä vaiheessa kun Suomi kaatuu niin kaatuu se lopulta Venäjäkin. Ja sitten tulee joku luonnonmullistus niin kuolee kaikki muutkin. Peace!

Vierailija
10/339 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotsin rajalle on 100 kilometriä. Jos tulee sota, niin työkone matkaan ja joen yli Ruotsiin. Sieltä voi sit miettiä, että lähdenkö lasten kanssa vanhemmilleni Englantiin vai jäädäänkö Ruotsiin lähemmäs miestä1. Mies joutuu varmasti sotaan, mutta ollaan sovittu että minä vien lapset pois täältä, jos tilanne oikeasti tulisi.

Brexitin tultua Britteihin ei niin vain muuteta.

Vierailija
11/339 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä varakkailla ja etuoikeutetuilla ihmisillä on sellainen mahdollisuus.

Vierailija
12/339 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ulkosuomalainen ja ensimmäisenä tulisi mieleen, että miten MÄ PÄÄSEN täältä Suomeen auttamaan.

Mä olen kanssa ulkosuomalainen ja mun ensimmäinen ajatus on, että miten saan eläkkeellä olevat vanhempani pois Suomesta. Ovat sen verran iäkkäitä, että eivät kuitenkaan yksin pystyisi lähtemään, joten ensimmäisenä mun olisi tultava heitä auttamaan pois Suomesta.

Vierailija
13/339 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasiassa niitä, jotka esittelevät tällä palstalla mielikuvituselämäänsä.

Vierailija
14/339 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähteä voisin vaikka heti, mutta nälkä tulisi muutamassa viikossa. Eli en ole lähdössä, koska minulla ei ole taloudellisia edellytyksiä.

Vierailija
15/339 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksoiskansalaisuus joten lähteminen olisi aika helppoa. En kuitenkaan lähtisi, vaan jäisin auttamaan. Lääkäreitä tarvitaan hädän hetkellä.

Vierailija
16/339 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monella on etätyömahdollisuus. Mulla on työkavereita, jotka asuvat kaikki talvet Espanjassa. 

Vierailija
17/339 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en lähe mihinkään kotimaastani. Tänne olen syntynyt ja täällä aion kuolla.

Vierailija
18/339 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse lähtisi minnekään, korkeintaan Helsingistä suuren järven äärelle. En siksi, että luulisin siellä olevan turvallisempaa tai jotain, vaan siksi, että siellä saisin viettää kaikesta huolimatta viihtyisää aikaa, sen mitä olisi jäljellä. Tuon järvipaikkakunnan etu olisi myös se, että ensimmäisenä karhu sinne kömpisi, mutta olisi siinä kohtaa vain läpikulkumatkalla.

Vierailija
19/339 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Brexitin tultua Britteihin ei niin vain muuteta.

Minä oon ihan syntyperäinen Britannian kansalainen ja lapsilla on kaksoiskansalaisuus, että kyllä me vaan muutetaan ihan noin vain. Mä päädyin Suomeen 15 vuotta sitte vaihtarina, löysin miehen ja jäin tänne. Mulla on silti oikeus palata kotimaahani ja lapsilla on oikeus tulla mun mukana, koska niilläkin on Britannian passit.

Vierailija
20/339 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole lähdössä Suomesta pakoon ulkomaille, vaikka trolliarmeija kuinka siitä fantasioi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi