Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häälahja ongelmia?

Vierailija
21.07.2015 |

Miten ratkaisisitte seuraavan ongelman. Tuttu pari on menossa nyt naimisiin ja he toivovat vain rahaa lahjaksi, ok, ei mitään ongelmaa. Mutta viime kesänä kun oli meidän häät niin he toivat meille lahjalistamme ulkopuolelta ns. halvanlahjan. Nyt minua siis hiertää että "meidän pitäisi" antaa heille 100e vaikka he toivat meille n. 30e lahjan. Antaisitteko vähemmän vai mitä tekisitte? Olemme kaikki työssäkäyviä ja ok toimeentulevia, viime kesänä tuskin muusta kyse kuin piheydestä.

Kommentit (106)

Vierailija
81/106 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 16:39"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 16:21"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 15:48"]

Voin myöntää että ihmettelen ihmisiä jotka vievät toisten häihin halvanlahjan mutta itse pyytävät rahaa. Mielestäni olisi kohtuullista tehdä toiselle niinkuin toivoisi itselleen tehtävän. Ystävyys/kaveruus toimii vastavuoroisuuden periaatteella niin kuin joku tänne ehtikin jo kirjoittaa, ei sille vai voi mitään.

ap

[/quote]

Miten rahalahja on arvokkaampi kuin muu lahja? Jos pistätte pariskunnan tilille 30€, miten olette saanet halvemman lahjan kuin itse annoitte? Eikös rahalahjankin antaja saa kuitenkin itse määritellä sen summan, minkä antaa? Vai onko tämä pariskunta nyt suoraan pyytänyt sitä satasta, kun kerran koet, että teidän pitäisi niin iso summa heille antaa?

Toki jos sinulle on tarkeintä maksaa potut pottuina, niin osta toki joku 30 euron "halpalahja". Itse vaan ihmettelen, että miksi nähdä moista vaivaa, kun helpommalla selviäisitte vaikka pistämällä lahjatilille sen 30€. Toisaalta, kun kerran olet sitä mieltä, että tee toiselle siten, kuten toivoisit itsellesi tehtävän, niin voit itsekin toimia nyt niin. Eli antaa sellaisen lahjan, jollaista itse pitäisit hyvänä kohtuullisena. Vai etkö itse haluakaan omia elämänohjeitasi noudattaa?

[/quote]

Jos haluat itse häälahjaksi rahaa niin anna sitä muillekin äläkä jotain paskaa millä se toinen ei tee mitään. Ei ole kovin vaikea ymmärtää.

[/quote]

Kenelleköhän tämä vika viesti oli osoitettu? Ei ainakaan ap:lle, koska heillä oli lahjalista eli eivät toivoneet rahaa. Enkä kyllä näe keskimmäisessä viestissäkään mitään mikä viittaisi katkeruuteen tavaralahjasta rahalahjan sijaan?

Vai puhutteleeko kirjoittaja tässä sitä ap:n tökeröä ystävää, joka tuskin lukee tätä ketjua? Suomenkielessä ei tunneta sinä-passiivia, joten yleinen huomautus tämä ei ole.

Vierailija
82/106 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 16:32"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 15:45"]

Toive on nimensä mukaan toive, ei vaatimus. Lahjatoivelistalla on tarkoitus antaa vinkkiä vieraille, minkä tyylistä tavaraa hääpari toivoo, mutta se ei ole mikään ehdoton vaatimus, jota vieraiden täytyy noudattaa. Lahjaa ei voi vaatia, vaan se saadaan, ja sinä saat juuri sellaisen lahjan, kuin antaja haluaa sinulle lahjoittaa.

[/quote]

Ihan täydestä sydämestäni toivon ettei useampikin usko tähän aivopieruun. Jos joku vaivautuu tekemään lahjalistan (niitä mankujia varten, joille rehellinen seteli kortin välissä on liian vaikeaa antaa) ja siinä lukee vaikka muumimukeja (kuten ap:lla luki) se ei missään maailmankaikkeudessa tarkoita sitä että "kiva, nyt voinkin antaa kaapin perältä sen hupimukin jonka itse sain 15 vuotta sitten lahjaksi ja joka on vain kerännyt siellä käyttämättömänä pölyä. Kun toivottiinhan siinä mukeja."

Lahjan on tarkoitus ilahduttaa saajaansa. Jos toiveita on esitetty on ehdottomasti parasta ja kohteliainta niitä noudattaa. Jos on siihen liian pikkusieluinen, voi olla sitten antamatta lahjaa ollenkaan.

Ymmärrättehän ettei lahjaa ole pakko ottaa vastaan jos sitä ei halua? Ja sitten pääsettekin kotimatkalle turha romu mukananne ja nenä nyrpyssä kun se lahjansaaja oli niin epäkohtelias! Olisihan sen pitänyt ilahtua tästä meidän maun mukaan hankitusta (tai viime hetkellä suunnittelematta kaupasta repäistystä, tai todellakin oman kaapin perukoilta kaivetusta) romusta niin että haluaisi sen tallettaa omaan kotiinsa määrittelemättömäksi ajaksi...

ps. alapeukkujen määrästä näemmekin kätevästi kuinka moni antaa lahjan itsensä, ei saajan ilahduttamiseksi :D
[/quote]
Tulkitse alapeukustani toki ihan mitä haluat, mutta minä alapeukutin tuota sinun logiikkaasi, että kumpikohan tuossa käyttäytyy huonommin: lahjanantaja, joka ei noudata toiveita vai hääpari, joka repii lahjat auki samantien ja palauttaa kaikki epämieluisat takaisin antajilleen :D Olisit nyt edes vähän miettinyt noita argumenttejasi jos oli pakko päästä nillittämään :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/106 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 16:42"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 16:13"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 16:06"]Mua ainakin surettaa te kaikki ihmiset jotka että ymmärrä omien tekojenne vaikutusta tulevaisuuteen, oli se sitten hölmö haalahja tai mikä tahansa. Se on yksinkertaisesti tyhmyyttä jos on aina valmis maksamaan tai hyppäämään kun toinen pyytää. Itselläni toimii hemmetin hyvin systeemi että minusta ei kuulu kuin sen jälkeen kun minuun on otettu yhteyttä, vuorotellen ja yhtä paljon, niin homma toimii (juu ei lasketa laskimella, fiksut ymmärtävät mitä tarkoitan) Mä laittaisin kuoreen sen 30e. [/quote] Ja minua surettaa te pienisieluiset ihmiset jotka hinnoittelette ystävännekin ja muistelette vuosienkin jälkeen mitä ystävä joskus (vaikka rahavaikeuksissaan) antoi. Ja häälahjaa antaessani minä en "ole valmis hyppäämään ja maksamaan aina kun joku jotain pyytää", anna lahjan koska haluan ilahduttaa ja muistaa ystäviä.

[/quote]

Tämä on tätä höpöhöpö selitystä että miksi en antanut silloin sinulle. Kissankakat sanon minä. Maailma vastaa juuri niin kuin sinne huudetaan ja mitä aiemmin sen oppii niin sen helpompaa oma elämä on.
[/quote]
Näin voi ajatella vain ihminen joka tosiaan mittaa ne ystävänsäkin rahassa. Kaikki mitä ympärillä tapahtuu on vain euroja ja senttejä.

Vierailija
84/106 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 16:47"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 16:32"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 15:45"] Toive on nimensä mukaan toive, ei vaatimus. Lahjatoivelistalla on tarkoitus antaa vinkkiä vieraille, minkä tyylistä tavaraa hääpari toivoo, mutta se ei ole mikään ehdoton vaatimus, jota vieraiden täytyy noudattaa. Lahjaa ei voi vaatia, vaan se saadaan, ja sinä saat juuri sellaisen lahjan, kuin antaja haluaa sinulle lahjoittaa. [/quote] Ihan täydestä sydämestäni toivon ettei useampikin usko tähän aivopieruun. Jos joku vaivautuu tekemään lahjalistan (niitä mankujia varten, joille rehellinen seteli kortin välissä on liian vaikeaa antaa) ja siinä lukee vaikka muumimukeja (kuten ap:lla luki) se ei missään maailmankaikkeudessa tarkoita sitä että "kiva, nyt voinkin antaa kaapin perältä sen hupimukin jonka itse sain 15 vuotta sitten lahjaksi ja joka on vain kerännyt siellä käyttämättömänä pölyä. Kun toivottiinhan siinä mukeja." Lahjan on tarkoitus ilahduttaa saajaansa. Jos toiveita on esitetty on ehdottomasti parasta ja kohteliainta niitä noudattaa. Jos on siihen liian pikkusieluinen, voi olla sitten antamatta lahjaa ollenkaan. Ymmärrättehän ettei lahjaa ole pakko ottaa vastaan jos sitä ei halua? Ja sitten pääsettekin kotimatkalle turha romu mukananne ja nenä nyrpyssä kun se lahjansaaja oli niin epäkohtelias! Olisihan sen pitänyt ilahtua tästä meidän maun mukaan hankitusta (tai viime hetkellä suunnittelematta kaupasta repäistystä, tai todellakin oman kaapin perukoilta kaivetusta) romusta niin että haluaisi sen tallettaa omaan kotiinsa määrittelemättömäksi ajaksi... ps. alapeukkujen määrästä näemmekin kätevästi kuinka moni antaa lahjan itsensä, ei saajan ilahduttamiseksi :D [/quote] Tulkitse alapeukustani toki ihan mitä haluat, mutta minä alapeukutin tuota sinun logiikkaasi, että kumpikohan tuossa käyttäytyy huonommin: lahjanantaja, joka ei noudata toiveita vai hääpari, joka repii lahjat auki samantien ja palauttaa kaikki epämieluisat takaisin antajilleen :D Olisit nyt edes vähän miettinyt noita argumenttejasi jos oli pakko päästä nillittämään :D

[/quote]

Miksi se sellofaani tarvitsee repiä auki että näkee mitä sen sisällä on? Toinen asia on tietysti se, että jos toivotaan rahaa tilille tai "kirjekuoreen mahtuvia lahjoja" ja paketti on muovikassin kokoinen ei siinä paljoa aivoja tarvita tietääkseen ettei se ole sitä mitä on toivottu...

Vierailija
85/106 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 16:37"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 16:10"]

Se että kutsut saamaasi lahjaa "kunnolla sooloiluksi" tosiaan viittaa siihen, että sinua on kaihertanut tämä asia jo paljon kauemmin kuin nyt kuultuasi toisen toiveista. Olet ollut jo vuoden verran tyytymätön ystävääsi, etkä ole pystynyt käsittelemään asiaa.

Jos sanonta on mielestäsi käyttökelpoinen, niin sinun pitää toisaankin kohdella tätä ihmistä niinkuin haluat itseäsi kohdeltavan, eli annat sellaisen lahjan kuin hän haluaa.

Se sanonta ei nimittäin mene näin: "kohtele toista kuten haluaisit itseäsi kohdeltavan, mutta vain silloin kun sinua on ensin kohdeltu oikein". Siinä ei ole ehtoja.

[/quote]

Aika yksiselitteisesti tuonkin sanonnan mukaan ap:n kuuluu antaa se 30 euroa lahjaksi. Kas kun ystävä on jo toiminut niin määrittelemällä sen, miten haluaa itseään kohdeltavan. Nyt ap ainoastaan reagoi siihen täyttämällä ystävän toiveen ja antamalla hänelle sen mitä hän selvästi haluaa.
[/quote]
Eihän ap nimenomaa ollut tyytyväinen tuohon 30 euron halpislahjaan. Ystävä se halusi itseään kohdeltavan 30 euron lahjan arvoisesti kun sellaisen kerran antoi sellaisen itsekin, ei ap. Älä sekoita näitä.

Vierailija
86/106 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 16:50"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 16:47"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 16:32"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 15:45"] Toive on nimensä mukaan toive, ei vaatimus. Lahjatoivelistalla on tarkoitus antaa vinkkiä vieraille, minkä tyylistä tavaraa hääpari toivoo, mutta se ei ole mikään ehdoton vaatimus, jota vieraiden täytyy noudattaa. Lahjaa ei voi vaatia, vaan se saadaan, ja sinä saat juuri sellaisen lahjan, kuin antaja haluaa sinulle lahjoittaa. [/quote] Ihan täydestä sydämestäni toivon ettei useampikin usko tähän aivopieruun. Jos joku vaivautuu tekemään lahjalistan (niitä mankujia varten, joille rehellinen seteli kortin välissä on liian vaikeaa antaa) ja siinä lukee vaikka muumimukeja (kuten ap:lla luki) se ei missään maailmankaikkeudessa tarkoita sitä että "kiva, nyt voinkin antaa kaapin perältä sen hupimukin jonka itse sain 15 vuotta sitten lahjaksi ja joka on vain kerännyt siellä käyttämättömänä pölyä. Kun toivottiinhan siinä mukeja." Lahjan on tarkoitus ilahduttaa saajaansa. Jos toiveita on esitetty on ehdottomasti parasta ja kohteliainta niitä noudattaa. Jos on siihen liian pikkusieluinen, voi olla sitten antamatta lahjaa ollenkaan. Ymmärrättehän ettei lahjaa ole pakko ottaa vastaan jos sitä ei halua? Ja sitten pääsettekin kotimatkalle turha romu mukananne ja nenä nyrpyssä kun se lahjansaaja oli niin epäkohtelias! Olisihan sen pitänyt ilahtua tästä meidän maun mukaan hankitusta (tai viime hetkellä suunnittelematta kaupasta repäistystä, tai todellakin oman kaapin perukoilta kaivetusta) romusta niin että haluaisi sen tallettaa omaan kotiinsa määrittelemättömäksi ajaksi... ps. alapeukkujen määrästä näemmekin kätevästi kuinka moni antaa lahjan itsensä, ei saajan ilahduttamiseksi :D [/quote] Tulkitse alapeukustani toki ihan mitä haluat, mutta minä alapeukutin tuota sinun logiikkaasi, että kumpikohan tuossa käyttäytyy huonommin: lahjanantaja, joka ei noudata toiveita vai hääpari, joka repii lahjat auki samantien ja palauttaa kaikki epämieluisat takaisin antajilleen :D Olisit nyt edes vähän miettinyt noita argumenttejasi jos oli pakko päästä nillittämään :D

[/quote]

Miksi se sellofaani tarvitsee repiä auki että näkee mitä sen sisällä on? Toinen asia on tietysti se, että jos toivotaan rahaa tilille tai "kirjekuoreen mahtuvia lahjoja" ja paketti on muovikassin kokoinen ei siinä paljoa aivoja tarvita tietääkseen ettei se ole sitä mitä on toivottu...
[/quote]
Kaikki lhajathan on kääritty sellofaaniin :D Etkö oikeasti parempaa keksinyt :D:D:D Vähän yritystä please...

Vierailija
87/106 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 16:54"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 16:50"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 16:47"] [quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 16:32"]Tulkitse alapeukustani toki ihan mitä haluat, mutta minä alapeukutin tuota sinun logiikkaasi, että kumpikohan tuossa käyttäytyy huonommin: lahjanantaja, joka ei noudata toiveita vai hääpari, joka repii lahjat auki samantien ja palauttaa kaikki epämieluisat takaisin antajilleen :D Olisit nyt edes vähän miettinyt noita argumenttejasi jos oli pakko päästä nillittämään :D [/quote] Miksi se sellofaani tarvitsee repiä auki että näkee mitä sen sisällä on? Toinen asia on tietysti se, että jos toivotaan rahaa tilille tai "kirjekuoreen mahtuvia lahjoja" ja paketti on muovikassin kokoinen ei siinä paljoa aivoja tarvita tietääkseen ettei se ole sitä mitä on toivottu... [/quote] Kaikki lhajathan on kääritty sellofaaniin :D Etkö oikeasti parempaa keksinyt :D:D:D Vähän yritystä please...

[/quote]

Voi herran jumala, sinäkö väität että joku toinen etsii nillityksen aiheita! Kuukauden noloin kommentti taitaa olla tässä vaikka kuukautta olisi vielä kolmannes jäljellä... xD

Vierailija
88/106 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 16:59"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 16:54"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 16:50"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 16:47"] [quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 16:32"]Tulkitse alapeukustani toki ihan mitä haluat, mutta minä alapeukutin tuota sinun logiikkaasi, että kumpikohan tuossa käyttäytyy huonommin: lahjanantaja, joka ei noudata toiveita vai hääpari, joka repii lahjat auki samantien ja palauttaa kaikki epämieluisat takaisin antajilleen :D Olisit nyt edes vähän miettinyt noita argumenttejasi jos oli pakko päästä nillittämään :D [/quote] Miksi se sellofaani tarvitsee repiä auki että näkee mitä sen sisällä on? Toinen asia on tietysti se, että jos toivotaan rahaa tilille tai "kirjekuoreen mahtuvia lahjoja" ja paketti on muovikassin kokoinen ei siinä paljoa aivoja tarvita tietääkseen ettei se ole sitä mitä on toivottu... [/quote] Kaikki lhajathan on kääritty sellofaaniin :D Etkö oikeasti parempaa keksinyt :D:D:D Vähän yritystä please...

[/quote]

Voi herran jumala, sinäkö väität että joku toinen etsii nillityksen aiheita! Kuukauden noloin kommentti taitaa olla tässä vaikka kuukautta olisi vielä kolmannes jäljellä... xD
[/quote]
No niin, tää olikin jotain uutta :D Et sinä ihan toivoton tapaus olekaan!

Vierailija
89/106 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 15:15"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 15:06"]

Tässä on nyt kyse siitä ettei ap:lla ole mitään syytä tuntea huonoa omaatuntoa jos hän noudattaa toisen parin määrittelemää linjaa.

En kyllä pysty muutenkaan ymmärtämään miten voit edes verrata näitä keskenään? Ihminen ei ole kohtuuton jos hän ei noudata ahnetta toivetta. Kohtuullisen toiveen noudattaminen on asia erikseen. Jos haluaa antaa enemmän kuin pyydetään, ei sekään ole epäkohteliasta.

Väännetään vielä rautalangasta: ahne pyytäjä on epäkohtelias, samoin henkilö joka antaa vähemmän kuin pyydetään jos toive on kohtuullinen.

[/quote]

No sitten on ihan turha täällä haukkua kaveria pihiksi jos itse on aivan samanlainen. En tajua minäkään miksi ap haluaa nimenomaan 100 euroa antaa, mutta kun ongelma oli nimenomaan tuo että kun ei itsekään aikoinaan saanut enempää niin haluaa antaa sitten samalla mitalla takaisin.
[/quote]
Miksi sitten pitäisi antaa toiselle enemmän? Näissä raha-asioissa oikeasti näkee sen miten toinen arvostaa toista. Jos edellinen satsasi vain 30 euron edestä, niin miksi helvetissä toisen pitäisi arvostaa toista ja antaa kalliimpi lahja. Eihän tuo mitään kostamista ole.

Vierailija
90/106 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 16:50"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 16:42"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 16:13"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 16:06"]Mua ainakin surettaa te kaikki ihmiset jotka että ymmärrä omien tekojenne vaikutusta tulevaisuuteen, oli se sitten hölmö haalahja tai mikä tahansa. Se on yksinkertaisesti tyhmyyttä jos on aina valmis maksamaan tai hyppäämään kun toinen pyytää. Itselläni toimii hemmetin hyvin systeemi että minusta ei kuulu kuin sen jälkeen kun minuun on otettu yhteyttä, vuorotellen ja yhtä paljon, niin homma toimii (juu ei lasketa laskimella, fiksut ymmärtävät mitä tarkoitan) Mä laittaisin kuoreen sen 30e. [/quote] Ja minua surettaa te pienisieluiset ihmiset jotka hinnoittelette ystävännekin ja muistelette vuosienkin jälkeen mitä ystävä joskus (vaikka rahavaikeuksissaan) antoi. Ja häälahjaa antaessani minä en "ole valmis hyppäämään ja maksamaan aina kun joku jotain pyytää", anna lahjan koska haluan ilahduttaa ja muistaa ystäviä.

[/quote]

Tämä on tätä höpöhöpö selitystä että miksi en antanut silloin sinulle. Kissankakat sanon minä. Maailma vastaa juuri niin kuin sinne huudetaan ja mitä aiemmin sen oppii niin sen helpompaa oma elämä on.
[/quote]
Näin voi ajatella vain ihminen joka tosiaan mittaa ne ystävänsäkin rahassa. Kaikki mitä ympärillä tapahtuu on vain euroja ja senttejä.
[/quote]
Sinäkö olet sitä mieltä, että kun itse annat 20 euron lahjan aina häissä, niin sinulle pitäisi aina antaa enemmän ja jos ei anna, niin ikävä ihminen on kun on muistanut tarkalleen mitä itse olet antanut?

Vierailija
91/106 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin myöntää että ihmettelen ihmisiä jotka vievät toisten häihin halvanlahjan mutta itse pyytävät rahaa. Mielestäni olisi kohtuullista tehdä toiselle niinkuin toivoisi itselleen tehtävän. Ystävyys/kaveruus toimii vastavuoroisuuden periaatteella niin kuin joku tänne ehtikin jo kirjoittaa, ei sille vai voi mitään.

ap

[/quote]

Miten rahalahja on arvokkaampi kuin muu lahja? Jos pistätte pariskunnan tilille 30€, miten olette saanet halvemman lahjan kuin itse annoitte? Eikös rahalahjankin antaja saa kuitenkin itse määritellä sen summan, minkä antaa? Vai onko tämä pariskunta nyt suoraan pyytänyt sitä satasta, kun kerran koet, että teidän pitäisi niin iso summa heille antaa?

Toki jos sinulle on tarkeintä maksaa potut pottuina, niin osta toki joku 30 euron "halpalahja". Itse vaan ihmettelen, että miksi nähdä moista vaivaa, kun helpommalla selviäisitte vaikka pistämällä lahjatilille sen 30€. Toisaalta, kun kerran olet sitä mieltä, että tee toiselle siten, kuten toivoisit itsellesi tehtävän, niin voit itsekin toimia nyt niin. Eli antaa sellaisen lahjan, jollaista itse pitäisit hyvänä kohtuullisena. Vai etkö itse haluakaan omia elämänohjeitasi noudattaa?

[/quote]

Jos haluat itse häälahjaksi rahaa niin anna sitä muillekin äläkä jotain paskaa millä se toinen ei tee mitään. Ei ole kovin vaikea ymmärtää.

[/quote]

Ei tuota ole minustakaan vaikeaa ymmärtää. Olettaen toki, että se toinenkin toivoo juuri rahaa, mitä taas ap ei ollut toivonut.

Sitähän juuri aloittajallekin ehdotin, että hän toimii sen oman elämänohjeensa mukaan ja tekee toiselle, kuten toivoisi itselleen tehtävän. Aloittaja se tässä nyt on nyrpistelemässä, että ei haluaisi antaa kaveripariskunnalle sellaista lahjaa, kuin he ovat toivoneet. Minä antaisin ap:n asemessa ko. parille rahaa, esim. sen 30€ jollen enempää katsoisi tarpeelliseksi antaa. Aloittaja se tässä miettii, että tarvitseeko hänen noudattaa heidän lahjatoivettaan, en minä. (nro. 50)

Vierailija
92/106 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 16:41"]

[/quote]

Ottaisitko itse epätoivotun, tarpeettoman romun joka maksaa 30 euroa (eikä siitä myydessä saisi läheskään niin paljoa, ja joutuisi näkemään vielä turhaa vaivaa sen myymisessä) vai sen 30 euroa jonka voit käyttää mihin itse haluat? Vaikka sen 30 euron arvoisen jutun rahoittamiseen, mitä romua lahjaksi tuonut henkilö ei voinut kerran suoraan antaa?

[/quote]

Tottakai ottaisin mieluummin rahaa kuin tarpeetonta tavaraa. Siksi antaisin rahalahjaa pyytävälle rahaa, en tarpeetonta tavaraa. Jos kuitenkin lahjan arvosta puhutaan, 30€ on arvoltaan sama, oli se sitten annettu rahana tilille taikka käytetty tavaralahjaan, jollaisia aloittaja oli muuten toivonutkin ilmeisesti itse häälahjaksi saavansa.

Minä en itse arvota ystäviäni sillä perusteella, millaisia lahjoja heiltä olen saanut, enkä jää märisemään lahjoista, joita en tarvitse. Olen elämässäni saanut paljon sellaisia lahjoja, joita en ole toivonut ja joille ei ole käyttöä ollut. Ikinä ei olisi tullut mieleenkään kiukutella niistä, saatika alkaa kostamaan kärsimääni pahaa sellaisten lahjojen antajille :D Minä olen aina ajatellut, että se ihminen on halunnut minua muistaa, ja se on tärkeintä.

Minua kiinnostaisi nyt kyllä tietää, että mistä ap on saanut päähänsä tuon summan 100€. Onko hääpari sellaista kaiketi pyytänyt? Kiinnostaisi myös tietää, mitä kyseinen pari tarkalleen ap:lle ja hänen miehelleen häälahjaksi antoi ja mitä he itse olivat häälahjaksi toivoneet. Olisi kiva tietää, onko tällä heidän saamallaan lahjalla mitään yhtenevyyttä lahjalistalla olleiden toiveiden kanssa. Ehkä ap vielä valottaa asiaa.

Vierailija
93/106 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 17:16"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 16:50"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 16:42"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 16:13"] [quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 16:06"]Mua ainakin surettaa te kaikki ihmiset jotka että ymmärrä omien tekojenne vaikutusta tulevaisuuteen, oli se sitten hölmö haalahja tai mikä tahansa. Se on yksinkertaisesti tyhmyyttä jos on aina valmis maksamaan tai hyppäämään kun toinen pyytää. Itselläni toimii hemmetin hyvin systeemi että minusta ei kuulu kuin sen jälkeen kun minuun on otettu yhteyttä, vuorotellen ja yhtä paljon, niin homma toimii (juu ei lasketa laskimella, fiksut ymmärtävät mitä tarkoitan) Mä laittaisin kuoreen sen 30e. [/quote] Ja minua surettaa te pienisieluiset ihmiset jotka hinnoittelette ystävännekin ja muistelette vuosienkin jälkeen mitä ystävä joskus (vaikka rahavaikeuksissaan) antoi. Ja häälahjaa antaessani minä en "ole valmis hyppäämään ja maksamaan aina kun joku jotain pyytää", anna lahjan koska haluan ilahduttaa ja muistaa ystäviä. [/quote] Tämä on tätä höpöhöpö selitystä että miksi en antanut silloin sinulle. Kissankakat sanon minä. Maailma vastaa juuri niin kuin sinne huudetaan ja mitä aiemmin sen oppii niin sen helpompaa oma elämä on. [/quote] Näin voi ajatella vain ihminen joka tosiaan mittaa ne ystävänsäkin rahassa. Kaikki mitä ympärillä tapahtuu on vain euroja ja senttejä. [/quote] Sinäkö olet sitä mieltä, että kun itse annat 20 euron lahjan aina häissä, niin sinulle pitäisi aina antaa enemmän ja jos ei anna, niin ikävä ihminen on kun on muistanut tarkalleen mitä itse olet antanut?

[/quote]

Onko tämä pari, jolle ap on häälahjaa hankkimassa, siis vaatinut, että heille pitäisi antaa enemmän kuin he ovat antaneet? Mielestäni ap ei ainakaan näin ole missään vaiheessa sanonut. Entäpä, jos he ovatkin ihan tyytyväisiä saamaansa 20e seteliin, vaikka itse olisivat antaneet 30e arvoisen vaasin? Luultavasti ovatkin. Menee ap:n "näpäytys" ihan hukkaan siltä osin.

Vierailija
94/106 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Eihän se nyt noinkaan mene. Minä annan lahjaksi sitä, mitä hääpari on toivonut, enkä sitä, mitä itse toivoisin. En siis anna rahaa, jos  hääpari on toivonut astioita, vaikka itse toivoisin rahaa. Ja miksi se tavaralahja on aina "jotain paskaa, jolla toinen ei tee mitään"? Me saimme häälahjaksi erään astian, jollaista emme olleet toivoneet, mutta kylläpä sillä onkin ollut käyttöä, vaikka emme ennen häitä tajunneet sellaista tarvitsevamme.

Vierailija
95/106 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
96/106 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 14:16"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 13:58"]

Miksi ihmeessä teidän pitäisi laittaa satanen. Se on tosi iso lahjaraha. Laitatte sen mikä teistä on sopiva. Normaali lienee tosiaan jotain noin 50 euroa pariskunnalta.

[/quote]

Ap ilmeisesti kokee itse 100 € sopivana summana häälahjaksi (jos on hyvin toimeentuleva, niin ihan kohtalainen summa mielestäni pariskunnalta). Ainoa vaan joka hiertää on nyt tuo, että ei itsekään aikoinaan saanut tältä pariskunnalta "kuin 30 €". Jos on rahasta tiukkaa tms. ei pysty antamaan paljon niin sitten ei anna paljon. Mutta tällainen kostaminen on ihan naurettavaa!

[/quote]

Ihan sama mitä ap tai joku muu ajattelee sopivaksi mutta toi 15e/hlö on todella pieni ja vielä jonkun esineen muodossa. Ei muuta kuin saman kaltainen lahja pakettiin ja leveällä hymyllä toivotus Paljon onnea!!!

Vierailija
97/106 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 17:17"]

ap

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ei tuota ole minustakaan vaikeaa ymmärtää. Olettaen toki, että se toinenkin toivoo juuri rahaa, mitä taas ap ei ollut toivonut.

Sitähän juuri aloittajallekin ehdotin, että hän toimii sen oman elämänohjeensa mukaan ja tekee toiselle, kuten toivoisi itselleen tehtävän. Aloittaja se tässä nyt on nyrpistelemässä, että ei haluaisi antaa kaveripariskunnalle sellaista lahjaa, kuin he ovat toivoneet. Minä antaisin ap:n asemessa ko. parille rahaa, esim. sen 30€ jollen enempää katsoisi tarpeelliseksi antaa. Aloittaja se tässä miettii, että tarvitseeko hänen noudattaa heidän lahjatoivettaan, en minä. (nro. 50)

[/quote]

Sä moinen fakiiri olet, mistä tiedät että ap:n kutsussa luki että rahaa ei saa tuoda? Lahjalista on monella juuri siksi että saisi edes sellaista tavaraa millä tekee jotain, niin ja rahaa voi aina viedä jos ei muuta keksi. Mä en vain ymmärrä ihmisiä jotka vievät toisille jotain skeidaa sen vuoksi että pääsevät itse halvalla ja pyytävät omissa häissä rahaa etteivät saisi sitä skedaa mitä itse veivät. Yhtä lailla minusta lahjalista sitoo kuin raha toivekkin? vai eikö sido? jos ei niin sitten kannattaa viedä se sama tai vastaava "halpalahja" niin pääsee tasoihin.

Vierailija
98/106 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 15:41"]

Kommentti 30 kuulostaa vähän siltä, että ap on katkeralla (kosto)mielellä liikkeellä. "Totella toivetta"? Ehkä kannattaa jättää häät kokonaan väliin.

[/quote]

Ehkäpä ap kysyy että miten toimia jos kaveri ei noudattanut toivetta niin pitääkö kaverin toivetta noudattaa? mielestäni ei pidä.

Vierailija
99/106 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ihan käsittämätön porukka joku pitää ap:ta pikkusieluisena, katkerana ja kostonhimoisena jos se kohtelee toista niinkuin tämä on kohdellut ap:ta, siis mitä vttua? Ei juuri toiveista piittaamaton rimanalittaja ole juuri ansainnut sen saman "ilon" mitä jakaa toisille? Se on vain oikeudenmukaista ja reilua, pitää "peli tasaisena" ja antaa saman arvoinen lahja kuin on itse saanut.

Vierailija
100/106 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 23:53"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 23:48"]

Normaalijärkinen ihminen osaa myös kunnioittaa lahjan antajaa.

Selvä, sulle pitänee tuoda lapiollinen sitä itteään niin sinä sitten kunnioitat antajaa, höpöhöpö.

Normaali ihminen kyllä ymmärtää jos lahjalla on tarkoitus pottuilla mutta kunnioita sinä antajaa ja ole kiitollinen.

Meillä päin lahjalla on tarkoitus ilahduttaa sen saajaa, ei pottuilla kenellekään.

Olisipa asiat aina näin, mä ainakin koen muutaman kaverin pottuilleen lahjassa, toivat kahden pariskunnan voimin jonkun kiinalaisen lukon ehkä á 3euroa ja siinä kaikki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan