Kutsutko isovanhempia kylään, vai ovatko he aina tervetulleita?
En tiedä uskallanko kutsua itse itseni poikani luo kylään, vai pitääkö minun odottaa kutsua. Kävin pari kuukautta sitten ja miniäni oli hyvin närkästynyt, kun tulin päivän varoitusajalla. He eivät ole käyneet luonani, koska vauvan kanssa on niin hankala liikkua.
t. tuore anoppi ja isoäiti
Kommentit (23)
No et sitten voi soittaa pojallesi ja sanoa että haluaisit kovasti nähdä vauvan, voisitko tulla poikkeamaan...
Miniälläsi oli varmaan joku muu syy olla pahalla tuulella. Hormonit heittelevät ja yöheräily rassaa. Meinaan vaikea uskoa, että joku olisi näränä tuollaisesta.
Mutta ap, kannattaa soittaa miniälle, ei siis pojalle vaan miniälle ja kysellä kuulumisia. Samalla voit sanoa, että olisi ihana nähdä xx:ää (siis pojanlasta) ja kysy, koska voisit piipahtaa.
Ja kun menet, älä ole pitkään ja vie kahvipullat mukana. Jos äiti on uupunut, hän ei jaksa pitkiä kyläilyjä, eikä jaksa varmaan leipoa mitään tarjottavaa. Hienotunteisuus ovat parhaita valttejeja sen varmistamiseksi, että olet tervetullut jatkossakin.
Jos tarjoat apua, älä tuputa sitä, äläkä mielipiteitäsi. Sano vaikkapa, että voisit käydä vauvan kanssa joku iltapäivä pitkällä kävelyllä, jos miniä tarvitsee lepoa tai haluaa kauppaan rauhassa. Tai mitä nyt HE toivovatkin. Sellaista apua arvostetaan, kun anoppi ei tuppaa liian iholle ja vaadi vaikkapa imetettävää pikkuvauvaa yökylään.
Kutsun joskus, mutten myöskään pahastuisi jos soittaisivat ja kutsuisivat itsensä kylään yhdessä sovittuna ajankohtana. Todellakin inhoan sitä jos joku tulee meille lyhyellä varoitusajalla, mutta jos kysyy että milloin kävisi tulla kyläilemään niin mielelläni katson sopivan ajan.
Kutsun joskus, mutten myöskään pahastuisi jos soittaisivat ja kutsuisivat itsensä kylään yhdessä sovittuna ajankohtana. Todellakin inhoan sitä jos joku tulee meille lyhyellä varoitusajalla, mutta jos kysyy että milloin kävisi tulla kyläilemään niin mielelläni katson sopivan ajan.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 16:44"]Miniälläsi oli varmaan joku muu syy olla pahalla tuulella. Hormonit heittelevät ja yöheräily rassaa. Meinaan vaikea uskoa, että joku olisi näränä tuollaisesta.
Mutta ap, kannattaa soittaa miniälle, ei siis pojalle vaan miniälle ja kysellä kuulumisia. Samalla voit sanoa, että olisi ihana nähdä xx:ää (siis pojanlasta) ja kysy, koska voisit piipahtaa.
Ja kun menet, älä ole pitkään ja vie kahvipullat mukana. Jos äiti on uupunut, hän ei jaksa pitkiä kyläilyjä, eikä jaksa varmaan leipoa mitään tarjottavaa. Hienotunteisuus ovat parhaita valttejeja sen varmistamiseksi, että olet tervetullut jatkossakin.
Jos tarjoat apua, älä tuputa sitä, äläkä mielipiteitäsi. Sano vaikkapa, että voisit käydä vauvan kanssa joku iltapäivä pitkällä kävelyllä, jos miniä tarvitsee lepoa tai haluaa kauppaan rauhassa. Tai mitä nyt HE toivovatkin. Sellaista apua arvostetaan, kun anoppi ei tuppaa liian iholle ja vaadi vaikkapa imetettävää pikkuvauvaa yökylään.
[/quote]
Ei vaan ihan ehdottomasti soitat pojallesi!
Ovat tervetulleita 24/7, ihan ilmoittamattakin saa tulla. Meillä on vastasyntyneet kaksoset ja miehen lomat loppui juuri.
Ehdottaa voi, mutta eivät ole aina tervetulleita, siis niin, että he vain kertovat, milloin ovat tulossa. Äitini ei ole sen takia, että kun käy meillä, niin aina haukkuu sitä, etten ole tehnyt kotitöitä. En itseasiassa enää halua kuulla koko ihmisestä, vaikka onkin äitini. Miehen vanhemmat ovat kuolleet. Isä ei voi tulla, vaikka haluaisin, koska hänen kerberospuolisonsa aiheuttaa riidan jota nössykkä isä ei sit halua.
Olen niin huono kutsumaan, että yleensä ilahdun, jos joku ehdottaa, voisiko tulla, mutta näin siis, jos välit ovat muuten kunnossa.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 16:38"]
No mun vanhemmat ovat tervetulleita koska vaan, puolison ei, koska anopin kanssa on vaikeaa ja silloin tuntuu etei saa olla rauhassa omassa kodissaan
[/quote]
Saako sinun miehesi olla rauhassa omassa kodissaan kun sinun vanhempasi tulevat, vai ovatko sinun tunteesi arvokkaammat kuin miehesi? Minun mielestäni molemmilla isovanhemmilla pitää olla yhtäläiset oikeudet tavata omaa lastaan ja lapsenlapsiaan, jos he eivät ole juoppoja tai muita ongelmaisia.
Miten tähän asti olette tehneet? Samaa voinee jatkaa lapsen syntymän jälkeenkin. Meillä miehen vanhemmat asuvat lähellä ja ovat aina tervetulleita. Omat vanhempani asuvat kaukana ja heidän kanssa näkemisestä sovitaan etukäteen, yleensä he vain soittavat että voisivat tulla viikonloppuna jos sopii.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 16:52"]
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 16:44"]Miniälläsi oli varmaan joku muu syy olla pahalla tuulella. Hormonit heittelevät ja yöheräily rassaa. Meinaan vaikea uskoa, että joku olisi näränä tuollaisesta. Mutta ap, kannattaa soittaa miniälle, ei siis pojalle vaan miniälle ja kysellä kuulumisia. Samalla voit sanoa, että olisi ihana nähdä xx:ää (siis pojanlasta) ja kysy, koska voisit piipahtaa. Ja kun menet, älä ole pitkään ja vie kahvipullat mukana. Jos äiti on uupunut, hän ei jaksa pitkiä kyläilyjä, eikä jaksa varmaan leipoa mitään tarjottavaa. Hienotunteisuus ovat parhaita valttejeja sen varmistamiseksi, että olet tervetullut jatkossakin. Jos tarjoat apua, älä tuputa sitä, äläkä mielipiteitäsi. Sano vaikkapa, että voisit käydä vauvan kanssa joku iltapäivä pitkällä kävelyllä, jos miniä tarvitsee lepoa tai haluaa kauppaan rauhassa. Tai mitä nyt HE toivovatkin. Sellaista apua arvostetaan, kun anoppi ei tuppaa liian iholle ja vaadi vaikkapa imetettävää pikkuvauvaa yökylään. [/quote] Ei vaan ihan ehdottomasti soitat pojallesi!
[/quote]
Ei minusta. Poika - jos ei ole osallistuva ja heräile öisin syöttämään lastaan - ei ole se väsynein osapuoli pariskunnasta. Hän tuskin kursaileekaan äitinsä tuloa, miniä sen sijaan kyllä. Miniä sitä paitsi oli edellisellä kerralla se, joka oli näreissään, ei ap:n poika. Joten siksi kannattaa antaa päätösvalta vierailun ajankohdasta miniälle, jota kyläily eniten stressaakin.
4
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 16:59"]
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 16:38"]
No mun vanhemmat ovat tervetulleita koska vaan, puolison ei, koska anopin kanssa on vaikeaa ja silloin tuntuu etei saa olla rauhassa omassa kodissaan
[/quote]
Saako sinun miehesi olla rauhassa omassa kodissaan kun sinun vanhempasi tulevat, vai ovatko sinun tunteesi arvokkaammat kuin miehesi? Minun mielestäni molemmilla isovanhemmilla pitää olla yhtäläiset oikeudet tavata omaa lastaan ja lapsenlapsiaan, jos he eivät ole juoppoja tai muita ongelmaisia.
[/quote]
On kai yleinen ajatus, että koti on naisen valtakuntaa ja muutenkin tällaiset asiat voivat olla naiselle hyvin tärkeitä.
Miehen vanhemmat ihan järkyttäviä! Ei todellakaan ole tervetulleita kotiimme. Omalla törkeällä käytöksellään aiheuttanut tämän ja en ole vuosiin ollut missään tekemisissä heidän kanssaan.
Miehen vanhemmat kuolivat jo ennen lasten syntymää. Omat vanhemmat taas ovat iäkkäitä ja asuvat kaukana, joten vierailuista senkin takia on pakko sopia, että emme satu olemaan muualla. Sinänsä minä kuulun siihen harvianaiseen ihmisjoukkoon, joka PITÄÄ yllätysvierailuista! Minusta on vaan kiva, että joku piipahtaa kylään, eikä nolota pätkääkään, että meillä on sotkua. Ystävät eivät tule meille tehdäkseen tupatarkastusta... Mutta joo, koska tiedostan useimpien olevan eri mieltä, en itse tupsahda kenenkään ovelle ilmoittamatta.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 17:08"]Miehen vanhemmat ihan järkyttäviä! Ei todellakaan ole tervetulleita kotiimme. Omalla törkeällä käytöksellään aiheuttanut tämän ja en ole vuosiin ollut missään tekemisissä heidän kanssaan.
[/quote]
Kerrotko tarkemmin?
Ovat tervetulleita aina, eikä tartte ilmoittaa etukäteen. Asutaan parin kilsan säteellä ja piipahdetaan puolin toisin monta kertaa viikossa.
No olisin yllättynyt jos tulisivat (asun ulkomailla) mutta en panisi pahakseni vaikka oven taakse ilmestyisivät.
Olen niin kateellinen kaikille isovanhemmille, joilla on mukava miniä. Minä en ole tervetullut koskaan. En ole tehnyt tai sanonut mitään pahaa. Kaukana ovat ne ajat, kun miehet saivat olla herroja talossa.
T. Yksi yksinäinen mamma
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 17:23"]
Olen niin kateellinen kaikille isovanhemmille, joilla on mukava miniä. Minä en ole tervetullut koskaan. En ole tehnyt tai sanonut mitään pahaa. Kaukana ovat ne ajat, kun miehet saivat olla herroja talossa. T. Yksi yksinäinen mamma
[/quote]
Et varmaan ole, mutta mielipiteesi ovat siihen malliin sovinistisia, etten minäkään sinua toivottaisi kotiini tervetulleeksi. Zori!