Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kiusaat somessa? Asiallista keskustelua aiheesta!

Vierailija
14.10.2022 |

Hei kaikki! Vain elämää ohjelman, ja siellä virinneen kiusaamiskeskustelun, pohjalta kiinnostaisi tietää miksi te olette kirjoittanut ikäviä kommentteja netissä? Onko teitä esimerkiksi kiusattu lapsena? Onko teille tapahtunut aikuisena, jotain joka saa käyttäytymään huonosti kasvottomana?

Toivon, että vastaukset olisivat rehellisiä ja voitaisiin yhdessä pohtia mistä somekiusaaminen johtuu. Nettikiusaamiseen on pakko olla jokin yhdistävä tekijä, koska on niin valitettavan yleistä ja universaali ilmiö. Asiaa ei voi korjata jos ei tiedä pohjalla olevaa syytä. Koulukiusaaminen on jotenkin helpommin ymmärrettävissä (vaikka ei tietenkään hyväksyttävissä) kun kyse on kasvavista lapsista. Aikuisten somekiusaamista taas on vaikeampi ymmärtää.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe syytä kiusata somessa, mutta pakko tunnustaa että joskus olen kommentoinut joidenkin mielipiteitä epäasiallisesti. Esimerkiksi koronaviruskeskusteluun ja rokotukseen liittyen. Ne asiat olisi voinut joko jättää kirjoittamatta tai kirjoittaa nätimmin. Vaikka en kyllä haukkunut tai ollut suoranaisesti ilkeä. En ole itse ollut koulukiusattu, eikä minua ole kiusattu aikuisenakaan.

Vierailija
2/11 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykopaatin kakka haisee

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on nykyään niin herkkiä. Heti kun joku kertoo epäsuositun mielipiteen, kuten sairaat saisivat maksaa itse hoitonsa, alkaa kiusaaminen.

Vierailija
4/11 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yleensä todella empaattinen, mutta täällä av:lla on niin paljon katteettoman ylimielisiä, marttyyriasenteella liikkeellä olevia typeryksiä, että he todellakin ansaitsevat sen, että joku osoittaa heille paikkansa. 

Vierailija
5/11 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostava aihe.

Vierailija
6/11 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä tissiensä ja perseidensä esittelijöitä sietääkin vähän ojentaa.

Vierailija
7/11 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemattomia ihmisiä on hauska kiusata.

Vierailija
8/11 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi asiallinen arvostelu ja rakentava kritiikki otetaan heti kiusaamisena, saako olla täysin eri mieltä ja ilmaista itseään, vai pitääkö olla aina hiljaa ja hyväksyä nöyrästi kaikki liirumlaarum-läppä?

Vierailija
9/11 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä vaan kysyn kirjoitti:

Miksi asiallinen arvostelu ja rakentava kritiikki otetaan heti kiusaamisena, saako olla täysin eri mieltä ja ilmaista itseään, vai pitääkö olla aina hiljaa ja hyväksyä nöyrästi kaikki liirumlaarum-läppä?

Näin juuri. Monet ottavat ihan yksinkertaisen virheidensä oikaisun kiusaamisena. En voi ymmärtää, onko Suomessa vanhemmuus niin hukassa, että lapsille ei ole saatu rakennettua tervettä itsetuntoa?

Vierailija
10/11 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaajat eivät ole itseensä tyytyväisiä ja purkavat sen sitten muihin.

Vierailija
11/11 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä vaan kysyn kirjoitti:

Huomasin kun sukulaistyttö esitteli jotain fanittamaansa instabimboa, että kaikki kommentit typeriin ja triviaaleihin postauksiin olivat jotain makeilevia tsemppejä. En tiedä saavatko nuo turhakkeet oikeasti myös kriittistä palautetta, epäilen. Mutta joka tapauksessa jos tuollaiseen tottuu, niin onhan selvää että asiallinenkin kritiikki tuntuu sen jälkeen kiusaamiselta.