Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen seksisuhteessa naimisissa olevan 2 lapsen isän kanssa, kysyttävää?

Vierailija
19.07.2015 |

Ollaan tapailtu seksin merkeissä noin pari kertaa kuussa kahden vuoden ajan, eikä miehen vaimo tiedä asiasta.

Kommentit (192)

Vierailija
81/192 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 11:19"]

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 10:31"]

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 10:22"]

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 10:09"]

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 09:59"]

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 09:37"]

No nyt on kyllä todella tuomitsevia vastauksia. Mä en tajua, miten kolmatta henkilöä voidaan syyttää avioliiton rikkomisesta, koska siinä on kyse aina kahdesta ihmisestä. Saati, että aletaan syyttämään vielä lasten huumeiden käytöstä. Ihan kuin vaimolla tai miehellä ei olisi mitään vastuuta omasta elämästään, parisuhteestaan tai onnellisuudestaan. Lapsiakin olisi hyvä kasvattaa kestämään muuttuvia tilanteita elämässä, sillä elämässä tulee melkein kaikilla jossain vaiheessa jotain vastoinkäymisiä.

Kyllä jokainen ihminen on vastuussa omasta elämästään ja sen onnellisuudesta. Kolmannen osapuolen syyttäminen omista ongelmista on vain typerää. 

[/quote]

Mikäli joku sekaantuu tietoisesti varattuun, niin on se silloin osallinen siihen pettämiseen. Yksin kun ei voi myöskään pettää. Väärin tekeminen, johon osallistuu kaksi. Siihen perustuu kolmannen vastuu.

Suurin pettäjä on se parisuhteen osapuoli, tottakai. Mutta ei mitenkään järjellä voi selittää etteikö kolmannella osapuolella olisi mitään osaa tai arpaa pettämiseen. Todellakin on. Siinä tapauksessa, että mies on valehdellut olevansa sinkku, asia on eri. 

[/quote]

Sivusta seuranneena kyllä ne miehet ovat antaneet kuvan viimeisiään vetelevästä avioliistosta, jossa tavaroiden jakaminen on vain ajan kysymys ja sormuksia on otettu pois sormesta. Miehille löytyy aina nainen, joka ei välitä siitä onko mies vapaa vai varattu (viimeistään prostutioitu), jos mies lähtee hakemaan seksiä/seuraa avioliiton ulkopuolelta. Mielestäni keskustelun ydin pitäisi olla siinä, että miksi mies etsii seuraa avioliiton ulkopuolelta.

Ovatko molemmat suhteen osapuolet kääntäneet katseensa pois ongelmista jo vuosia, oikeista asioista ei puhuta? Tiesikö nainen jo alitajuisesti naimisiin mentäessä, että miehelle ei yksi nainen riitä? Kasvoivatko mies ja nainen erilleen? Menikö lasten kasvattaminen parisuhteen edelle? Eikö mies ottanut vastuuta avioliitosta? 

[/quote]

No voit aloittaa siitä erikseen keskustelun, tässä ketjussa ap ylpeilee asemallaan säälittävänä syrjähyppynä. 

Täähän on se nykyaikainen malli, et etsitään vaikka miten vikoja siitä petetystä osapuolesta. Pettäminen ei ole mitään mihin ajaudutaan vaan tietoinen valinta. Ei ole oikein pettää toista ja vielä osoittaa sormella päälle. Vastuu omista teoistaan tulee kantaa.

Ja on täysin moraalitonta kolmannelta väistellä omaa vastuutaan. 

[/quote]

Eli siis parisuhteet ovat täydellisiä ja kolmas osapuoli viettelee miehen seksiin ja siten itseasiassa pettäminen on kolmannen osapuolen syy? Mä en todellakaan näe asiaa niin, vaan mielestäni miestä (täyjärkistä) ei voi "vietellä" vaan mies on vastuussa omista teoistaan (ja usein vielä valitettavasti aloitteellinen osapuoli) ja siten kyllä pettäminen on avioliitossa olevien kahden ihmisen asia.

[/quote]

Luitko yhtään mitä kirjoitin, kun vastaat niin omituisesti?  Missä sanoin mitään täydellisistä parisuhteista? Ja enkö nimenomaan korostanut pettäjän omaa vastuuta?!

Pettäminen on tasan tarkkaan myös sen kolmannen teko, koska ilman kolmatta ei koko pettämistä olisi.

[/quote]

Kuten yllä kirjoitin uskon, että aina löytyy naisia (tai ainakin prostutioituja), jotka ovat valmiita pettämään varatun kanssa. Miehellä on siis aina teoreettinen mahdollisuus pettämiseen, mikäli hän seksiä avioliiton ulkopuolelta haluaa. Jos mies haluaa pettää, aina siihen löytyy se kolmas "moraaliton" osapuoli.  Kuten sanoit, pettäminen on tietoinen valinta (mieheltä). Suoraan sanottuna mä en usko, että se kolmas osapuoli voi  "ihanuudellaan" houkutella miestä pettämään, vaan mies tekee itse sen päätöksen (ja usein antaa ymmärtää, että parisuhdetta ei ole, tai se on loppumaisillaan). En itse siedä pettäviä miehiä, koska he ovat vastuussa teoistaan ihan itse.

Vierailija
82/192 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 11:14"]

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 10:51"]

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 10:48"]

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 10:41"]

Ap täällä vielä. Pistää ihmetyttämään tämä Av:llä esiintyvä vakioasenne, että ns. toinen nainen on se pahin ihmisjäte koko maailmassa. Eihän kukaan joudu siihen asemaan ilman varatun miehen osallisuutta, miksei syyttävät katseet kohdistu pettävään ukkoon? Miksi minä olisin perheensärkijä ja mies ei? Ap

[/quote]

No mutta, miksi sinua satuttaa se, että sinut, panokaverisi rinnalla, tuomitaan? Eikös sinun pitänyt olla meidän yläpuolellani nauttien sampanjasta ja ihanasta seksistä, kunnes miehellä on kiire kotiin, kun vaimo siellä odottaa, sinä jää yksin.

Minä nukun mieheni kainalossa seksin jälkeen, nauttien ja rakastaen. Sinä jäät yksin, ja sinulla on tylsää.

[/quote]

Onnea vaan siihen miehesi kainaloon, kunhan muistat, että pari tuntia aiemmin minä olen siinä samassa kainalossa ollut. Ap

139 oli muuten myös Ap.

[/quote]

Säälittävää! Et ole ollut, hän on ollut tuossa lähelläni ihan koko ajan.

Tajuan, että sinun on vaikea ymmärtää, että on olemassa ihmisiä, joilla on moraali. Minun läheiseni kuuluvat heihin, kierrämme kaukaa kaltaisesi. Niin se vain on.

Mutta, onnea valitsemallesi tielle, vieläkin ihmettelen kuitenkin, että miksi sinulla on tylsää, kun todistelet kaiken olevan hyvin? Siihen et ole vastannut, etkä hänelle, joka kysyi, ovatko vanhempasi tyytyväisiä valitsemaasi elämäntyylin? Mainitsit läheisillesi kertoneeksi kuinka elät. Minä äitinä en olisi onnellinen, jos tyttäreni olisi valinnut noin.

[/quote]

Kuten tuolla aiemmin tänä aamuna mainitsin, täällä on joku toinen kertonut omista kokemuksistaan myös, ilmeisesti myös että hänen läheisensä tietävät. Minun läheiseni eivät tiedä, koska asia on minun ja miehen välinen. Voihan se olla, että teillä on kaikki hyvin, mutta se ei suinkaan muuta sitä tosiasiaa, että suurin osa petetyiksi tulleista puolisoista ei olisi arvannut puolisonsa ryhtyvän moiseen. Niin se vaan on, että toisen ihmisen ajatuskulkua on lähes mahdotonta tuntea täysin, vaikka kuinka niin luulisi. Ap

[/quote]

Höpö, höpö! 

Sinä elät unelmasi, joka mielestäni on vähintäänkin kyseenalainen, mutta onnea ja menestystä vaan.

Joko vihdoin uskallat vastata kysymykseen, miksi sinulla on tylsää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/192 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 10:37"]

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 15:01"]Ollaan tapailtu seksin merkeissä noin pari kertaa kuussa kahden vuoden ajan, eikä miehen vaimo tiedä asiasta. [/quote] Itse olen myös seksisuhteessa naimisissa olevan kahden lapsen isän kanssa. Lisäkdi olen vielä avioliitossa tämän kanssa ja lastensa äiti. Käyn salilla ja olen timmissä kunnossa puolivuotta harrastanut potkunyrkkeilyä ja oon sen verran hyvä jo että tapaisin mielelläni ihan luonnossa ap:n..

[/quote]

Justiinsa. No mä oon harrastanut viis vuotta, sun kaltaisiahan sinne tosiaan kaivataankin.

Vierailija
84/192 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompas täällä vihaisia naisia :D sitä se kuule on kun kyllästytään pitkässä suhteessa. Aina ei halua nakkilastiketta, joskus on saatava grillimakkaraa..

Vierailija
85/192 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole puoliakaan viesteistä lukenut mutta hiukan sanottavaa aiheesta. En ole itsekään aina käyttäytynyt kaikkein moraalisimmalla tavalla ja olenkin hävennyt tekojani jälkeenpäin. Mutta seksisuhde naimisissa olevan ja lapsellisen miehen kanssa. Noloa.

Ollessani lapsi isäni petti äitiäni, ja vaikkei se mulle 8-vuotiaana kuulunutkaan. Niin kyllä se vaan aika vaikealta tuntui käsittää ja jätti kyllä silloin särön minuunkin.

Et varmaan lapsia ajattele mutta ajattele edes itseäsi. Pidätkö itseäs jotenkin erityislaatuisena, kun naimisissa oleva mies on seksisuhteessa sun kanssa. Sellasta naista ei varmasti löydykään, joka ei löytäisi varattua miestä seksisuhteeseen. Se mies naureskelee partaansa ja ehkä kavereillekin, et joo sinne Pirkon reikään käyn tasasin ajoin tyhjentämässä pussit. Varatulla seksisuhdekumppanin kriteerejä ei ole muuta kun tyydyttävät fyysiset ominaisuudet. Come on nainen, jotain itsekunnioitusta nyt!

Vierailija
86/192 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 11:37"]

En ole puoliakaan viesteistä lukenut mutta hiukan sanottavaa aiheesta. En ole itsekään aina käyttäytynyt kaikkein moraalisimmalla tavalla ja olenkin hävennyt tekojani jälkeenpäin. Mutta seksisuhde naimisissa olevan ja lapsellisen miehen kanssa. Noloa. Ollessani lapsi isäni petti äitiäni, ja vaikkei se mulle 8-vuotiaana kuulunutkaan. Niin kyllä se vaan aika vaikealta tuntui käsittää ja jätti kyllä silloin särön minuunkin. Et varmaan lapsia ajattele mutta ajattele edes itseäsi. Pidätkö itseäs jotenkin erityislaatuisena, kun naimisissa oleva mies on seksisuhteessa sun kanssa. Sellasta naista ei varmasti löydykään, joka ei löytäisi varattua miestä seksisuhteeseen. Se mies naureskelee partaansa ja ehkä kavereillekin, et joo sinne Pirkon reikään käyn tasasin ajoin tyhjentämässä pussit. Varatulla seksisuhdekumppanin kriteerejä ei ole muuta kun tyydyttävät fyysiset ominaisuudet. Come on nainen, jotain itsekunnioitusta nyt!

[/quote]Lässytät.

Vierailija
87/192 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina näissä keskusteluissa etualalle nousee se kuuluisa moraali. Se että pelkää kiinnijäämistä ei ole mitään moraalia vaan pitää on aidosti tunnistaa mielestään oikea ja väärä vaikka tietäisi ettei jää kiinni. Olen tavannut elämässäni harvoja aidosti moraalisia henkilöitä enkä usko, että näistäkään täällä moraalin perään kiljuvista mammoista läheskään kaikki sellaisia ovat. Helppo huudella moraalin perään jos itse ei ole ikinä joutunut sitä tosipaikassa testaamaan (ja kieltäytyminen baaritiskillä kännisten lähentelystä ei tosiaan oo mikään testi...)

Vierailija
88/192 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 11:34"]

Höpö, höpö! 

Sinä elät unelmasi, joka mielestäni on vähintäänkin kyseenalainen, mutta onnea ja menestystä vaan.

Joko vihdoin uskallat vastata kysymykseen, miksi sinulla on tylsää?

[/quote]

Ihmisillä on aina välillä tylsää, ja arvasin että av:ltä saa takuuvarmaa viihdettä kun mammat pääsevät haukkumaan. Aika moni ajanviete jää kakkoseksi tällaisen keskustelun rinnalla. Ja torppaan argumentin jo alkuunsa, ei, yhdenkään miehen läsnäolo ei tätä asiaa muuta. Saisin tänne kyllä seuraa jos niin haluaisin. (Itse asiassa jopa tämän kyseisen varatun miehen, vaimo on reissussa lasten kanssa!) Ap

Vierailija
89/192 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 11:40"][quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 11:37"]

En ole puoliakaan viesteistä lukenut mutta hiukan sanottavaa aiheesta. En ole itsekään aina käyttäytynyt kaikkein moraalisimmalla tavalla ja olenkin hävennyt tekojani jälkeenpäin. Mutta seksisuhde naimisissa olevan ja lapsellisen miehen kanssa. Noloa. Ollessani lapsi isäni petti äitiäni, ja vaikkei se mulle 8-vuotiaana kuulunutkaan. Niin kyllä se vaan aika vaikealta tuntui käsittää ja jätti kyllä silloin särön minuunkin. Et varmaan lapsia ajattele mutta ajattele edes itseäsi. Pidätkö itseäs jotenkin erityislaatuisena, kun naimisissa oleva mies on seksisuhteessa sun kanssa. Sellasta naista ei varmasti löydykään, joka ei löytäisi varattua miestä seksisuhteeseen. Se mies naureskelee partaansa ja ehkä kavereillekin, et joo sinne Pirkon reikään käyn tasasin ajoin tyhjentämässä pussit. Varatulla seksisuhdekumppanin kriteerejä ei ole muuta kun tyydyttävät fyysiset ominaisuudet. Come on nainen, jotain itsekunnioitusta nyt!

[/quote]Lässytät.
[/quote]

Osuko arkaan paikkaan ;-)

Vierailija
90/192 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 01:25"]Kun sulla on mies jota rakastat, toivon koko sydämestäni että se pettää sua toisen naisen kanssa koko loppu elämänsä . Mitä sä sitten itket horo?
[/quote]

No hö, eihän Ap: tä koskaan petetä, hän kun osaa tyydyttää miehen kuin miehen. Sitähän hän on tullut meille vakisuhteessa oleville kertomaan.

Vierailija
91/192 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, en edes tiedä mitä sinulle sanoisin. Mieti vähän mitä teet?!
Minun vanhempani erosivat aikoinaan juuri kaltaisesi lorton takia.. Todella vaikee meille lapsille ja koko perheelle.. Vieläkään vuosikymmenen jälkeen asiat ei ole ihan ok. Älä pilaa lasten elämää itsekkäällä käytökselläsi, ole sinä viisas, tee oikein - ja lopeta suhde!!

Vierailija
92/192 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on ap vielä aikuiseksi kasvaminen pahasti kesken. Toivottavasti saat joskus tuntea millaista on aito, pyyteetön, intohimoinen rakkaus. Ja toivottavasti tuossa suhteessa pystyt luottamaan toiseen täysillä ja hän sinuun.

Vierailija
93/192 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 11:33"]

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 10:31"]

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 10:22"]

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 10:09"]

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 09:59"]

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 09:37"]

No nyt on kyllä todella tuomitsevia vastauksia. Mä en tajua, miten kolmatta henkilöä voidaan syyttää avioliiton rikkomisesta, koska siinä on kyse aina kahdesta ihmisestä. Saati, että aletaan syyttämään vielä lasten huumeiden käytöstä. Ihan kuin vaimolla tai miehellä ei olisi mitään vastuuta omasta elämästään, parisuhteestaan tai onnellisuudestaan. Lapsiakin olisi hyvä kasvattaa kestämään muuttuvia tilanteita elämässä, sillä elämässä tulee melkein kaikilla jossain vaiheessa jotain vastoinkäymisiä.

Kyllä jokainen ihminen on vastuussa omasta elämästään ja sen onnellisuudesta. Kolmannen osapuolen syyttäminen omista ongelmista on vain typerää. 

[/quote]

Mikäli joku sekaantuu tietoisesti varattuun, niin on se silloin osallinen siihen pettämiseen. Yksin kun ei voi myöskään pettää. Väärin tekeminen, johon osallistuu kaksi. Siihen perustuu kolmannen vastuu.

Suurin pettäjä on se parisuhteen osapuoli, tottakai. Mutta ei mitenkään järjellä voi selittää etteikö kolmannella osapuolella olisi mitään osaa tai arpaa pettämiseen. Todellakin on. Siinä tapauksessa, että mies on valehdellut olevansa sinkku, asia on eri. 

[/quote]

Sivusta seuranneena kyllä ne miehet ovat antaneet kuvan viimeisiään vetelevästä avioliistosta, jossa tavaroiden jakaminen on vain ajan kysymys ja sormuksia on otettu pois sormesta. Miehille löytyy aina nainen, joka ei välitä siitä onko mies vapaa vai varattu (viimeistään prostutioitu), jos mies lähtee hakemaan seksiä/seuraa avioliiton ulkopuolelta. Mielestäni keskustelun ydin pitäisi olla siinä, että miksi mies etsii seuraa avioliiton ulkopuolelta.

Ovatko molemmat suhteen osapuolet kääntäneet katseensa pois ongelmista jo vuosia, oikeista asioista ei puhuta? Tiesikö nainen jo alitajuisesti naimisiin mentäessä, että miehelle ei yksi nainen riitä? Kasvoivatko mies ja nainen erilleen? Menikö lasten kasvattaminen parisuhteen edelle? Eikö mies ottanut vastuuta avioliitosta? 

[/quote]

No voit aloittaa siitä erikseen keskustelun, tässä ketjussa ap ylpeilee asemallaan säälittävänä syrjähyppynä. 

Täähän on se nykyaikainen malli, et etsitään vaikka miten vikoja siitä petetystä osapuolesta. Pettäminen ei ole mitään mihin ajaudutaan vaan tietoinen valinta. Ei ole oikein pettää toista ja vielä osoittaa sormella päälle. Vastuu omista teoistaan tulee kantaa.

Ja on täysin moraalitonta kolmannelta väistellä omaa vastuutaan. 

[/quote]

Eli siis parisuhteet ovat täydellisiä ja kolmas osapuoli viettelee miehen seksiin ja siten itseasiassa pettäminen on kolmannen osapuolen syy? Mä en todellakaan näe asiaa niin, vaan mielestäni miestä (täyjärkistä) ei voi "vietellä" vaan mies on vastuussa omista teoistaan (ja usein vielä valitettavasti aloitteellinen osapuoli) ja siten kyllä pettäminen on avioliitossa olevien kahden ihmisen asia.

[/quote]

Luitko yhtään mitä kirjoitin, kun vastaat niin omituisesti?  Missä sanoin mitään täydellisistä parisuhteista? Ja enkö nimenomaan korostanut pettäjän omaa vastuuta?!

Pettäminen on tasan tarkkaan myös sen kolmannen teko, koska ilman kolmatta ei koko pettämistä olisi.

[/quote]

Kuten yllä kirjoitin uskon, että aina löytyy naisia (tai ainakin prostutioituja), jotka ovat valmiita pettämään varatun kanssa. Miehellä on siis aina teoreettinen mahdollisuus pettämiseen, mikäli hän seksiä avioliiton ulkopuolelta haluaa. Jos mies haluaa pettää, aina siihen löytyy se kolmas "moraaliton" osapuoli.  Kuten sanoit, pettäminen on tietoinen valinta (mieheltä). Suoraan sanottuna mä en usko, että se kolmas osapuoli voi  "ihanuudellaan" houkutella miestä pettämään, vaan mies tekee itse sen päätöksen (ja usein antaa ymmärtää, että parisuhdetta ei ole, tai se on loppumaisillaan). En itse siedä pettäviä miehiä, koska he ovat vastuussa teoistaan ihan itse.

[/quote]

Kolmannen vastuuta on vois kuvata esim siten, että tietää henkilön olevan ihmiskaupan uhri ja ostaa tältä seksipalveluita. Ei ehkä paras mahdollinen esimerkki, mutta idean tasolla kyse on tästä.

Tai tietää, että toinen myy varastettua tavaraa ja ostaa silti.  Sitä, että tietää toisen tekevän jollekin väärin ja edesauttaa tapahtumaa. Antaa pahoinpitelyvälineen käteen. Ei tee suoraan pahaa sille uhrille, mutta on avustamassa tällaista pahuutta. Mahdollistaa sen ja toimii jopa sen edellytyksenä. (kuten olen sanonut, ei olis pettämistä ilman kolmatta) ja voi kai sitä itselleen selittää, että "se tapahtuisi joka tapauksessa, vaikka sitten jonkun muun kanssa kuin minun", mutta tuo ei poista sitä vastuuta.

Vierailija
94/192 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa jotenkin tutulta toi tarina. Et ole välttämättä ollu poikien suosiossa nuorena. Baari-ikäsenä harrastanut yhdenillanjuttuja ja saanut miehet vonkaamaan seksiä jälkeenpäinkin ja kuvitellut, että seksin kautta miehet alkaavat tykkäämään susta ja nouset suosioon.

Ehkä kannattaa lopettaa ennen kuin vaimo saa tietää. Etkö mieti yhtään millaisen maineen saat tosta, jos vaimo alkaa paljastumisen jälkeen levitellä susta juoruja (faktoja) varsinkin, jos asutte samassa kaupungissa.

Vierailija
95/192 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 11:50"]

AP, en edes tiedä mitä sinulle sanoisin. Mieti vähän mitä teet?! Minun vanhempani erosivat aikoinaan juuri kaltaisesi lorton takia.. Todella vaikee meille lapsille ja koko perheelle.. Vieläkään vuosikymmenen jälkeen asiat ei ole ihan ok. Älä pilaa lasten elämää itsekkäällä käytökselläsi, ole sinä viisas, tee oikein - ja lopeta suhde!!

[/quote]

Vanhempasi eivät siis eronneet koska isäsi oli tyytymätön suhteeseen vaan joku "lortto" tuli ja vei hänet väkisin mennessään?

Vierailija
96/192 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 11:50"]AP, en edes tiedä mitä sinulle sanoisin. Mieti vähän mitä teet?!
Minun vanhempani erosivat aikoinaan juuri kaltaisesi lorton takia.. Todella vaikee meille lapsille ja koko perheelle.. Vieläkään vuosikymmenen jälkeen asiat ei ole ihan ok. Älä pilaa lasten elämää itsekkäällä käytökselläsi, ole sinä viisas, tee oikein - ja lopeta suhde!!
[/quote]

En tekisi kuten ap, mutta syyllinen on AINA parisuhteessa oleva pettäjä. Vanhempasi erosivat siksi että ISÄSI oli lortto. Hänellä oli täysi vapaus olla pettämättä, vaikka maailman kauneimmat naiset olisivat häntä vokotelleet. Hän teki valintansa rikkoa perheenne, ei hänen seksikumppaninsa.

Vierailija
97/192 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 11:53"]

Kuulostaa jotenkin tutulta toi tarina. Et ole välttämättä ollu poikien suosiossa nuorena. Baari-ikäsenä harrastanut yhdenillanjuttuja ja saanut miehet vonkaamaan seksiä jälkeenpäinkin ja kuvitellut, että seksin kautta miehet alkaavat tykkäämään susta ja nouset suosioon. Ehkä kannattaa lopettaa ennen kuin vaimo saa tietää. Etkö mieti yhtään millaisen maineen saat tosta, jos vaimo alkaa paljastumisen jälkeen levitellä susta juoruja (faktoja) varsinkin, jos asutte samassa kaupungissa.

[/quote]

Aika kaukana totuudesta on tuo teoriasi. Juoruileminen ei pelota tippaakaan, on tämä sen verran suuri kaupunki, ettei ihmisiä jaksa kiinnostaa yhden naisen katkeruus ja juorut. Emme edes kulje samoissa piireissä tämän vaimon kanssa, joten riskiä ei oikeastaan ole. Ap

Vierailija
98/192 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 11:56"]

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 11:50"]AP, en edes tiedä mitä sinulle sanoisin. Mieti vähän mitä teet?! Minun vanhempani erosivat aikoinaan juuri kaltaisesi lorton takia.. Todella vaikee meille lapsille ja koko perheelle.. Vieläkään vuosikymmenen jälkeen asiat ei ole ihan ok. Älä pilaa lasten elämää itsekkäällä käytökselläsi, ole sinä viisas, tee oikein - ja lopeta suhde!! [/quote] En tekisi kuten ap, mutta syyllinen on AINA parisuhteessa oleva pettäjä. Vanhempasi erosivat siksi että ISÄSI oli lortto. Hänellä oli täysi vapaus olla pettämättä, vaikka maailman kauneimmat naiset olisivat häntä vokotelleet. Hän teki valintansa rikkoa perheenne, ei hänen seksikumppaninsa.

[/quote]

No niin, vihdoin joku puhuu järkeä. Tätä olen ajanut takaa, ei varmasti yksikään pettävä perheenisä ole joutunut siihen tilanteeseen ilman omaa aktiivista osallistumistaan. Toki ymmärrän sen, että lapsen psyykelle helpompi kuvitella kolmas osapuoli pahaksi kuin tajuta oman isän tehneen virheen. Järkevä ihminen tosin yleensä ymmärtää tämän virheellisen päättelyn aikuistuessaan ja ymmärtää myös omien vanhempiensa sortuvan joskus virheisiin. Ap

Vierailija
99/192 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 20:16"]Oletko nyt ylpeä itsestäsi? Miksi teit tällaisen aloituksen vauva- palstalle? Luuletko saavasi täältä sympatiaa?
[/quote]

Onhan ilmiselvää, ettei hän sympatiaa hae vaan provokaatiota. Ja kenties myös haluaa pelotella kaikki kahden lapsen äidit -edes hetkeksi. Hän kokee, että valta on hänellä. Että hän on naisena parempi ja mielenkiintoisempi. Hän on voittanut kisan, jota kilpasisko ei tiedä edes käyneensä. Ei näissä asioissa ole koskaan sympatiasta kyse vaan pelistä hänen ehdoillaan. On sitoutumishaluton joten varatut ovat ainoa turvallinen väylä "läheisyyteen". Eikä hän muuten edes kaipaa sympatiaa. Kokee olevansa merkityksellisin juuri näin.

Vierailija
100/192 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kolmannen vastuuta on vois kuvata esim siten, että tietää henkilön olevan ihmiskaupan uhri ja ostaa tältä seksipalveluita. Ei ehkä paras mahdollinen esimerkki, mutta idean tasolla kyse on tästä.

Tai tietää, että toinen myy varastettua tavaraa ja ostaa silti.  Sitä, että tietää toisen tekevän jollekin väärin ja edesauttaa tapahtumaa. Antaa pahoinpitelyvälineen käteen. Ei tee suoraan pahaa sille uhrille, mutta on avustamassa tällaista pahuutta. Mahdollistaa sen ja toimii jopa sen edellytyksenä. (kuten olen sanonut, ei olis pettämistä ilman kolmatta) ja voi kai sitä itselleen selittää, että "se tapahtuisi joka tapauksessa, vaikka sitten jonkun muun kanssa kuin minun", mutta tuo ei poista sitä vastuuta.

[/quote]

Kiitos hyvästä vastauksestasi. Ehkä nyt ymmärrän hieman paremmin kolmannen osapuolen moraalittomuutta. Mutta sitä en ymmärrä, että se jotenkin vähentäisi miehen vastuuta väärintekemisestä (tai molempien vastuuta parisuhteen hoidosta). Mies on se joka ei selvitä suhteen ongelmia vaan hakee seksuaalista / henkistä tyydytystä ulkopuolelta. Vaimo on "uhri" ei vaadi mieheltä vastauksia, ongelmia ei korjata tai nähdä vaan syytetään sitä kolmatta osapuolta. Mielestäni sekä vaimolla että miehellä on vastuu omasta elämästään ja onnellisuudestaan.