Airfryer eli kiertoilmakypsennin ehdolla turhakkeeksi
Onko teillä kotona kiertoilmakypsennin? Ja onko se ollut kovassa käytössä vai jäänyt nurkkaan keräämään pölyä ja koduttamaan ostoksena?
Kommentit (114)
En omista, en ole nähnyt tarpeelliseksi eikä keittiössä ole tilaa kaikenlaisille muotivekottimille.
Joo lypsrnnän paljon kasviksia lisukkeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ole tuota kypsennintä. Onko se käyttökelpoinen ja hyväksi havaittu?
Tekee ainakin ruoasta kevyempää ja terveellisempää kuin sähkö- ja leivinuunit. Lisäksi ruoanteko on paljon kätevämpää, nopeampaa ja helpompaa sen avulla.
Senhän takia täällä on joku trolli joka siitä aina jauhaa. On aikamme leipäkone. Laitteen hyödyn voi vaikka päätellä siitä, kuinka paljon noita tulee tori.fi:hin myyntiin. Jopa vinted tv-mainoksessa mainitaa niiden myynti kuin leipäkoneen.
Tämä on se syy, miksi en ole kolmeenkymmeneen vuoteen päästänyt kotiini näitä sähköromppeita. Muuten kaikki kaapin takahyllyt on täynnä vohvelirautaa ja leipäkonetta ja blenderiä, joita hetki käytettiin, sitten kyllästyttiin pesemään osia ja häsläämään sillä vehkeellä.
On ja käytössä jatkuvasti. Erinomainen väline kun tekee ruokaa yhdelle, tulee pakasteesta ruoat helposti eikä kuumene koko kämppä pätsiksi mikä on kesäisin varsin mukavaa. Myös esim eines hampurilaiset tulee todella hyvin pöhössä. Kasviksia on helppo tehdä sillä. Jouluna voi tehdä yhden tortun ja sillä selvä. Enemmän käytän kun mikroa.
Löytyy. Alkuun meinasi jäädä käyttämättä, mutta nykyään tulee käytettyä. Saa vaikka tolkuttoman mehukkaat kana tai possupihvit kypsennettyä. Tai vaikka mitä. Hyvää on nopeus ja se, että vie sähköä paljon uunia vähemmän. Huonoa, että vie tilaa.
Viikoittain. Korvannut uunin. Näin yhden miehen taloudessa.
On todella kätevä ja hyvä vaikkapa mökillä, jossa on vain pihagrilli lisäksi. On muös nopea. Tofuista tulee parempia kuin uunissa ja nopeammin.
Älkyttömän kätevä. Lapsi on sillä koko viime talven kypsentänyt turvallisesti ruokaa koulun jälkeen itselleen kun jouduin olemaan paljon poissa kotoa opiskelujen vuoksi. Me lapsen kanssa molemmat tykätään käyttää sitä paljon.
Vierailija kirjoitti:
Joo lypsrnnän paljon kasviksia lisukkeeksi.
Kypsennän. Asun yksin ja tuolla on tosi hyvä, kun ei viitsi uunia lämmittää päivittäin varsinkin kesähelteillä.
Myös banaanin suojakotelo on ollut listalla. Opiskeluaikoina käytin lähes joka koulupäivä.
Väh kerran kk teen leipäkoneella leipää ja airfryeriä käytän väh 5 krt viikosss
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ole tuota kypsennintä. Onko se käyttökelpoinen ja hyväksi havaittu?
Tekee ainakin ruoasta kevyempää ja terveellisempää kuin sähkö- ja leivinuunit. Lisäksi ruoanteko on paljon kätevämpää, nopeampaa ja helpompaa sen avulla.
Lisääkö normaali uuni siihen rasvaa ja suolaa vai miksi airfryerissa tulee terveellisempää? Airfryerin toimintaperiaatehan on täysin sama kuin kiertoilmauunin. On vain pienempi. Käytän sitä itsekin, mutta eikö terveellisyys ole kiinni siitä mitä sinne laitteeseen laittaa?
Vierailija kirjoitti:
Se tekee ruuasta rasvaista
Mistä se rasva tulee?
On jatkuvasti käytössä ja sen kori tiskattavana. Se on todella, todella hyvä kun jää uunin esilämmittäminen kokonaan pois ja pääsee heti kypsentämään kun nälkä on 🙂. Ja tulee maukasta. Kiertoilmauuni on jäänyt vähän niinkuin turhakkeeksi meillä.
Ennen käytettiin uunia paljon, nyt airfryer korvannut sen kun meitä on enää 2 tässä taloudessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ole tuota kypsennintä. Onko se käyttökelpoinen ja hyväksi havaittu?
Tekee ainakin ruoasta kevyempää ja terveellisempää kuin sähkö- ja leivinuunit. Lisäksi ruoanteko on paljon kätevämpää, nopeampaa ja helpompaa sen avulla.
Mutta ei sen avulla siitä huolimatta läskit näytä lähtevän tai muna pitene yli 10cm. WT porukan laite jotka ottaa selkään tatuoinnin kuvastosta. ;D
Meillä ei ole tuota kypsennintä. Onko se käyttökelpoinen ja hyväksi havaittu?