kyllä ottaa päähän äitien tietämättömyys lapsen kehityksestä.
Sinä av mamma joka nyt luet tätä, ota opiksesi.
Alle yksivuotias, eikä edes kaksi vuotias tarvitsesitä päivähoitio sen takia, että
A) tulisi sosiaaliseksi
B) olisi hyvä olla muiden kuin äidin/isän kanssa
C) oppisi jotain ikäiselleen kuuluvia taitoja mitä ei kotona opi.
Kommentit (23)
Meillä on menty päivähoitoon siksi, että minä menin töihin.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 18:49"]
[/quote]
Hienoa, sitähän tässä kysyttiin! Mutta joo, samaa mieltä kuin ap.
Rehellisyys tässä asiassa on hyvä. Se, että sanoo rehellisesti menneensä töihin koska oli pakko tai halusi, ei jaksanut olla kotona, masentui, oli yksinäinen tms. Tai vaikka neuvola on perhetilanteen vuoksi suositellut, mutta älkää enää 2015 väittäkö että noitten aloituksessa olleiden syiden vuoksi. Ap
Minä vein 10kk vanhan hoitoon, koska pääni oli räjähtää kaksin kotona lapsen kanssa, asuimme paikkakunnalla, jonne olimme muuttaneet lapsen ollessa 1kk, en tuntenut ketään 300km lähempää. Sain töitä ja lapsi hoitopaikan.
Reipas ihminen on lapsesta tullut vaikka aika monelle vieraammalle syyksi hoitoon vientiin kerroin jotain epämääräistä. Sen verran pieni paikkakunta että rahapulakaan ei olisi ollut hyvä syy kun kaikki tiesivät mitä lapsen isä teki, saati että "silmäätekevän" vaimo olisi sanonut että päästä viiraa kotona olo.
Ei niin, mutta 5-vuotias todellakin tarvitsee.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 18:47"]Sinä av mamma joka nyt luet tätä, ota opiksesi.
Alle yksivuotias, eikä edes kaksi vuotias tarvitsesitä päivähoitio sen takia, että
A) tulisi sosiaaliseksi
B) olisi hyvä olla muiden kuin äidin/isän kanssa
C) oppisi jotain ikäiselleen kuuluvia taitoja mitä ei kotona opi.
[/quote]no meillä on kyllä kaikki kolme lasta menneet 11 kk ikäisinä hoitoon koska mä eli äiti on mennyt töihin vanhempainvapaan loputtua ja ihan sosiaalisia ja taidokkaita ja fiksuja nuoria noista on tullut
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 19:06"]Rehellisyys tässä asiassa on hyvä. Se, että sanoo rehellisesti menneensä töihin koska oli pakko tai halusi, ei jaksanut olla kotona, masentui, oli yksinäinen tms. Tai vaikka neuvola on perhetilanteen vuoksi suositellut, mutta älkää enää 2015 väittäkö että noitten aloituksessa olleiden syiden vuoksi. Ap
[/quote]Suurin osa täällä kyllä vie lapsensa hoitoon siksi kun menee töihin. En tiedä millaisissa piireissä aloittaja liikkuu jos siellä on yleistä selitellä aloittajan mainitsemia syitä
No kyllä meillä osasyy hoitoon oli tuo, että lapsi oppisi puhumaan- ei meinaan vielä 2,5-vuotiaana sanonut kuin yksittäisiä sanoja.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 18:51"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 18:49"]
[/quote]
Hienoa, sitähän tässä kysyttiin! Mutta joo, samaa mieltä kuin ap.
[/quote]
Ei tässä kysytty mitään.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 19:17"]
Minä vein 10kk vanhan hoitoon, koska pääni oli räjähtää kaksin kotona lapsen kanssa, asuimme paikkakunnalla, jonne olimme muuttaneet lapsen ollessa 1kk, en tuntenut ketään 300km lähempää. Sain töitä ja lapsi hoitopaikan.
Reipas ihminen on lapsesta tullut vaikka aika monelle vieraammalle syyksi hoitoon vientiin kerroin jotain epämääräistä. Sen verran pieni paikkakunta että rahapulakaan ei olisi ollut hyvä syy kun kaikki tiesivät mitä lapsen isä teki, saati että "silmäätekevän" vaimo olisi sanonut että päästä viiraa kotona olo.
[/quote]
Kun pää ei kestä taaperon kanssa, eikä muuta apua löydy niin viekää ihmeessä vain osapäivähoitoon!
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 22:22"]
Meillä vietiin 1,5-v päiväkotiin kun oli kehityksestä jäljessä. Eli kyllä vaan osa lapsista tarvitsee.
[/quote]
Kokopäivä hoitoa ei kukaan taapero TARVITSE.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 19:17"]Minä vein 10kk vanhan hoitoon, koska pääni oli räjähtää kaksin kotona lapsen kanssa, asuimme paikkakunnalla, jonne olimme muuttaneet lapsen ollessa 1kk, en tuntenut ketään 300km lähempää. Sain töitä ja lapsi hoitopaikan.
[/quote]
Sinulla oli syysi. Mutta jos joku kehtaa väittää, että veisi 10kk hoitoon, jotta vauva oppisi olemaan sosiaalinen kertoo vain tyhmyydestä
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 19:18"]Ei niin, mutta 5-vuotias todellakin tarvitsee.
[/quote]
Viisi on aivan eri kuin 0-3. Ap
Mun kaksi vanhempaa lasta on mennyt 10 ja 13 kuisina hoitoon, lapset vielä kaksikielisiä (kolmas menossa enkkupäivökodissa) ja ihan normaalisti kehittyneitä. Nuorin menee nyt elokuussa 11 kuisena päivikseen. Kaikki ovat "pieninä" päiväkotiin menneet, koska mä oon mennyt töihin omasta tahdostani.
Meillä vietiin 1,5-v päiväkotiin kun oli kehityksestä jäljessä. Eli kyllä vaan osa lapsista tarvitsee.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 22:22"]Meillä vietiin 1,5-v päiväkotiin kun oli kehityksestä jäljessä. Eli kyllä vaan osa lapsista tarvitsee.
[/quote]
Lisään vielä että.itse menin samalla töihin. Olisin muuten lykännyt töiden aloitusta mutta lääkäri ja terapeutit päätti toisin.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 22:22"]Meillä vietiin 1,5-v päiväkotiin kun oli kehityksestä jäljessä. Eli kyllä vaan osa lapsista tarvitsee.
[/quote]
kyllä sille asialle voi kotonakin jotain tehdä, et vain tainnut jaksaa?
Ohis
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 22:25"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 22:22"]Meillä vietiin 1,5-v päiväkotiin kun oli kehityksestä jäljessä. Eli kyllä vaan osa lapsista tarvitsee.
[/quote]
kyllä sille asialle voi kotonakin jotain tehdä, et vain tainnut jaksaa?
Ohis
[/quote]
Tehdä mitä? On minulla toinenkin lapsi, joka ihan terve tapaus. Mitä olisin voinut tehdä?
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 09:30"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 22:22"]
[/quote]
Kokopäivä hoitoa ei kukaan taapero TARVITSE.
[/quote]
Tarvitsee kuntouttavassa mielessä osa. Sun mielipiteellä ei ole näissä asioissa mitään väliä.
Ja av jatkaa. ..joo, ovat erilaisia mutta kehitys menee tältäkin osin hyvin samaa tahtia. Ap