Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pysytte normaalipainon ylärajoilla?

Vierailija
26.02.2022 |

Kiinnostaa teidän elämäntavat, jotka olette suunnilleen pituisiani: 170cm, ja painatte 68-72kg. Muistan kun itse olin tuossa painossa, ja siinä sai ottaa elämää myöskin rennosti. Herkuttelinkin.

Mutta en onnistunut pitämään sitä montaa vuotta. Teini-iästä saakka olen joka vuosi kerryttänyt lisää painoa. Nyt painan jo 90kg. En halua että tämä kasvusuunta jatkuu. Mutta minulla on aina hirveä nälkä tai makeanhimo, ja on hankalaa olla lihomatta.

En tiedä onko ruokavalioni huono. Enkö saa tarvittavia ravintoaineita tai saanko liian vähän energiaa, kun tulee syömishimoja. Yleensä arkena yritän syödä vähän kevyemmin, mutta viikonloppuna yritän syödä normaalisti, mutta en onnistu, vaan alkaa aina herkuttelu.

Syön noin 1800-2000 kaloria päivässä. Mutta tällä määrällä tulee nälkä tai herkkuhimo. Paljonko te kertomissani mitoissa olevat syötte kaloreita päivässä keskimäärin? Itse teen myös fyysistä työtä, niin energiantarpeeni ei ihan pienimmästä päästä ole.

Mitään kitudieettejä minulle on turha ehdottaa. Niistä tämä paisuminen sai alkunsa, kun kuvittelin kitudieetin tuovan minulle 70-kiloisena jotain hyvää. Nyt haluaisin vain takaisin tuohon lähtöpainoon.

Otetaan siis vastaan kaikki vinkit, kuinka saada ylipaino terveellisesti ja pysyvästi pois, miten vähentää syömis- ja herkkuhimoja ja tehdä omasta kehosta paremmin voiva.

Kommentit (133)

Vierailija
41/133 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annan laskukaavan. Paino x 30 on se määrä kilokaloreita mitä tarvitset pysyäksesi siinä painossa mitä vaaka näyttää. Eli kun olet 90kg tarvitset 2700kcl pysyäksesi siinä painossa. Et syö 1800-2000 kcl vuorokaudessa.

Höpönlöpön. Mulla aika samat mitat kuin ap:llä, 2700 kaloria päivä saat mut paisumaan ainakin puoli kiloa viikossa. Treenaan salilla 4-5 kertaa viikossa. Tällä hetkellä punnitsen keittiövaa’alla kaiken mikä suuhun menee, 2000kcal niin paino ei nouse eikä laske.

Uskokaa jo, että ihan silkkaa matikkaa nämä painoasiat eivät ole, ihmiset ovat erilaisia.

Vierailija
42/133 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siirry vähähiilihydraattiselle dieetille, suosi puhdasta ruokaa äläkä pelkää rasvaa. Tällä ohjeella pysyy normaalipainossa, eikä tarvitse miettiä sellaisen sanan merkitystä kuin itsekuri.

Olen kokeillut. Laiduin 20kg aika nopeasti, ja sitten lihoin 40kg, ja ylensyönnin himo jäi pysyväksi. Toista kertaa en uskalla kokeilla. Minulla vhh ei ainakaan poistanut pysyvästi herkkuhimoja, vaan nosti ne kymmenkertaisiksi, vaikka monta kuukautta ensin menikin hyvin.

Ap

Olen ottanut nälän ja muun sellaisen signaalina energian tarpeesta ja lisännyt tarvittaessa rasvaa. Rasvan määrä tuntuu joskus järjettömältä, mutta mikäs siinä, kun ei näy vyötäröllä ja veriarvot pysyy kunnossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/133 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Minä vaan pysyn siinä. Ikää kuitenkin jo päälle 40. Aamupala, lounas, päiväkahvi, päivällinen, iltapala. Alkoakin muutama annos viikossa. Syön ruokaa, jonka teen itse. En käytä juurikaan teollisesti valmistettuja eineksiä, vaan teen ruoan ihan raaka-aineista. En syö karkkeja, teollisia leivonnaisia, valmisleipää. Jäätelöä kyllä, mutta sitäkin oikeastaan vain kesällä.

Syötkö tuota itse tekemääsi ruokaa niin paljon että olet kylläinen? Itse syön mielestäni liian paljon, jos syön kylläiseksi asti. Esim riisipaketin kyljessä lukee, että yksi annos on 0,75 dl. Minä tarvitsisin tuon määrän melkein kaksinkertaisena ja ison kasan proteiinia ja kasviksia kylkeen, että ei jäisi nälkä. Tällaista sitten rajoitan, mutta voisin ehkä kokeilla olla rajoittamatta, ja katsoa poistuisiko sillä nuo minua lihottavat epäterveellisen moskan ahmintakohtaukset.

Ap

Sellaisen normaalin ruokalautasellisen. Salaattia myös.

Aamupalalla klo5 tuorepuuro, jossa 1 dl isoja kaurahiutaleita, 1 dl Valio luomu luonnonjugurttia, 1 dl täysmaitoa, marjoja. Joskus korvaan jugurtin tai maidon bonne omenasoseella ja marjat hedelmänpaloilla. Teen tätä valmiiksi muutamaksi aamuksi valmiiksi kerta-annoksiksi.

Lounaalla klo 10 jotain kotiruokaa, joko edellispäivän päivällistä tai sulatan pakastimesta vielä vanhempaa. Kasviksia kylkeen. Pari mukia täysmaitokahvia.

Klo 15 kahvia ja jotain pientä.

Klo 19 päivällistä, jonka olen tehnyt päivällä valmiiksi.

Klo 22 iltatee ja jotain pientä.

Vapaapäivinä aamulla pelkkää kahvia. Kiinteän ravinnon aloitan lounaalla, sitten päiväkahvi, päivällinen Klo 17-18 aikoihin, iltapala normaalisti.

Herkuttelut säästän juhlapäiviin.

Vierailija
44/133 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihavat eivät osaa syödä, siksi ovat lihavia. Lihavat ovat myös sitä tyhmempää kansanosaa, eivät osaa edes syödä oikeaa ravintoa. Kadut täynnä kamalia mätisäkkejä lyllertämässä.

Et ole tavannut korkeasti koulutettua lihavaa? Näkyyhän niitä julkisuudessakin. Stressaava elämäntilanne itsessään voi jo johtaa lihomiseen ja kun aika ei riitä terveellisen ruuan miettimiseen, tarraa helposti nopeaan energiaan. Suurin osa kyllä tietää, miten pitäisi syödä, mutta elämä ei aina ole niin yksinkertaista.

Tää on tosi huono selitys. Miten se hamppari on nopeammin saatavilla kuin valmis salaatti? Kyllä pikaruokaa tai Take awayta saa ihan kaikenlaista nykyisin. Vesi on nopein ja helpoin janojuoma, limua pitää lähteä kauppaan asti ostamaan. Eli vaikka ei ole aikaa, miksi valitsee hampparin ruokaisan salaatin sijaan jos lisäksi tietää, että salaatti on parempi vaihtoehto?

Vierailija
45/133 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla loppui makeanhimo ja napostelutarve kun aloin mennä aikaisemmin nukkumaan ja söin kunnon aamupalan(puuroa,raejuustoa,marjoja/hedelmiä) ja kunnon lounaan ja päivällisen. En myöskään enää ostanut herkkuja varastoon. Eli ruokavalio tarpeeksi kuitupitoista ja hyvälaatuista. Syöt vain sen verran että olet sopivasti kylläinen,ei ähkyä. Älä stressaa,se ei ainakaan painoa pudota.

Vierailija
46/133 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 170cm/60kg (ja 31v) ja ylimääräistä löytyy tässäkin painossa.

Ei mulla oo mitään salaisuutta, syön mitä mieli tekee. Tosin tykkään kasvisruuista, en syö punaista lihaa ja vaikka syön herkkuja joka päivä niin esim. 100g jäätelöä on jo ihan tarpeeksi. Jos syön liikaa (varsinkin epäterveellistä ruokaa) niin tulee oksettava olo.

Esimerkki tänään: söin irtokarkkeja aika paljon, ehkä 150g. Mulla oli illaksi ostettuna myös limu jonka halusin juoda saunan jälkeen. No, tulin äsken saunasta, mutta syömäni epätavallisen iso karkkimäärä vaikutti siten, että pelkkä ajatuskin sokerisesta limusta ällötti. Joten join vettä.

Liikuntaakaan en jaksa harrastaa. Joskus kävin hölkkäämässä mutta polvet ei oikein kestä ja tekniikkani on väärä koska kuntoni ei kasvanut kuukausienkaan jälkeen.

Koiran kanssa ulkoilen joka päivä, mutta aika harvoin siinä hengästyy tai hikoilee.

Vierailija
47/133 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syön mitä sattuu enkä liiku lainkaan niin turpoan normaalipainon ylärajoille

Vierailija
48/133 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas samanlaiset mitat kuin itselläni. 170 cm pitkä ja ihannepaino 68-70 kg. Harrastan painonnostoa ja syön noin 2600 kcal päivässä. Olen lihaksikas siis siten, että jalkojen ja olkapäiden lihaksista näkee mitä harrastan.

Pysyn 70 kg kieppeillä helposti niin kauan, kun rajoitan hiilihydraattien syöntiä. Elimistöni kai jotenkin reagoi kauhean helposti hiilareihin, sillä turpoan kuin pullataikina 74-75 kiloon muutamassa viikossa, jos annan hiilarinhimoille periksi.

Voin päivässä syödä aamupuuron ja kahdella aterialla pienen hiilihydraattilisän, silloin pysyn kuosissa. Jos alan lipsua ja syödä välipalaksi leipää tai mysliä tai saati herkutella niin hups olen yhtäkkiä 74 kilossa.

Vierailija
49/133 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekuri. Nälkä on normaali tunne, eikä mikään ylivoimainen luonnonvoima.

Lihavuustutkijoiden mukaan tämä on yksinkertaista, laiskaa ajattelua. Ja nälkä on yksi ihmiselle varoittavampia "luonnonvoimia", sillä suurimman osan ihmisen historiasta se on yleensä merkinnyt nälkäkuolemaa.

Nälän tunteen aiheuttavat hormonit. Eri asiat vaikuttavat noihin hormoneihin. Tässä kyselen niiden asioiden perään. Mitkä muilla toimii.

Teolliseen ruokaan myös lisätään ainesosia, joiden on todettu koukuttavan ihmisiä pahemmin kuin sokeri tai jopa jotkin huumeet. Nämä aineet myös sekoittavat kehon normaalia toimintaa.

En kaipaa sinun sädekehäsi esittelyä. Itsekurisi ei ole sen parempi kuin lihavillakaan. Hormonisi ja suolistomikrobistosi vain ovat kohdillaan, ja ylimielisyytesi tapissa.

Ap

Jos ylipainoisille ei saa sanoa että syö vähemmän, opi kestämään nälkää jne. niin miten kuvittelet että se laihtuminen tapahtuu.

Uskon että ruuan laatu, riittävä määrä, aktiivisuus, hyvä mielenterveyden tila, suolistomikrobisto ja optimaalinen hormonitoiminta ainakin liittyvät asiaan. Mutta mikä on tarkka resepti terveelliseen laihtumiseen ja normaalipainon ylläpitämiseen, niin sitä en tiedä. Siksi kyselenkin.

Ap

Niin että kun sitä nälkää ei vaan kestä vähääkään niin ehkäpä jos sen mätetyn ruuan vaihtaa "laadukkaampaan" niin jotenkin laihtuisi. Niinnohh.

Vierailija
50/133 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön joka päivä suunnilleen samoihin aikoihin, suunnilleen samat määrät ruokaa. Helppoa.

Vierailija
51/133 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihavat eivät osaa syödä, siksi ovat lihavia. Lihavat ovat myös sitä tyhmempää kansanosaa, eivät osaa edes syödä oikeaa ravintoa. Kadut täynnä kamalia mätisäkkejä lyllertämässä.

Et ole tavannut korkeasti koulutettua lihavaa? Näkyyhän niitä julkisuudessakin. Stressaava elämäntilanne itsessään voi jo johtaa lihomiseen ja kun aika ei riitä terveellisen ruuan miettimiseen, tarraa helposti nopeaan energiaan. Suurin osa kyllä tietää, miten pitäisi syödä, mutta elämä ei aina ole niin yksinkertaista.

Tää on tosi huono selitys. Miten se hamppari on nopeammin saatavilla kuin valmis salaatti? Kyllä pikaruokaa tai Take awayta saa ihan kaikenlaista nykyisin. Vesi on nopein ja helpoin janojuoma, limua pitää lähteä kauppaan asti ostamaan. Eli vaikka ei ole aikaa, miksi valitsee hampparin ruokaisan salaatin sijaan jos lisäksi tietää, että salaatti on parempi vaihtoehto?

Sinulla ei taida olla kovin korkea ravintotietämyksen taso? Hamppari on sillä tavalla paljon nopeammin saatavilla kuin salaatti, että se hamppari nostaa verensokeria paljon nopeammin kuin sitä tasaisemmin nostava salaatti, ja tuo ihmiselle siten nopeaa mielihyvää, toisin kuin salaatti. Se hamppari on myös ainakin puolet halvempaa kuin salaatti. Ja kaikin tavoin todellisuudessa huonompi vaihtoehto tietenkin.

Vierailija
52/133 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihavuustutkijoiden mukaan tämä on yksinkertaista, laiskaa ajattelua. Ja nälkä on yksi ihmiselle varoittavampia "luonnonvoimia", sillä suurimman osan ihmisen historiasta se on yleensä merkinnyt nälkäkuolemaa.

Nälän tunteen aiheuttavat hormonit. Eri asiat vaikuttavat noihin hormoneihin. Tässä kyselen niiden asioiden perään. Mitkä muilla toimii.

Teolliseen ruokaan myös lisätään ainesosia, joiden on todettu koukuttavan ihmisiä pahemmin kuin sokeri tai jopa jotkin huumeet. Nämä aineet myös sekoittavat kehon normaalia toimintaa.

En kaipaa sinun sädekehäsi esittelyä. Itsekurisi ei ole sen parempi kuin lihavillakaan. Hormonisi ja suolistomikrobistosi vain ovat kohdillaan, ja ylimielisyytesi tapissa.

Ap

Jos ylipainoisille ei saa sanoa että syö vähemmän, opi kestämään nälkää jne. niin miten kuvittelet että se laihtuminen tapahtuu.

Eipä tarvinnut syödä vähemmän ja kestää nälkää, kun on vähähiilihydraattisella ruokavaliolla. Verensokeri tasoittuu, pysyy kylläisempänä, eikä nälkä ole sen yllättäessä sellainen ”nyt on pakko saada jotain”. Harva laihtuu ja pysy normaalipainoisena kestämällä nälkää. Sitä ei jaksa määräänsä enempää. Häiriintynyt aineenvaihdunta täytyy korjata vähentämällä hiilareita ja nälkä lakkaa kiljumista.

T. Ex-läski, jonka laihduttamisesta ei tullut mitään ravitsemusterapeutin ohjeilla.

Kyllä tässä jotenkin sekoitetaan nälän näkeminen nälän tunteeseen. Kyllä ne on kaksi eri asiaa ja on ihan normaalia, että kokee nälän tunnetta, syö, ja täyttyy eikä koe enää nälkää. Tämä on tainnut hämärtyä suurimmalta osalta länsimaista väestöä kun kaikki ovat nykyisin niin ylipainoisia.

Vierailija
53/133 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Minä vaan pysyn siinä. Ikää kuitenkin jo päälle 40. Aamupala, lounas, päiväkahvi, päivällinen, iltapala. Alkoakin muutama annos viikossa. Syön ruokaa, jonka teen itse. En käytä juurikaan teollisesti valmistettuja eineksiä, vaan teen ruoan ihan raaka-aineista. En syö karkkeja, teollisia leivonnaisia, valmisleipää. Jäätelöä kyllä, mutta sitäkin oikeastaan vain kesällä.

Syötkö tuota itse tekemääsi ruokaa niin paljon että olet kylläinen? Itse syön mielestäni liian paljon, jos syön kylläiseksi asti. Esim riisipaketin kyljessä lukee, että yksi annos on 0,75 dl. Minä tarvitsisin tuon määrän melkein kaksinkertaisena ja ison kasan proteiinia ja kasviksia kylkeen, että ei jäisi nälkä. Tällaista sitten rajoitan, mutta voisin ehkä kokeilla olla rajoittamatta, ja katsoa poistuisiko sillä nuo minua lihottavat epäterveellisen moskan ahmintakohtaukset.

Ap

Aamupalalla klo5 tuorepuuro, jossa 1 dl isoja kaurahiutaleita, 1 dl Valio luomu luonnonjugurttia, 1 dl täysmaitoa, marjoja. Joskus korvaan jugurtin tai maidon bonne omenasoseella ja marjat hedelmänpaloilla. Teen tätä valmiiksi muutamaksi aamuksi valmiiksi kerta-annoksiksi.

Lounaalla klo 10 jotain kotiruokaa, joko edellispäivän päivällistä tai sulatan pakastimesta vielä vanhempaa. Kasviksia kylkeen. Pari mukia täysmaitokahvia.

Vapaapäivinä aamulla pelkkää kahvia. Kiinteän ravinnon aloitan lounaalla, sitten päiväkahvi, päivällinen Klo 17-18 aikoihin, iltapala normaalisti.

Kuulostaa todella vähältä. Itse en muista syöneeni edes 70-kiloisena noin vähän. Nyt 90 kiloisena syön tavallisesti:

aamulla pari ruisleipää rasvalla, leikkeleellä ja kasviksilla, kananmuna ja mustaa kahvia.

Lounaaksi jotain normaalia kotiruokaa sellaisen noin kaupan valmiin einesaterian kokoisen määrän. (Olen lukenut että sellainen olisi suositeltu määrä.) Eli perunaa, riisiä, pastaa, kvinoaa tai salaattia, jokin proteiini ja kasviksia.

Välipalaksi pari hedelmää tai jokin sokerinen jugurtti tai pähkinöitä.

Päivälliseksi iso kasa jotain lounaan tyylistä, mutta herkullisempaa. Ehkä kaksinkertainen määrä lounaaseen nähden.

Illalla yleensä puuroa, marjoja, porkkanaa, hedelmiä ja teetä.

Ja silti minulle tulee välillä nälkä ja tasaisin väliajoin herkkujen ahmintaa. Toisinaan kuitenkaan ei tee yhtään mieli makeaa. En ymmärrä mistä tuollainen vaihtelukin.

Ap

Vierailija
54/133 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 168cm/67kg, yritän saada muutaman kilon pois. Tämä paino on kyllä itselleni helppo pitää ja se pysyy yksinkertaisesti liikkumalla. Nälkä on äärettömän huono keino laihduttaa/pitää painoa. Jos ei halua elää nälkäisenä ja kituuttaa pienemmillä kalorimäärillä, niin keino pysyä normaalipainoisena on lisätä liikuntaa reippaasti.

Itselleni paras keino on fyysisen työn lisäksi (olen töissä raksalla, joten työpäivän aikana istun ainoastaan taukojen ajan) liikkua joka päivä vähintään 30min niin että tulee hiki -spinning, juoksu, soutulaite tms. Keskittää syömisen päivään eikä syö enää illalla.

Vierailija
55/133 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavuuden syy: safkaa menee liikaa alas. Joskus näkee muuts väitettävän, hölynpölyä kaikki tyynni.

Vierailija
56/133 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kuulostaa todella vähältä. Itse en muista syöneeni edes 70-kiloisena noin vähän. Nyt 90 kiloisena syön tavallisesti:

aamulla pari ruisleipää rasvalla, leikkeleellä ja kasviksilla, kananmuna ja mustaa kahvia.

Lounaaksi jotain normaalia kotiruokaa sellaisen noin kaupan valmiin einesaterian kokoisen määrän. (Olen lukenut että sellainen olisi suositeltu määrä.) Eli perunaa, riisiä, pastaa, kvinoaa tai salaattia, jokin proteiini ja kasviksia.

Päivälliseksi iso kasa jotain lounaan tyylistä, mutta herkullisempaa. Ehkä kaksinkertainen määrä lounaaseen nähden.

Ja silti minulle tulee välillä nälkä ja tasaisin väliajoin herkkujen ahmintaa. Toisinaan kuitenkaan ei tee yhtään mieli makeaa. En ymmärrä mistä tuollainen vaihtelukin.

Ap

Siinä, boldasin sulle miksi olet läski.

Lopeta sokerin/makeutusaineiden syönti, älä syö tuntia heräämisen jälkeen ja kolmea tuntia ennen nukkumista mitään. Laihdut.

Vierailija
57/133 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Uskon että ruuan laatu, riittävä määrä, aktiivisuus, hyvä mielenterveyden tila, suolistomikrobisto ja optimaalinen hormonitoiminta ainakin liittyvät asiaan. Mutta mikä on tarkka resepti terveelliseen laihtumiseen ja normaalipainon ylläpitämiseen, niin sitä en tiedä. Siksi kyselenkin.

Ap

Niin että kun sitä nälkää ei vaan kestä vähääkään niin ehkäpä jos sen mätetyn ruuan vaihtaa "laadukkaampaan" niin jotenkin laihtuisi. Niinnohh.

Huoh. Turhaa kai sitä tahalliselle väärinymmärtäjälle selittää, mutta olen kyllä kestänyt nälkää parikin vuotta, kun laihdutin ja pidin painoa haluamassani luvussa, mutta kukaan ei jatkuvaa syömishimoa kestä loputtomiin. Eikö sinustakin ole aika outoa, että toiset tässäkin ketjussa sanovat "syön mitä mieli tekee enkä laske kaloreita" ja he pysyvät normaalipainossa, ja sitten taas jos esim minä söisin mitä mieli tekee enkä laskisi kaloreita, lihoaisin lakkaamatta sairaalloisen ylipainoiseksi. Mikä aiheuttaa ja vaikuttaa noin erilaiseen syömiskäyttäytymiseen? Miksi ylipainoisia on juuri nyt enemmän kuin koskaan? Miksi joissakin maissa on paljon enemmän ylipainoisia kuin toisissa, vaikka elintaso olisi samankaltainen?

Ap

Vierailija
58/133 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eipä tarvinnut syödä vähemmän ja kestää nälkää, kun on vähähiilihydraattisella ruokavaliolla. Verensokeri tasoittuu, pysyy kylläisempänä, eikä nälkä ole sen yllättäessä sellainen ”nyt on pakko saada jotain”. Harva laihtuu ja pysy normaalipainoisena kestämällä nälkää. Sitä ei jaksa määräänsä enempää. Häiriintynyt aineenvaihdunta täytyy korjata vähentämällä hiilareita ja nälkä lakkaa kiljumista.

T. Ex-läski, jonka laihduttamisesta ei tullut mitään ravitsemusterapeutin ohjeilla.

Kyllä tässä jotenkin sekoitetaan nälän näkeminen nälän tunteeseen. Kyllä ne on kaksi eri asiaa ja on ihan normaalia, että kokee nälän tunnetta, syö, ja täyttyy eikä koe enää nälkää. Tämä on tainnut hämärtyä suurimmalta osalta länsimaista väestöä kun kaikki ovat nykyisin niin ylipainoisia.

Itse koen nälän tunnetta, syön, ja saatan edelleen kokea nälän tunnetta. Mutta olen huomannut että se lähtee joskus vain syömällä juurikin jotain nopeaa hiilihydraattia. Makeaa tai rasvaista ja suolaista hiilihydraattia. Liittyy varmasti jotenkin juurikin verensokeriin. Eikä se varsinaisesti ole kurniva nälkä. Tekee vain kauheana mieli syödä jotain hyvää. Jonkinlainen addiktio jolla säätelen myös mielialaani. Mitenhän tällaisesta pääsisi eroon? Karppaamaan en halua ryhtyä. - eri

Vierailija
59/133 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Itse koen nälän tunnetta, syön, ja saatan edelleen kokea nälän tunnetta. Mutta olen huomannut että se lähtee joskus vain syömällä juurikin jotain nopeaa hiilihydraattia. Makeaa tai rasvaista ja suolaista hiilihydraattia. Liittyy varmasti jotenkin juurikin verensokeriin. Eikä se varsinaisesti ole kurniva nälkä. Tekee vain kauheana mieli syödä jotain hyvää. Jonkinlainen addiktio jolla säätelen myös mielialaani. Mitenhän tällaisesta pääsisi eroon? Karppaamaan en halua ryhtyä. - eri

Näin se oli mullakin aikana ennen nykyistä ruokavaliota. T. Se ex-läski

Vierailija
60/133 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Siinä, boldasin sulle miksi olet läski.

Lopeta sokerin/makeutusaineiden syönti, älä syö tuntia heräämisen jälkeen ja kolmea tuntia ennen nukkumista mitään. Laihdut.

Et edes lukenut viestiäni kunnolla. En syö einestä, sanoin vain että perus einesaterian kokoinen määrä. Itsetehtyä kuitenkin. Ja syön aamupalan tunnin-pari heräämisen jälkeen. Illalla ehtii iltapalan jälkeen kulua juurikin 3-4h ennen kuin nukahdan. Neuvoistasi ainoastaan sokerin voisin jättää pois, mutta se olisikin sitten todella haastavaa, sillä sokeria on lähes kaikessa ja juuri sokeria kohtaan minulle tulee ahmimiskohtauksia, joista haluaisin eroon. Ja tähän mennessä nuo ahmimiskohtaukset ovat vain pahentuneet aina, kun olen pyrkinyt rajusti vähentämään sokeria.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi