Jos Venäjä hyökkäisi Suomeen olisiko miehet yhtä motivoituneita taistelemaan nykyisen yhteiskunnan puolesta?
Kommentit (1425)
Minä en rupea turhaan taisteluun jos hallitus ei ole meidän tukena ja liitä Suomea Natoon jotta saadaan apuvoimia.
Vierailija kirjoitti:
Kerrataanpa vielä Sotilaan tehtävät sodassa. Perusprinsiipit:
1. Pysyä taistelukykyisenä (ei saa kuolla jottei resurssi menee hukkaan, saati haavoittua jolloin sitoo lisää resursseja)
2. Tehdä viholliselle maksimaalisesti kiusaa.
3. Auttaa omia siviilejä
Ei minua ainakaan koulutettu siviilejä auttamaan. Minut koulutettiin torjumaan vihollisen hyökkäys voimakeinoja käyttäen
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin! Mieluummin vaikka kuolen kuin elän Venäjän vallan alla. ”Parempi elää päivä leijonana kuin sata vuotta lampaana.”
Me lampaat laskemme sitten kiitollisina seppeleen sankarihaudallesi.
Just selvitän, mitä vaatii erota reservistä. Eli ei tod.
Maahanmuuttajamieheni juuri ilmoitti että taistelee mielellään Suomen puolesta.
Samoin minä. Vaikka en ole käynyt armeijaa, on varmasti monenlaista tehtävää.
Maanpuolustustahtoa Suomessa on aivan riittävästi, vaikka aina löytyy niitä jotka eivät koe sitä tärkeäksi. Sama juttu kaikissa muissakin maissa.
Suomella on muuten oikeasti uskottava ja iskukykyinen armeija puolustavaan sodankäyntiin. Itänaapuri on arvaamattomuudellaan pitänyt huolen siitä että Suomen armeija on tätä jatkuvasti kehittänyt jo sukupolvien ajan ja täällä osataan ottaa kalustosta aivan kaikki suorituskyky irti, sekä hyödyntää omat vahvuudet täysimääräisesti. Lisäksi maailmalla tapahtuneita konflikteja on seurattu tarkkaan ja kaikki oppi otettu niistä talteen. Reserviläisten suuri määrä ja varusmiesten ensiluokkainen koulutus on myös mainittavan arvoinen asia. Suurimmissa sotaharjoituksissa, joissa toisinaan ollut mukana myös muun muassa amerikkalaisia ammattisotilaita, on amerikkalaisten kestoihmettelyn kohteena kuinka Suomalainen varusmies ja reserviläinen pystyy toimimaan taistelutilanteissa ammattisotiladen tasolla.
Huomiota on saanut myös koko Euroopan mittapuulla Suomen valtava tykistö, ja ensiluokkainen Suomessa kehitetty järjestelmä ja kyky johtaa sen tulta tarkasti maaliin tehokkaan vaikutuksen aikaansaamiseksi ja samalla ampumatarvikkeita säästäen. Esimerkkinä, suurvallat tyytyvät roiskimaan sinne tänne ja usein osumatta kunnolla kohteeseen.
Listaahan voisi jatkaa vaikka kuinka. Täällä osataan maalla, merellä ja ilmassa. Toivottavasti Suomen puolustusta ei kuitenkaan koskaan koetella, sitä varten sitä on pidetty uskottavalla tasolla. Tällä hetkellä tilanne näyttää uhkaavalta ja itänaapuri on omien tekojensa seurauksena ajamassa Suomea natoon tai ainakin lähemmäksi natoa. Luottamus on mennyt täysin, aiemminkin ollut parhaimmillaan kohtalaisella tasolla. Montaakaan syytä en keksi, miksi Suomen natojäsenyys on itänaapurille niin ehdoton asia. Valitettavasti se syy joka tulee mieleen on Suomen kannalta erittäin ikävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. Pysyä taistelukykyisenä (ei saa kuolla jottei resurssi menee hukkaan, saati haavoittua jolloin sitoo lisää resursseja)
3. Auttaa omia siviilejä
Ei minua ainakaan koulutettu siviilejä auttamaan. Minut koulutettiin torjumaan vihollisen hyökkäys voimakeinoja käyttäen
Oletusarvo on että osaat sen luonnostaan. Heidän takiaanhan taistelet ja vaarannat henkesi. Vai etkö ole edes ajatellut asiaa? Olisko ehkä korkea aika ettet kuole ilman että tiedät miksi?
Vierailija kirjoitti:
Maanpuolustustahtoa Suomessa on aivan riittävästi, vaikka aina löytyy niitä jotka eivät koe sitä tärkeäksi. Sama juttu kaikissa muissakin maissa.
Suomella on muuten oikeasti uskottava ja iskukykyinen armeija puolustavaan sodankäyntiin. Itänaapuri on arvaamattomuudellaan pitänyt huolen siitä että Suomen armeija on tätä jatkuvasti kehittänyt jo sukupolvien ajan ja täällä osataan ottaa kalustosta aivan kaikki suorituskyky irti, sekä hyödyntää omat vahvuudet täysimääräisesti. Lisäksi maailmalla tapahtuneita konflikteja on seurattu tarkkaan ja kaikki oppi otettu niistä talteen. Reserviläisten suuri määrä ja varusmiesten ensiluokkainen koulutus on myös mainittavan arvoinen asia. Suurimmissa sotaharjoituksissa, joissa toisinaan ollut mukana myös muun muassa amerikkalaisia ammattisotilaita, on amerikkalaisten kestoihmettelyn kohteena kuinka Suomalainen varusmies ja reserviläinen pystyy toimimaan taistelutilanteissa ammattisotiladen tasolla.
Huomiota on saanut myös koko Euroopan mittapuulla Suomen valtava tykistö, ja ensiluokkainen Suomessa kehitetty järjestelmä ja kyky johtaa sen tulta tarkasti maaliin tehokkaan vaikutuksen aikaansaamiseksi ja samalla ampumatarvikkeita säästäen. Esimerkkinä, suurvallat tyytyvät roiskimaan sinne tänne ja usein osumatta kunnolla kohteeseen.
Listaahan voisi jatkaa vaikka kuinka. Täällä osataan maalla, merellä ja ilmassa. Toivottavasti Suomen puolustusta ei kuitenkaan koskaan koetella, sitä varten sitä on pidetty uskottavalla tasolla. Tällä hetkellä tilanne näyttää uhkaavalta ja itänaapuri on omien tekojensa seurauksena ajamassa Suomea natoon tai ainakin lähemmäksi natoa. Luottamus on mennyt täysin, aiemminkin ollut parhaimmillaan kohtalaisella tasolla. Montaakaan syytä en keksi, miksi Suomen natojäsenyys on itänaapurille niin ehdoton asia. Valitettavasti se syy joka tulee mieleen on Suomen kannalta erittäin ikävä.
Suomi kestää taistelussa Venäjää vastaanb ehkä 1-3 kuukautta. Sitten on materiaali kulutettu loppuun.
Se tarkoittaa taistelujen loppumista. Ellemme saa avuksi materiaalia ja joukkoja ulkomailta.
Vierailija kirjoitti:
Maahanmuuttajamieheni juuri ilmoitti että taistelee mielellään Suomen puolesta.
Samoin minä. Vaikka en ole käynyt armeijaa, on varmasti monenlaista tehtävää.
Siviilejä ei oteta tasiteluun. Siivitaistelijoiden tappiokerroin ammattisotilaita vastaan on niin huono ettei ole järkevää tuhlata resursseja ja sitoa armeijan huoltoa siviilitaistelijoihin. Olet enemmän hyödyksi siviilitehtävässäsi.
Edelleenkin kysyn: miten tämä uho suhteutuu siihen voivotukseen, jota on kuultu korona-ajan "kärsimyksistä"? Jos mieli hajoaa jo sen takia, että joutuu olemaan tavallista enemmän kotona, niin miten se kestäisi ne olot, joita Ukrainassa nyt koetaan?
Vierailija kirjoitti:
NO! We will not fight against Russia. Russia is our one and true motherland. All Finns should be able to speak Russian. We will fight against the false narrative that Western media has painted of Russia. We welcome Putin with open arms. Russia gives Finns great rights to be better as a part of Russia.
Kirjoita suomeksi.
Vierailija kirjoitti:
Minä en rupea turhaan taisteluun jos hallitus ei ole meidän tukena ja liitä Suomea Natoon jotta saadaan apuvoimia.
Katsos vaan, itse Putin kiukuttelemassa jos ei saa tahtoaan läpi :p
Vierailija kirjoitti:
Edelleenkin kysyn: miten tämä uho suhteutuu siihen voivotukseen, jota on kuultu korona-ajan "kärsimyksistä"? Jos mieli hajoaa jo sen takia, että joutuu olemaan tavallista enemmän kotona, niin miten se kestäisi ne olot, joita Ukrainassa nyt koetaan?
Sitähän me paremmin tietävät yritimme sanoa...
Vierailija kirjoitti:
Suomi ei kuulunut edellisessäkään sodassa ja ollaan itsenäisiä.
Mä en sotimaan lähtisi Kuolemaan kaikkien teidän läyhääjien vuoksi jotka ootte haukkuneet miehiä viimeiset 5 vuotta.
Sotikaa itse, nyt on tasa-arvo.
Olis siistiä kun kaikki eniten suomalaisen naisen sorrosta mussuttaneet pistettäisiin sinne eturintamaan.
Jos ajat olisivat ne kun miehiäkin arvostettiin niin menisin mielelläni.
Suomessa asuu liiaksi porukkaa, joihin en tunne yhteenkuuluvuutta riittävästi. Emme puhu samaa kieltä ja tapamme ovat erilaiset. Monikultuurisuuden hinta, kai? Siksi en puolustaisi.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole omaisuutta, ei ole perhettä eikä siihen ole mahdollisuutta ja ei ole tulevaisuutta niin miksi uhraisin henkeni tämän maan puolesta? Tässä maassa on -90 luvun lamasta lähtien huolehdittu ainoastaa yrittäjien ja yritysten varallisuuden kasvusta ja tavallinen kansa uhrataan rahan alttarilla.
Ajattelit että tämä maa on sulle perheen ja omaisuuden velkaa? Voi jessus teitä kermapersemiehiä. Kaikki pitäisi tarjottimella kantaa eteen.
Pietarin trolleille terveisiä että me emme anna teidän työntää kiilaa väliimme. Suomalaiset puhaltavat takuulla yhteen hiileen kun tosi on kyseessä.
Muistakaa että käymme myös informaatiosotaa. Jokainen viesti minkä lähetätte, sataa jonkun laariin. Älkää antako itätrollien nakertaa yhtenäisyyttämme.
Vierailija kirjoitti:
Mä en sotimaan lähtisi Kuolemaan kaikkien teidän läyhääjien vuoksi jotka ootte haukkuneet miehiä viimeiset 5 vuotta.
Sotikaa itse, nyt on tasa-arvo.Olis siistiä kun kaikki eniten suomalaisen naisen sorrosta mussuttaneet pistettäisiin sinne eturintamaan.
Jos ajat olisivat ne kun miehiäkin arvostettiin niin menisin mielelläni.
Sinä vellihousu et ole ollut henkilökohtaisesti vielä yhdessäkään sodassa. Heti myös olet kiertelmässä vastuutasi sinne mennä, ihan sama millä tekosyyllä. Tapasi mukaan tietenkin syyllistät naisia omasta saamattomuudestasi ja omista valinnoistasi.
3. Auttaa omia siviilejä