Jos Venäjä hyökkäisi Suomeen olisiko miehet yhtä motivoituneita taistelemaan nykyisen yhteiskunnan puolesta?
Kommentit (1425)
Vierailija kirjoitti:
Ukrainassa ex-missikin osallistuu taisteluihin kivääri kädessä. Daily Mailissa on kuva.
Jossain oli tieto, että se oli oikeasti ilmakivääri vai miksi niitä sanotaan. Ja kuva sellaisesta pelihallista, jossa leikitään sotaa.
Mutta siis olen nähnyt kuvia, että naiset ovat olleet paljon mukana, esim. tehneet nyt polttopulloja. Voisin minäkin sellaista tehdä, ja sentapaisia juttuja naiset teki myös talvi- ja jatkosodan aikaan.
Naisia vihaavat miehet ovat oma lukunsa. Eivät terveitä.
M31 kirjoitti:
Olen 31v armeijan käynyt, töissä, en juo viinaa ja en harrasta irtosuhteita.
Pakko sanoa etten todennäköisesti puolustaisi suomea. En koe yhteenkuuluvuutta nyky yhteiskuntaan. Eikä minulla ole mitään syytä antaa henkeäni sen vuoksi.
Oletkin sellainen ripulihousu. Minä en käytä päihtietä, olen aseksuaali, ei lapsia, ei perhettä ja puolustan Suomea tarvittaessa. Sodassa ei pärjää sillä asenteella, että menee antamaan henkensä. Sodassa pysytään elossa, jotta voidaan jatkaa taistelua ja voittaa se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos uskoisin, että tämän palstan naiset olisivat edustava näyte suomalaisista naisista, niin ei huvittaisi henkeään panna vaaraan. Miksi puolustaa ihmisiä, jotka töikseen haukkuvat minun kaltaisiani eli valkoisia heteromiehiä päivästä päivään?
Miksi naiset hoitaisivat haavanne kun haukutte, raiskaatte ja lyötte naisia tosielämässä päivästä päivään?
Juuri sen takia kun eivät hoida haavojamme vaikka saavat palkan. Ja se jatkuva negatiivisuus ja dissaaminen. Kuka jaksaa sitä.
Kuten sanottua. Itse olette aloittaneet vihan ja pahoinpitelyn naisia kohtaan. Kun lopetatte sen, niin elämänne muuttuu paremmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Ajatuksena jännä miettiä että lähdenpä puolustamaan yhteiskuntaa että se pystyy jatkamaan minun rankaisua verojen ja maksujen muodossa. Kiitoksena puolustamisesta tulee köyhyys ja ennen aikainen kuolema
Venäjällä usein käyneenä viin sanoa, ettei sielläkään kovin rikksita olla. Kun katsoo, miten mummot raahaavat vettä ämpäreillä yhteiskaivosta kerrostaloasuntoon, alkaa Suomi näyttää ihan ok yhteiskunnalta. Matkalla kaivolta mummo käy kerrostalon pihassa olevassa huussissa pakkasessa.
Tässä ketjussa on kummallinen ilmapiiri, jossa poteroihinsa jumittautuneet mies- ja naisvihaajat oksentavat toistensa päälle inhottavia kommentteja. Ette edusta millään tavalla keskimääräistä suomalaista mielipidettä. Keskimäärin suomalaiset miehet ja naiset ovat ihan kunnon porukkaa, tulevat toimeen keskenään ja kantavat kortensa kekoon.
Minä en aio jäädä Suomen loppua katsomaan. Lähden töihin Ruotsiin turvaan. Ruotsalaiset ovat arkajalkoja ja liittyvät kuitenkin ajoissa Natoon.
Kun lukee näitä teidän juttuja niin saattaa olla että tulee sisällissota, naiset vastaan miehet ennenkuin Putin on edes ehtinyt vilkaista ahvenanmaalle päin. Tapetaan toisemme ennenkuin Putin ehtii ensin.
Kaippa sitä tahtoa löytyy. En vaan tiedä mitä hyötyä näistä cristal snousta, tai jeiden marsseista meille on. Ei niistä ole edes viihdearvoa.
Vierailija kirjoitti:
Kun lukee näitä teidän juttuja niin saattaa olla että tulee sisällissota, naiset vastaan miehet ennenkuin Putin on edes ehtinyt vilkaista ahvenanmaalle päin. Tapetaan toisemme ennenkuin Putin ehtii ensin.
AVmammat vastaan lautajonnet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos uskoisin, että tämän palstan naiset olisivat edustava näyte suomalaisista naisista, niin ei huvittaisi henkeään panna vaaraan. Miksi puolustaa ihmisiä, jotka töikseen haukkuvat minun kaltaisiani eli valkoisia heteromiehiä päivästä päivään?
Eikö isänmaasi merkitse sinulle mitään?
Ei merkitse. Se on sanottu täällä jo vaikka kuinka monta kertaa. Isänmaa on maa, joka on kohdellut sinua omanaan, suojellut, varjellut, sen suojissa olet voinut toteuttaa itseäsi, omaa kulttuuriasi, puhua omaa kieltäsi. Kaikki tämä tai ainakin edes osa siitä luo yhteenkuuluvaisuutta, kiitollisuutta ja silloin myös itse haluaa suojella sitä isänmaata.
Mutta jos sitä yhteenkuuluvaisuuden tunnetta ei ole, jos päinvastoin on jatkuvasti tunne siitä, että minua on huijattu, minulle on valehdeltu, minun rahat ovat kelvanneet annettavaksi ihan muille kuin minun isänmaani asukkaille, jos minun kulttuurini, kieleni, olemukseni on jatkuvan pilkan, väheksynnän ja nälvinnän alaisena, ei siinä isänmaallisuutta pääse syntymään. Jokainen järkevä ja selkärankainen ihminen ajattelee silloin, että noh hoitakaa sitten itse. Paremmalla väellä.
Onko hakemus NATO:on jo mammat postitettu? Sieltä tulee kohtaa mustaa jenkkipoikaa teille turvaksi. Odotelkaa nyt vain rauhassa hetki housut kosteina, niin kyllä ne sen hakemuksen pikana käsittelee.
Tuommoisenkin koulutukseen ja terveydenhuoltoon on tuhlattu verovaroja. Taisi mennä aika lailla hukkaan.
Ei paljoa auta isänmaallisuus, jos suomen isoimmat kaupungit tuhoaa ydinlatauksilla. Siinä ei paljoa uho ja Nato auta.
Kyllä, tätä maata puolustetaan!
Ei kestä kunto. Ennen oli miehet rautaa.
Minä olen 40 v armeijan käymätön mamma ja jos tulee tarve olen valmis tekemään mitä tarvitaan. En ole aina tyytyväinen Suomessa, mutta meidän arvoja ja vapautta haluan olla säilyttämässä. Lapset lähetän turvaan. Mummoni ja vaarini uhrasivat nuoruutensa sodalle minä olen jo keski- ikäinen mutta voin olla apuna lääkinnässä, viestinnässä ja muonituksesta jos huolitaan.
Ja itselläni on tyttöjä mutta olen ylpeä kun näen suomalaisia varusmiehiä ja naisia jossain sotilssvaatteissaan. Kiitos kun olette olemassa , Suomen armeija!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maanpuolustustahtoa Suomessa on aivan riittävästi, vaikka aina löytyy niitä jotka eivät koe sitä tärkeäksi. Sama juttu kaikissa muissakin maissa.
Suomella on muuten oikeasti uskottava ja iskukykyinen armeija puolustavaan sodankäyntiin. Itänaapuri on arvaamattomuudellaan pitänyt huolen siitä että Suomen armeija on tätä jatkuvasti kehittänyt jo sukupolvien ajan ja täällä osataan ottaa kalustosta aivan kaikki suorituskyky irti, sekä hyödyntää omat vahvuudet täysimääräisesti. Lisäksi maailmalla tapahtuneita konflikteja on seurattu tarkkaan ja kaikki oppi otettu niistä talteen. Reserviläisten suuri määrä ja varusmiesten ensiluokkainen koulutus on myös mainittavan arvoinen asia. Suurimmissa sotaharjoituksissa, joissa toisinaan ollut mukana myös muun muassa amerikkalaisia ammattisotilaita, on amerikkalaisten kestoihmettelyn kohteena kuinka Suomalainen varusmies ja reserviläinen pystyy toimimaan taistelutilanteissa ammattisotiladen tasolla.
Huomiota on saanut myös koko Euroopan mittapuulla Suomen valtava tykistö, ja ensiluokkainen Suomessa kehitetty järjestelmä ja kyky johtaa sen tulta tarkasti maaliin tehokkaan vaikutuksen aikaansaamiseksi ja samalla ampumatarvikkeita säästäen. Esimerkkinä, suurvallat tyytyvät roiskimaan sinne tänne ja usein osumatta kunnolla kohteeseen.
Listaahan voisi jatkaa vaikka kuinka. Täällä osataan maalla, merellä ja ilmassa. Toivottavasti Suomen puolustusta ei kuitenkaan koskaan koetella, sitä varten sitä on pidetty uskottavalla tasolla. Tällä hetkellä tilanne näyttää uhkaavalta ja itänaapuri on omien tekojensa seurauksena ajamassa Suomea natoon tai ainakin lähemmäksi natoa. Luottamus on mennyt täysin, aiemminkin ollut parhaimmillaan kohtalaisella tasolla. Montaakaan syytä en keksi, miksi Suomen natojäsenyys on itänaapurille niin ehdoton asia. Valitettavasti se syy joka tulee mieleen on Suomen kannalta erittäin ikävä.
Tätä oli miellyttävää tällaisena aikana näin naisena/siviilinä lukea, kun itse on ihan pihalla.
Ja taas yksi kaikki naiset häpäisevä nainen, joka ei edes uutisia lue...
Miten se häpäisee kaikki naiset, jos yksi sanoo, että on pihalla noista. En ole käynyt armeijaa, joten ei ole konkreettista kosketuspintaa. Minusta sen sanomisessa ei pitäisi olla mitään hävettävää. Tuo herättää myös ihailua ja luottoa. Uutisia sinänsä tulee toki seurattua.
Luulisi, että tällaisen perusasian jokainen ymmärtäisi. Ei täällä elävät kiinalaiset ole vastuussa Kiinan valtion päätöksistä, yksittäisellä vastaankävelevällä jenkillä ole mitään jakoa USA:n ulkopolitiikassa, ranskaa molottava kanukki ei pysty sanomaan juuta ei jaata Trudeaun seuraavasti manööveristä.
Mutta aina rzisitset ihmiset kopaisevat vähän jäätä kepillä, että olisiko ihmiset niin tuohtuneita ja tunteiden vallassa, että heidän rzistinen pskansa menisi läpi. Aina sama laulu näillä. Sitä omaa fobiaa pitää levittää ja omaa agendaa ja siinä samalla hämmentää ja hämmentää ja tehdä ihmiset eripuraiseksi.
Tässä on vastassa Putin ja hänen pieni valtapiirinsä, ei venäläiset. Olen varma siitä, että vallankeikaus on Venäjällä lähempänä kuin tajutaankaan. Venat on saaneet Putlerista tarpeeksi, se näkyy siellä mm siinä, että julkkikset uskaltavat arvostella avoimesti Puttea.
Suomessa on maanpuolustustahtoa tosi paikan tullen. Luotan siihen.
Vierailija kirjoitti:
Edelleen ensin rintamaan siis rikkaat ja eliitti koska muuten rintamaan laitetaan vain tavalliset rivikansalaiset... tämä on ollut käytäntö aikaisemmin - tavalliset ihmiset tapetaan ja eliitti ja rikkaat on viety turvaan, kuka äänestää että tämä muuttuu nyt?
Kukin meistä tekee mitä määrätään ja missä. Ei tarvitse itse asiaa päättää.
Ei kiinnosta pätkääkään. Ei minulla ole omaisuutta, ei perhettä, eikä mitään muutakaan puolustamisen arvoista. Miksi siis uhraisin henkeni turhan takia? Onneksi erosin reservistä, niin saa mennä sotahullut ihan keskenään jos niin kiinnostaa.
Turun voisi antaa vielä affenanmaan kylkeen, tuskin kukaan oikeassa suomessa kaipaisi