Jos Venäjä hyökkäisi Suomeen olisiko miehet yhtä motivoituneita taistelemaan nykyisen yhteiskunnan puolesta?
Kommentit (1425)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua uhrata meidän miehiä sotaan ainostaan, todellakin lähtisin itsekkin taistelemaan 💛
Haluan puolustaa Suomea ja suomalaisia.
Lasten ja nuorten puolesta erityisesti sotisin.Suostuisitko taistelemaan "women only" joukoissa? Itse koen vaarantavani henkeni, jos taistelen sekajoukoissa miehenä. Jos naiset saadaan omiin joukkoihinsa, ja esimiehet myös sukupuolen mukaan, niin sitten ok.
Ja sä luulet että sä tietenkin saat ihan itse valita kenen rinnalla taistelet? 😂
'
Miksei saisi? Ei se pakko ole taistella lainkaan.
Hyvin harva lähtisi puolustamaan. Tai no eihän sitä voi tietää mut epäilen. Tyypilliset suomalaiset isänmaalliset miehet painaa sen 150kg makaa sohvalla ja vetää kaljaa
Suomessa on paljon motivoituneita maansa puolustajia. Huolimatta siitä kuinka poliitikot ovat tehneet Suomen edun ja omien kansalaistenkin etujen vastaisia päätöksiä jo pitkän aikaa. Tähän maahan mahtuu edelleen paljon hyvää ja maailman mittapuulla täällä on ihmisellä erittäin hyvät lähtökohdat elämälle. Suomi on todellakin puolustamisen arvoinen, etenkin jos verrataan siihen kurjuuteen, joka tämän maan valtaisi itänaapurin siirtäessä rajoja. Tuolla rajan takana on oikeasti asiat todella huonosti suurimmalla osalla ihmisistä, elämä on köyhää ja kurjaa eikä ihmishengellä ole mitään arvoa.
Aina tosin löytyy niitä nössyköitä jotka eivät uskalla puolustaa maataan ja luikkivat karkuun. Eivät osaa myöskään arvostaa sitä kuinka hyvin asiat Suomessa ovat. Näitä löytyy jokaisesta maasta.
Itse olen valmis uhraamaan henkeni tämän maan puolesta, jos se auttaa pitämään Suomen itsenäisenä. Miksi pelkäisin oman henkeni puolesta? Vaimon ja etenkin lasteni puolesta pelkäisin. Sodanajan sijoitukseni puolesta tiedän myös konfliktitilanteessa joutuvani varsin ikävään paikkaan ja sieltä selviytyminen olisi melko epätodennäköistä. Toisaalta tämä sijoitus takaa myös sen että olisin varmasti mukana joukossa, joka aiheuttaa valtavia tappioita vastapuolelle.
Hankin itselleni C-paperit joten ei tarvitse mennä rintamalle.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on paljon motivoituneita maansa puolustajia. Huolimatta siitä kuinka poliitikot ovat tehneet Suomen edun ja omien kansalaistenkin etujen vastaisia päätöksiä jo pitkän aikaa. Tähän maahan mahtuu edelleen paljon hyvää ja maailman mittapuulla täällä on ihmisellä erittäin hyvät lähtökohdat elämälle. Suomi on todellakin puolustamisen arvoinen, etenkin jos verrataan siihen kurjuuteen, joka tämän maan valtaisi itänaapurin siirtäessä rajoja. Tuolla rajan takana on oikeasti asiat todella huonosti suurimmalla osalla ihmisistä, elämä on köyhää ja kurjaa eikä ihmishengellä ole mitään arvoa.
Aina tosin löytyy niitä nössyköitä jotka eivät uskalla puolustaa maataan ja luikkivat karkuun. Eivät osaa myöskään arvostaa sitä kuinka hyvin asiat Suomessa ovat. Näitä löytyy jokaisesta maasta.
Itse olen valmis uhraamaan henkeni tämän maan puolesta, jos se auttaa pitämään Suomen itsenäisenä. Miksi pelkäisin oman henkeni puolesta? Vaimon ja etenkin lasteni puolesta pelkäisin. Sodanajan sijoitukseni puolesta tiedän myös konfliktitilanteessa joutuvani varsin ikävään paikkaan ja sieltä selviytyminen olisi melko epätodennäköistä. Toisaalta tämä sijoitus takaa myös sen että olisin varmasti mukana joukossa, joka aiheuttaa valtavia tappioita vastapuolelle.
Tämä on koskettavaa luettavaa.
No jos liityttäisi Natoon niin sit olisi naisetkin puolustamassa rinta rinnan miesten kanssa! https://akamai.vgc.no/v2/images/ac6f9033-91b9-48fe-a4fc-d3f07fc2a990?fi…
Vierailija kirjoitti:
Hyvin harva lähtisi puolustamaan. Tai no eihän sitä voi tietää mut epäilen. Tyypilliset suomalaiset isänmaalliset miehet painaa sen 150kg makaa sohvalla ja vetää kaljaa
Vähissä voi olla. Suomalaisista yli puolet on ylipainoisia, 63 prosenttia naisista ja 72 prosenttia miehistä.
Isänmaallisuudesta ei ollut merkintää näiden kohdalla.
Kaikki elämätapaluuserit ja muut kyylät ja selkeästi laitoshoidon tarpeessa olevat hullut, minä puolustan teitäkin, mulle on ihan sama kuka olet tai mitä teet tai mitä jätit tekemättä. Vapaus tarkoittaa juuri sitä että sun mielipiteestä huolimatta mun elämä täällä on auvoista ja hienoa, riippumatta siitä onko mun naapuri narkki tai mikä vaan. Mua ei kiinnosta mikä olet. Siinä vaiheessa kun tosipaikka tulee ja sua uhataan, mä lyön ensin. Niin tekee myös vihollinen. Ei niitä kiinnosta onko sun sympatiat heidän puolella vai ei. Ne ampuu sut joka tapauksessa. Jos sua kiinnostaa vain ryyppääminen ja tai kaman veto niin siitä vaan, ei se mun persettä kaivele enkä mä ole soittamassa poliiseja sen takia. Jos luulet että sodan syttyessä sulle on varattu paikka pakojunassa niin sulle tulee karu herätys. Suomi on vapaa maa, ymmärrä se.
Kyllä mä jonkun rys...ampuisin jos olisi pyssy käytössä. En ole käynyt armeijaa, mutta tarvittaessa.
Vierailija kirjoitti:
Mikko7654 kirjoitti:
Koko ikäni, minulle on kerrottu kuinka huono olen, koska olen mies. Autoileva duunari. Nyt sama alistaminen jatkuu pojalleni koulussa. Koska tämä on poliittinen linja ja hallitukset valitaan suomessa äänestyksellä, on selvä että suomen kansa halveksii minua. Kuten myös suuriosa vauva foorumin kirjoittajista.
Poistun perheineni maasta kun rautaa tulee rajoille. Te varmasti pärjäätte paremmin ilman minua, näin olen käsittänyt jo vuosikaudet.
M43
Tervemenoa! Lähde jo nyt niin ehdit varmasti! Venäjälle pääsee vielä, siellä on perinteiset patriarkaaliset arvot.
Sinut voitaisiin laittaa sinne uudelleen koulutettavaksi, sitten ehkä takaisin, jos oikein kauniisti pyydät.
Minä todennäköisesti menisin vaikka vapaaehtoisena rintamalle vaikka ikäni puolesta en muuten rintamalle joutuisikaan. Molemmat isoisäni olivat taistelemassa talvisodassa ja toinen isoisäni haavoittui siinä niin että oli sotainvalidi loppuelämänsä.
Perinteet velvoittavat ja minua ei haittaisi vaikka kaatuisin isänmaani puolesta kunhan saisin vietyä mukanani pari kolme venäläistä. Ikää on sen verran että onhan tätä maailmaa jo tässä nähty joten siksi en pelkää enää kuolemaa. Mutta viha venäläisiä kohtaan on kova, on aina ollut lapsesta saakka.
Mahtaako johtua siitä että isäni on jotunut lapsena tekemään evakkotaipaleen Laatokan rannoilta sisäsuomeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ukrainalaisten taistelutahto kirjoitti:
Ainakin ukrainalaiset miehet ovat osoittaneet kiitettävää taistelutahtoa tähän mennessä. Kunnon eurooppalainen mies vie naiset ja lapset turvaan ja lähtee sen jälkeen rintamalle taistelemaan kuten ukrainalaiset ovat tehneet Puolan rajan tuntumassa. Aika erilainen meno kuin tietyissä Lähi-idän maissa, joissa nuoret miehet luikkivat pakoon ja jättävät taakseen naiset ja lapset sodan armoille kotimaassaan.
Tuo on ihailtavaa ja oikein. Sen sijaan on ikävää, että tässä ketjussa on miehiä/trolleja, jotka ensimmäisenä olisivat luopumassa suojeluvastuusta ja jättämässä sitä naisille verukkeella, että naiset on jotenkin ”pilalla” tai ”hankalia” tai ”miksi puolustaisin”. Nämä ei kyllä mitenkään eroa muista karkuunluikkijoista, joita usein itse kritisoivat.
Minä en ainakaan jaksa vääntää niistä tänne tulleista tässä. Ilmeisesti on ollut syytä myös epäillä motiiveja niin kuin tonttikaupoissa, mutta ei sitä auta jäädä märehtimään.Miten niin "jättämässä suojeluvastuuta naisille"? Nyt eletään tasa-arvon aikaa. Ei ole sukupuolittuneita tehtäviä, ei pitäisi ainakaan olla. Hävettää naisena havaita kuinka moni ihan avoimesti paljastaa, kuinka oppurtunistisia ja kaksinaismoralistisia ovat: AINA PITÄÄ ITSE PÄÄSTÄ HELPOIMMALLA KAIKESSA. Kaikki oikeudet on pyritty saamaan ja kaikki pitäisi jakaa 50-50. Miehiä haukutaan jatkuvasti ja vedotaan johonkin kunnialliseen miehyyden käsitteeseen, jolla pyritään alistamaan miehiä. Vastaavaa ei ikinä esitetä naisista. Ei ole mitään oikean ja kunniallisen naiseuden mittaria.
Ja ennen kun alkaa ne "kyllähän minä voin pyykätä" ja "on se kuule rankkaa haudata niitä miehiä sitten...", niin lopettakaa ennen kuin aloitatte.
Miten te kehtaatte oikeesti?! Onko mikään ihme, ettei nykymies tuollaista sontaa siedä?!
Suomessa on yli 10 000 armeijan käynyttä naista, jotka osallistuvat koulutuksensa mukaan. Naisille ei ole pakollista asevelvollisuutta Suomessa tällä hetkellä, joten ala vaatimaan sitä jos sellaisen haluat. On saatu sen verran aikaan, että tulee naisille pakolliset kutsunnat. Kukin osallistuu tarvittaessa kykyjensä ja taitojensa mukaan. Siitä ei ole hyötyä, että laitetaan täysin kouluttamattomia asialle. Jää sinäkin kotiin, niin ei tarvitse laskea sotatilanteessa oletko nyt porukkasi naisen kanssa laukaissut yhtä monta kertaa. Olet vain tiellä, estät ja hidastat toimintoja.
En ammu, Minnan vuoro, niiH!
Oletko lukutaidoton? Olen nainen, äiti. Ja olen kasvattanut lapseni tasa-arvoiseksi tässä tasa-arvon maassa. Joten totta helkkarissa vaadin tasa-arvoa myös asevelvollisuuden suhteen. Muu olisi kaksinaismoralismia ja seksismiä. Nuo kutsunnat on yhtä tyhjän kanssa.
Säälittävää, että maassa on edelleen oletuksena, että sukupuolen vuoksi miehiä, jopa poikia, on oikeutetumpaa uhrata. Missään muussa asiassa ei epätasa-arvoa suvaita. Kaksilla rattailla ajaminen ei ole oikein. Jos jokin linja valitaan, ollaan johdonmukaisia sitten.
Edelleen: kuinka te kehtaatte?!
Olet aivopessyt lapsiasi biologiaa vastaan. Kyllä luonto tietää paremmin kuin ideologia. Yhteiskunnan tulee myötäillä biologiaa, ei käydä sitä vastaan.
Ei ole omaisuutta, ei ole perhettä eikä siihen ole mahdollisuutta ja ei ole tulevaisuutta niin miksi uhraisin henkeni tämän maan puolesta? Tässä maassa on -90 luvun lamasta lähtien huolehdittu ainoastaa yrittäjien ja yritysten varallisuuden kasvusta ja tavallinen kansa uhrataan rahan alttarilla.
Harva varmaan lähtee sotimaan jos tietää ettei kukaan tule apuun.
Suurin osa pelikoneen ääressä parhaiten viihtyviä, ylipainoisia plösöjä joilla mt ongelmia. Jos rintamalle viedään, niin samaa kyytiä helikopterikyydillä haetaan pois mielenterveyden romahdettua. Ei heille uskalla termospulloa kummempaa asetta edes antaa koska ampuvat itsensä. Mt puolen töissä tämä kehitys näkynyt hyvin jo useamman vuoden.
Sinusta en tiedä enkä tämän palstan naisista mutta minä en ole motivoitunut yhtään. En kyllä pistä vastaankaan jos telaketjulesbot menevät etulinjaan ja rekkalesbot hoitavat huoltoyhteydet.
Vierailija kirjoitti:
Sinusta en tiedä enkä tämän palstan naisista mutta minä en ole motivoitunut yhtään. En kyllä pistä vastaankaan jos telaketjulesbot menevät etulinjaan ja rekkalesbot hoitavat huoltoyhteydet.
Unohtamatta siirtolohkare homoja, homoja jotka luikkivat kiven taakse piiloon kun pitäisi sotia.
Vierailija kirjoitti:
Täältä Espanjasta tarkkailisin tilannetta punaviinilasin äärestä.
Ja sitten kun sota laajenee Espanjaan? Olet raukkamainen pelkuri.
Vierailija kirjoitti:
Nyt ois tilausta kursseille jossa opetettaisiin maanpuolustustaitoja siviileille, siis muuta kuin ampumista.
Esim Molotovin cocktailien tekoa, vihollisen elimointia eri keinoin, cybervaikuttamista...
Miten yhtenäinen, suunnitelmallinen ja päättäväinen tämä kansa on ollut taistelussa koronavirusta vastaan?