Rehellinen kysymys, syötkö päivittäin 500 g kasviksia?
Itse myönnän että ihan joka päivä tuo 500 g ei toteudu, esimerkiksi viikonloppuisin. Pientä petrattavaa siis olisi. N32
Kommentit (992)
Puoli kiloa tulee täyteen helposti jo smoothiessa, minkä juon joka päivä joko aamulla tai lounaan tilalla. Sitten päälle vielä lisukesalaatit, leivänpäälliset, välipalahedelmät...
Mitä tuollaisia kyselet, ei kuulu sulle millään tavalla.
Pidä huoli omista syömisistäsi.
Joko kasviksia tai hedelmiä. Mä käytännössä elän salaateilla ja hedelmillä. En viime viikolla syönyt mitään muuta kuin hedelmiä.
Useinkin syön mitä sattuu kaapista löytymään, olen tyytyväinen kun on edes jotain ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Joko kasviksia tai hedelmiä. Mä käytännössä elän salaateilla ja hedelmillä. En viime viikolla syönyt mitään muuta kuin hedelmiä.
elät sokerilla?
oot varmaan läskikin..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
elät sokerilla?
oot varmaan läskikin..
Ja rasvamaksahan tuollaisesta syömisestä tulee.
Mitä muuta söisin, kun olen kasvissyöjä? Syön siis enemmänkin kuin 500 g, kun kaikki ateriani koostuvat kasveista kuten vihanneksista, pavuista ja juureksista.
Kuinka helkkarin paljon te sitä lihaa oikein syötte??
Vierailija kirjoitti:
Miten ajatus toimii noin vähällä proteiinin saannilla? t. kasvissyöjänä 40 vuotta
Ei kyllä taida tulla. Syön kyllä lautasmallin mukaan, jossa puolet on kasviksia mutta tykkään syödä paljon sellaisia kasviksia, kuten silmusalaattia tai rucolaa. Nehän taas ovat todella kevyitä, että saisi vetää kaksi rasiallista molempia, että painomääränä täyttyisi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä muuta söisin, kun olen kasvissyöjä? Syön siis enemmänkin kuin 500 g, kun kaikki ateriani koostuvat kasveista kuten vihanneksista, pavuista ja juureksista.
Kuinka helkkarin paljon te sitä lihaa oikein syötte??
Ei sitä tarvi mitenkään helkkarin paljon syödä. 400g jauhelihapaketista riittää useammalle aterialle, jos siitä tekee vaikka kastikkeen. Jos sen lisäksi ei kummoisesti salaattia lautaselleen ota, niin sillähän tuo vaje jo tulee. Muina paloina taas jos syö vaikka leipää niin taas helposti vaje vain tulee.
Kyllä tulee päivittäin reilusti yli puoli kiloa. Vaihtelee 700-1000g välillä päivittäin. Syön sekä raakana että kypsennettynä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ajatus toimii noin vähällä proteiinin saannilla? t. kasvissyöjänä 40 vuotta
Jos syöt monipuolisesti ja suunnitelmallisesti kasviksia päivittäisen energiantarpeesi verran, saat tarvitsemasi ravintoaineet proteiini mukaanlukien. Tietämättömille ja tiedonhakuun kykenemättömille en suosittele. Esimerkiksi romainesalaatti olisi erinomainen yleiselintarvike, jos sitä jaksaisi puputtaa parin tuhannen kilokalorin edestä.
Saa alapeukuttaa. Kiinnostuneet voi vaikka hankkia aiheesta jonkun asiallisen kirjan tai tehdä omia laskelmia finelin avulla.
T. Toinen joka elää vain kasviksilla
syön lähinnä lihaa, perunoita ja leipää. kasvikset on turhia.
Tänään:
Kaurapuuro, 1/2 dl mustikoita
Ruisleipää ja 2 tomaattia
Teetä
Kaalipata, jossa kaalia ja porkkanoita runsaasti. Puolukkasurvos itse kerätyistä marjoista 1 dl
Banaani ja porkkana
Päivälliseksi odottaa perunat, bratwursti, iso kasa hapankaalia, viereen paritomaattia
Tuossa on tullut jo noin 900 g kasviksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos syöt monipuolisesti ja suunnitelmallisesti kasviksia päivittäisen energiantarpeesi verran, saat tarvitsemasi ravintoaineet proteiini mukaanlukien. Tietämättömille ja tiedonhakuun kykenemättömille en suosittele. Esimerkiksi romainesalaatti olisi erinomainen yleiselintarvike, jos sitä jaksaisi puputtaa parin tuhannen kilokalorin edestä.
Saa alapeukuttaa. Kiinnostuneet voi vaikka hankkia aiheesta jonkun asiallisen kirjan tai tehdä omia laskelmia finelin avulla.
T. Toinen joka elää vain kasviksilla
Eli et edes lukenut mihin viestiin oikein vastasit.
Vierailija kirjoitti:
Tänään:
TeetäKaalipata, jossa kaalia ja porkkanoita runsaasti. Puolukkasurvos itse kerätyistä marjoista 1 dl
Banaani ja porkkana
Päivälliseksi odottaa perunat, bratwursti, iso kasa hapankaalia, viereen paritomaattia
4 tomaattia päivässä? Ok. Myös paljon porkkanaa.
Vierailija kirjoitti:
Tänään:
TeetäKaalipata, jossa kaalia ja porkkanoita runsaasti. Puolukkasurvos itse kerätyistä marjoista 1 dl
Banaani ja porkkana
ei tuu, perunoita ei ees lasketa
isäni ja äitini eivät olleet mitään himo kasvissyöjiä, kuitenkin elivät 86 ja 88 v
samaan sarjaa kuului tätini 85v , setäni 92v pari muuta setää 91 ja 89
toinen tätini, joka elää edelleen 94v
että se niistä kasviksista
Vierailija kirjoitti:
isäni ja äitini eivät olleet mitään himo kasvissyöjiä, kuitenkin elivät 86 ja 88 v
samaan sarjaa kuului tätini 85v , setäni 92v pari muuta setää 91 ja 89
toinen tätini, joka elää edelleen 94v
että se niistä kasviksista
Eiköhän kaikkien menneiden polvien suomalaisten ruokavalio koostunut pitkälti puurosta, perunasta, leivästä ja oma paikkansa oli juureksillä, kaalilla, marjoilla ja sienillä, jotka kasvavat hyvin Suomessa. Kalaa oli monin paikoin myös hyvin tarjolla.
Lihasta käytettiin myös rasvaiset osat ja maidosta kaikki rasva, mutta näiden osuus ruokavaliosta oli niin pieni, että se ei muuttanut merkittävästi kokonaisuutta.
Kyllä syön kasvis syöjiä , possua nautaa ja leivänpäällä hevostakin.
Viinaa juodaan vain kala ruokien yhteydessä mutta jos kalaa ei ole niin hernesoppakin katsotaan kalaruuaksi