Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rehellinen kysymys, syötkö päivittäin 500 g kasviksia?

Vierailija
22.02.2022 |

Itse myönnän että ihan joka päivä tuo 500 g ei toteudu, esimerkiksi viikonloppuisin. Pientä petrattavaa siis olisi. N32

Kommentit (992)

Vierailija
481/992 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse lihasta luopua, ei siitä ole kysymys tässä ketjussa, tämä ei ole ns. kiihko-vegaani -keskustelu. Keskustellaan siitä, miten lautasmalli ja muu ateriointi kootaan niin, että hlö saa rittävästi kasviksia ja niiden suomat vitamiinit ja kivennäisaineet. Syön itse lihaa ja kalaa sekä  munia ja maitotaloustuotteita. Kasviksia, juureksia, marjoja  ja viljoja syön monipuolisesti.  Harva ihminen kai pelkkää lihaa vuolee, en itse ainakaan tunne ketään ainoastaan lihaa syövää.

Japanilaiset kehottavat syömään kaikenvärisiä kasviksia joka aterialla. Vitamiinit korreloivat väriin, ja eri väreillä eri ravintoarvot esim. beetakaroteenia tai sinkkiä ym. , joten VÄRISUORA on minusta helpo malli. Esim. peruna, porkkana, punajuuri, mustat pavut, vihreät herneet, ruskea vilja;  puolukkasose, parsakaali, lantturaaste, suppilovahverot.  Särvin lihaa, kanaa tai kalaa.  Iltapalana kotimaisia marjoja piimässä. Aamupalalla myös suomalainen omena. jne. jne.

Vierailija
482/992 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön viisituhatta kiloa kasviksia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/992 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kun en punnitse ruokiani.

Vierailija
484/992 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten kyllä.

Tänään on mennyt porkkanaa, kukkakaalta, herneitä, bataattia, perunaa, palsternakkaa, mustikkaa, kiivi ja appelsiini. Illalla vielä salaatinlehtiä ja paprikaa.

Vierailija
485/992 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En välttämättä kasviksia mutta karkkia menee helposti se 500g

Vierailija
486/992 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimmiten kyllä.

Tänään on mennyt porkkanaa, kukkakaalta, herneitä, bataattia, perunaa, palsternakkaa, mustikkaa, kiivi ja appelsiini. Illalla vielä salaatinlehtiä ja paprikaa.

Se taipuu KAALIA, ei kaalta!!!!!!!!!!!

Vierailija
487/992 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä Savossa syövät "kaalta" jollain murrealueella. Karjalan jossain murteissa puolukkaa kutsutaan "puolaksi". Länsi-Suomessa perunoita nimitetään usein "potuiksi".

Vierailija
488/992 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö enkä muista millon olisin syönyt noin paljon kasviksia. Köyhänä ei tee ihan kauheasti mieli mennä kaupan vihanneshyllyille ja kattoa sieltä kalliita kasviksia joissa ei oo lähes ollenkaan kaloreita.

Vierailija
489/992 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön vähintään sen 500 g kasviksia päivässä, joskus kilonkin.

Ja ne eivät ole "kaalta" enkä juo niiden kanssa "viintä".

Vierailija
490/992 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimmiten kyllä.

Tuli tästä mieleen, että lasketaanko tuohon suositukseen mukaan perunatkin? Hedelmät taitaa olla ainakin ihan oma lukunsa, kun sisältävät niin paljon hedelmäsokeria..?

Vierailija
491/992 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä paljon se painaa mut astia on jostain lidlistä ostettu sellanen pikaruokakulho jääny tohon niin käytän sitä,mätän sen täyteen vihreetä, erilaisia kaaleja mm. lehtikaali,parsakaali, brysselinkaali, hapankaali sekoitus,avocado,hmm...mitä vielä porkkanaa,tomaattia,pinaatinlehtiä ja rukolia olen alkanut tunkemaan alas. Ja muutakin siihen mashtuu mut tossa vihreet kait...pelkkä lounas. Hapankaali painaa aika paljon.

Vierailija
492/992 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko kasviksia tai hedelmiä. Mä käytännössä elän salaateilla ja hedelmillä. En viime viikolla syönyt mitään muuta kuin hedelmiä.

Mä syön vaan kasviksia tai karkkeja. Ja proteiinijauhetta. Olen vegaani.

Vierailija
493/992 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo pelkkiä tomaatteja menee min. 3 x 350g rasia. Kurkku-kaksi, mansikoita, vadelmia, mustikoita, jäävuorisalaattia, brokkoliinia, vuonankaalia ja kaikkea muuta.

En erityisemmin pidä kasviksista, ja olen sydämeltäni lihamiehiä, mutta geenitestin perusteella punainen liha aiheuttaisi itselleni todennäköisesti suolistosyövän.

Vierailija
494/992 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko kasviksia tai hedelmiä. Mä käytännössä elän salaateilla ja hedelmillä. En viime viikolla syönyt mitään muuta kuin hedelmiä.

Miten ajatus toimii noin vähällä proteiinin saannilla? t. kasvissyöjänä 40 vuotta

Jos syöt monipuolisesti ja suunnitelmallisesti kasviksia päivittäisen energiantarpeesi verran, saat tarvitsemasi ravintoaineet proteiini mukaanlukien. Tietämättömille ja tiedonhakuun kykenemättömille en suosittele. Esimerkiksi romainesalaatti olisi erinomainen yleiselintarvike, jos sitä jaksaisi puputtaa parin tuhannen kilokalorin edestä.

Saa alapeukuttaa. Kiinnostuneet voi vaikka hankkia aiheesta jonkun asiallisen kirjan tai tehdä omia laskelmia finelin avulla.

T. Toinen joka elää vain kasviksilla

Mäkin elän vaan kasviksilla 🥔🥕🥗🌶️🌽🥦🥬🥒 🍅 ja hedelmillä 🍓🍏🍉🍎🍍🍌. Päälle apteekista protskujauhetta. Juhlapäivinä myös 🍫 ja ☕

Jo 15 vuotta vegaanina

Vierailija
495/992 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Hedelmiä siihen 500g ei lasketa, vain vihannekset ja marjat. En pidä kypsennetyistä kasviksista. Kaikki on raakana parempaa, paitsi sipuli ja peruna. Se 500 g on yllättävän paljon, punnitsin kerran. Melkein kokonainen kurkku, pari reilua porkkanaa, kourallinen kirsikkatomaatteja ja tukku salaatinlehtiä.

Vierailija
496/992 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön varmaan 500 g kasviksia vuodessa ..

Vierailija
497/992 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En syö enkä muista millon olisin syönyt noin paljon kasviksia. Köyhänä ei tee ihan kauheasti mieli mennä kaupan vihanneshyllyille ja kattoa sieltä kalliita kasviksia joissa ei oo lähes ollenkaan kaloreita.

Nytkin oli kaikki yhden euron Cittarissa, parsakaali, lehtikaali etc.

Vierailija
498/992 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka niitä söisi? Ehkä joku ituhippi porkkananpurija, joka muuttuu ajanoloon itsekin vihannekseksi.

Tuon logiikan mukaan  sitten lihansyöjä raaistuu verenhimoiseksi barbaariksi. Kakka ainakin haisee mädäntyneeltä kuin lihaa syövän koiran pökäleet.

Vierailija
499/992 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

elät sokerilla?

oot varmaan läskikin..

Ehkä tuollaisen mäkkiläskin ei kannattaisi täällä huudella. :D Laihduta ensin.

Vierailija
500/992 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useimmiten kyllä.

Se taipuu KAALIA, ei kaalta!!!!!!!!!!!

Se taipuu myös KAALTA, ei vain kaalia!!!!!!!!!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä