Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rehellinen kysymys, syötkö päivittäin 500 g kasviksia?

Vierailija
22.02.2022 |

Itse myönnän että ihan joka päivä tuo 500 g ei toteudu, esimerkiksi viikonloppuisin. Pientä petrattavaa siis olisi. N32

Kommentit (992)

Vierailija
441/992 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvissyöjä jo 23v N kirjoitti:

Helposti, minulla tulee varmaan kilo päivässä. Mitä sekasyöjät oikein mättää kitusiinsa jos ei 500g kasviksia tule syötyä päivässä?! Eihän siihen tarvita kuin muutama peruna ja vaikka pussillinen pakastevihanneksia niin sitten on jo saantisuostitus täynnä.

Perunaa ei tuohon 500 gramnan suositukseen lasketa.

Vierailija
442/992 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaali päivä:

100 g pinaattia

150 g mustikkaa

200 g lehtikaalia

150 g romainesalaattia

50 g vesikrassia

100 g mangoa

200 g selleriä

300 g omenaa

300 g kukkakaalia

50 g inkivääriä

50 g persiljaa

= 1,6 kg kasviksia, minkä lisäksi pähkinöitä, siemeniä, kalaa, kanaa jne.

No hyvä, että jollakulla on rahaa! NORMAALI päivä?!? Päivän kasvikset maksaisivat Citymarketin halvimmilla Pirkka-hinnoilla 13,75. Tähän päälle ne kalat, kanat ja muut. Minä söisin tuolla rahalla, siis pelkkien kasvisten hinnalla, noin viikon.

Oma budjettini on ollut tiukimmillaan 15 euroa / 10 päivää. Siis kaikki, mitä syön 10 päivän aikana. Olen pudonnut eläkeputkeen josta ei ole poispääsyä, repikää siitä. Opiskelijat elävät saman tapaisella budjetilla. Ei kannata ihmetellä, miksi kaikki eivät syö

Tässä vielä netistä kilohinnat:

Apetit kotimainen pinaatti 150g pakaste

6,60/kg

0,65

Pirkka suomalainen mustikka 200 g pakaste

10,95/kg

1,65

Lehtikaali 200g ulkomainen

12,45/kg

2,50

Järvikylä Romaine rkk FI 1lk

1,99/kpl

Järvikylä vesikrassi rkk Suomi

1,99/kpl

Pirkka syöntikypsä mango 1lk

4,99/kg

0,50

Pirkka lehtiselleri 400g 1lk

3,47/kg

0,70

Pirkka Royal Gala omena 1kg 1lk, ulkomainen

1,99/kg

0,60

Pirkka kukkakaali pakattu ulkomainen

2,99/kg

1,50

Inkivääri

6,99/kg

0,35

Pirkka suomalainen persilja ruukussa

1,29/kpl

On tämä jännä palsta. Köyhä kadehtii köyhää.

Olen tuo kadehtimasi "rikas" ja työtön itsekin. Puolet elämästäni olen elänyt köyhyysrajan alapuolella. Tules-sairauksien vuoksi en ole ollut töissä kolmeen vuoteen. Olen käyttänyt aikaani siihen, että viljelen ja säilön.

Ilmaisen puutarhurikoulutuksen olen aikoinaan hankkinut, kuten kuka tahansa voi tehdä. Viljely onnistuu parvekkeella tai taloyhtiön pihalla useimmilta niiltäkin, joilla ei ole omaa pihaa. Parillakympillä saa viljelypalstan. Tuttavalta pihannurkan lainaan ilmaiseksi. Keksi itse ratkaisuja, kunnes et keksi tekosyitä.

Näistä "15 euron vihanneksista" maksan noin 5 euroa/päivä. Kesällä ruokani on lähinnä ilmaista ja talvella siitä puolet tulee pakastimesta, jonne olen kerättyä ja kasvatettua säilönyt.

En ihmettele sitä, miksi joku ei syö vihanneksia. En edes halua neuvoa ketään. Halusin vaan näyttää esimerkkiä, että köyhä ja puolikuntoinenkin voi elää kuin rikas, kun on osaamista ja halua. Nuo kaksi asiaa ovat ilmaisia ja kaikille tarjolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/992 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin onnistuu puoli kiloa päivässä. Siinä olisi parannettavaa.

Vierailija
444/992 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kotimaista kurkkua. Nykyisillä hinnoilla 70e kk. Tuet on jo maksettu ja kun se lisätään hinta lienee lähemmäs 200e.

Vierailija
445/992 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaali päivä:

100 g pinaattia

150 g mustikkaa

200 g lehtikaalia

150 g romainesalaattia

50 g vesikrassia

100 g mangoa

200 g selleriä

300 g omenaa

300 g kukkakaalia

50 g inkivääriä

50 g persiljaa

No hyvä, että jollakulla on rahaa! NORMAALI päivä?!? Päivän kasvikset maksaisivat Citymarketin halvimmilla Pirkka-hinnoilla 13,75. Tähän päälle ne kalat, kanat ja muut. Minä söisin tuolla rahalla, siis pelkkien kasvisten hinnalla, noin viikon.

Oma budjettini on ollut tiukimmillaan 15 euroa / 10 päivää. Siis kaikki, mitä syön 10 päivän aikana. Olen pudonnut eläkeputkeen josta ei ole poispääsyä, repikää siitä. Opiskelijat elävät saman tapaisella budjetilla. Ei kannata ihmetellä, miksi kaikki eivät syö

6,60/kg

0,65

10,95/kg

1,65

12,45/kg

2,50

1,99/kpl

1,99/kpl

4,99/kg

0,50

3,47/kg

0,70

1,99/kg

0,60

2,99/kg

1,50

Inkivääri

6,99/kg

0,35

1,29/kpl

Olen tuo kadehtimasi "rikas" ja työtön itsekin. Puolet elämästäni olen elänyt köyhyysrajan alapuolella. Tules-sairauksien vuoksi en ole ollut töissä kolmeen vuoteen. Olen käyttänyt aikaani siihen, että viljelen ja säilön.

Ilmaisen puutarhurikoulutuksen olen aikoinaan hankkinut, kuten kuka tahansa voi tehdä. Viljely onnistuu parvekkeella tai taloyhtiön pihalla useimmilta niiltäkin, joilla ei ole omaa pihaa. Parillakympillä saa viljelypalstan. Tuttavalta pihannurkan lainaan ilmaiseksi. Keksi itse ratkaisuja, kunnes et keksi tekosyitä.

Näistä "15 euron vihanneksista" maksan noin 5 euroa/päivä. Kesällä ruokani on lähinnä ilmaista ja talvella siitä puolet tulee pakastimesta, jonne olen kerättyä ja kasvatettua säilönyt.

En ihmettele sitä, miksi joku ei syö vihanneksia. En edes halua neuvoa ketään. Halusin vaan näyttää esimerkkiä, että köyhä ja puolikuntoinenkin voi elää kuin rikas, kun on osaamista ja halua. Nuo kaksi asiaa ovat ilmaisia ja kaikille tarjolla.

5 euroa päivässä tekee jo 150€ kuussa.

mun ruokabudjetti on puolet tosta, joten en tosiaan ala mitään pinaatteja jyrsimään

eli aika hyvin sulla menee..

Vierailija
446/992 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaali päivä:

100 g pinaattia

150 g mustikkaa

200 g lehtikaalia

150 g romainesalaattia

50 g vesikrassia

100 g mangoa

200 g selleriä

300 g omenaa

300 g kukkakaalia

50 g inkivääriä

50 g persiljaa

6,60/kg

0,65

10,95/kg

1,65

12,45/kg

2,50

1,99/kpl

1,99/kpl

4,99/kg

0,50

3,47/kg

0,70

1,99/kg

0,60

2,99/kg

1,50

Inkivääri

6,99/kg

0,35

1,29/kpl

Et sä ole mikään köyhä, jos sulla on varaa laittaa femma joka päivä tuollaseen turhaan ruokaan.

Vierailija
447/992 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla 100g marjoja, lounaalla, välipalalla, päivällisellä 150-200g kasvista/ hedelmää, yhteensä 6-700g per päivä.

Vierailija
448/992 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

lue yle txt ja palaa asiaan

Vierailija
449/992 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tod

Vierailija
450/992 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palttirallaa. Kasviksissakin on hiilareita niin en niitä ylenmäärin kuitenkaan vedä.

Tätä nykyajan ymmärtämättömyyttä... ehkä se maailmanloppu saakin jo tulla kun ihmiset ovat näin tyhmiä.

Vierailija
451/992 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä syön. Eikä ne kasvikset nyt niin paljon maksa. Ei niitten tarvi olla pinaattia tai mangoja ja inkivääriä, mitä tuolla joku listasi aiemmin.

Yleensä mun kasviksista on noin 300g noita ihan perusjuttuja, porkkanaa, kaalia, omenaa, ja sitten 200 g jotain sesongin mukaan vaihtuvia juttuja kuten kurkkua, tomaattia, marjoja (itse poimittuja yleensä), appelsiinia, lanttua, banaania, pakastevihanneksia ja keittojuureksia, papuja, tomaattimurskaa, pähkinöitä. Joskus toki muitakin kasviksia. Ruokiin käytän enimmäkseen soijarouhetta lihan sijasta. Siitä tulee iso säästö. 

Vierailija
452/992 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaus 448/453: "Et sä ole mikään köyhä, jos sulla on vara laittaa jokapäivä femma tollaseen turhaan ruokaan"

Tämä on se katsomusero... Eksäni (ehkä syystä eksä?) Mielestä se raha kannatti käyttää johonkin, jossa oli paljon kaloreita ja maksoi vähän. Sitten hän popsi päälle vitamiinipillereitä.

Palkkatyö ja tienaaminen hirveän tärkeitä. Kun olin marjassa/sienessä, hän hankki silläaikaa kotiin viinaa tietäen minun ja myös itsensä olevan alkoholisti. Kun laskin, 10 litran mustikkaämpärin marjamäärän ostaminen kaupasta olisi maksanut 60e

Silti olin exän mielestä "harrastuksissa", kun hän "hoitaa kotia" eli ostaa sitä viinaa ja lämmittää pottuja ja nakkeja uunissa... Mustokat 60e/ämpäri, mitäs lampaankäävät (herkullinen sieni)?

Jos arvostaa kaloreita ja rahaa ja luppoaikaa yli terveyden, ni siinäpähän sitte. Ei voi mittää...

Vierailija
453/992 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön noin 1 kg - 1.5 kg kasviksia päivässä.

Vierailija
454/992 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.5 kg omenapussi ja 2 kg juurespussi/vko. Tuo ei paljon maksa.

455/992 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moon teheny mettän eläimien kans sopimuksen nei syö mun ruokaa enkä mä niitten

Y

Vierailija
456/992 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritän ja yleensä myös onnistun. Ujutan kasviksia kaikkeen mahdolliseen. Jaihelihakastikkeeseen, keittoihin, paitoihin, laatikoihin ja munakkaisiin. Aamiaisella marjoja ja välipalana hedelmiä. Välillä vegepäiviä.

Meillä on opeteltu laittamaan pastan ja riisin kanssa sekaan kiehumaan kasviksia, ihan vaikka vain pakastepussillinen. Myös muussiin sekoitetaan runsaasti muita juureksia. Ja tietysti kastikkeisiin voi myös lisätä.

Vierailija
457/992 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasviksia aina, eikö HK:n sininen ole kasvis?

Vierailija
458/992 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin hyvinkin syödä mutta olen luovuttanut tekosyynä kun olen niin monelle allerginen tuoreena. Lehtivihreää koitan tunkea joka ruokaan ja juoda päivittäin lasillisen vastapuristettua appelsiinimehua. Kausittain teen siitä appelsiinimehusta smoothien heittämällä joukkoon pakastemansikoita. Kesällä tulee syötyä enemmän kun niitä kurkkuja ja muita vihreitä voi napsia suoraan kasvimaalta puutarhahommien lomassa.

Vierailija
459/992 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1.5 kg omenapussi ja 2 kg juurespussi/vko. Tuo ei paljon maksa.

noista ei tule 500g per päivä..

Vierailija
460/992 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään tarvetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi