Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Positiivinen luottorekisteri esti minua saamasta 3000 euron lainaa?

Vierailija
22.06.2026 |

Yritin hakea pientä muutaman tonnin lisäystä joustoluottoon, mutta se hylättiin jostain aivan mystisestä syystä. Yhteensä lainoja on ehkä 50000 euroa ja maksukykyä vähintäänkin riittävästi. Tarve rahalle olisi ollut heti.

Mulla on velaton talo arvoalueelta ja 2 sijoitusasuntoa joista on ehkä 28000 euroa enää lainaa jäljellä. Tuloja on 5500 euroa bruttona ja vuokratuloja yli 900 euroa kuussa. Ei yhden ainutta maksuhäiriömerkintää tai edes myöhästynyttä laskua ainakaan 20 vuoteen. 

Mikä virka tuollaisella kyttäysrekisterillä on jossa näkyy joka ainoa euronkin ostos? Miljonäärikö sitä pitää olla, että saa pienen lainan? 

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja silti tuolla "maksukyvyllä" ja taloustilanteella tarvitset parin tonnin lainaa. 

Vierailija
2/14 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja silti tuolla "maksukyvyllä" ja taloustilanteella tarvitset parin tonnin lainaa. 

Ymmärrätkö omaisuuden ja rahan eron?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha. Olen paljon köyhempi ja minäkin olisin saanut melkein kymppitonnin sen lisäksi että korotin Visan rajaa. En kuitenkaan nostanut sitä luottoa koska olen paljon köyhempi, tyydyn visaan.

 

Eli valehtelet.

Vierailija
4/14 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko tarinaasi ollenkaan. Jätät jotain kertomatta. 

Vierailija
5/14 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan järkevä lainaa rahaa ihmiselle, jolla ei tuollaisilla spekseillä ole yhtään rahaa laittaa yllättävään hätään. 

Vierailija
6/14 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan järkevä lainaa rahaa ihmiselle, jolla ei tuollaisilla spekseillä ole yhtään rahaa laittaa yllättävään hätään. 

Englannin aatelisilla on maata ja linnoja muttei välttämättä käteistä rahaa. Etkö antaisi heille lainaa, kun vakuutena on linna tai pari?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/14 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan järkevä lainaa rahaa ihmiselle, jolla ei tuollaisilla spekseillä ole yhtään rahaa laittaa yllättävään hätään. 

Englannin aatelisilla on maata ja linnoja muttei välttämättä käteistä rahaa. Etkö antaisi heille lainaa, kun vakuutena on linna tai pari?

En? Ei se sitä linnaansa myy, että saa maksettua minulle hädissään lainaamansa viisikymppisen.

Vierailija
8/14 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan järkevä lainaa rahaa ihmiselle, jolla ei tuollaisilla spekseillä ole yhtään rahaa laittaa yllättävään hätään. 

Englannin aatelisilla on maata ja linnoja muttei välttämättä käteistä rahaa. Etkö antaisi heille lainaa, kun vakuutena on linna tai pari?

En? Ei se sitä linnaansa myy, että saa maksettua minulle hädissään lainaamansa viisikymppisen.

Tuskinpa he tarvitsevat viidenkympin lainaa vaan puhutaan isommista summista. Pointti on se, ettei monella ole varallisuudesta huolimatta rahaa jota käyttää ja he tarvitsevat sen vuoksi lainaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/14 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haha. Olen paljon köyhempi ja minäkin olisin saanut melkein kymppitonnin sen lisäksi että korotin Visan rajaa. En kuitenkaan nostanut sitä luottoa koska olen paljon köyhempi, tyydyn visaan.

 

Eli valehtelet.

Unohdit ilmeisesti kertoa, että sait lainasi ennen positiivista luottorekisteriä. Nyt tosiaan hyvätuloisenakin toisen luottokortin saaminen on vaikeaa 2 000€ luottorajalla, jos tarvitsee varakortin reissuun. Ei yhtään häiriömerkintää, ei velkoja yhtään, iso osakesalkku (ei näy muille pankeille tosin tämä), mutta nämäkään eivät riitä enää. Onneksi en joudu hakemaan asunto/autolainaa enää 😄 

Vierailija
10/14 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan järkevä lainaa rahaa ihmiselle, jolla ei tuollaisilla spekseillä ole yhtään rahaa laittaa yllättävään hätään. 

Englannin aatelisilla on maata ja linnoja muttei välttämättä käteistä rahaa. Etkö antaisi heille lainaa, kun vakuutena on linna tai pari?

En? Ei se sitä linnaansa myy, että saa maksettua minulle hädissään lainaamansa viisikymppisen.

Tuskinpa he tarvitsevat viidenkympin lainaa vaan puhutaan isommista summista. Pointti on se, ettei monella ole varallisuudesta huolimatta rahaa jota käyttää ja he tarvitsevat sen vuoksi lainaa.

"Tuskinpa he tarvitsevat viidenkympin lainaa vaan puhutaan isommista summista. Pointti on se, ettei monella ole varallisuudesta huolimatta rahaa jota käyttää ja he tarvitsevat sen vuoksi lainaa."

 

Niin, tuota kutsutaan surkeaksi taloudenpidoksi ihan varallisuustasosta riippumatta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/14 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli omaisuutta on mutta ei rahaa. Silloin sitä omaisuutta on vaan myytävä jos olet niin köyhä. Tää on muuten ollut ennenkin täällä. Ihan sama juttu.

Vierailija
12/14 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan järkevä lainaa rahaa ihmiselle, jolla ei tuollaisilla spekseillä ole yhtään rahaa laittaa yllättävään hätään. 

Englannin aatelisilla on maata ja linnoja muttei välttämättä käteistä rahaa. Etkö antaisi heille lainaa, kun vakuutena on linna tai pari?

En? Ei se sitä linnaansa myy, että saa maksettua minulle hädissään lainaamansa viisikymppisen.

Tuskinpa he tarvitsevat viidenkympin lainaa vaan puhutaan isommista summista. Pointti on se, ettei monella ole varallisuudesta huolimatta rahaa jota käyttää ja he tarvitsevat sen vuoksi lainaa.

"Tuskinpa he tarvitsevat viidenkympin lainaa vaan puhutaan isommista summista. Pointti on se, ettei monella ole varallisuudesta huolimatta rahaa jota käyttää ja he tarvitsevat sen vuoksi lainaa."

 

Niin, tuota kutsutaan surkeaksi taloudenpidoksi ihan varallisuustasosta riippumatta. 

Väärin. Omaisuus on muutettu rahaksi lainalla. Surkeaa taloudenpitoa olisi myydä linnat pois ja elää niillä rahoilla kerrostaloasunnossa ilman tuloja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/14 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan järkevä lainaa rahaa ihmiselle, jolla ei tuollaisilla spekseillä ole yhtään rahaa laittaa yllättävään hätään. 

Englannin aatelisilla on maata ja linnoja muttei välttämättä käteistä rahaa. Etkö antaisi heille lainaa, kun vakuutena on linna tai pari?

En? Ei se sitä linnaansa myy, että saa maksettua minulle hädissään lainaamansa viisikymppisen.

Tuskinpa he tarvitsevat viidenkympin lainaa vaan puhutaan isommista summista. Pointti on se, ettei monella ole varallisuudesta huolimatta rahaa jota käyttää ja he tarvitsevat sen vuoksi lainaa.

"Tuskinpa he tarvitsevat viidenkympin lainaa vaan puhutaan isommista summista. Pointti on se, ettei monella ole varallisuudesta huolimatta rahaa jota käyttää ja he tarvitsevat sen vuoksi lainaa."

 

Niin, tuota kutsutaan surkeaksi taloudenpidoksi ihan varallisuustasosta riippumatta. 

Väärin. Omaisuus on muutettu rahaksi lainalla. Surkeaa taloudenpitoa olisi myydä linnat pois ja elää niillä rahoilla kerrostaloasunnossa ilman tuloja.

Siksi linnoissa kierrätetään turisteja. He maksavat rahaa jolla tehdään remontteja sekä katetaan juoksevia kuluja. Turha myydä linnaa pois jolla saa lainaa sekä tuloja.

Vierailija
14/14 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en yhtään ihmettele. Eihän sinulla maksukykyä ole jos on jo reilu 50 000€ lainaa ja vaikka tuloja on mielestäsi reilusti, et silti selviydy kaikista menoistasi vaan tarvitset lisää lainaa. Se että ei ole ollut ongelmia aiemmin laskujen maksamisen kanssa ei tarkoita sitä että lainaa saa lisää tuosta vaan. Positiivisen luottorekisterin tarkoitus on juurikin ehkäistä sitä ylivelkaantumista eikä luotonantaja ole katsonut järkeväksi ottaa riskiä. Ei ole järkevää rahoitta elämistä lainalla jos on omaisuttaa minkä voi muuttaa rahaksi. Sen pienen 3000€ luoton olisit varmasti saanut ilman ongelmia jos ei olisi jo valmiiksi paljon velkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi