Haluaisin miehen, joka kunnioittaa naisia.
En halua kuulla halveksivaa puhetta naisen sukuelimistä, vartalosta tai älykkyydestä. En halua että naista pidetään huonona tai vain miehen tarpeiden tyydyttäjänä. Haluan, että mies arvostaa minua, koska olen ihminen. Haluan tuntea olevani tärkeä ja kiinnostava. Onko tällainen haave utopiaa?
Kommentit (103)
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 01:35"][quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 01:28"][quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 01:16"][quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 01:13"][quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 01:08"][quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 00:56"]Sun pitää ensin itse kunnioittaa miehiä.
Jos suhtaudut miehiin vihamielisesti, vain mulkkumiehet tohtivat lähestyä sinua.
[/quote]
Suhtaudun kyllä tosi kunnioittavasti - jopa pelokkaasti - miehiin. Minusta tuntuu aina että miehet halveksii mua, siksi en juurikaan uskalla sanoa mitään, jos paikalla on miehiä.
Ap
[/quote]
Miksi näin? Onko sattunut jotain mikä aiheuttaa tällaisia tuntemuksia?
m41
[/quote]
En osaa sanoa. Olen pelännyt miehiä niin kauan kuin muistan.
Ap
[/quote]
Surullista. Jostakin alitajunnan perukoilta tuo kumpuaa.
m41
[/quote]
Niin on. Olen pohtinut asiaa paljon, mutta en muista mitään tapahtuneen. Ainoa asia, mikä tulee mieleen on se, että isäni oli jotenkin piilosovinisti. Hän nosti minut jalustalle ja kehui maasta taivaaseen, mutta samaan aikaan hän antoi ymmärtää että äiti ja minä olemme huonoja, koska olemme naisia. Isä ei koskaan sanonut tuota mutta antoi epäsuorasti ymmärtää niin.
Kiitos että olet ollut niin ystävällinen.
Ap
[/quote]
Isäsi on perinteisen koulukunnan mies. Tytöt ovat prinsessoja, mutta samalla "vain" naisia. Se lähtee hänen lapsuudestaan asti.
Ei kestä kiittää. :)
m41
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 00:44"]
Olen pelännyt miehiä niin kauan kuin muistan. Ap
[/quote]
Kerroit, että isältäsi saama ristiriitainen kohtelu sai sinut tuntemaan tyttönä ja naisena olemisesi jotenkin riittämättömäksi. Olen pahoillani, että sellainen vaikutti sinuun :( Ei ollenkaan turhaan sanotakaan, että hyväksyvä, rakastava ja turvallinen isä voi antaa tytölle tavattoman arvokkaan perustan naiseuteen ja aikuisuuteen.
MUTTA onneksi ns. korvaavat eli parantavat kokemukset ovat mahdollisia vielä aikuisenakin :) Juuri siihen liittyen tahdon jättää sinulle lyhyen videon, joka käsittelee juuri tuollaista korvaavaa kokemusta isästä niin, että aikuinenkin voi saada tunteen täysin turvallisesta, rakastavasta ja arvostavasta isästä :) Rohkaisen sinua katsomaan tuon lyhyen videon,koska luulen, että se voi koskettaa sinua syvällä ja hyvällä tavalla http://www.fathersloveletter.com/Finnish/#4
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 01:35"][quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 01:09"]
No mutta kun sinä et ole tärkeä etkä kiinnostava, niin eikö se tarpeiden tyydyttäjänä oleminen riittäisi.
[/quote]
Ei ole totta! Älä hyvä ap, tai kukaan muukaan, uskoko hetkeäkään tällaista. Jokainen ihminen on TÄRKEÄ, AINUTLAATUINEN JA ARVOKAS :) Aivan jokainen! Kuitenkin täytyy muistaa, että jotkut ihmiset ovat syystä tai toisesta kovia, hyväksykäyttäviä ja itse niin haavoittuneita, etteivät pysty arvostamaan toista ihmistä ja antamaan toiselle sitä tunnetta, että on arvokas ja tärkeä.Mutta mikään kokemasi huono kohtelu tai lannistavat sanat eivät tee tyhjäksi sitä, että sinä olet arvokas ja rakas ihminen - aivan kuten tässäkin kauniisti vakuutetaan:
[/quote]
Sait minut itkemään.
Ap
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 01:46"][quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 00:44"]
Olen pelännyt miehiä niin kauan kuin muistan. Ap
[/quote]
Kerroit, että isältäsi saama ristiriitainen kohtelu sai sinut tuntemaan tyttönä ja naisena olemisesi jotenkin riittämättömäksi. Olen pahoillani, että sellainen vaikutti sinuun :( Ei ollenkaan turhaan sanotakaan, että hyväksyvä, rakastava ja turvallinen isä voi antaa tytölle tavattoman arvokkaan perustan naiseuteen ja aikuisuuteen.
MUTTA onneksi ns. korvaavat eli parantavat kokemukset ovat mahdollisia vielä aikuisenakin :) Juuri siihen liittyen tahdon jättää sinulle lyhyen videon, joka käsittelee juuri tuollaista korvaavaa kokemusta isästä niin, että aikuinenkin voi saada tunteen täysin turvallisesta, rakastavasta ja arvostavasta isästä :) Rohkaisen sinua katsomaan tuon lyhyen videon,koska luulen, että se voi koskettaa sinua syvällä ja hyvällä tavalla http://www.fathersloveletter.com/Finnish/#4
[/quote]
Kiitos.
Ap
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 01:47"]
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 01:35"][quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 01:09"] No mutta kun sinä et ole tärkeä etkä kiinnostava, niin eikö se tarpeiden tyydyttäjänä oleminen riittäisi. [/quote] Ei ole totta! Älä hyvä ap, tai kukaan muukaan, uskoko hetkeäkään tällaista. Jokainen ihminen on TÄRKEÄ, AINUTLAATUINEN JA ARVOKAS :) Aivan jokainen! Kuitenkin täytyy muistaa, että jotkut ihmiset ovat syystä tai toisesta kovia, hyväksykäyttäviä ja itse niin haavoittuneita, etteivät pysty arvostamaan toista ihmistä ja antamaan toiselle sitä tunnetta, että on arvokas ja tärkeä.Mutta mikään kokemasi huono kohtelu tai lannistavat sanat eivät tee tyhjäksi sitä, että sinä olet arvokas ja rakas ihminen - aivan kuten tässäkin kauniisti vakuutetaan: [/quote] Sait minut itkemään. Ap
[/quote]
Itke vain :) Se on hyvää ja parantavaa itkua. Sait tuntea kipukohtasi, ja samalla ehkä koit jotakin, joka on kuin lääkettä haavoihisi. Parantuminen ja eheytyminen sisäisesti on mahdollista. Usko omalle kohdallesi jokainen hyvä ja rohkeiseva sana viestistäni - ne ovat sinua varten, jotta pääsisit vapaaksi pelostasi miehiä kohtaan ja kaikesta muustakin, joka on rasittanut sinua asiaan liittyen. P.S. Suurin osa siitä, miten rohkaisin sinua, perustuu siihen videoon, jonka linkin laitoin viestiin,kuten myös viestissä 35, joten sydämestäni suosittelen, että katso tuo video. Se voi sanoa sinulle vielä paljon enemmän kuin minä :)
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 01:29"]
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 01:10"]Haluisin naisen jolle miehen työttömyys ei ole mikään ongelma. [/quote] itse nimenomaan etin työtöntä jolla olisi aikaa kanssani.
[/quote]
Miten et oo vielä löytänyt? Työttömiähän on joka paikka pullollaan? Mihin sitten kaatuu?
Hyvät miehet eivät ole utopiaa, mutta harvinaisia.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 01:57"][quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 01:47"]
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 01:35"][quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 01:09"] No mutta kun sinä et ole tärkeä etkä kiinnostava, niin eikö se tarpeiden tyydyttäjänä oleminen riittäisi. [/quote] Ei ole totta! Älä hyvä ap, tai kukaan muukaan, uskoko hetkeäkään tällaista. Jokainen ihminen on TÄRKEÄ, AINUTLAATUINEN JA ARVOKAS :) Aivan jokainen! Kuitenkin täytyy muistaa, että jotkut ihmiset ovat syystä tai toisesta kovia, hyväksykäyttäviä ja itse niin haavoittuneita, etteivät pysty arvostamaan toista ihmistä ja antamaan toiselle sitä tunnetta, että on arvokas ja tärkeä.Mutta mikään kokemasi huono kohtelu tai lannistavat sanat eivät tee tyhjäksi sitä, että sinä olet arvokas ja rakas ihminen - aivan kuten tässäkin kauniisti vakuutetaan: [/quote] Sait minut itkemään. Ap
[/quote]
Itke vain :) Se on hyvää ja parantavaa itkua. Sait tuntea kipukohtasi, ja samalla ehkä koit jotakin, joka on kuin lääkettä haavoihisi. Parantuminen ja eheytyminen sisäisesti on mahdollista. Usko omalle kohdallesi jokainen hyvä ja rohkeiseva sana viestistäni - ne ovat sinua varten, jotta pääsisit vapaaksi pelostasi miehiä kohtaan ja kaikesta muustakin, joka on rasittanut sinua asiaan liittyen. P.S. Suurin osa siitä, miten rohkaisin sinua, perustuu siihen videoon, jonka linkin laitoin viestiin,kuten myös viestissä 35, joten sydämestäni suosittelen, että katso tuo video. Se voi sanoa sinulle vielä paljon enemmän kuin minä :)
[/quote]
Katsoin videon ja itkin kovasti. Kaikkea en pystynyt ottamaan siitä vastaan. Kohta jossa sanottiin että olen "aarre" oli liikaa. En voi uskoa että olisin kenellekään AARRE. Voin olla hyvä ihminen ja kiva tyyppi (ehkä jonkun mielestä), mutta että aarre... ei sentään.
Kiitos sinulle. Sinä olet hyvä ihminen. <3
Ap
Vaikutat hyvältä tyypiltä m41. Toivon sinulle kaikkea hyvää!
Ap
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 01:59"]Hyvät miehet eivät ole utopiaa, mutta harvinaisia.
[/quote]
Mistähän sellaisen saisi?
Ap
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 02:03"]
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 01:57"][quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 01:47"] [quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 01:35"][quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 01:09"] No mutta kun sinä et ole tärkeä etkä kiinnostava, niin eikö se tarpeiden tyydyttäjänä oleminen riittäisi. [/quote] Ei ole totta! Älä hyvä ap, tai kukaan muukaan, uskoko hetkeäkään tällaista. Jokainen ihminen on TÄRKEÄ, AINUTLAATUINEN JA ARVOKAS :) Aivan jokainen! Kuitenkin täytyy muistaa, että jotkut ihmiset ovat syystä tai toisesta kovia, hyväksykäyttäviä ja itse niin haavoittuneita, etteivät pysty arvostamaan toista ihmistä ja antamaan toiselle sitä tunnetta, että on arvokas ja tärkeä.Mutta mikään kokemasi huono kohtelu tai lannistavat sanat eivät tee tyhjäksi sitä, että sinä olet arvokas ja rakas ihminen - aivan kuten tässäkin kauniisti vakuutetaan: [/quote] Sait minut itkemään. Ap [/quote] Itke vain :) Se on hyvää ja parantavaa itkua. Sait tuntea kipukohtasi, ja samalla ehkä koit jotakin, joka on kuin lääkettä haavoihisi. Parantuminen ja eheytyminen sisäisesti on mahdollista. Usko omalle kohdallesi jokainen hyvä ja rohkeiseva sana viestistäni - ne ovat sinua varten, jotta pääsisit vapaaksi pelostasi miehiä kohtaan ja kaikesta muustakin, joka on rasittanut sinua asiaan liittyen. P.S. Suurin osa siitä, miten rohkaisin sinua, perustuu siihen videoon, jonka linkin laitoin viestiin,kuten myös viestissä 35, joten sydämestäni suosittelen, että katso tuo video. Se voi sanoa sinulle vielä paljon enemmän kuin minä :) [/quote] Katsoin videon ja itkin kovasti. Kaikkea en pystynyt ottamaan siitä vastaan. Kohta jossa sanottiin että olen "aarre" oli liikaa. En voi uskoa että olisin kenellekään AARRE. Voin olla hyvä ihminen ja kiva tyyppi (ehkä jonkun mielestä), mutta että aarre... ei sentään. Kiitos sinulle. Sinä olet hyvä ihminen. <3 Ap
[/quote]
Hei! Ymmärrän, jos osa videon ajatuksista tuntui sinusta aivan kuin liian hyvältä ollakseen totta. Mutta siltikin uskon, että SINÄ OLET AARRE :) Eli rakas sekä arvokas nainen ja ihminen. Uskon myös, että jos "ravitset" itseäsi tuon videon ajatuksilla eli sallit niiden puhutella ja hoitaa sisintäsi, niin eräänä päivänä kyllä vielä pystyt täysin arvostamaan itseäsi ja kokemaan, että olet jonkun aarre.Se voi osoittautua arvokkaaksi matkaksi sinulle! Ja sillä matkalla videon kuvaama täydellisesti, turvallisesti, parantavasti ja armollisesti rakastava Isä on kanssasi, sinua lähellä, jos vain sallit ja niin haluat :)
TERVETULOA myös erääseen paikkaan, jossa sinua voidaan rohkaista ja tukea (täysin maksuttomasti) myös videon ajatusten pohjalta, tutustu toki: toimipisteet aukeavat jälleen elokuussa: http://www.healingrooms.fi/?sid=100
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 02:05"]Vaikutat hyvältä tyypiltä m41. Toivon sinulle kaikkea hyvää!
Ap
[/quote]
No jaa. Hyvyydestä en tiedä. Ei ole kovin moni nainen kehunut. Kuten myös sinulle etsiessä sisäistä rohkeutta.
m41
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 02:24"][quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 02:05"]Vaikutat hyvältä tyypiltä m41. Toivon sinulle kaikkea hyvää!
Ap
[/quote]
No jaa. Hyvyydestä en tiedä. Ei ole kovin moni nainen kehunut. Kuten myös sinulle etsiessä sisäistä rohkeutta.
m41
[/quote]
Onko sinulla perhettä?
Ap
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 02:25"][quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 02:24"][quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 02:05"]Vaikutat hyvältä tyypiltä m41. Toivon sinulle kaikkea hyvää!
Ap
[/quote]
m41
[/quote]
Onko sinulla perhettä?
Ap
[/quote]
Ei ole.
Millainen ihminen olet ja mitä elämääsi kuuluu, Ap? Saako kysyä, että (ihan suuripiirteisesti) mitä ikäryhmää edustat?
Ap ! Jos yksin sosiaalistuminen tuntuu vaikealta, kannattaa ajatella terapioita ja jopa tueksi lääkitystä, mikä altistanee aivoja muutokselle. Elämää kannattaa oppia elämään ja heittää esteet taakseen. Rohkeasti eteenpäin , tämänkin ketjun tuella. Olet jo ottanut askelia; sinä voit suunnata voimiasi - kuten urheilijana - uuteen lajiin. Jokaisella bussipysäkillä voi olla tuttu tai outo kohtalotoveri, jonka voit kohdata jonakin päivänä aivan uusin avoimin silmin.
Riippuu miesten kasvatuksesta - miehet vaan on monesti kasvatettu niin, että he ovat oppineet naisen olevan jotakin sellaista, joka on heitä varten ja joiden mielipiteistä ei tarvitse välittää. Vaikka näin ei lapselle sanottaisi se kyllä tulee esimerkin kautta selväksi. Myös sillä on merkitystä, millaiset odotukset kultuurilla naisille ja miehille on? On myös sairaita tyyppejä, jota siekailematta käyttävät naisen haavoittuvuutta hyväkseen ja nauttivat siitä, että saavat kohdella naista huonosti. Meitä on niin moneki. Onneksi on myös ns. normaaleja miehiä, jota kasvavat aikuisiksi ja alkavat sen myötä kyetä myös naista kunnioittavampaan vuorovaiutukseen. Moni mieshän itsekin toteaa olleensa nuorena ns. "kusipää", mutta vanhemmiten viisastuneensa ehkäpä eron myötä.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 01:08"][quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 00:56"]Sun pitää ensin itse kunnioittaa miehiä.
Jos suhtaudut miehiin vihamielisesti, vain mulkkumiehet tohtivat lähestyä sinua.
[/quote]
Suhtaudun kyllä tosi kunnioittavasti - jopa pelokkaasti - miehiin. Minusta tuntuu aina että miehet halveksii mua, siksi en juurikaan uskalla sanoa mitään, jos paikalla on miehiä.
Ap
[/quote]
Pitäskös sun ap kerrata vielä sitä isäsuhdettas.. Harva mies jaksaa olla terapeuttina tai sun isänäs.
Semmoista miestä et tule kuuna päivänä löytämään, koska sellaisia ei ole.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 01:09"]
No mutta kun sinä et ole tärkeä etkä kiinnostava, niin eikö se tarpeiden tyydyttäjänä oleminen riittäisi.
[/quote]
Ei ole totta! Älä hyvä ap, tai kukaan muukaan, uskoko hetkeäkään tällaista. Jokainen ihminen on TÄRKEÄ, AINUTLAATUINEN JA ARVOKAS :) Aivan jokainen! Kuitenkin täytyy muistaa, että jotkut ihmiset ovat syystä tai toisesta kovia, hyväksykäyttäviä ja itse niin haavoittuneita, etteivät pysty arvostamaan toista ihmistä ja antamaan toiselle sitä tunnetta, että on arvokas ja tärkeä.Mutta mikään kokemasi huono kohtelu tai lannistavat sanat eivät tee tyhjäksi sitä, että sinä olet arvokas ja rakas ihminen - aivan kuten tässäkin kauniisti vakuutetaan:Valitsemasi evästeasetukset estävät tämän sisällön näyttämisen. Nähdäksesi sisällön sinun on hyväksyttävä Sanoman sisällönjakelukumppanien evästeet. Hyväksynnän jälkeen voimme näyttää sinulle sisältöä mm. YouTubesta, Facebookista, Twitteristä ja Instagramista. Anna lupa evästeille