Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

STT:lle langettava tuomio Tytti Tuppuraista koskevassa uutisoinnissa: Faktat tarkistamatta!

Vierailija
03.10.2026 |

Paikkansapitämätöntä tietoa päätyi STT:n uutiseen, vaikka faktat olisi pitänyt tarkistaa ennen uutisointia. Tuppuraisen avustajat eivät tosiasiassa vaihtuneet koko ajan tai olleet jatkuvasti sairauslomalla. 

"Julkisen sanan neuvosto (JSN) on antanut STT:lle langettavan tapauksessa, jossa se julkaisi lähteidensä pohjalta uutisen SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtajan Tytti Tuppuraisen epäasiallisesta käytöksestä.

Jutussa oli virke, jonka mukaan ”Tytillä vaihtuu jengi koko ajan, ja avustajat ovat sairauslomalla koko ajan.” STT:n myöhemmän selvityksen perusteella tieto ei pitänyt paikkaansa, ja juttua oikaistiin kymmenen päivää uutisen julkaisun jälkeen. Juttu julkaistiin alun perin 28. tammikuuta 2026.

JSN:n mukaan STT:n olisi tullut tarkistaa väite huolellisemmin. Jälkikäteinen korjaus ei JSN:n mukaan riitä paikkaamaan puutteellista tietojen tarkistamista."

https://yle.fi/a/74-20249500

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Journalistin ohjeissa todetaan ihan selkeästi, että lähteet pitää tarkistaa ja vahvistaa. Myös, jos tehdään henkilöstä hyvin negativiista juttua, niin pitää antaa mahdollisuus itse kommentoida esitettäviä väitteitä. 

Oliko STT:n tarkoitus maalittaa Tytti Tuppuraista?

Vierailija
2/8 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti yritetään spämmiä ketjua poistoon. Miksi? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
4/8 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentit vaan katosi tästäkin ketjusta. 

Vierailija
5/8 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riikkuli varmaan pyörtää puheensa STT:n lakkauttamisen suhteen kun maalittavat persujen puolesta. 

Kauanko menee että kommentti poistuu... 

Vierailija
6/8 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se Tuppurainen ole ihan itse maalittanit itseään. Kalliiksi on tullut tämä nainen Suomelle, mutta en ihmettele koska ”oma kansa ensi ajattelu on vahingollista”..

Vierailija
7/8 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se Tuppurainen ole ihan itse maalittanit itseään. Kalliiksi on tullut tämä nainen Suomelle, mutta en ihmettele koska ”oma kansa ensi ajattelu on vahingollista”..

Mitä ihmettä tarkoitat? Eihän hän ole itse vääristeltyä uutista itsestään julkaissut. 

Vierailija
8/8 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmiselvä persoonallisuushäiriöinen. Aina riitelemässä kaikkien kanssa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän